خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

• Zahra •

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
27/10/20
ارسال ها
1,133
امتیاز واکنش
11,577
امتیاز
373
زمان حضور
90 روز 22 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع
گراتن کلم و بیکن یک غذای بسیار خوشمزه است که اگر یک بار آن را امتحان کنید، عاشق طعم و مزه‌ی آن می‌شوید. در تهیه این غذا از قارچ، کلم برگ و برگ‌های جعفری تازه استفاده می‌شود، که همه مفید و مغذی هستند. کلم برگ در درمان یبوست، سردرد، زخم معده و چاقی موثر است. قارچ سرشار از پروتئین، ویتامین، مواد معدنی، آمینواسید و آنتی اکسیدان بوده از شما در برابر بیماری‌ها و عفونت‌ها محافظت می‌کند. جعفری هم سرشار از ویتامین C بوده و دارای ویتامین‌ A، آهن و مس است. بنابراین با تهیه این غذا نه تنها فرصت امتحان کردن یک غذای لذیذ و خوش طعم را پیدا می‌کنید، بلکه از مواد مغذی موجود در مواد اولیه آن هم برخوردار می‌شوید.
گراتن کلم و بیکن با قارچ خامه‌ای سرو می‌شود، که سبب دو چندان شدن خوشمزگی آن می‌شود. در صورت تمایل می‌توانید بیکن را از مواد اولیه حذف کنید. اگر دوست دارید می‌توانید به گراتن کلم و بیکن کمی گردو اضافه کنید تا ترد و خوشمزه‌تر شود. تهیه این غذای جذاب کمی زمان‌بر است، اما با خوردن آن خستگی از تن‌تان بیرون خواهد رفت. گراتن کلم و بیکن را می‌توانید در یک ظرف درب ‌بسته قرار دهید و به مدت ۴ روز در یخچال نگه دارید. این غذای مهیج را می‌توانید در وعده ناهار یا شام درست کنید و از خوردن آن در کنار خانواده‌تان لـ*ـذت ببرید. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه گراتن کلم و بیکن با قارچ خامه‌ای را به شما آموزش دهیم.


مواد لازم برای تهیه گراتن کلم و بیکن با قارچ خامه‌ای

بیکن ایرلندی سولیکو خرید آنلاین 180 گرم
قارچ 250 گرم
پیاز زرد متوسط یک عدد
کلم برگ بزرگ یک عدد
آرد گندم یک چهارم فنجان
شیر کم چرب کاله (گرم) خرید آنلاین دو فنجان
پنیر چدار (خرد شده) خرید آنلاین دو فنجان
پودر خردل یک قاشق چای‌خوری
جوز هندی رنده شده نصف قاشق چای‌خوری
فلفل کاین نصف قاشق چای‌خوری
گردو خرد شده نصف فنجان
جعفری تازه به مقدار لازم
نمک یک قاشق چای‌خوری
پودر فلفل سیاه تازه یک قاشق چای‌خوری


گراتن کلم و بیکن با قارچ خامه‌ای

 

• Zahra •

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
27/10/20
ارسال ها
1,133
امتیاز واکنش
11,577
امتیاز
373
زمان حضور
90 روز 22 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع

طرز تهیه گراتن کلم و بیکن با قارچ خامه‌ای



مرحله اول
گراتن یا گراتین یک نوع خوراک خوشمزه فرنگی است که معمولا با سبزیجات تازه، خرده نان و پنیر در فر تهیه می‌شود. پیش از این طرز تهیه گراتن بادمجان، گراتن کلم و گراتن سبزیجات را به شما آموزش داده‌ایم که همه آن‌ها طعمی بی‌نظیر دارند و از خوردن هیچکدامشان پشیمان نخواهید شد. امروز با طرز تهیه مدل متفاوتی از این خوراک خوشمزه به سراغتان امده‌ایم. برای تهیه گراتن کلم و بیکن با قارچ خامه‌ای ابتدا فر را روی 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا گرم شود. ظرف مخصوص گراتین یا ظرف نسوز مستطیلی شکل مخصوص فر را با مقداری کره یا روغن چرب کنید و کنار بگذارید.
مرحله دوم
بیکن‌های ایرلندی را به درازا نازک برش بزنید. یک قابلمه بزرگ روی حرارت متوسط بگذارید و بیکن‌ها را درون آن بریزید. بیکن‌ها را هر از گاهی هم بزنید و اجازه دهید به مدت ۱0 دقیقه و تا زمانی که ترد شوند، روی حرارت بمانند. با استفاده از یک کفگیر بیکن‌ها را به یک کاسه‌ بزرگ منتقل کنید و کنار بگذارید. چربی بیکن در قابلمه را درون یک کاسه کوچک نسوز بریزید‌.
مرحله سوم
قابلمه را روی حرارت متوسط بگذارید و قارچ‌ها را به آن اضافه کنید. هر از گاهی هم بزنید و اجازه دهید به مدت چهار دقیقه روی حرارت باشند تا رنگ آن‌ها قهوه‌ای شده و نرم شوند. سپس قارچ‌ها را به کاسه حاوی بیکن منتقل کنید.
مرحله چهارم
یک قاشق غذاخوری از چربی بیکن را درون قابلمه بریزید‌. پیاز را به صورت نازک خلالی کرده و به همراه مقداری نمک به قابلمه اضافه کنید. هر از گاهی آن را هم بزنید و بگذارید به مدت سه دقیقه روی حرارت باشد تا نرم شود. اگر پیازها به قابلمه چسبیدند، کمی آب به قابلمه اضافه کنید تا قسمت‌های قهوه‌ای شده پیاز و قارچ از کف قابلمه جدا شوند.
مرحله پنجم
دو قاشق غذاخوری از چربی بیکن را در یک ماهیتابه، که روی حرارت متوسط است، داغ کنید. آرد را اضافه کنید و آن را آنقدر هم بزنید تا نرم شوند. اجازه دهید آرد به مدت دو دقیقه روی حرارت باشد تا بوی خام آن از بین برود. آن را مدام و به آرامی هم بزنید. شیر را کمی گرم کنید و آن را به آرد اضافه کنید و هم بزنید تا نرم شوند. مخلوط را مدام و به آرامی با یک کفگیر پلاستیکی به مدت سه دقیقه هم بزنید تا حباب کند و غلیظ شود.
مرحله ششم
جوز هندی و پنیر چدار را رنده کنید و یک و نیم فنجان از آن را به همراه یک قاشق چای‌خوری نمک، فلفل، خردل، جوز هندی رنده‌ شده و فلفل کاین به مخلوط آرد اضافه کنید و هم بزنید تا پنیر آب شود. بیکن و قارچ را هم به مواد اضافه کنید. مخلوط را به قابلمه حاوی کلم برگ اضافه کنید و هم بزنید تا مواد خوب مخلوط شوند.
مرحله هفتم
مخلوط کلم برگ را درون ظرف نسوز فر بریزید. نصف فنجان باقیمانده پنیر را روی آن بریزید. آن را به مدت ۳۰ دقیقه در فر قرار دهید تا رنگ آن قهوه‌ای طلایی شود. سپس خوراک را از فر بیرون بیاورید و ۱۰ دقیقه کنار بگذارید. گردو را خرد کنید و به همراه شاخه‌های جعفری روی گراتن کلم بریزید. گراتن کلم و بیکن شما آماده است. نوش جان!

منبع: کتاب کاله


گراتن کلم و بیکن با قارچ خامه‌ای

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا