خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ronak.a

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/6/20
ارسال ها
722
امتیاز واکنش
6,364
امتیاز
213
سن
23
محل سکونت
اتاقم
زمان حضور
27 روز 20 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع

محفظه فلزی کوچکی که دور کانکتور 8pin قرار دارد، توسط ایسوس ProCool II نام گرفته است. در این قابلیت پین‌های 12v دارای مقاومت الکتریکی کمتری هستند و با ضخامت بیشتر، اتصال پایدارتری را برقرار می‌کنند. محفظه فلزی احاطه کننده کانکتور نیز به مقاومت بهتر بدنه پلاستیکی و دفع گرما در اثر عبور جریان بالا کمک می‌کند.


این مجموعه تحت کنترلر PWM جدید شرکت Renesas و مدل ISL69269 مدیریت می‌شود. اطلاعات دقیق این کنترلر اگرچه هنوز به صورت عمومی منتشر نشده، اما با توجه به تعداد فازهای موجود می‌توان دید که به صورت 1+2+7 به ترتیب بخش‌های VCCGT، VCC و VCCSA را مدیریت می‌کند.

تمامی ماسفت‌های به کار رفته برای بخش‌های Vcore، Vigp و Vsa از Smart Power Stage های شرکت Texas Instruments هستند. این ماسفت‌ها از مدل CSD59880RWJ بوده که به طور اختصاصی، به سفارش ایسوس توسط Texas Instruments ساخته می‌شوند و توان تحمل حداکثر 70A جریان به صورت ممتد را دارند.
مدار رگولاتور ولتاژ این مادربرد میان‌رده برای بخش Vcore، قادر به تأمین حداکثر 980A شدت جریان است که بسیار بیشتر از شدت جریان مورد نیاز برای شرایط Extreme Overclocking پردازنده‌های نسل یازدهم به حساب می‌آید.


بررسی مادربرد ایسوس ROG Strix Z590-E Gaming WIFI ؛ گیمینگ به معنای حرفه‌ای

 

ronak.a

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/6/20
ارسال ها
722
امتیاز واکنش
6,364
امتیاز
213
سن
23
محل سکونت
اتاقم
زمان حضور
27 روز 20 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
با توجه به بازدهی حدود 95% این ماسفت‌ها در محدوده 30A می‌توان گفت این مدار حتی بدون هیتسینک یا خنک‌کننده خاصی هم می‌تواند به راحتی از پس پردازنده‌ای مانند 11700K و حتی 11900K برآید.

برای شرایط Extreme Overclocking نیز می‌توان روی این مادربرد و مدار رگولاتور ولتاژ قدرتمندش حساب کرد و با جا‌به‌جایی جامپری که در تصویر می‌بینید (CPU_OV) محدوده اعمال ولتاژ برای پردازنده را در بایوس مادربرد افزایش دهد.

جریان و ولتاژ اسلات‌های رم نیز از یک مدار رگولاتور تک فاز متشکل از ماسفت‌های 4C010N ساخت ON Semi و کنترلر APW8723 تشکیل شده است که به راحتی می‌توانند نیاز اندک حافظه‌های DDR4 را تأمین کنند.
سیستم صوتی

راهکار ایسوس برای ایجاد یک سیستم صوتی با کیفیت برای این مادربرد، کنار هم قرار دادن با کیفیت‌ترین تراشه‌های صوتی موجود بوده است. استفاده از Codec صوتی جدید شرکت Realtek مدل ALC 4080 زیر پوشش EMI و آمپلی فایر SV3H712 ساخت Savitech در کنار خازن‌های طلایی Nichicon و ایزولاسیون PCB برای بخش سیستم صوتی، یک راه‌کار ارزشمند و خوش‌صدا را برای این مادربرد به وجود آورده است.

سیستم صوتی با کیفیت این مادربرد میان رده نیز با مجهز شدن به تکنولوژی جدید ایسوس به نام Two-way AI Noise Cancelation که یک سیستم هوشمند است، یک گام فراتر رفته و قادر است مکالمات شما را در Skype یا Discord به شکل قابل توجهی بهبود بخشد.
این تکنولوژی با بهره گیری از Deep-Learning (یادگیری عمیق) چند صد میلیون نمونه، مکالمات را از نویز تفکیک می‌کند و قادر است صداهای آزار دهنده را از مکالمات، چه در دریافت از طرف مقابل و چه در ارسال از سوی شما کاهش دهد. برای شنیدن نمونه‌ای از تأثیر این تکنولوژی، مادربردهای مورد پشتیبانی و نحوه‌ی استفاده از آن به این لینک مراجعه کنید.


بررسی مادربرد ایسوس ROG Strix Z590-E Gaming WIFI ؛ گیمینگ به معنای حرفه‌ای

 

ronak.a

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/6/20
ارسال ها
722
امتیاز واکنش
6,364
امتیاز
213
سن
23
محل سکونت
اتاقم
زمان حضور
27 روز 20 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
مهم‌ترین تراشه‌ها و کنترلرها

تراشه جدید و رده‌بالای اینتل برای نسل یازدهم پردازنده‌های خود Z590 نام دارد. این چیپست 24 مسیر PCIe 3.0 به طور مستقل ارائه می‌کند و از نسل نوین USB با پهنای‌باند 20Gbps با نام USB 3.2 Gen2x2 در کنار درگاه‌های ذخیره‌سازی و تکنولوژی‌های مرتبط اینتل مانند IRS ،IOM و همچنین آخرین نسلِ ماژول‌های شبکه بی‌سیم با استاندارد WiFi 6 پشتیبانی می‌کند.

تراشه‌ی جدید I225-V اینتل با 2.5 برابر سرعت بیشتر نسبت تراشه‌های رایج 1Gb برای دو درگاه شبکه‌ این مادربرد در نظر گرفته شده است. این قطعه دارای توان مصرفی حدود 2w است و از مهم‌ترین خصوصیات آن می‌توان به کاهش بار پردازش شبکه بر روی پردازنده مرکزی (CPU) و افزایش محسوس توان عملیاتی پروتکل‌های TCP و UDP در این تراشه در مقایسه با تراشه‌های شبکه سایر تولیدکنندگان اشاره کرد.
همچنین این مادربرد به یک ماژول شبکه ساخت اینتل مدل AX201 نیز مجهز شده است که گواهی Wi-Fi 6 دارد و از باندهای 2.4 و 5GHz و 6GHz پشتیبانی می‌کند. این ماژول قادر است حداکثر پهنای‌باند 2.4Gbps را با رمزنگاری WPA3 فراهم آورد. این ماژول در کنار Wi-Fi یک Bluetooth نسخه 5.2 نیز همراه خود دارد که نسبت به نسخه قبلی خود تا 4 برابر بُرد بیشتر و دو برابر سرعت بالاتری ارائه می‌کند.

تراشه‌هایی که در تصویر مشاهده می‌کنید سوییچ‌ها و Re-Driverهای پهنای‌باند PCIe با پشتیبانی از استاندارد نسخه چهارم هستند که پهنای‌باند PCIe 4.0 پردازنده را میان دو اسلات اول PCIe X16 و M2 توزیع میکنند.
منبع: شهر سخت افزار


بررسی مادربرد ایسوس ROG Strix Z590-E Gaming WIFI ؛ گیمینگ به معنای حرفه‌ای

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا