خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
معرفی مشاغل مناسب کار در سفر

سفر به نقاط مختلف جهان باعث عوض شدن روحیه و شناختن نقاط مختلف دنیا و استراحت روحی و ذهنی می شود اما؛ تا به حال به این فکر کرده اید که علاوه بر لـ*ـذت بردن از سفر بتوانید درآمدی هم داشته باشید و کار در سفر را تجربه کنید تا هزینه های سفر شما کاهش یابد؟

یکی از بهترین راه‌ ها برای ارزان سفر کردن، کسب درآمد در طول سفر یا همان کار در سفر است. این کار نه تنها می‌ تواند به شما در کاهش هزینه سفر کمک کند، بلکه در شرایطی نیز می‌ تواند پولی برای شما پس‌انداز کند تا از آن برای خرید سوغاتی یا کالاهای مورد نیازتان حتی بعد از سفر استفاده کنید. کار کردن در طول سفر علاوه بر کسب درآمد، به شما شانس آشنا شدن با فرهنگ کاری، افراد بومی و جریان‌ های اقتصادی آن منطقه را می ‌دهد.

شاید بگویید انسانی که در طول سال و در اغلب اوقات مشغول به فعالیت های تجاری است برای تفریح و استراحت چند روز را به مسافرت می رود و نیازی به کسب درآمد اقتصادی نیست اما باید به این موضوع دقت کنید که برخی از افراد سفر های طولانی مدت و متوالی به نقاط مختلف ایران و جهان دارند و از طرفی برای پرداخت هزینه های مربوط به سفر خود ممکن است مجبور به انجام فعالیت های تجاری به صورت پاره وقت و یا دورکاری شوند.

گذشته از این مسائل می توان به افرادی اشاره نمود که از طریق مسافرت و رفتن به نقاط دور و نزدیک کسب درآمد می کنند و مایحتاج زندگی خود را تامین می کنند.

کار در سفر را می توان به چند دسته مختلف از جمله مشاغل آموزشی، مشاغل خدماتی، کسب و کارهای آنلاین، کار به عنوان فریلنسر، فروش و… تقسیم کرد.

مشاغل آموزشی در سفر

تدریس زبان:

خیلی از ما به زبان انگلیسی تسلط داریم ولی تا به حال موقعیت آموزشی و تدریس برایمان پیش نیامده است.

در سفر می ‌توانید به مدارس و آموزشگاه ‌ها و سایت‌ های مربوطه درخواست همکاری دهید و پیشنهادهای خوبی دریافت کنید. شاید برایتان عجیب باشد اما این روزها در کشورهای مختلف خیلی از افراد هستند که به یادگیری زبان فارسی هم علاقه زیادی نشان می ‌دهند.

آموزش انواع هنر ها و مهارت‌ ها در سفر:

شما می‌ توانید هر هنر و مهارت دیگری که دارید را آموزش دهید و از طریق این کار خرج سفرتان را در بیاورید. آموزش موسیقی، رقص و ورزش‌های مختلفی مانند یوگا می‌ تواند در این دسته جای بگیرد. با توجه به این که چه فصلی و به کجا سفر می‌ کنید برای یادگیری تمام این مهارت‌ ها افراد داوطلب و مشتاقی وجود دارند.

آموزش موسیقی:

وقتی در کلاس‌ های موسیقی شرکت می‌ کردم با افراد زیادی آشنا شدم که از طریق اسکایپ، کلاس‌های آنلاین موسیقی برگزار می‌ کنند. اگر در نواختن یک ساز مهارت دارید و می‌ توانید مهارت خود را به دیگران یاد بدهید، می‌ توانید کلاس‌ ها و دوره‌ هایی به شکل مجازی برگزار کنید و از ابزارهایی مثل اسکایپ استفاده کنید.

مشاغل دورکاری و دیجیتالی

۱. نویسندگی و ترجمه و تولید محتوا

اگر در نویسندگی مهارت داشته باشید، کارهای زیادی برایتان وجود دارد که می توانید آن‌ها را به شکل دورکاری و در هنگام سفر انجام دهید. من نمونه خوبی برای این دست مشاغل هستم. با وجود اینکه چالش‌ های نویسنده دورکار بودن، ممکن است گاهی دردسرآفرین باشد؛ ولی مزایای فراوانی هم دارد.

می‌ توانید در کارهایی مثل وبلاگ‌نویسی و انتشار دیجیتالی فعالیت کنید یا اینکه کار کپی‌رایتینگ انجام دهید.

۲. مشاغل مرتبط با محتوای تصویری مثلا عکاسی سفر یا طراحی گرافیکی

اگر در زمینه محتوای تصویری استعداد و مهارت دارید، باز هم انتخاب ‌های زیادی برای پیدا کردن شغل دارید. می‌ توانید کار عکاسی سفر را انجام دهید و عکس‌ های خود را در اختیار سایت‌ هایی که به آن نیاز دارند قرار دهید. یا اینکه به طور فریلنسر برای یک سایت مرتبط با گردشگری و سفر عکاسی کنید. با این کار، همزمان با اینکه به علایق خود می‌ پردازید، کسب درآمد هم می‌ کنید.

همچنین می ‌توانید پریست‌های ویرایش عکس اختصاصی خود را ایجاد کنید و به فروش برسانید یا اینکه خدمات ویرایش عکس را به عکاسان تازه کار ارائه کنید. طراحی گرافیک به شکل فریلنسری و دورکار یکی دیگر از کارهایی است که می‌ توانید به شکل پروژه‌ای انجام دهید.

۳. مدیریت شبکه‌های اجتماعی برای یک برند

برندها و کسب و کارهای کوچک بی‌شماری به دنیای اینستاگرام، فیس بوک و توئیتر وارد شده‌اند و از طریق شبکه‌های اجتماعی بازاریابی می‌ کنند. به همین دلیل مشاغل مرتبط با شبکه ‌های اجتماعی این روزها بسیار زیاد شده است. بسیاری از این برندها این امکان را برایتان فراهم می ‌کنند تا از راه دور، کار کنید. اگر فکر می ‌کنید که در استفاده از شبکه ‌های اجتماعی برای کسب و کارها تخصص و مهارت دارید، می‌ توانید به کسب و کارهای مختلف ایمیل بزنید تا متوجه شوید آیا برای مدیریت شبکه‌ های اجتماعی خود به کسی نیاز دارند یا خیر.

مشاغل خدماتی در سفر:

کار در هاستل‌ها، مسافرخانه‌ها و هتل‌ها: به ازای چند ساعت کار پاره وقت یا نیمه وقت در این مکان ‌ها می‌توانید محلی برای اقامت و وعده‌ های غذایی‌تان را داشته باشید. همچنین ممکن است مبلغ کمی را به عنوان حقوق دریافت کنید.

کار در کافه‌ها و رستوران‌ها: کافیست روابط عمومی بالایی داشته باشید و کمی با کار رستوران آشنا باشید تا بتوانید در کافه‌ ها و رستوران ‌ها سالن‌دار شوید. البته اگر سابقه‌ای هم در این زمینه ندارید نگران نباشید. کارهای متنوعی مثل کارهای نظافتی و سایر موارد هست که به ازای انجام آن خیال شما از بابت تامین وعده‌های غذایی و هزینه‌های سفرتان راحت شود. این کارها معمولا چند ساعت از وقت شما را می‌گیرند و بقیه روزتان را می ‌توانید به گردش در شهر اختصاص دهید.

کار در مزارع ارگانیک (ووفینگ): بودن در مزرعه‌ای خوش آب و هوا و چشم نواز لـ*ـذت سفر شما را چند برابر می ‌کند. در ضمن با کار در مزارع ارگانیک می‌ توانید جای خواب و غذا داشته باشید و تجربه‌ های بی ‌نظیری از این نوع کار و برقراری ارتباط با افراد محلی کسب کنید. کار در مزارع شامل کاشت بذر، شخم زدن و برداشت محصول می‌ شود. حتی ممکن است خانواده‌ ها از شما بخواهند از فرزندان یا حیوانات خانگی آن‌ ها نیز مراقبت کنید یا به آشپزی و کارهای نظافتی خانه مشغول شوید.

نگهداری از کودک و سالمند:

مراقبت از بچه‌ها و سالمندان در خانه یکی دیگر از کارهایی است که در حین سفر می ‌توانید انجام دهید و به ازای آن جای خواب و غذا داشته باشید یا مبلغی را به عنوان حقوق دریافت کنید. همچنین گاهی وقت‌ ها می‌ توانید در بعضی خانه‌ ها معلم سر خانه کودکانشان شوید.

کسب و کارهای آنلاین یا کار به عنوان فریلنسر:

نوشتن سفرنامه در وبلاگ: اگر به نوشتن علاقه‌مند باشید می ‌توانید هر جا که هستید خاطرات و تجربیات خود را از سفرهایتان بنویسید و کسب درآمد کنید. به مرور زمان اگر وبلاگ یا سایت شما پر بازدید و معروف شد، ممکن است هتل ‌ها و مقاصد گردشگری به رایگان برای شما سفرهایی را در نظر بگیرند. این کار هم برای آن‌ها تبلیغات موثری است و هم برای شما درآمد خوبی دارد.

کسب و کارهای آنلاین: خیلی از مشاغل هستند که اگر در رابـ*ـطه با آن‌ ها تخصص داشته باشید می‌ توانید به صورت آنلاین و یا فریلنسینگ انجام دهید. کافیست به هر جا که سفر می ‌کنید لپ تاپتان را با خودتان ببرید. مشاغلی مانند: طراحی سایت، کارهای گرافیکی، نویسندگی، مشاوره، دیجیتال مارکتینگ و ادمین شبکه‌ های اجتماعی و…

دورکاری: خیلی از مواقع شما می ‌توانید برای مدتی که به سفر می‌روید برای شرکت‌ ها از راه دور کار کنید. لزومی ندارد که برای سفرهای طولانی مدت حتما از شغل خود استعفا دهید.

فروش:

فروش صنایع دستی یا دست سازه‌ ها: شما به هر جایی که سفر کنید می ‌توانید صنایع دستی را به آن‌جا برده و بفروشید و گوشه‌ای از هنر و فرهنگ شهر یا کشورتان را هم به دنیا معرفی کنید. اگر هم خودتان بلد باشید چیزی بسازید و بفروشید که خیلی بهتر است.

عکاسی و فروش عکس: کافیست ذوق عکاسی داشته باشید و یک دوربین خوب، آن وقت می ‌توانید در سفر از مردم یا از مکان‌های دیدنی و طبیعت عکس بگیرید و بفروشید. اگر حرفه‌ای باشید می‌ توانید با سایت‌های مربوطه و مجلات همکاری کنید و عکس‌هایتان را به آن‌ ها بفروشید.

می توانید با خرید محصولات با قیمت کمتر در ایران و فر وش محصولات به دلار یا واحد پول کشور مقصد درآمد بسیار زیادی کسب کنید. به عنوان مثال خرید زعفران در ایران و فروش آن در ترکیه

معرفی وب سایت های کاریابی در سفر

امروزه برخی از وب سایت ها در داخل و حتی در کشورهای خارجی جهت کاریابی در سفر طراحی شده اند. افرادی که قصد کاریابی در مسافرت به صورت پاره وقت و یا دورکاری دارند و در عین حال نیاز به تسویه روزانه نیز داشته باشند می ‌توانند به این وب سایت ها مراجعه نموده و کار مورد نیاز خود را انتخاب کنند.

خدمات نظافتی، شغلی همیشه در دسترس

اگر برای کاریابی در سفر زمان کافی در اختیار ندارید می توانید ارائه خدمات نظافتی در منازل، شرکت ها، موسسات، مراکز اداری و تجاری را انتخاب کنید. اگر به اپلیکیشن ها و وب سایت های کاریابی در سفر رجوع کنید با حجم بسیار زیادی از درخواست های شخصی و به صورت روزانه جهت نظافت ساختمان مواجه خواهید شد. این کار ممکن است خسته کننده به نظر برسد با این حال درآمد خوبی را در آخر وقت نصیب شما خواهد کرد.

منبع: الی گشت


معرفی مشاغل مناسب کار در سفر!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا