خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Cadman

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
22/2/21
ارسال ها
751
امتیاز واکنش
11,272
امتیاز
303
زمان حضور
31 روز 14 دقیقه
نویسنده این موضوع
یک استارتاپ برای تشخیص بهتر کووید-۱۹ و بررسی واکنش‌های سیستم ایمنی نسبت به آن، از فناوری جدیدی رونمایی کرده است.



به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌کرانچ، یک استارتاپ موسوم به "Serimmune" سعی دارد به درک بهتری در مورد روابط میان "اپیتوپ‌ها"(epitopes) و کروناویروس برسد. اپیتوپ‌ها، قسمتی از مولکول‌های آنتی‌ژن هستند که به پادتن‌ها متصل می‌شوند.

فناوری انحصاری این شرکت، روشی جدید و ویژه را برای نقشه‌برداری از کل پادتن‌های فرد به واسطه یک نمونه کوچک خون فراهم می‌کند. در این فرآیند، DNA پلاسمید از باکتری‌های متصل به پادتن نمونه جدا می‌شوند و اطلاعات لازم را درباره آنتی‌ژن‌هایی که ممکن است فرد در معرض آنها قرار بگیرد و همچنین نحوه واکنش سیستم ایمنی بدن به آنها فراهم کند.

استارتاپ Serimmune، به تازگی از کاربرد جدید فناوری خود، کمک آن به درک حالت‌های بیماری و واکنش‌های ایمنی در برابر کووید-۱۹ خبر داده است.

"نوح ناصر"(Noah Nasser)، مدیرعامل Serimmune گفت: ما می‌توانیم از مشخصات پادتن ساخته شده استفاده کنیم و به بررسی آمینواسیدهای مربوط به کروناویروس بپردازیم. ما دریافتیم که بیان پادتن، ارتباط زیادی با حالت‌های بیماری دارد؛ بنابراین ما می‌توانیم حالت‌های خفیف، متوسط، شدید و بدون علامت بیماری را براساس پادتن‌های موجود در نمونه تشخیص دهیم.

هرچه اطلاعات جمع‌آوری شده بیشتر باشند، فناوری بهتر می‌تواند الگوهای متفاوت مربوط به آنتی‌ژن و شدت بیماری را تشخیص دهد. این الگوها نه تنها به پزشکان و پژوهشگران کمک می‌کند تا درک بهتری از عملکرد کروناویروس داشته باشند، بلکه به ارائه روش‌های جدید برای تشخیص، درمان و ابداع واکسن مناسب نیز کمک می‌کند.

ارائه این فناوری، داده‌های مورد نیاز مشتریانی مانند شرکت‌های ساخت واکسن، سازمان‌های دولتی و آزمایشگاه‌های دانشگاهی را که به درک بهتر واکنش ایمنی نسبت به کروناویروس علاقه دارند، در اختیار آنها قرار می‌دهد.

این استارتاپ قصد دارد یک برنامه بالینی را نیز در رابـ*ـطه با کووید-۱۹ آغاز کند. نمونه خون شرکت‌کنندگان این بررسی، با کمک کیت‌های خانگی بدون درد گرفته و به Serimmune ارسال می‌شود.

ناصر ادامه داد: ما سعی داریم بفهمیم که واکنش ایمنی نسبت به تغییرات چگونه است و با قرار گرفتن در معرض کووید-۱۹، چه اتفاقی در رابـ*ـطه با واکنش‌های ایمنی رخ می‌دهد.


فناوری جدید یک استارتاپ برای تشخیص کووید-۱۹

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا