خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

• Zahra •

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
27/10/20
ارسال ها
1,133
امتیاز واکنش
11,577
امتیاز
373
زمان حضور
90 روز 22 ساعت 54 دقیقه
نویسنده این موضوع
کسرول میت بال یک غذای خوشمزه و پروتئینی است که شما می‌توانید با گوشت‌های قلقلی دست‌ساز، سس مارینارای خانگی، نان سیر و پنیر بوترکیزه، موزارلا و پارمسان تهیه کنید. درست کردن این غذا ممکن است کمی زمان بر باشد اما مطمئن باشید پس از چشیدن طعم آن از وقتی که برای آماده سازی‌اش گذاشته‌اید پشیمان نخواهید شد. شما همچنین می‌توانید یک ظرف بیشتر از کسرول میت بال تهیه و در فریزر خود نگهداری کنید تا روزی که حوصله آشپزی ندارید یا نمی‌دانید چه غذایی درست کنید ظرف آماده را داخل فر بگذارید و به راحتی این غذای خوشمزه را سرو کنید. این غذای پروتئینی و خوشمزه را با دستورالعمل زیر در خانه تهیه کنید و نظرتان را درباره طعم و مزه آن با ما به اشتراک بگذارید.

  • مواد لازم برای تهیه کسرول میت بال خانگی
  • مواد لازم برای تهیه سس مارینارا خانگی
  • مواد لازم برای تهیه نان سیر

گوشت چرخ کرده 300 گرم
پیاز رنده شده یک عدد متوسط
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
جعفری ریزخرد شده دو قاشق غذاخوری
پنیر پارمسان کاله خرید آنلاین یک‌چهارم پیمانه
سس مارینارا دو قاشق غذاخوری
آرد سوخاری دو تا سه قاشق غذاخوری
سیر رنده شده یک حبه
پنیر موزارلا تازه کاله خرید آنلاین یک پیمانه
پنیر بوترکیزه رنده شده کاله خرید آنلاین یک پیمانه
نان سیر


طرز تهیه کسرول میت بال

 

• Zahra •

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
27/10/20
ارسال ها
1,133
امتیاز واکنش
11,577
امتیاز
373
زمان حضور
90 روز 22 ساعت 54 دقیقه
نویسنده این موضوع
مرحله اول
کاسرول در زبان انگلیسی به غذایی گفته می‌شود که در یک ظرف بزرگ با دیواره نسبتا عمیق و در فر پخته شده باشد و در همان ظرف نیز سرو شود. این نوع خوراک انواع مختلفی دارد که پیش از این سعی کرده‌ایم چند نوع خوشمزه و محبوب آن را مثل کاسرول لوبیا سبز و مرغ، کاسرول سوسیس و کسرول کلم بروکلی به شما آموزش داده‌ایم. امروز هم به سراغ یک نوع خوشمزه، پروتئینی و لذیذ از این خوراک رفته‌ایم. برای تهیه کسرول میت بال بهتر است ابتدا سس مارینارا آن را تهیه کنید. پیاز نگینی را با روغن زیتون کمی تفت دهید. سپس سیر خرد شده را اضافه و خیلی کم تفت دهید.
مرحله دوم
رب گوجه فرنگی را اضافه کرده کمی مخلوط کنید و پوره گوجه فرنگی (بدون پوست) را همراه برگ بو، نمک، فلفل، آویشن و سبزیجات خرد شده داخل تابه بریزید تا کمی با هم تفت داده شوند. کمی صبر کنید تا مواد کمی غلظت پیدا کنند. سپس آبلیمو و سرکه بالزامیک را اضافه کنید اجازه دهید چند قل بخورد. پس از یکی دو جوش مواد را از روی شعله بردارید و در صورت تمایل در مخلوط کن سس را میکس کنید تا یکدست شود. سس مارینارای شما آماده است.
مرحله سوم
حالا نوبت آماده کردن نان سیر است. نان باگت را اسلایس کنید و به شکلی که هر برش حدودا سه سانتی‌متر ضخامت داشته باشد. با استفاده از قلموی آشپزی کره پاستوریزه نرم شده را روی نان‌ها بمالید و سپس آن‌ها را به مقداری سیر خرد شده آغشته کنید. روی نان‌ها کمی آویشن بریزید و سینی را به مدت 15 دقیقه داخل فر با دمای 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا نان سیر شما خوب ترد شده و آماده سرو شود.
مرحله چهارم
برای تهیه میت بال برای این خوراک ابتدا گوشت چرخ کرده، سیر، پیاز، پودر سوخاری، جعفری خرد شده، پنیر پارمسان پودری و نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید و خوب ورز دهید تا مخلوطی یکدست داشته باشید. سپس گلوله‌‌هایی به اندازه گردوهای کوچک درست کرده و با کمی کره آن را سرخ کنید و کنار بگذارید.
مرحله پنجم
در مرحله آخر کف ظرف مورد نظر کسرول خود کمی از سس مارینارا بریزید و به صورت یکنواخت پخش کنید. سپس نان‌سیر را روی سس بچینید و روی نان‌ها پنیر بوترکیزه را به صورت یکدست پخش کنید. حالا باقی‌مانده سس مارینارا را مجددا به صورت یکنواخت روی پنیر ریخته و روی آن میت بال‌ها را بچینید. در آخر پنیر موزارلا خرد شده را روی توپک‌های قلقلی ریخته و ظرف را به مدت 30 دقیقه در فر با دمای 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا آماده شود.
مرحله ششم
پس از نیم ساعت ظرف غذا را از فر بیرون بیاورید و پنج دقیقه صبر کنید تا کمی ار حرارت آن کم شود. سپس کمی از پنیر پارمسان پودری و جعفری خرد شده تازه روی آن بریزید و سرو کنید. کسرول میت بال شما آماده است، نوش جان

منبع: کتاب کاله


طرز تهیه کسرول میت بال

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا