خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~BAHAR.SH~

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
13/10/20
ارسال ها
1,156
امتیاز واکنش
33,669
امتیاز
418
محل سکونت
...
زمان حضور
151 روز 7 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع
۱. ساحل وایت هیون، جزیره‌ی ویت ساندی، کوئینزلند (Whitehaven Beach, Whitsunday Island, Queensland)

ساحل وایت هیون در قلب دیواره بزرگ مرجانی کوئیزینلند قرار دارد و یکی از بکرترین و تمیزترین سواحل شن سفید محسوب می‌شود. دسترسی به این ساحل فقط از طریق هلی‌کوپتر و قایق امکان‌پذیر است و بیش از هر چیز به‌خاطر شن‌های سفید و آب‌های شفاف شهرت دارد.



۲. دریاچه‌ی هیلیر، جزیره‌ی وسطی (Lake Hillier, Middle Island)

هیلیر دریاچه‌ای منحصربه‌فرد در مجمع الجزایر ریشرشی در غرب استرالیا است. رنگ صورتی و زیبای این جزیره، جذاب‌ترین چیزی است که در نگاه اول توجه را جلب می‌کند. این رنگ به صورت دائمی وجود دارد؛ حتی زمانی که مقداری از آب دریاچه را داخل لیوان بریزید، رنگ آن عوض نمی‌شود.


۳. سیدنی (Sydney)
سیدنی نماد کشور استرالیا و شهری با جاهای دیدنی فراوان است. سواحل زیبا و بندرگاه فوق‌العاده‌ی این شهر، گردشگران زیادی را جلب می‌کند. نکته جالب در مورد این شهر این است که بعد از غروب آفتاب، سیدنی رو به خاموش نمی‌رود، بلکه سرزنده‌تر و پرهیاهوتر از روز زندگی در آن جریان دارد. چشم‌انداز سیدنی زیر نورهای چشمک‌زن، از زیباترین مناظری است که می‌شود نظاره‌گر آن بود.


۴. گلدکست، کوئینزلند (Gold Coast, Queensland)

گلدکست به معنی ساحل طلایی منطقه‌ای ساحلی، توریستی و محبوب در استرالیا است که بهشت دوستداران موج‌سواری و تفریحات ساحلی محسوب می‌شود. حتی اگر اهل ورزش‌های آبی نیستید، از سواحل آفتاب‌گیر آن لـ*ـذت خواهید برد.


۵. ملبورن (Melbourne)
ملبورن کلان‌شهری مدرن و جذاب است و از آنجا که پایتخت فرهنگی و ورزشی استرالیا هم هست، مقصدی رویایی برای جوانان محسوب می‌شود. فستیوال‌های رنگارنگ و متنوع، کافه‌های دنج، خیابان‌های شلوغ و پر رفت‌وآمد، برج‌ها و سازه‌های بلند توجه هر گردشگری را جلب می‌کنند.


۶. پِرت (Perth)
پرت شهری در لبه اقیانوس هند است که امروزه میزمان مهمی برای تفریحات ساحلی و فعالیت‌های تفریحی متنوع است؛ به همین دلیل، رقیبی برای سیدنی و ملبورن محسوب می‌شود. البته پرت دورافتاده‌ترین شهر بزرگ جهان نیز به‌شمار می‌رود و سفر به آن، هزینه زیادی نیاز دارد.


۷. داروین (Darwin)
داروین شهری در استرالیا است که هزاران سال، زیستگاه بومیان استرالیا بوده است. نخستین بار در قرن هفدهم، دریانورادن هلندی این شهر را مشاهده و بخش‌های از آن را نام‌گذاری کردند. دریانوردان بریتانیایی در سال ۱۸۹۳ این منطقه را دیدند و نام داروین را به افتخار چارلز داروین، دانشمند معروف، برای آن انتخاب کردند.


۸. جزیره‌ی راتنست (Rottnest Island)
جزیره راتنست یکی از جزایر استرالیا است که در استرالیای غربی قرار دارد. این جزیره اکنون با وجود سواحل، حیات وحش و زیبایی‌های طبیعی، مقصد توریستی پرطرفداری است. سالانه نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر از این جزیره دیدن می‌کنند که اکثر آن‌ها با کشتی و بقیه با هواپیما به این جزیره می‌آیند. راتنست یک فرودگاه دارد.



منبع: کجارو


8 جای دیدنی استرالیا

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا