خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

فاطمـ♡ـه

مدیر آزمایشی عکس
مدیر آزمایشی
  
عضویت
5/8/20
ارسال ها
1,057
امتیاز واکنش
26,334
امتیاز
368
سن
19
محل سکونت
ツ☁️
زمان حضور
51 روز 13 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
#معماری​

اطلاعات پروژه
نام: خانه افرا/
آدرس: استان مازندران، رویان، خیابان فرهنگ ۲/
شرکت مشاور: استودیو معماری دال/
معماران: علیرضا اسفندیاری، هیلدا تهرانی/
تاریخ: ۱۳۹۶- ۱۳۹۸/
مساحت زمین: ۳۰۰ مترمربع
مساحت ساخته شده: ۲۶۲ مترمربع/
نوع: مسکونی/
سازه: سعید ناصرسعید/
تیم اجرایی: علیرضا اسفندیاری، وحید طهماسبی/
نظارت: کامبیز اسکندرتبار
ماكت سازی: محمدرضا اسفندیاری
عکاس: استودیو دید/
کارفرما:‌ کریم جمشیدی
جایزه: تقدیر شده جایزه معمار، در بخش مسکونی تک واحدی،‌ ۱۳۹۸

توضیحات
خانه افرا در زميني به مساحت ۳۰۰ مترمربع در شهر رويان در محیطی که در گذشته ای نه چندان دور قسمتی از جنگلهای زیبای مازندران محسوب می شد واقع شده است. کارفرمای پروژه با ذهنیتی نسبتا سنتی و از لحاظ اقتصادی از طبقه متوسط جامعه می باشد. نیازهای فضایی متفاوت کارفرما و نیز خواست کارفرما مبنی بر ارزان سازی از مهمترین چالش های این پروژه بود.

زمين پروژه تقريبا به فرم مربعي با ضلع ۱۷ متر مي باشد. با توجه به فرم مربع، پروژه به صورت مستطيل کشيده در راستاي شرقي- غربي لکه گذاري شد تا بتوانیم ضمن بهره گيري از تهويه طبيعي از نور مناسب شمال و جنوب برای نورگیری فضاهای اصلی استفاده کنیم. درخواست کارفرما مبني بر داشتن چهار خواب مجزا موجب افزايش سطح اشغال پروژه و از بين رفتن فضاي سبز و فضاي باز مورد نياز خانه بود براي جبران اين موضوع سطح بام به عنوان فضای تراس پیش بینی شد که دو سمت آن را با درختچه های بلند برای ایجاد محرمیت مورد درخواست کارفرما بستیم.

بنا به نیاز کارفرما، مبني بر توجه به موضوع محرميت، فضاها به سه دسته عمومي (شامل نشيمن و تراس) نيمه عمومي (شامل آشپزخانه و غذاخوری) و خصوصي (شامل اتاق خوابها و سرويس ها) تقسيم گرديد. فرم پروژه حاصل ترکيب يک مکعب سفيد که شامل فضاهاي عمومي مي باشد با يک مکعب سياه با سقف شيبدار که شامل فضاهاي خصوصي است مي باشد که در فضاي اشتراکي بين دو فرم فضاهاي نيمه عمومي جانمايي شده است. در محل اتصال مکعب سفيد به مکعب مشکي براي تفکيک فضاي خصوصي و عمومي باغچه ای طراحي کردیم و در داخل اين فضاي تهي در قلب پروژه درخت افرايي که بومي جنگلهاي شمال کشور مي باشد به یاد گذشته های نه چندان دورکاشتیم. علاوه بر دسترسي عمومي داخل خانه يک دسترسي مجزا از داخل حياط ورودي براي تراس بالا و اتاق خوابها پيش بيني شده است که مي تواند به صورت مستقل عمل کند.

منبع:
caoi.ir​


پروژه خانه افرا

 
  • تشکر
Reactions: Arti و ASaLi_Nh8ay
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا