خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

سیده کوثر موسوی

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
11/3/21
ارسال ها
1,871
امتیاز واکنش
19,803
امتیاز
373
سن
18
محل سکونت
ته قلب فاطیم:)❤️
زمان حضور
76 روز 6 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
گردشگری چیست ؟ گردشگری | Tourism روشی است برای سفر از یک نقطه به نقطه ای دیگر که باید فرد گردشگر از اطلاعات، برنامه ریزی و فراهم سازی ها در شروع سفر و در هنگام جا به جایی به مقصد مورد نظر و محل استراحت ، خرید کردن، برابر شدن میهمان و میزبان، برگشت به مبدا و یادآوری خاطرات سفر با خود و دیگران می شود. در این روش ، کلیه ای از رفتارها و کارها در میان گردشگران، عرضه دهندگان خدمات و دیگر محصولات گردشگری، سـ*ـیاست گذاران و مهمان نوازان اتفاق می افتد. با توجه به حقیقت میان رشته گردشگری و توسعه که در حال و زندگی مردم شده است، پایبند بودن به یک تعریف کلی و مشخص از گردشگری را سخت می کند و از همین جهت که گفته های زیادی در این بار شده است. تعریف که در مراکز دانشگاهی شده است این می باشد که گردشگری، روشی است سفر، به این عنوان که سفر برای تفریح ، استراحت، رفتن به دنبال آرامش، دوباره به دست آوردن جسم و روح پر انرژی به دلیل امری باطنی، گشت و گزار و دیدارهای خانوادگی و به انجام رساندن کار و ایجاد کار و...است.


اهمیت گردشگری : - بدست آوردن سود زیاد از ورود گردشگران به کشور : امروزه با توجه به گردشگری که در تمام دنیا در حال انجام شدن است نقش به سزایی در برقراری رشد اقتصادی دارد. از موقعی این رشد اقتصادی شروع می شود که یک گردشگر برای تهیه خوراک و محل استراحت، رفت و آمد، تفریح و گشت و گذار، خرید سوغاتی و کالا و همچنین برای بازید از جاذبه های است خرج می نماید به همین علت است پولی را صرف می نماید. این گونه خرج ها با پولی که به کشوری که در آن تفریح می نماید باعث می گردد رشد اقتصادی آن کمک نماید. هر چه تعداد گردشگران زیادتر گردد شغل ها هم بیشتر می شود زیرا به افرادی که به دنبال کار هستند و یا به فکر آینده خود در رابـ*ـطه با پول درآوردن است می باشد. گردشگری با امنیت آن کشور و اقتصاد آن کشور رابـ*ـطه دارد و وجود گردشگران از امنیت آن کشور حرف به میان دارد. با توجه به پیشرفت گردشگری میان کشورهای همسایه، پایداری ویژه ای در یک نقطه را داراست. در یک روش کلی تر به انجام رساندن آن برای تمام جهانیان انجام می گیرد به صورتی که گردشگری دارای چهارچوب فرهنگی و اجتماعی می باشد و بسیار مهم است و تمام جامعه و کشورهای مهماندار می تواند به وسیله گردشگران به رواج دادن زبان ، فرهنگ و آداب و قواعد اجتماعی هایشان پرداخته می شود. توصیف های گردشگری ها : - توریسم داخلی | Domestic Tourism : توریسم داخلی به این معناست که افراد از همان کشور به همان نقاط کشور نیز سفر می کنند. - توریسم ورودی | Inbound Tourism : همانجور که از نامش پیداست به این صورت است که ورود افراد توریست از کشور دیگر به کشور خودشان سفر می نمایند. - توریسم خارجی | Outbound Tourism : زمانی که مسافران از یک کشور به یک کشور دیگر در حال سفر هستند. کشورهای در حال پیشرفت برای رواج برابر به سه شکل گردشگری برگزار می نمایند. این عبارت به این گونه تعریف می گردد که گردشگران هم به کشورهای دیگر سفر می کنند و هم اجازه می دهند دیگر گردشگران به کشور خود سفر نمایند و هم در کشور خود ولی به بعضی مناطق نیز می روند. این برابری در این نوع گردشگری ، سود کشورها را از سه جهت منطقه ای و بین المللی پشتیبانی می کند. در توضیحات بیشتر می توان گفت گردشگری انواع گوناگونی نیز دارد که دارای شکل و کیفیت های مختلفی است و آن هم با توجه به هدف گردشگر از نوع نیاز و مکان تغییر پیدا می کند. مواقعی است که گردشگر برای بدست آوردن خطر ، سفر می کند و بعضی از مواقع برای بدست آوردن آسایش نیز سفر می نماید در بعضی از مواقع هم برای کسب دانش و یا دادن بعضی از آموزش ها و یا دیگر علت های دیگر نیز انجام می شود. از همین رو مواردی دیگر همانند ماجراجویانه، ورزشی، تفریحی، خرید، کشاورزی، سلامت ، بوم گردی نیز انجام می گیرد.




اهمیت گردشگری

 
  • عالی
Reactions: ~BAHAR.SH~

سیده کوثر موسوی

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
11/3/21
ارسال ها
1,871
امتیاز واکنش
19,803
امتیاز
373
سن
18
محل سکونت
ته قلب فاطیم:)❤️
زمان حضور
76 روز 6 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
جاذبه گردشگری : با توجه به تعریف ها و بازدیدها، جاذبه گردشگری به دو روش کلی بخش بندی می گردد : - از نظر فیزیکی یا فرهنگی یک مکان ویژه ای می باشد که باعث می گردد افرادی که سفر می کنند آن را با توجه به تعداد سفرشان از مقصد خودشان به حساب می آورند. این یک نوع خصوصیت می باشد که مربوط به آب و هوای آن جا و مناطق دیدنی و فرهنگ می باشد. - خصوصیت مثبت که برای یک منطقه به حساب می آید سبب تشکیل بازار گردشگری و یا کشش گردشگری نیز می شود. این یک مورد از خصوصیات خوب آب و هوا، منظر دیدنی ، آداب و قواعد هر فرهنگ و منطقه ای می باشد. جاذبه گردشگری به صورتی است که این امکان را به گردشگر می دهد تا به آن جا نیز سفر کند ولی این را هم نیز در نظر داشته باشید دلیل اصلی نمی تواند برای یک سفر باشد. انواع جاذبه گردشگری : جاذبه های گردشگری را می توان به عواملی چون : - جاذبه گردشگری ساختگی - جاذبه گردشگری طبیعی تقسیم بندی نمود. جاذبه های گردشگری طبیعی شامل : - پارک - آبشار و دریاچه - سواحل - غارها و سازه های سنگی طبیعی گردشگر کیست ؟ گردشگر کسی است که برای یک روز هم که شده است در یک مکان عمومی یا یک بخش خصوصی در محیطی بازدید سپری می کند. توریسم (Tourism) : توریسم از دو بخش تور و ایسم تشکیل می شود به این معنا که تور همان سفر یا گردش کردن است و بخش دوم آن ایسم به معنای چگونگی تفکر می باشد. در اصل توریسم می تواند تفکر سیاحتی و جهانگردی باشد و توریست کسی است که به سفر کردن و جهانگردی مشغول می گردد. انواع گردشگری : - گردشگری بر اساس انگیزه - گردشگری با توجه به موقعیت مکانی - گردشگری با توجه به هدف - گردشگری با توجه به مکان و موضوع - گردشگری فرهنگی - گردشگری هنری - گردشگری تاریخی - گردشگری دریایی - گردشگری طبیعت گردی گردشگری تجاری و بازرگانی - گردشگری شهری - گردشگری روستایی - گردشگری ورزشی - گردشگری الکترونیکی - گردشگری فضا - گردشگری سلامت - گردشگری آموزشی و علمی - گردشگری کاری مزایای شغل گردشگری : - در ارتباط بودن با بقیه افراد - سفر به همه مناطق دنیا - بازدید تمام دیدنی های جهان - کسب اعتماد به نفس افراد زیادی وجود دارد که علاقمند هستند تا دیگران را با توجه به تورها به سفر ببرند و و نام این روش تورلیدری نیز است. دوره آموزش مدیریت گردشگری (راهنمای تورهای زمین گردشگری) : علاقمندان زیادی وجود دارد که با توجه به این که از عهده صحبت کردن به زبان های خارجی را دارا هستند و از اعتماد به نفس بالایی که دارند ولی مدرکی برای کار خود ندارند از این رو مرکز آموزش مجازی فن پردازان برای این علاقمندان، دوره آموزش مدیریت گردشگری را برگزار نموده است تا بتوانند از اصول و مقررات گردشگری بهرمند شوند و از طرفی دیگر فن به همه آموزش دیدگان مدرک مدیریت گردشگری از طرف وزارت علوم و تحقیقات فناوری و علاوه بر آن گواهینامه مدیریت گردشگری نیز اعطا می نماید تا بتوانند افراد به بازار کار خود دست یابند.

منبع:
موسسه آموزش عالی آزاد من پر دازان


اهمیت گردشگری

 
  • جذاب
Reactions: ~BAHAR.SH~
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا