خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~BAHAR.SH~

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
13/10/20
ارسال ها
1,156
امتیاز واکنش
33,669
امتیاز
418
محل سکونت
...
زمان حضور
151 روز 7 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع
ماداگاسکار
ماداگاسکار چهارمین جزیره بزرگ دنیا، در نزدیکی سواحل جنوب شرقی قاره آفریقا در اقیانوس هند قرار دارد. این جزیره ۲۲ میلیون جمعیت دارد و پایتخت آن آنتاناناریوو است. ماداگاسکار جزیره ای است که میلیون ها سال قبل، از هند جدا شد و دیگر به هیچ خشکی ای بر روی زمین متصل نشد.
جدا افتادن این جزیره باعث شده که در آن گونه های جانوری و گیاهی منحصربفردی شکل بگیرد، گونه هایی که نمونه آن ها را در هیچ جای دیگر کره زمین نمی توانید پیدا کنید. این جزیره از سال ۱۸۹۶ مستعمره فرانسه شد و توانست در ژوئن ۱۹۶۰ به استقلال برسد. در این جزیره ترکیبی از فرهنگ های اندونزی، مالزی، عربی، فرانسوی، انگلیسی، پلینزی و … وجود دارند.

آب و هوای ماداگاسکار
ماداگاسکار دو فصل دارد. فصل بارش و گرم آن از نوامبر (آبان) تا آوریل (فروردین) است و فصل خنک آن مه (اردیبهشت) تا اکتبر (مهر) می باشد.
گونه های جانوری و گیاهی ماداگاسکار
۹۰ درصد جانوران و گیاهان این کشور فقط مخصوص همین جزیره هستند. نمونه هایی از حیوانات منحصربفرد این ناحیه لمورها هستند، آن ها پستاندارانی اند که فقط از برگ و میوه های درختان تغذیه می کنند. آفتاب پرست پلنگی هم فقط در شمال و شرق ماداگاسکار زندگی می کنند. ۸ گونه مختلف درخت بائوباب در جهان است که ۶ گونه آن فقط در ماداگاسکار رشد می کنند.

جاذبه های ماداگاسکار
پارک ملی رانومافانا Ranomafana


پارک رانومافانا با مساحت ۱۶۱ مایل مربع در جنوب شرقی ماداگاسکار قرار دارد. این پارک در سال ۱۹۹۱ برای محافظت از گونه های جانوری و گیاهی منحصربفرد این منطقه تاسیس شد. اگر می خواهید به خوش منظره ترین قسمت این پارک بروید در سمت شرقی آن رودخانه های بسیار زیبایی وجود دارد. در این پارک حیوانات در خطر انقراض زیادی زندگی می کنند که یکی از آن ها لمور بامبوی طلایی است که غذای آن فقط جوانه های بامبوست.


پارک ملی ماسوالا (Masoala)

پارک ماسوالا در شمال شرقی ماداگاسکار است و جنگل های بارانی زیادی دارد. ده گونه از لمورهای مختلف را می توانید در این پارک ببینید. همچنین گونه های منحصربفردی از پرندگان و خزندگان هم در این پارک وجود دارد که دیدن آن ها بسیار جالب است، در بخشی از این پارک می توانید تفریحات آبی مثل غواصی انجام دهید.



خیابان بائوباب ها
در غرب ماداگاسکار در دو طرف جادهای خاکی، تعدادی درختان بائوئباب را می بینید که چشم انداز بسیار زیبایی دارند و از دیدنی ترین نقاط این منطقه هستند. این درختان که بیش از ۸۰۰ سال از عمرشان می گذرد قبلا در میان جنگل های انبوه بودند ولی این جنگل ها در طی سالیان برای زمین های کشاورزی از بین رفتند.


منطقه تفریحی نوزی بی (Nosy Be)
نوزی بی، جزیره ی کوچک و از نقاط توریستی این منطقه است. در این منطقه تفریحی، رستوران ها و کافه های زیادی وجود دارد و می توانید در ساحل آرامش بخش آن از دیدن مناظر آب های فیروزه ای لـ*ـذت ببرید.
فرهنگ غذایی در ماداگاسکار
غذای پایه مردم در این کشور برنج است. غذای ملی آن «رومازاوا» است، خورشتی خوشمزه که از گوشت گاو و برگ سبزیجات مختلف تهیه می شود و عطر و بویی خاص دارد. این خورشت معمولا به همراه برنج برای ناهار و شام خورده می شود. در فرهنگ غذایی ماداگاسکار فرهنگ غذایی فرانسه بسیار به چشم می آید مثلا یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه آن ها «لسوپی» است که برای تهیه آن سبزیجات مختلف را آنقدر می پزند تا غلیظ شود و در آن از گوشت گوساله استفاده می کنند، نمونه ای از این غذا در فرانسه هم وجود دارد.






منبع : الی گشت


ماداگاسکار

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا