خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Melika Kakou

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
عضویت
24/4/20
ارسال ها
351
امتیاز واکنش
7,080
امتیاز
263
محل سکونت
In The Windows
زمان حضور
73 روز 27 دقیقه
نویسنده این موضوع
نرم افزار BitLocker را میتوان یکی از برترین برنامه های امنیتی کمپانی مایکروسافت معرفی کرد چراکه BitLocker به کاربران ویندوز اجازه میدهد با رمز گذاری (Encryption) کردن روی اطلاعات خصوصی خود از امنیت و محرمانه ماندن اطلاعات و داده های شان مطمئن شوند.
BitLocker از الگوریتم های پیچیده AES-CBC و AES-XTS برای رمز گذاری کردن روی تک تک Sector های پارتیشن استفاده میکند از اینرو در حال حاضر نرم افزار BitLocker را میتوان از ایمن ترین برنامه های رمز گذاری در بین رقبای آن دانست. در این آموزش همراه با نووا باشید تا نحوه رمز گذاری روی درایو های کامپیوتر را با BitLocker یاد بگیرید.
برای رمز گذاری روی درایو های کامپیوتر با برنامه BitLocker میبایست از نسخه های Enterprise یا Pro و یا Education ویندوز 10 و 8 استفاده کنید همچنین در نسخه های Ultimate و Enterprise ویندوز 7 و Vista هم میتوانید از نرم افزار BitLocker استفاده کنید.
فعال سازی BitLocker روی درایو ها
برای رمز گذاری (Encrypt) کردن روی درایو های کامپیوتر با نرم افزار BitLocker میبایست روی درایو مورد نظر خود راست کلیک کرده و گزینه Turn on BitLocker را انتخاب کنید.
در پنجره BitLocker Drive Encryption تیک گزینه Use a Password to Unlock the drive را انتخاب کنید تا با استفاده از یک رمز عبور مناسب از درایو مورد نظر خود حفاظت کنید. در قسمت فعال شده Enter your password رمز عبور خود را وارد کرده و در قسمت Reenter your password رمز عبور خود را تکرار کنید.
نکته: اگر در شرکت یا کمپانی خود از کارت های هوشمند استفاده میکنید میتوانید با گذاشتن تیک Use my Smart card to unlock the drive از کارت هوشمند خود به عنوان حفاظت کننده از درایو رمز گذاری شده استفاده کنید.
پس از وارد نمودن رمز عبور روی گزینه Next کلیک کنید تا ادامه فرایند رمز گذاری را انجام دهید.
اضافه نمودن کلید بازیابی (Recovery Key)
نرم افزار BitLocker این قابلیت را به شما میدهد تا در زمان فراموشی رمز عبور خود از Recovery Key یا کلید بازیابی برای دسترسی به اطلاعات رمز گذاری شده استفاده کنید. برای این منظور میبایست در مرحله How do you want to backup your recovery key مکان ذخیره کلید بازیابی را مشخص کنید.
گزینه Save to your Microsoft Account کلید بازیابی را در حساب کاربری مایکروسافت شما ذخیره میکند و میتواند برای اکثر افراد فراموش کار گزینه مناسب باشد.
گزینه Save to file به شما اجازه میدهد مکان ذخیره Recovery Key را در سیستم خود مشخص کنید. توجه کنید نمیتوان کلید بازیابی را در پوشه مبدا یک درایو (مثلا خود درایو D:\) ذخیره نمود حتما باید آنرا در پوشه های زیر مجموع یک درایو ذخیره کنید.
اگر از چاپگر استفاده میکنید میتوانید با انتخاب گزینه Print the recovery key از کلید بازیابی پرینت بگیرید تا در مواقع فراموشی رمز Recovery Key را وارد کنید.
توجه کنید اگر رمز عبور خود را فراموش کنید و Recovery Key را هم از دست بدهید باید به صورت دائمی با اطلاعات Encrypt شده خود خداحافظی کنید از اینرو حتما کلید بازیابی را در مکانی ایمن ذخیره کنید تا در مواقع ضروری بتوانید از آن استفاده کنید. پس از ذخیره کلید بازیابی روی Next کلیک کنید.


منبع: نوابلاگ.آی‌آر


رمز گذاری روی درایو های کامپیوتر با Bitlocker

 

Melika Kakou

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
عضویت
24/4/20
ارسال ها
351
امتیاز واکنش
7,080
امتیاز
263
محل سکونت
In The Windows
زمان حضور
73 روز 27 دقیقه
نویسنده این موضوع
چقدر از فضای درایو تان رمز گذاری شود
از قابلیت های فوق العاده نرم افزار BitLocker مشخص نمودن فضای است که میخواهید آنرا رمز گذاری کنید برای مثال با انتخاب گزینه Encrypt Used disk space only (faster and best for new PCs and drives) فقط فضای از درایو Encrypt میشود که از آن استفاده شده باشد. مثلا اگر 10 گیگابایت از یک درایو 100 گیگابایتی استفاده شده باشد فقط همان 10 گیگابایت Encrypt میشود از اینرو زمان کمتری برای تکمیل فرایند رمز گذاری طول خواهد کشید.
اگر گزینه Encrypt Entire drive را انتخاب کنید باید به طور کامل برای رمز گذاری شدن درایو صبر کنید. در این حالت کل درایو به صورت یکجا Encrypt خواهد شد اما زمان بیشتری هم برای تکمیل فرایند رمز گذاری باید صبر کنید.
اگر از من میپرسید، بهتر است گزینه Encrypt Used Disk Space only را انتخاب کنید تا سریعا فرایند رمز گذاری به پایان رسد. پس از انتخاب فضای رمز گذاری روی Next کلیک کنید.
انتخاب متد الگوریتم رمز گذاری
به صورت پیشفرض نرم افزار BitLocker از الگوریتم AES با متد Cipher Block Chaining برای رمز گذاری کردن روی Sector های هارد دیسک استفاده میکند اگر میخواهید از روش ایمن تری استفاده کنید میتوانید متد XTS را انتخاب کنید.
گزینه New encryption mode (best for fixed drive on this device) به شما اجازه میدهد از الگوریتم AES با متد XTS استفاده کنید که بسیار ایمن میباشد.
اما اگر میخواهید درایو رمز گذاری شده با سیستم عامل های قدیمی ویندوز مثل ویندوز 7 و 8 هم سازگار باشد باید گزینه Compatible Mode را انتخاب کنید.
بهتر است برای درایو های قابل حمل مثل USB Flash یا هارد اکسترنال از گزینه Compatible Mode برای رمز گذاری روی داده های خود استفاده کنید اما برای درایو های ثابت از گزینه New Encryption mode استفاده کنید.
پس از انتخاب متد رمز گذاری روی Next کلیک کنید.
شروع فرایند رمز گذاری روی درایو
در آخر روی گزینه Start Encrypting کلیک کنید تا فرایند رمز گذاری درایو شروع شود. توجه کنید زمان رمز گذاری به فاکتور های زیر وابسته است:
1- حجم درایو 2- نوع دیسک 3- انتخاب فضای رمز گذاری 4- سرعت و قدرت CPU
در حین رمز گذاری درایو به هیچ عنوان سیستم خود را خاموش نکنید یا از درایوی که در حال رمز گذاری شدن است استفاده نکنید.
توجه کنید بعد از اتمام فرایند Encryption روی درایو رمز گذاری شده در پنجره My Computer آیکون قفل اضافه میشود و به صورت پیشفرض درایو رمز گذاری شده در وضعیت Unlock قرار میگیرد تا بتوانید به اطلاعات و داده های آن دسترسی پیدا کنید.
اگر سیستم خود را ریستارت کنید و یا درایو رمز گذاری شده را از سیستم خود جدا کرده و دوباره به سیستم متصل کنید، درایو رمز گذاری شده در وضعیت Lock قرار میگیرد و دسترسی به اطلاعات آن غیر ممکن میشود.
برای دسترسی به اطلاعات درایو Lock شده باید رمز عبوری که در مرحله اول رمز گذاری انتخاب کردید را وارد کنید. یا اگر به همین سرعت رمز عبور خود را فراموش نموده اید از کلید بازیابی برای دسترسی به اطلاعات رمز گذاری شده استفاده کنید.
اگر سوال یا انتقادی نسبت به آموزش رمز گذاری روی درایو های کامپیوتر با BitLocker دارید نووا را از محبت خود محروم نکنید.


منبع: نوابلاگ.آی‌آر


رمز گذاری روی درایو های کامپیوتر با Bitlocker

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا