خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Matiᴎɐ✼

مدیر آزمایشی تالار پزشکی و سلامت
مدیر آزمایشی
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,803
امتیاز واکنش
12,205
امتیاز
323
سن
19
محل سکونت
MASHHAD
زمان حضور
90 روز 30 دقیقه
نویسنده این موضوع
جزیره بورا بورا را باید یکی از زیباترین جزایر دنیا دانست.
این جزیره گرمسیری که یکی از جزایر متعلق به کشور فرانسه است در اقیانوس آرام و در میان آمریکا و استرالیا قرار گرفته است. این جزیره با اینکه فاصله بسیار زیادی با فرانسه دارد اما دارای فرودگاهی به نسبت مدرن است و همین باعث می‌شود دسترسی به جزیره سخت نباشد.
درباره جزیره بورا بورا چه می دانید؟
این جزیره که چهار میلیون سال پیش با یک فوران آتشفشان ایجاد شد، مدت‌های طولانی غیرقابل سکونت بود تا زمانی که مردم جزیره تانگن به عنوان اولین ساکنین وارد این جزیره زیبا شدند. مونت اوتمانا که امروز یکی از جاذبه‌های جزیره بورا بورا محسوب می‌شود در گذشته آتشفشان بوده است.
با دیدن تصاویر زیبا از جزیره بورا بورا اغلب افراد در دل آرزو می‌کنند که بورا بورا یک مقصد گردشگری لوکس و گران‌قیمت نباشد اما بر خلاف تصور شما، این جزیره یکی از گران‌ترین جزیره‌ها است.
جزیزه بورا بورا دارای دو فصل است: فصل تابستان و زمستان. تابستان این جزیره از نوامبر شروع و تا آوریل ادامه دارد. عجیب است، نه؟ اما فصل بارش باران را مردم محلی به تابستان تر می‌شناسند. در این زمان تقریبا هر روز هوا ابری است و طوفان‌های خفیف و غیرقابل پیش‌بینی می‌وزد. دمای هوا تقریبا ۲۰ درجه سانتی‌گراد بوده و میزان بارش باران نیز ۱۸۰۰ میلی‌متر می‌باشد.
فصل زمستان جزیزه نیز کمی متفاوت است. این فصل خشک و دمای هوا کمی پایین‌تر اس متوسط دمای سالانه جزیزه است. در این فصل بارش باران به ندرت اتفاق می‌افتد.
نام جزیره بورا بورا به چه معناست؟
در زبان تاهیتی کلمه B تلفظ نمی‌شود و همین امر باعث گردید مردم محلی نام جزیره را ‏Pora Pora‏ بنامند که معنای «اولین متولد» بود. اولین اروپایی‌هایی که به این جزیره آمدند نام آن را به اشتباه بورا بورا شنیدند و این نام برای جزیره بین‌المللی شد.
اگر به جزیره بورا بورا رفتید احتمالا با دیدن سواحل و آب‌های شفاف به فکر یک پیاده‌روی طولانی می‌افتید. هر چند جزیره مسیرهای دوچرخه‌سواری یا ماشین شخصی را فراهم کرده اما چیزی که مشخص است در جزیزه بورا بورا هیچ وسیله نقلیه وجود ندارد و این وسایل تنها برای گردشگران مورد استفاده می‌باشد. تنها وسیله‌ای که می‌توان آن را وسیله نقلیه عمومی دانست یک وسیله شبیه به اتوبوس است که آن برخی شرکت‌ها با آن یک یک تور دو ساعته در سطح جزیره برگزار می‌کنند.
در این جزیزه گرمسیری هیچ حیوان خطرناکی وجود ندارد. بنابراین بدون نگرانی از پدیدار شدن مار سمی یا روبه رو شدن با حشرات گزنده در طبیعت و یا کنار ساحل آن قدم بزنید و استراحت کنید و بعد از ساعت‌ها گشت و گذار به محل اقامت خود بازگردید.
شاید این جزیزه هیچ موجود خطرناکی نداشته باشد که بخواهد امنیت شما را تهدید کند اما باید اعتراف کنیم یک موضوع خطرناک در این جزیره وجود دارد: ریزش ناگهانی نارگیل‌ها از بالای درخت.
شاید به نظرتان خنده‌دار باشد اما تصور کنید که هر یک نارگیل می‌تواند تا دو کیلو وزن داشته باشد و این میوه نیز از فاصله حدودا ۳۰ متری به سمت شما سقوط کند. برای همین خطرناک‌ترین اتفاقی که ممکن است در این جزیره برای شما رخ دهد سقوط یک نارگیل دو کیلویی بر روی سرتان است.
سرتانسال ۲۰۱۳، CNN‏ در خبری بهترین سواحل جهان را معرفی که در میان این سواحل نام ساحل Matira‏ در جزیره بورا بورا نیز دیده می‌شود. این ساحل در میان ده ساحل برتر دنیا بود. همچنین این جزیره لقب «خیلی عالی برای باورکردنی بودن» را به خود اختصاص داده است.
منبع:لست سکند


جزیره بورا بورا

 
  • تشکر
Reactions: ~BAHAR.SH~
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا