خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ronak.a

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/6/20
ارسال ها
722
امتیاز واکنش
6,367
امتیاز
213
سن
23
محل سکونت
اتاقم
زمان حضور
27 روز 20 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
بحران کمبود تراشه در دنیا که ابتدا با پردازنده‌های گرافیکی و بعدتر هم پردازنده‌های مرکزی آغاز شد، حالا به غول‌هایی چون اپل هم سرایت کرده است. بدتر اینکه شرکت‌هایی چون Realtek هم از این بحران در امان نمانده‌اند و ممکن است وضعیت از این هم بدتر شود.
آن‌طور که پیداست لوازم الکترونیکی از این هم گران‌تر می‌شوند، چراکه بسیاری از تراشه‌های مورد استفاده در آنها با کمبود موجودی، تقاضای بالا و افزایش قیمت روبرو هستند. علت اصلی کمبود تراشه در دنیا افزایش تقاضا برای لوازم دیجیتال است و سازندگان تراشه چون SMC،UMC,، سامسونگ، اینتل و SMIC قادر به تأمین تمام تقاضای مشتریان خود نیستند.

هنگامی که سازندگان تراشه قادر به تأمین تقاضای مشتریان خود نباشند، تولید محصولات آنها با مشکل روبرو می‌شود و در نتیجه آن شاهد کمبود محصول در بازار و افزایش قیمت‌ها خواهیم بود. کارت گرافیک، پردازنده‌های مرکزی و تراشه‌های حافظه درست به همین دلیل با افزایش قیمت روبرو شده‌اند.
در تازه‌ترین موج از بحران کمبود تراشه، Realtek را هم در تأمین تراشه‌های خود با مشکل روبرو شده است. Realtek سازنده تراشه‌های مختلفی است که در کامپیوتر، لپ تاپ و برخی دیگر از لوازم دیجیتال پیرامون ما یافت می‌شود.
بر پایه گزارش منتشر شده ممکن است کمبود تراشه‌های Realtek سازندگان لپ تاپ چون Dell و HP در تولید محصولات خود با مشکل روبرو کند. این برندها از تراشه‌های مختلف ساخت Realtek چون تراشه صدا و کنترلر شبکه استفاده می‌کنند. در واقع گفته می‌شود تراشه‌های ساخت Realtek در 70 درصد لپ تاپ‌های دنیا یافت می‌شوند و بسیار رایج هستند.
در صورتی که این کمپانی قادر به تأمین تراشه‌های مورد نیاز سازندگان لپ تاپ نباشد، احتمالاً آنها نیز قادر به عرضه لپ تاپ‌های خود نخواهند بود. در گزارش منتشر شد به تأخیر 32 هفته‌ای در تحویل تراشه‌های Realtek اشاره شده است که می‌تواند موجب تأخیر در عرضه لپ تاپ‌ها و کمبود لپ تاپ در بازار شود.
حالا باید منتظر ماند و دید کمبود تراشه‌های Realtek مورد استفاده در لپ تاپ‌ها چه عواقبی خواهد داشت. پیش از این نیز مشخص شده بود بحران کمبود تراشه دامن گیر اپل شده و این کمپانی در تامین تراشه های مورد استفاده در محصولات خود با مشکلاتی روبرو شده است.
منبع:شهر سخت افزار


سایه بحران کمبود تراشه بر بازار لپ تاپ

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا