خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
سفر ارزانی به دور دنیا داشته باشید

شاید بزرگ ترین مشکلی که برای سفر در سر راه افراد وجود داشته باشد، هزینه باشد. اما با همه ی مشکلاتی که ممکن است وجود داشته باشد، اگر کسی تصمیم به انجام کاری بگیرد، غیر ممکن ترین ها هم ممکن می شوند. یک مثال خوب، «دبی» و «مایکل» است. این زوج بازنشسته با اینکه پول زیادی ندارند، اما تصمیم گرفتند تا به دور دنیا سفر کنند و این تصمیم را عملی کردند. اگر کنجکاوید تا بدانید این زوج جطور این کار را انجام دادند، در ادامه همراه الی گشت باشید:
دبی و مایکل کمپ بل دو زوج مسن ۶۰ و ۷۰ ساله هستند که به Senior Nomads معروفند و تصمیم گرفته اند تا سال های آخر عمرشان را سفر کنند. آنها به شهرهای مختلفی در این مدت سفر کرده اند از کوزو گرفته تا یونان و ایرلند و مالت را گشته اند و در واقع ۱۰۰۰ روز اخیر زندگی شان را به گشت و گذار در این شهرها مشغول بوده اند. اما علیرغم پول کمی که داشته اند چطور توانسته اند این کار را انجام دهند؟ این زوج ماجراجو راز خود را در ادامه می گویند:
آنها می گویند Airbnb، دوست شماست. این زوج ماجراجو، در ۱۰۰ تور Airbnb که تور ۳ ساله دور دنیا بود، شرکت کردند و میانگین هزینه آنها فقط شبی ۹۰ دلار بوده است. آنها می گویند بهتر است یک میزبان Airbnb خوش برخورد پیدا کنید تا مطمئن شوید که هر اتفاقی هم که بیفتد، حداقل یک دوست دارید.
بهتر است وسایل سفرتان را سبک ببندید اما این به معنای فراموش کردن ضروریاتی مثل قرص ها نیست. اگر می خواهید دور دنیا را با هزینه ی کم بگردید باید هزینه های اضافه را کنار بگذارید و کمی سختی به خودتان بدهید. شاید مجبور شوید در یک رختخواب ناراحت بخوابید.
باید غذاهای رستوران را فراموش کنید و خودتان غذا بپزید. سعی کنید تا جایی که ممکن است، سفره های سبک . مناسب سفر داشته باشید و حتی بعضی از ادویه ها را هم از خانه ببرید تا پول برای آنها نپردازید.
هیچ وقت خانه تان را بدون یک بسته سوپ آماده ترک نکنید.
بهتر است تا یک ویزای بلند مدت در کشورهای عضو شینگن بگیرید.
برای ارتباط با دوستان و خانواده و آشنایانتان در حین سفر می توانید از اپلیکیشن های مخصوص متصل به اینترنت استفاده کنید.
اگر نیاز به خدمات پزشکی و دندان پزشکی دارید می توانید از نوع ارزان آنها در جایی خارج از کشور خودتان استفاده کنید.
شما درباره این شیوه از سفر چه فکری می کنید؟ تا به حال شده به فکر سفر ارزان دور دنیا باشید؟ اگر تجربه ای در این مورد داشته اید با ما در میان بگذارید و نظرات خود را به ما بگویدد.

منبع: الی گشت


چطور سفر ارزانی به دور دنیا داشته باشیم؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا