خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

AMIR85

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
1/3/21
ارسال ها
623
امتیاز واکنش
6,176
امتیاز
263
زمان حضور
19 روز 12 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
آشنایی با سنت ها و آداب و رسوم مردم تانزانیا

مردم کشور تانزانیا دارای سنت ها و آداب و رسوم منحصر به فرد و عجیب هستند . کشور تانزانیا یک جامعه فرهنگی متمایز و بسیار همگن دارد .

رفتار مردم محلی کشور تانزانیا با گردشگران بسیار دوستانه و مودبانه است.

بیش از ۱۲۰ گروه قومی مختلف با اعتقادات مذهبی متفاوت در این کشور زندگی می کنند. بنابراین ، معمولا گردشگران در تانزانیا درباره اینکه چه کاری مودبانه و چه کاری بد است ، گیج می شوند. جاذبه ها پیشنهاد می کند که اگر قصد سفر به تانزانیا را دارید ، حتما این مطلب را مطالعه کنید . در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با آداب و رسوم مردم تانزانیا آشنا کنیم.

سنت ها و آداب و رسوم مردم تانزانیا

آداب و رسوم مرسوم در تازانیا
دست چپتان را برای خودتان نگه دارید!
مردم تانزانیا فقط با دست راست خود غذا می خورند و انتظار دارند که گردشگران هم با دست راست غذا بخورند. در فرهنگ این کشور ، دست راست همواره تمیز تر از دست چپ است ، بنابراین برای غذا خوردن و دست دادن از آن استفاده می کنند. دست چپ معمولا دست کثیفی است و فقط هنگام شست و شو به کار می رود . بنابراین هنگام سلام و احوال پرسی حتما از دست راستتان استفاده کنید تا خدای ناکرده به میزبانتان بی ادبی نکرده باشید.

سنت ها و آداب و رسوم مردم تانزانیا

در یک مکان عمومی کسی را نبوسید و یا در آ*غو*ش نگیرید!
تانزانیا و به خصوص زنگبار ، یکی از مکان های محبوب و پر طرفدار در بین زوج های جوانیست که به ماه عسل می روند. به این زوج های جوان توصیه می کنیم که در سواحل عمومی و یا دیگر مکان های عمومی همدیگر را در آ*غو*ش نگیرند و نبوسند، چرا که این کار در فرهنگ مردم تانزانیا کار پسندیده ای نیست . بیشتر جمعیت کشور تانزانیا را مسلمانان تشکیل داده اند.

سنت ها و آداب و رسوم مردم تانزانیا

بو کردن غذا کار درستی نیست!
در حالی که برای بسیاری از مردم جهان، بو کردن غذا قبل از خوردن آن کاری لـ*ـذت بخش است، در تانزانیا این کار نشانه سوء ظن به میزبان و یا بد مزه دانستن غذاست. در فرهنگ تانزانیایی ها ، فقط وقتی غذا را بو می کنند که تصور کنند غذا فاسد یا زهر آگین است . این کار یک نوع توهین به آشپز در نظر گرفته می شود . به هر حال، آداب و رسوم مردم تانزانیا حکم می کند که غذا را بو نکنید.

سنت ها و آداب و رسوم مردم تانزانیا

مردم تانزانیا به ندرت عصبانی می شوند
مردم تانزانیا به مهربانی و رفتار دوستانه شهرت دارند. بیشتر آن ها روابط خانوادگی بسیار مستحکمی دارند. فرزندان این مردم به گونه ای ترتبیت می شوند، که یاد بگیرند مودب باشند و خشم خود را در هنگام عصبانیت کنترل کنند. آن ها همچنین نظم زیادی در کارها از خود نشان می دهند.

سنت ها و آداب و رسوم مردم تانزانیا

قبل از عکس گرفتن از کسی، حتما از او اجازه بیگرید!
بیشتر مردم تانزانیا از اینکه از آن ها عکس بگیرید، خوشحال می شوند و حتی شما را به این کار تشویق می کنند. به خصوص اگر نشان دهید که از تماشای سنت ها و فرهنگ آن ها لـ*ـذت می برید. با این حال، همواره قبل از عکس گرفتن، از آن ها اجازه بگیرید. آن ها این کار را بسیار مودبانه می دانند. به یاد داشته باشید که برخی از مردم تانزانیا ، بر این باورند که فلاش دوربین، بخشی از روح آن ها می گیرد!

بنابراین یک عکس بدون اجازه، ممکن است عواقب بدی برایتان داشته باشد.

سنت ها و آداب و رسوم مردم تانزانیا

هرگز به ریش سفیدها بی ادبی نکنید
در آداب و رسوم مردم تانزانیا و اکثر گروه های فرهنگی این کشور، این باور وجود دارد که افراد مسن و ریش سفید ، به دلیل سن زیادشان دانش و تجربه بسیار زیادی دارند و باید با احترامی خاص با آن ها رفتار کرد. سوال کردن از نظرات آن ها و عدم احترام به آن ها، بدترین بی ادبی است که می توانید در تانزانیا انجام دهید.

اگر در برخورد با ریش سفیدان نمی دانستید که چه کار کنید ، بهتر است فقط ساکت باشید!

معنی کلمه “hakuna matata” را یاد بگیرید!
این کلمه به معنی “هیچ نگرانی نیست” یا “هیچ مشکلی نیست” است و پس از کارتون معروف شیر شاه در دنیا معروف شد. این عبارت در تانزانیا به زمان هم اشاره دارد.

تانزانیایی ها هیچ وقت عجله نمی کنند و این عبارت را به گردشگرانی که زیاد عجله دارند، گوش زد می کنند!

در آداب و رسوم مردم تانزانیا این عبارت زیاد به کار می رود.

سنت ها و آداب و رسوم مردم تانزانیا

فعالیت جادوگرها
گرچه این موضوع در تمامی قاره آفریقا مشاهده می شود، ولی در تانزانیا بیشتر شاهد فعالیت پزشکان ساحره و بومی خواهید بود.

۷۵ هزار ساحره پزشک در تانزانیا به طور رسمی فعالیت می کنند. آن ها به وسیله مواد طبیعی و گیاهی مریضان را مداوا می کنند و البته در این کار از نیروهای فرازمینی هم کمک زیادی می گیرند.

البته بسیاری از افراد سودجو در این کشور خود را به گردشگران پزشک سنتی معرفی می کنند، بنابراین مراقب باشید که در این دام نیفتید.

سنت ها و آداب و رسوم مردم تانزانیا

تازناینایی ها داستان سرایان ماهری هستند
بسیاری از گروه های قومی تانزانیا ، تاریخ نوشته شده بسیار کمی دارند، چرا که آن ها معمولا به صورت سـ*ـینه به سـ*ـینه و شفاهی تاریخ خود را منتقل می کنند.

داستان ها بخش جدایی ناپذیری از فرهنگ مردم تانزانیا هستند. به طوری که در سفر به این کشور، حتما داستان های افسانه ای زیادی از مردم محلی خواهید شنید.

سنت ها و آداب و رسوم مردم تانزانیا

تشریفات بزرگ شدن
بسیاری از قوانین قبیله ای این کشور، جوانان و نوجوانان را مجبور می کنند که قبل از بزرگسالی یک سری اعمال و تشریفات را طی کنند.

به عنوان مثال پسرانی که ختنه نکنند، هرگز مرد در نظر گرفته نمی شوند. البته برای دختران جوان هم همچین شرایطی وجود دارد.

منبع:جاذبه ها


سنت ها و آداب و رسوم مردم تانزانیا

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا