خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

^~SARA~^

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/7/20
ارسال ها
884
امتیاز واکنش
4,993
امتیاز
228
زمان حضور
113 روز 16 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
حالا زمان آن رسیده است که شما صدای خودتان را از مشکلات صوتی نجات دهید . بله ! شما باید صدای خودتان را از مشکلات صوتی نجات دهید ، و آن را درمان کنید ، مشکلاتش را رفع کنید و آن را شفاف سازید . شما باید صدای خودتان را دوباره زنده کنید ! دیگر وقتی که بیشترین نیاز به صدای خودتان دارید ، نباید آن را از دست بدهید . دیگر نیاز نیست اجراهای خودتان را کنسل کنید و یا به تاخیر بیندازید . دیگر نیازی نیست تمرین ها و ضبط های خودتان را به خاطر مشکلات صوتی خودتان لغو کنید. حفظ حالتی قوی از نظر صوتی به عنوان یک گوینده در طولانی مدت ، کار دشواری است . در میان اجراها و ضبط ، همیشه صدای شما خسته می شود . به خصوص اگر شما نسبت به راز های درونی صدای خودتان و نحوه سالم نگاه داشتن و برطرف کردن مشکلات صوتی آن آگاهی کافی نداشته باشید قطعا با مشکل رو به رو می شوید . تارهای صوتی شما نسبت به التهاب و مشکلاتی که از تکنیک های اشتباه نشات می گیرند ، نسبت به رژیم های غذایی و انتخاب های سبک زندگی ، بسیار حساس هستند . صدای شما سازی درون بدن شما است و به راحتی آسیب می بیند.

1- هیچ وقت از گرم کردن صدا غافل نشوید
صدا پیشگان درست مانند ورزشکاران هستند . فقط تفاوت آن ها ، در این موضوع است که آن ها از عضلات کوچک صوتی و تنفسی خودشان استفاده می کنند . این موضوع یعنی این که این عضلات باید گرم شوند تا فرد بتواند از بیشترین عملکرد آن ها استفاده کند . زمانی که عضلات صوتی شما گرم می شوند ، می توانید از بیشترین پتانسیل آن ها بهره ببرید .
همچنین به یاد داشته باشید که گرم کردن به معنی دوره و مرور کردن متن ها نیست. گرم کردن ، یک گروه خاص از تمرین ها هستند که با ترتیب مشخصی انجام می شوند که باعث می شود که ساز صوتی درون بدن شما برای نواختن آماده شود . شما باید حتما از تمرین های سرد کردن صدا استفاده کنید که باعث می شود صدای شما ملتهب نشده و سالم باقی بماند . این تکنیک یکی از مهم ترین تکنیک هایی است که شما باید در طول کار آن را در نظر بگیرید تا مشکلات مختلف در صدای شما ایجاد نشود . حتی اگر صدای شما گرفته است و یا این که می خواهید کمی تار های صوتی خودتان را قبل از گرم کردن آماده کنید ، می توانید از این تکنیک های سرد کردن استفاده کنید ! معمولا من خودم در زمان گرم کردن ، و گاهی قبل از آن کمی تمرین های سرد کردن را به همین دلیل انجام می دهم و واقعا این کار موثر است . البته گویندگانی که فشار کاری بالایی دارند ، حتما باید در مقیاس گسترده تری از این تکنیک های گرم کردن و سرد کردن استفاده کنند.

3 – تارهای صوتی خودتان را به هم نکوبید !
یکی از بدترین عادت هایی که بعضی صداپیشگان دارند و باعث آسیب به تارهای صوتی آن ها می شود ، به هم فشردن تارهای صوتی به یکدیگر می باشد . این کار که معمولا با نام ضربه حنجره ای هم شناخته می شود ، به حالتی گفته می شود که گوینده تارهای صوتی اش را مانند سرفه کردن به یکدیگر فشار می دهد و معمولا این کار را در شروع عبارت های جدید انجام می دهد ، به خصوص زمانی که یک کلمه با یک حرف مصوت شروع می شود.

4 – دیگر غذاهای مضر نخورید .
یکی از سخت ترین بخش های صدا پیشگی ، این است که صدای شما شبیه چیزی می شود که می خورید یا می نوشید زیرا صدای شما در بدن شما قرار گرفته است و چیزهایی که می خورید یا می نوشید و یا سطح سلامتی شما بر روی سلامت صدای شما تاثیر دارد

5 – ترفند هایی سریع برای بهبود آبرسانی به بدن
علاوه بر 8 لیوان آب در هر روز که باعث می شود تار های صوتی شما آبرسانی شوند ، حتما باید تکه های هندوانه ، سالاد و آب سبزیجات را هم امتحان کنید . این موارد تاثیر بسیار زیادی دارند و باعث می شوند که رطوبت دستگاه صوتی شما در حد ایده آل باقی بماند.

6 – راه هایی سریع برای افزایش قدرت سیستم ایمنی و پیشگیری از سرما خوردگی
اگر شما گوینده ای هستید که خیلی سرما می خورید ، احتمالا سیستم ایمنی شما مشکل دارد . خبر خوب این است که شما می توانید سیستم ایمنی خودتان را تقویت کنید ! هیچ کسی نباید به صورت همیشگی از آنتی بیوتیک استفاده کند زیرا این کار باعث تضعیف سیستم ایمنی می شود ، بلکه روش های جایگزینی وجود دارد که با استفاده از روش های زیر ، می توانید سیستم ایمنی خودتان را تقویت کنید:
از قرص های زیر زبانی ویتامین دی استفاده کنید ( بهترین حالت جذب ویتامین همین قرص های مایع زیر زبونی می باشد . ضمنا اگر شکم شما خیلی پر باشد ممکن است بدن شما نتواند به خوبی ویتامین جذب کند )
ویتامین ب 12 می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد . یک دوز مناسب روزانه باعث می شود که تنش و نگرانی های مرتبط با عملکرد حرفه ای شما کاهش یابد و سیستم ایمنی شما بهتر کار کند . در نتیجه بهتر است از ویتامین بصورت قرص های مایع زیر زبانی استفاده شود تا بهترین نتیجه را بگیرید .

منبع: گوینده


صدایتان را نجات دهید و با مشکلات صوتی خداحافظی کنید

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا