خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است. هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
با خصوصیات چینی ها آشنا شوید

هر کشوری آداب و رسوم و مردم خاص خود را دارد و ما سفر می کنیم تا با هر دوی آنها آشنا شویم. چین کشوری است که اگر ماه ها به تنهایی به آن سفر کنید و در آنجا بمانید، هیچ وقت احساس تنهایی نمی کنید و دلیل آن هم این است که چینی ها برای مهمان نوازی و صمیمی بودن با افراد خارجی مشهورند بخصوص با افرادی که به تنهایی سفر کرده باشند. نکته ی دیگری که درباره ی آنها وجود دارد این است که به شما این احساس را می دهند که انگار در خانه ی خودتان هستید، دور و اطراف شهر را به شما نشان می دهند از شما می خواهند تا با آنها بیرون بروید و ناهار یا شام را با هم در یک رستوران میل کنید. جدا از مهمان نواز بودنشان، چند چیز کوچک دیگر در مورد چینی ها وجود دارد که قبل از اینکه به سرزمین اژدها بیایید بد نیست آنها را بدانید. با الی گشت همراه شوید:

غذا در اولویت است

چه باور کنید و چه نه، غذا نقش بسیار مهمی در تاریخ و فرهنگ چینی ایفا می کند. بیشتر افراد محلی این کشور با غذا درست کردن و غذا خوردن در بیرون از خانه عجین شده اند و غذا آنقدر برای آنها مهم است که در بعضی خانواده ها، با غذا مثل یک مراسم تشریفاتی برخورد می کنند.ممکن است این موضوع برای ما کمی عجیب غریب باشد اما برای چینی ها یک عادت روزانه است.
بیشتر تصمیمات کاری و تجاری در طول شام در رستوران ها گرفته می شود،هرچه بیشتر بخورید، بهتر است! این کار واقعا در چین جواب می دهد. چینی ها اصلا با گرسنگی شوخی ندارند بطوریکه وقتی مثلا یک کارگر گرسنه باشد از کارش دست می کشد و تا وقتی غذای او آماده نشود کار نمی کند. بنابراین وقتی در چین هستید بهتر است حواستان باشد تا وقتیکه غذایشان را نخورده اند به آنها نردیک نشوید!

بدون رنج گنج میسر نمی شود!

چینی ها به شدت آدم های کاری ای هستند و ۷ روز هفته، روزی ۱۰ تا ۱۴ ساعت کار می کنند و دلیل آن هم این است که رقابت سختی برای گرفتن بازار در بین افراد وجود دارد بنابراین اگر کسی بهترینش را انجام ندهد؛ به راحتی با حداقل ۱۰۰ چینی دیگری که کار را بهتر و تندتر انجام می دهند، جایگزین می شود. تحقیقاتی نشان می دهد که دانش آموزان چینی، سخت کوش ترین دانش آموزان دنیا هستند. آنها باید موضوعات مشکلی را از ۶ صبح تا ۱۰ شب یاد بگیرند و در این میان وقفه های کوتاهی برای ناهار و شام دارند.

اولین چیز خانواده است

خانواده ارزش بسیار زیادی برای چینی ها دارد و در واقع برای آنها اولین و مهم ترین موضوع خانواده است (البته در کنار غذا!). نکته ی جالبی که درباره ی آنها وجود دارد این است که اکثر زن و مردهای مجرد چینی، حتی تا سن های بالا با خانواده شان زندگی می کنند و جدا شدن از خانواده را خیلی سخت می دانند. درکشور چین افراد خیلی زود با هم صمیمی می شوند و حتی کسانی که فقط یکبار در زندگی هم را ملاقات کرده اند یکدیگر را «پسر عمو» صدا می کنند.

منبع: الی گشت


با خصوصیات چینی ها آشنا شوید

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا