خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Saghár✿

سرپرست بخش عمومی
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
نگارشگر انجمن
کپیست انجمن
  
عضویت
28/2/20
ارسال ها
4,437
امتیاز واکنش
51,310
امتیاز
443
محل سکونت
☁️
زمان حضور
122 روز 21 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع

جزایر ناز (به اشتباه جزیره ناز!) دوتا جزیرن که تو قسمت جنوبی جزیره قشم قرار گرفتن. این جزیره ها کمی از ساحل فاصله دارن و موقع جزر به ساحل وصل می‌شن و موقع مد از ساحل جدا. این جزیره ها زیاد بزرگ نیستن و بزرگه سه هکتار بیشتر نیست.
حتی وقتی این جزیره ها به ساحل وصل می‌شن، یه طرفشون همیشه آبه. صدای برخورد موجا به صخره‌هاشون واقعا آرامش‌بخشه.
رو صخره‌ها می‌تونید این خرچنگا رو هم ملاقات کنید.
رو جزایر ناز کسی زندگی نمی‌کنه ولی ماهیگیرای محلی یه سری اتاقک برای استراحت درست کردن. نمای دریا و جزیره از اونجا خیلی قشنگه و توصیه می‌کنیم گذرتون به جزیره ما افتاد، اینجا رو اصلا از دست ندید.
حالا چرا بهشون میگن جزایر ناز؟
به زبون محلی، به این دو جزیره “دو کَردَه” می‌گن. اما چرا بهشون می‌گن جزایر ناز؟ چون همونطور که گفتیم وقتی سطح آب دریا بالاست، این دو تا جزیره رو فقط میشه از رو ساحل قشم تماشا کرد. ولی وقتی سطح آب میره پایین، راه نسبتا باریکی از ساحل تا این دو جزیره باز میشه که میشه با پای پیاده بهشون رسید.
این حالت که این دو جزیره مدام به ساحل وصل می‌شن و دوباره جدا می‌شن باعث شده بهشون بگن جزایر ناز.
از پاراگلایدر تا شترسواری؛ حسابی اون‌جا تفریح کنید!
به همت مردم و سازمان منطقه‌ی آزاد، انواع امکانات تفریحی در اطراف جزایر ناز فراهم شده. از شتر‌سواری گرفته تا پاراگلایدر، جت‌اسکی، قایق‌سواری و خیلی چیزهای دیگه.
حالا کی می‌شه رفت رو جزایر ناز؟
برای رفتن به این دوتا جزیره محدودیت وجود داره. و اون محدودیت هم جزر و مد خلیج فارسه. شما فقط زمانی که آب دریا پایینه می‌تونید برید رو جزایر.
به خاطر موقعیت جزایر ناز، حدود ۳ ساعت بعد از شروع جزر (پایین رفتن آب) می تونید برید روی جزایر، و حدود ۱ ساعت بعد از شروع مد باید کم کم به فکر برگشتن باشید. چون اگر برنگردید آب بالا میاد و شما باید تا پایین رفتن مجدد آب دریا صبر کنید. فاصله بین جزر و مد دریا هم حدودا ۶ ساعته. پس شما با این حساب که سه ساعت بعد از جزر می تونید برید و یک ساعت بعد از مد باید برگردید، ۴ ساعت وقت دارید که از زیبایی جزایر و دریا و ساحل لـ*ـذت ببرید.
برای اینکه بدونید بهترین زمان بازدید از جزایر ناز چجوریه ما یه جدول آماده کردیم که توش زمان “تقریبی” رو برای یک ماه آینده نوشتیم. ما سعی می کنیم این جدول رو به روز نگه داریم تا شما راحت باشید. (اگه جدول رو از موبایل می‌بینید احتمال داره که کامل نشون داده نشه. کافیه که امکان چرخش موبایلتون رو فعال کنید و موبایلتون رو بچرخونید)
پس اینجوری شد که شما سه ساعت بعد از پایین رفتن آب (جزر) می تونید برید رو جزیره‌ ها و یک ساعت بعد از شروع بالا اومدن آب (مد) باید بیاید ساحل.
یه تذکر: موقعی که آب درحال بالا اومدنه، سطح ساحل نرمتر میشه و ممکنه ماشینتون گیر کنه. اتفاقی که خیلی خیلی تو قشم و به خصوص کنار این جزیره‌ ها معموله. با اینکه سازمان منطقه آزاد برای جزایر ناز جایگاه پارک ماشین درست کرده اما ممکنه حس ماجراجوییتون گل کنه و بخواید با ماشین کنار ساحل گشت بزنید. کار خوبی می‌کنید اما به جزر و مد دقت داشته باشید و قبل از اینکه کار به جرثقیل و امداد برسه برگردید به جای پارک.

منبع:قشم گردی


جزایر ناز

 
  • تشکر
Reactions: FaTeMeH QaSeMi
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا