خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

فاطمـ♡ـه

مدیر آزمایشی عکس
مدیر آزمایشی
  
عضویت
5/8/20
ارسال ها
1,057
امتیاز واکنش
26,334
امتیاز
368
سن
19
محل سکونت
ツ☁️
زمان حضور
51 روز 13 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع

رنگین کمان تایوان کجاست؟

تایوان، جزیره ای بین تنگه تایوان و اقیانوس آرام، که در شرق قاره آسیا قرار گرفته است. این کشور دارای جاذبه های گردشگری فراوانی هست و سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. از جمله جاذبه های گردشگری در این کشور می توانیم به روستای رنگین کمان تایوان که در سال های اخیر پدیدار شده است اشاره نمود. این روستا توسط یک پیرمرد ۸۱ ساله به نام هوانگ یونگ تبدیل به منطقه ای برای جذب توریست از سراسر دنیا شده است

*تایوان ، از کشورهای شرقی قاره آسیا می باشد. که دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری است، این کشور در سال ۱۵۹۰ توسط پرتغالی ها کشف شد. در ابتدا اسم این کشور فورموزا به معنای “زیبا” معرفی شده بود که پرتغالی ها برای آن انتخاب کرده بودند. در سال ۱۶۲۴ هلندی های در جنوب و اسپانیایی ها در شمال برای خود قلعه هایی بنا نمودند. اما دیری نپایید در سال ۱۶۴۱ هلندی ها در پی جنگی اسپانیایی ها را از این کشور بیرون رانندند و تا سال ۱۶۶۱ کنترل تایوان را در دست داشتند. اما با جنگی که بین ژاپن و چین بر پا شد، ژاپنی ها با پیروزی در این جنگ توانستند تسلط بر تایوان پیدا کنند. پس از پایان جنگ جهانی دوم این جزیره را از ژاپن پس گرفتند و جمهوری چین تسلط آن را در دست گرفت.
در گوشه ای از کشور تایوان، شهری کوچکی به نام تایچونگ وجود دارد. که در دهه های ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ برای اسکان سربازان در جنگ مورد استفاده قرار می گرفت. اما در نهایت به عنوان یک سکونتگاه دائمی برای مردمان این شهر معرفی شد. به مدت زیادی این روستا از دید عموم به دور بود و هیچ نشانی از آن در دنیا عنوان نشده بود، علت آن هم نبود نظافت و امکانات رفاهی در این شهر بیان شده است. اما در چهل سال اخیر اگر به این شهر بروید، و بخواهید برای اولین بار در روستای رنگین کمان تایوان قدم بزنید فکر می کنید، به محله هنرمندان وارد شده اید و گمان می کنید عده از هنرمندان خوش سلیقه و خوش ذوق در کنار هم در این منطقه زندگی می کنند اما جالب است که بدانید بر خلاف آنچه که تصور می شود رنگین کمان تایوان یک منطقه نظامی قدیمی می باشد. اما با این تفاوت که هیچ رنگ و بویی از مناطق نظامی ندارد. بسیار شاد و پر انرژی برای شما ظاهر می شود. و توسط یک پیر مرد به این منطقه گردشگری جذاب تبدیل شده است
به لطف نقاشی های یک هنرمند ۸۶ ساله که جانباز هم بوده روستایتایچونگ به منطقه ای توریستی زیبا و پر جنب و جوش تبدیل شده است. او برای اولین بار زمانی که قلم مو در دست گرفت نقاشی های دوران کودکیش را بر روی یکی از دیوارهای این منطقه تصویر کرد. هوانگ یونگ همینطور که دوران کودکیش را بر روی دیوارهای شهر تایچونگ تصویر می نمود ناگهان رسانه ای شد و گردشگران زیادی از مالزی، ژاپن و کره برای دیدن این محله به این شهر می آمدند. علت را که جستجو کردند متوجه شدند، اولین کسانی که از منطقه جذاب و پر جنب و جوش تایوان دیدن کردند دانشجویان بودند. هوانگ یونگ هرگز فکر نمی کرد که با تصویر نمودند نقاشی هایش بر روی دیوار های شهر بتواند چنین کمکی به صنعت گردشگری کشور تایوان بنماید. از جمله نقاشی هایی که می توانید در روستای تایچونگ ببینید شخصیت‌های تلویزیونی و کارتونی، حیوانات، گیاهان و مردم محلی است که تنوع در رنگ‌های شاد و گرم آن، این روستا را به روستای رنگین‌کمان مشهور ساخته است.



بهترین زمان برای سفر به تایوان
آب و هوای این منطقه به دلیل موقعیت جغرافیایی آن که بر روی مدار راس السرطان قرار گرفته است، کمی شمال و جنوب آن با هم تفاوت دارد. این کشور در نواحی شمالی خود دارای آب و هوای نیمه گرمسیری و در ماه های زمستان مردمش می توانند شاهد میزان معمولی از باران و برف باشند، اما در نواحی جنوبی کشور دما از حد متوسط بالاتر است و باران کمتر از حد معمول می بارد. به همین ترتیب بهترین زمان برای سفر به کشور تایوان و دیدن جاذبه های گردشگری، فصل بهار و پاییز است. زیرا تابستان هوا در این کشور بسیار گرم است.


***

***


منبع: سایت الی گشت*


روستای رنگین کمان، تایوان

 
  • تشکر
Reactions: ~BAHAR.SH~ و کوثر پورخضر
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا