خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Cadman

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
22/2/21
ارسال ها
751
امتیاز واکنش
11,272
امتیاز
303
زمان حضور
31 روز 14 دقیقه
نویسنده این موضوع
طرح تحقیقاتی دکتر جواد صفایی قمی عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان به همراه دانش آموخته دکترای این دانشگاه منصوره نادری در مرکز ثبت اختراعات آمریکا به ثبت رسید.



به گزارش ایسنا، دکتر صفایی قمی تهیه داروی ترک اعتیاد را یکی از این طرح‌ها عنوان کرد و گفت: این دارو با نام لومتادون یک ماده مخدر سنتزی است که به عنوان داروی ضد درد استفاده می‌شود و برای دردهایی متوسط تا شدید به کار می‌رود. این ترکیب، یک و نیم تا دو برابر قوی‌تر از متادون (مخلوط راسمیک آن) است. همچنین برای درمان اعتیاد به مواد مخدر بویژه هروئین نیز استفاده می شود.

وی دیگر طرح تحقیقاتی را حلال مورد نیاز در پالایشگاه ذکر و اظهار کرد: ۲-(۲- آمینو اتوکسی) اتانول در واقع یک حلال آمینی همه‌کاره است. در صنعت نفت در قسمت تصفیه گاز برای حذف هیدروژن سولفید، کربن دی‌اکسید و کربونیل سولفیدها به کار می‌رود. همچنین به‌عنوان یک حلال منتخب برای بازیابی ترکیب‌های آروماتیک از جریان‌های نفتی در صنعت نفت نیز استفاده می‌شود.

دکتر صفایی گفت: این ترکیب برای تهیه عامل‌های مرطوب‌کننده، تثبت کننده‌های فوم و امولسیفایرها و غیره نیز کاربرد دارد. روش‌های سنتز متنوعی با استفاده از کاتالیزگرهای همگن و ناهمگن مختلف، تحت شرایط گوناگون گزارش شده است که از معایب آنها انجام واکنش در شرایط سخت و خطرآفرین دما و فشار بالا و تولید محصول‌های جانبی است که باعث کاهش راندمان می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه این طرح‌ها می‌تواند مورد استفاده داخلی قرار گیرد، خاطر نشان کرد: خیرین می‌توانند از این طرح ها حمایت و سرمایه گذاری کنند.

بر اساس اعلام وزارت علوم، نتیجه این پژوهش‌ها، در مرکز ثبت اختراع آمریکا با شماره‌های US2020/0277250A1. و US2021/0040029 A1 به ثبت رسیده است.


ثبت دو طرح علمی محققان دانشگاهی در مرکز ثبت اختراعات آمریکا

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا