خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
روانشناسی ازجمله رشته‌های محبوب دنیاست؛ زیرا دانشجویان بسیاری به مطالعه دربارۀ روان و افکار دیگران تمایل دارند و آشنایی با رفتار و الگوهای ذهنی افراد یکی از موضوع‌های جذابی محسوب می‌شود که برای همه هیجان‌انگیز است. تحصیل روانشناسی در ایتالیا علاقه‌‌مندان فراوانی دارد؛ ازاین‌رو، در این مطلب قصد داریم دربارۀ تحصیل کارشناسی ارشد روانشناسی در ایتالیا بیشتر صحبت کنیم.

دانشگاه پاویا

دانشگاه پاویا یکی از دانشگاه‌های برتر برای تحصیل کارشناسی ارشد روانشناسی در ایتالیا محسوب می‌شود و گرایش‌های متعددی در این زمینه ارائه می‌دهد. یکی از این گرایش‌ها Psychology, Neuroscience and Human Science نام دارد. تحصیل این گرایش تمام‌وقت است و دو سال به‌طول می‌انجامد و شروع کلاس‌ها از ماه اکتبر است. ناگفته نماند این گرایش را دپارتمان‌های علوم ذهنی و رفتاری دانشگاه پاویا و دپارتمان علوم انسانی و زیستی University School مطالعات پیشرفتۀ پاویا سازمان‌دهی می‌کنند. گرایش Psychology, Neuroscience and Human Science با تمرکز بر ارتباطات میان علوم روانشناسی و علوم اعصاب و علوم اجتماعی و انسانی، دانش گسترده‌ای دراختیار دانشجویان می‌دهد. فارغ‌التحصیلان این گرایش در زمینۀ روانشناسی و علوم اعصاب شناختی می‌توانند تحقیق کنند یا در بیمارستان‌ها و مشاغل یاری‌رسانی، روانشناسی جنایی، روانشناسی موسیقی و… مشغول کار شوند. متقاضیان برای ورود به این گرایش مدارکی مانند کارشناسی سه‌ساله در زمینۀ روانشناسی، علوم اعصاب، علوم شناختی یا زمینه‌ای مشابه یا مدرکی معادل و مدرک B2 زبان انگلیسی در هر دو مهارت نوشتاری و گفتاری باید ارائه دهند و در آزمون ورودی شرکت کنند.

دانشگاه پادوا

دانشگاه پادوا یکی دیگر از دانشگاه‌هایی است که در مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی در ایتالیا، گرایش‌های متنوعی ارائه می‌دهد که از میان آن‌ها می‌توان به Clinical, Social and Intercultural Psychology و Developmental and Educational Psychology‌ اشاره کرد. در‌ادامه، این دو گرایش را بیشتر توضیح خواهیم داد.

تحصیل گرایش Clinical, Social and Intercultural Psychology در دانشگاه پاویا در مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی تمام‌وقت و دوساله است. هدف از این گرایش آموزش دانش گسترده در زمینۀ روانشناسی اجتماعی و میان‌فرهنگی و مهارت‌های عملی در زمینه‌های مختلف روانشناسی است. همان‌طورکه می‌دانید، جوامع امروزی با پیچیدگی چشمگیری مواجه هستند؛ بنابراین، علم روانشناسی در این جوامع اهمیت دوچندان پیدا خواهد کرد؛ زیرا برای کنارآمدن با اخلاقیات میان‌فرهنگی و چندگانه، تنها این علم است که به افراد کمک می‌کند. در سال اول گرایش یادشده، دانشجویان این دروس را آموزش می‌بینند: روانشناسی میان‌فرهنگی، روابط میان‌گروهی، مشکلات اجتماعی در روانشناسی فردی، روانشناسی بالینی و تفاوت‌های فرهنگی، فرایند و حاصل دخالت‌های روانشناسی،‌ ارزیابی و راه‌های درمانی در روان‌عصب‌شناسی بالینی، روانشناسی در زمینۀ پایداری اجتماعی،‌ فلسفۀ میان‌فرهنگی، آموزشی میان‌فرهنگی، سنجش و ارزیابی داده‌ها در زمینۀ تحقیقاتی میان‌فرهنگی، روش‌های تحقیقاتی میان‌فرهنگی، رفتار انسان و حیوانات، اختلالات ذهنی و رفتارهای میان‌فرهنگی، روانشناسی توسعۀ بزرگسالان در فرهنگ و مشاورۀ شغلی و راهنمایی حرفه‌ای در بسـ*ـتر جوامع چند فرهنگی. در سال دوم نیز، این دروس آموزش داده می‌شود: جامعه‌شناسی، اماکن و فرهنگ‌های پایدار، حقوق بشر در گفت‌وگوی میان‌فرهنگی، روانشناسی همکاری و توسعۀ پایدار، اخلاق زیستی و بایسته‌شناسی در روانشناسی، میانجیگری اجتماعی و ارزیابی میان‌فرهنگی. برای پذیرش در گرایش Clinical, Social and Intercultural Psychology، دانشجویان مدرک کارشناسی یا مدرکی معادل در زمینۀ روانشناسی یا زمینه‌ای معادل به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی باید ارائه دهند. برای اطلاع از تمامی مدارک موردنیاز، بهتر است به وبگاه دانشگاه پاویا و بخش مربوط به گرایش مدنظر مراجعه کنید.

گرایش دیگری که دانشگاه پاویا در مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی ارائه می‌کند،Developmental and Educational Psychology نام دارد که تحصیل آن مانند گرایش پیشین، دوساله و تمام‌وقت است. فارغ‌التحصیلان این گرایش در جایگاه متخصص در مراکز آموزشی کودکان و نوجوانان ‌یا هر سِمَت دیگر مربوط به این گرایش می‌توانند فعالیت کنند. برای پذیرش در این گرایش نیز، از متقاضیان خواسته می‌شود مدرک کارشناسی در زمینۀ روانشناسی یا زمینۀ مرتبط یا مدرکی معادل ارائه دهند که می‌تواند به زبان انگلیسی یا ایتالیایی باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ تمامی مدارک موردنیاز، به صفحۀ مربوط به این گرایش در وبگاه دانشگاه پاویا سر بزنید.

دانشگاه ترنتو

دانشگاه ترنتو یکی دیگر از دانشگاه‌های مطرح برای تحصیل کارشناسی ارشد روانشناسی در ایتالیا به‌حساب می‌آید. این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی گرایش علوم شناختی (Cognitive Science) را ارائه می‌کند. تحصیل این گرایش تمام‌وقت و دوساله و شروع نیمسال تحصیلی از سپتامبر است و به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. هدف گرایش یادشده این است که دانشجویان دانش کافی در زمینۀ تئوری و روش‌شناسی علوم شناختی را کسب کنند. فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد گرایش علوم شناختی برای کسب مهارت‌های پیشرفته در زمینۀ علوم شناختی از روش‌های محاسباتی و شهودی تجربی می‌توانند استفاده کنند. برای پذیرش در این گرایش، متقاضیان مدرک کارشناسی یا مدرکی معادل از مؤسسۀ بین‌المللی معتبر و مدرک سطح B2 زبان انگلیسی باید ارائه دهند. شایان ذکر است متقاضیان براساس دستاوردهای آموزشی، توانایی کاری و قدرت ذهنی و انگیزه‌شان انتخاب می‌شوند و دانشگاه ترنتو به‌شرط داشتن پیش‌نیازهای لازم آنان را با هر پیشینۀ تحصیلی می‌پذیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ مدارک موردنیاز این گرایش، به وبگاه دانشگاه ترنتو و صفحۀ مربوط به آن مراجعه کنید.

یکی دیگر از گرایش‌های ارائه‌شده در مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی در دانشگاه ترنتو، User Experience Psychology است. تحصیل این گرایش یک سال به‌طول می‌انجامد و تمام‌وقت است و کلاس‌ها از ژانویه و در POLI.DESIGN آنلاین برگزار می‌شود. هدف این رشته آموزش مهارت و دانش طراحی و ارزیابی و بهبود آسان‌تر تجارب شخصی و به‌کار‌بستن آن‌ها برای کاربران با استفاده از دیدگاهی میان‌رشته‌ای است که دانش روانشناسی و فنی را با‌هم ترکیب کرده است.

منبع: سیم آخر


کارشناسی ارشد روانشناسی در ایتالیا

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا