خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

فاطمـ♡ـه

مدیر آزمایشی عکس
مدیر آزمایشی
  
عضویت
5/8/20
ارسال ها
1,057
امتیاز واکنش
26,334
امتیاز
368
سن
19
محل سکونت
ツ☁️
زمان حضور
51 روز 13 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
#معماری
اطلاعات پروژه
نام: باغ اتیسم/
آدرس: خمینی شهر، استان اصفهان/
دفتر معماری: مهندسین مشاور حجم سبز/
معماران: علی بصیری، احسان محمدی، محسن جعفری/
تيم طراحی: مسعود قاسمی، سعیده هاشم زاده/
تاریخ: ۱۳۹۲-۱۳۹۴
مساحت زمین: ۳۰۰۰ مترمربع/
مساحت زیربنا: ۷۰۰ مترمربع/
نوع: درمانی/
سازه: بهروز محسنی/
تاسیسات الکتریکی: یاور صداقت کیش/
تاسیسات مکانیکی: ایمان امامی/
اجرا: مسعود عارفی/
كارفرما: خیریه یاوران حضرت زینب (س) اصفهان /
عکاس: فرشید نصرآبادی/
جایزه: تقدیر شده جایزه ساختمان سال، مجله هنر معماری، ۱۳۹۶/

توضیحات
اين ساختمان در حالی طراحی شد که خواسته هاي هيئت کارفرما از مشاور بسيار متنوع و گسترده بود. به گونه اي که طراحي يک ساختمان با عملکرد مشخص امکان پذير نبود. همچنين اين اطمينان وجود داشت که اين خواسته ها به صورت مداوم و به مرور زمان تغيير کند. بنابراين بايد راهکاري جستجو مي شد که بتواند انعطاف پذيري لازم را براي پاسخگويي به عملکرد هاي متفاوت داشته باشد. برای اين کار سعي شد ويژگي مشترک ميان عملکرد هاي مورد نظر کنوني و احتمالي آينده استخراج و طراحي بر اساس آن ها انجام پذيرد. نهايتاً نياز به درشت دانه ي اصلي جهت انجام فعاليت هاي جمعي، جلسات، دوره هاي آموزش، دعوت از خيرين و مسئولين و موارد ديگر، و ريزدانه هايي براي پشتيباني اين عملکردها، شامل سرويس بهداشتي، آشپزخانه، اتاق هاي مديريت، مشاور، انبار به عنوان ساختار مشترک ميان تمامي عملکردها شناسایی شد و فضاي رابط شامل پله و آسانسور و راه ارتباطي به عنوان فضاي واسط ميان آنها شکل گرفت.

به اين ترتيب بر اساس هدف بهره بردار هر کدام از ريز دانه ها با هر درشت دانه مي‌تواند به صورت يکپارچه پاسخگوي نياز بهره بردار باشد. در قدم بعد سعي کرديم حداکثر يکپارچگي فرم با عملکرد ايجاد شود و سه زون اصلي ريز و درشت و واسط در فرم کلي بنا خود را نمايش دهند.

سازه ساختمان از ديوارهاي بتني باربري تشکيل شده است که حداکثر يکپارچگي را با عناصر نرم معماري ايجاد مي کنند و خود به عنوان ديوارهاي جداکننده نيز ايفاي نقش مي کنند. سيستم تاسيساتي بنا شامل داکت اسپليت هايي است که در هر طبقه در فضاي مرکزي ارتباطي قرار مي گيرند و از طريق داکت به فضاهاي اصلي اطراف سرويس مي دهند.

در اين پروژه تلاش شد تا يکپارچگي فرم و سازه و تمامي عناصر پروژه به صورت حداکثري حفظ شود و از هرگونه عنصر زائد پرهيز شود و از ديوار های سازه ای بتوني به عنوان نماي داخلي و خارجي استفاده گردد. مصالح به نحوی انتخاب شده اند تا تداعي کننده و يادآور بافت ها، رنگ ها و حس و حال معماري بسـ*ـتر خود باشد و تلا ش شد تا قطعه ای به پازل بسـ*ـتر خود بيافزايد.

اين به کار گيري مصالح زماني معنا دار و ارزشمند خواهد بود که تکنيک هاي استفاده از اين مصالح نيز به روش صحيح خود به کار گرفته شود و اين تلاش در اين پروژه صورت گرفته است. استفاده از مصالحي مانند آجر فشاري که رفته رفته در ذهن مخاطبين به مصالحي قديمي و کهنه بدل شده است با تکنيک درست اجرا و ادبيات به روز و مدرن مي تواند اين شيوه و ادبيات اجرا را در ذهن کاربران به روز رساني و باززنده سازي کند.

منبع:
caoi​


پروژه باغ اتیسم۰

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: Arti و Hadis.A 862
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا