خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
معرفی بیابان هایی با چشم اندازهایی شگفت انگیز

بیابان های شگفت انگیز

برخی از جالب ترین چشم اندازهای دنیا در مناطق خلوت و خشک جهان قرار گرفته اند. از حوزه های شنی و ماسه های بیابان های شگفت انگیز گرفته تا گستره وسیعی از کویرهای نمک منعکس کننده نور خورشید و همچنین سازه های سنگی همگی زیبایی های خاص خود را دارند. بیابان ها تقریبا یک سوم از مساحت خشکی های زمین را پوشانده و می خواهیم برای شما چشم اندازهای این بیابان های شگفت انگیز را معرفی نماییم پس با الی گشت همراه شوید.

واله دلا لونا در کویر آتاکاما (Atacama) در شیلی واقع شده است. این منطقه که یکی از بیابان های شگفت انگیز به شمار می رود، محلی نفس گیر بوده که نتیجه قرن ها باد و باران در میان شن ها و سنگ های این ناحیه است. تپه های ماسه ای بزرگ و همچنین سازه های سنگی قابل توجهی که وجود دارند همانند سطح کره ماه بوده و نام این منطقه نیز به دره ماه مشهور می باشد. رنگ منحصر به فردی که در این چشم انداز مشاهده می گردد ناشی از شکل گیری ساختارهای نمکی می باشد که منعکس کننده نور خورشید هستند و باعث می شوند تا واله دلا لونا به رنگ های آبی، زرد، سبز و قرمز تغییر رنگ دهد.

دره مرگ | Death Valley

دره مرگ یکی از بیابان های شگفت انگیز با چشم اندازی متنوع بوده که در سراسر نقاط نوادا در کالیفرنیا گسترده شده است. این منطقه به عنوان پایین ترین، خشک ترین و داغ ترین نقطه در آمریکای شمالی شناخته می شود. دره مرگ درجه حرارت را تا ۵۵ درجه نیز ثبت کرده است. مناظر کویری منحصر به فردی که در دره مرگ مشاهده خواهید کرد مانند هیچ جای دیگری در ایالات متحده نمی باشد. مکان هایی که احتمالا برای شما جذاب خواهد بود ناحیه زابریسکی (Zabriskie) و همچنین سنگ های متحرک اسرارآمیز ریستراک پلایا (Racetrack Playa) می باشد.

صحرای سینا | Sinai Desert

در مرز مصر با فلسطین اشغالی صحرای سینا قرار گرفته است که به دلیل تاریخ مذهبی خود و همچنین بیابان های شگفت انگیز و مناظر دیدنی ان به یک مقصد مهم برای گردشگری تبدیل شده است. موه های ناهموار با شن و ماسه های طلایی و همچنین آسمان آبی با چشم اندازی دیدنی بازدیدکنندگان را به سوی خود جلب می نماید. شاخه های صحرای سینا در کنار سواحل دریای سرخ قرار گرفته که به غواصی های شگفت انگیزش شناخته می شود.

ارگ چبی | Erg Chebbi

تپه های ارگ چبی که در صحرا واقع شده اند یکی از جاذبه های برتر در مراکش و همچنین یکی از بیابان های شگفت انگیز در جهان می باشند. تپه های هیجان انگیزی در این کویر وجود داشته که ارتفاع برخی از آن ها تا ۱۵۰ متر نیز می رسد. گشت و گذار در این بیابان اغلب از روستای مرزوگا (Merzouga) در نزدیکی ارگ آغاز می شود. رفت و آمد با شتر محبوب ترین گزینه در این منطقه به شمار می رود هرچند که با این حیوان سفر راحتی نخواهد بود.

سوشوسولی | Sossusvlei

در میان محبوب ترین جاذبه هایی که در نامیبیا وجود دارند، سوشوسولی که با تپه های عظیم و قرمز رنگ خود در کویر نامیب واقع شده و یکی از بیابان های شگفت انگیز در جهان می باشد. رودخانه سوچاب (Tsauchab) در این بیابان جریان داشته و مقدار کمی آب در این منطقه موجب رشد برخی گیاهان در این ناحیه شده است. در زمان طلوع و غروب خورشید رنگ این تپه های ماسه ای به طور مداوم تغییر کرده از همین رو بسیار مورد توجه عکاسان می باشد. بادهای شدیدی که در این منطقه جریان دارند به طور مدام شکل تپه های را تغییر داده و موجب می شوند تا چشم انداز این بیابان دائما تغییر نماید.

کویر نازکا | Nazca Desert

کویر نازکا یک نوار در امتداد سواحل شمال اقیانوس آرام بوده که در یک فلات خشک واقع شده است. خطوط معروف نازکا در این ناحیه و بین شهرهای نازکا و پالپا قرار گرفته است. این خطوط که از ۲۰۰ سال پیش از میلاد تا ۷۰۰ سال پس از میلاد ایجاد شده، اشکالی از قبیل ارقام ساده تا عنکبوت های سبک، میمون ها، ماهی ها، مارمولک ها و … را نشان می دهد. این خطوط در مقیاس وسیعی ایجاد شده و تا سال ۱۹۲۰ ناشناخته باقی مانده بود. در این سال زمانی که خطوط هوایی پرو، پروازهای خود را از لیما به آرکویپا آغاز کرد این خطوط شناخته شدند. هوای خشک و بدون باد در این ناحیه که آب و هوایی پایدار را ایجاد کرده موجب شده است تا این خطوط تا به امروز باقی بماند.

وادی روم | Wadi Rum

دره وادی روم دارای حیات وحش شگفت انگیز و همچنین اشکال سنگی قابل توجهی می باشد. این دره که در کشور اردن واقع شده یکی از جاذبه های توریستی در این منطقه به شمار می رود. گردشگران می توانند در این ناحیه که از بیابان های شگفت انگیز می باشد شتر یا اسب سوار شده و در زیر آسمانی پر از ستاره از محل اقامت خود خارج شوند. افرادی که به دنبال ماجراجویی می باشند نیز می توانند مهارت های خود را برای صعود از سنگ های بزرگ این منطقه تمرین کنند. لازم به ذکر است که کوه جبل روم (Jabal Rum) که دومین قله بلند در اردن می باشد نیز در این منطقه واقع شده است.

سالار داویونی | Salar de Uyuni

سالار داویونی در کوه های آند در بولیوی واقع شده و به عنوان بزرگترین تپه نمکی در جهان می باشد. گستره نمک در این منطقه ناحیه ای سفید را در طول فصل خشک ایجاد می نماید اما در فصل های بارانی که در آب قرار گرفته است این ناحیه بسیار جذاب می شود. انعکاس آسمان آبی چشم اندازی بی نظیر را از بیابان های شگفت انگیز این ناحیه به نمایش می گذارد.

تمامی سطح کره زمین پر شده از زیبایی های طبیعی بی نظیر که هر کدام از آن ها ارزش دیدن را دارند. یکی از این جاذبه ها که اخیرا نیز در کشورمان بسیار مورد استقبال قرار گرفته بیابان های شگفت انگیزی می باشد که چشم اندازهایی خیره کننده را به معرض نمایش می گذارند.

منبع: الی گشت


معرفی بیابان هایی با چشم اندازهایی شگفت انگیز

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا