خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
هیجان پرواز با لباس بالدار

هیجان پرواز واقعی

بعضی از افراد عاشق هیجان و تفریحات مهیج هستند اگر شما هم از طرفداران ورزش های پر شوق و شور هستید این پست را تا آخر بخوانید. همیشه ورزش های هوایی می تواند شما را سرشار از هیجان کند، در چند سال اخیر ورزشی به نام پرواز با لباس بالدار پر سرو صدا شده است. اگر دوست دارید که با این ورزش بیشتر آشنا شوید و بدانید که چگونه می توان بدون تجهیزات خاصی پرواز کرد در ادامه با الی گشت همراه باشید.

در پرواز با لباس بالدار افراد با یک لباس مخصوص که بال دارد از صخره یا هواپیما خود را به پایین پرت می کنند، در این ورزش برخلاف پرش های دیگر که در همان ابتدا چتر باز می شود لباس بالدار به فرد کمک می کند تا بتواند حرکت های خود را کنترل کند. از زمان های گذشته انسان در آرزوی پرواز بود و در راستای همین آرزو بود که موفق شد هواپیما را اختراع کند، این لباس پرنده به نوعی انسان را به آرزوی خود رسانده است چون اگر این لباس را بپوشید مانند پرنده ها پرواز می کنید. البته این را هم اضافه کنیم که در لباس بالدار درست در لحظه آخری که شخص می خواهد به زمین برسد برای او چتر نجاتی باز می شود و او به آهستگی فرود می آید.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید حدود ۱۰۰ سال پیش فردی که خیاطی ۳۳ ساله بود لباسی پوشید که هم چتر و هم بال داشت، او به بالای برج ایفل رفت و سعی کرد لباسی که اختراع کرده را امتحان کند ولی موفق به پرواز نشد و با سقوط به زمین به کام مرگ فرو رفت. در اواسط دهه ۱۹۹۰ بود که لباس های بالداری با مواد نایلونی ضخیم درست شدند. چیزی که باعث می شود فرد پرنده با این لباس بالا بماند این است که این نایلون ها سطحی را بین پاها و زیربازوها ایجاد می کنند. تجربه این ورزش مهیج تنها زمانی برای شما امکان پذیر است که یک چتر باز حرفه ای باشید و تاکنون صدها بار در زندگی خود با چتر پریده باشید. در این ورزش فرد باید قبل از پرواز اصلی چند پرش تمرینی در ارتفاعات کمتر داشته باشد اگر این مرحله موفقیت آمیز بود آن وقت باید لباس بپوشد و باز هم در ارتفاعات کمتر پرش امتحانی انجام دهد در صورتی که باز هم موفق شد حالا نوبت به پرواز اصلی می رسد. برای پرواز، شخص معمولا از روی ساختمان های بلند، صخره ها و یا هواپیمای چتربازی می پرد، چند متری را سقوط می کند تا کم کم سرعت کافی پیدا کرده و نیروی بال هایش اضافه شود، حالا در این زمان می تواند چند دقیقه ای پرواز کند نهایتا در هنگام پایین آمدن لحظه آخری که فرد در حال فرود است چتری باز می شود و آرام فرود می آید.

یک فرد آمریکایی در سال ۲۰۱۱ طولانی ترین پرش را داشته است او در این پرواز از یک کوه ۷.۵ کیلومتری پرید و توانست ۳ دقیقه و ۲۰ ثانیه پرواز کند. این ورزش بیشتر در آمریکا انجام می شود و ناگفته نماند که خطرات زیادی هم دارد ولی اگر فرد تجربه کافی برای چتر بازی را داشته باشد این خطرات به حداقل می رسد پس اگر دلتان می خواهد پرواز با این لباس های بالدار را امتحان کنید از الان دست به کار شوید و چتربازی را یاد بگیرید.

منبع: الی گشت


هیجان پرواز با لباس بالدار

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا