خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,119
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
پیدا کردن بازی به‌درد بخور و باکیفیت برای گوشی اندرویدی با چرخ زدن در گوگل‌پلی یا اپ‌استورهای مشابه کاری طاقت‌فرسا و زمان‌بر است. ما برای اینکه کارتان راحت‌تر شود، تصمیم گرفتیم ۱۰۰ بازی برتر موبایل برای گوشی‌های اندرویدی را با لینک دانلود معرفی کنیم. در این مقاله بهترین بازی‌های اندروید را که حتما باید دانلود و تجربه کنید یک جا جمع کرده‌ایم.
شاید ده سال پیش، زمانی که سیستم عامل «اندروید» (Android) رسما منتشر شد، اگر کسی می‌گفت این پلتفرم قرار است در آینده به یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین پلتفرم‌های بازی تبدیل شود و با کنسول‌های بازی رقابت کند حرفش را باور نمی‌کردیم. چون قبل از آن هر چیزی که روی موبایل‌ها دیده بودیم، به یکسری بازی پیکسلی یا گرافیک‌های تاریخ گذشته محدود می‌شد. اما با گذشت زمان همه چیز تغییر کرد. حالا تنها کافی است نگاهی به اطراف خود بیندازید تا ببینید تقریبا تمامی آدم‌ها امروزه به گوشی‌های هوشمند دسترسی دارند و شاید با اینکه گیمر نباشند، اما حداقل یکی دو بازی را روی گوشی خود نصب کرده‌اند تا در مواقع بیکاری یا فراغت به تجربه آن مشغول شوند. بنابراین، اگر بگوییم پلتفرم اندروید (یا iOS) در حال حاضر بازار بزرگتری نسبت به کنسول‌ها دارد، حرف اشتباهی نزده‌ایم. شاید بد نباشد که بدانید الان کشور ما چیزی حدود ۲۸ میلیون نفر گیمر دارد که از این تعداد، ۸۸ درصد آن‌ها از پلتفرم‌های موبایل استفاده می‌کنند! در این چند سال اخیر هم بارها دیده‌ایم که شرکت‌های معروف زیادی به حوزه انتشار بازی‌های موبایلی روی آورده‌اند و بعضا حتی بازی‌های کنسولی‌ خود را هم برای این دستگاه‌ها منتشر کرده‌اند.
از آنجایی که ساخت و تولید محتوا برای اندروید محدودیت خاصی ندارد و همه افراد می‌توانند برای آن نرم‌افزار بسازند، روزانه شاهد انتشار ده‌ها بازی و برنامه مختلف هستیم و همین باعث شده تا پیدا کردن یک بازی به‌درد بخور و باکیفیت و چرخ زدن در گوگل‌پلی یا اپ‌استورهای مشابه کاری بسیار طاقت فرسا و زمان‌بر باشد. ما هم برای اینکه کارتان کمی راحت‌تر شود، تصمیم گرفتیم تا در مقاله‌ای ۱۰۰ بازی برتر پلتفرم اندروید را معرفی کنیم.
فقط توجه داشته باشید که این لیست قرار نیست تمام بازی‌های باکیفیت اندروید را در خود جای دهد! هر هفته، هر ماه و هر سال صدها‌ بازی برای این پلتفرم عرضه می‌شود که ارزش بازی کردن را دارند. جدا از این، تنوع به شدت بالای بازی‌ها سبب شده تا جمع‌آوری و انتخاب ۱۰۰ بازی برتر اساسا غیرممکن شود. با تمام این صحبت‌ها، سعی شده در این مقاله بازی‌هایی معرفی شوند که بتوانند عمده افراد را راضی کنند و محدود به یک دسته یا گروه خاص نشوند. ممکن است بعد از خواندن این مقاله به خود بگویید که «پس فلان بازی کجاست؟» یا «این بازی مفتش هم گرون است، آن‌وقت شما جزء بهترین بازی‌های اندروید حسابش کردید؟» و… شاید حق با شما باشد، اما معیار انتخاب بازی‌ها به این صورت بوده که در هر سبکی، حداقل یک بازی مطرح را معرفی کنیم و با این حساب هم باز هم کلی اثر دیگر بوده که کیفیت بالایی داشتند، اما به خاطر محدود بودن تعداد انتخاب‌ها نتوانستیم آن‌ها را در این مطلب جای دهیم. بهترین کار این است که اگر از یک بازی‌ لـ*ـذت بردید و آن را در لیست زیر ندیدید، در بخش نظرات معرفیش کنید تا بقیه افراد هم بتوانند لذتش را ببرند.
این مقاله هدف دیگری هم دارد و آن این است که بیاید بهترین بازی‌های اندروید را، فارق از محبوبیت و شهرتشان، برای افرادی که تازه می‌خواهند با این پلتفرم مشغول به بازی شوند معرفی کند. بنابراین اگر Angry Birds یا Clash of Clans را دیدید، زیاد تعجب نکنید!


۱۰۰ بازی برتر اندروید که باید تجربه کنید (به‌روزرسانی ۲۰۲۱)

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,119
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع

۱. Monument Valley 1 & 2

Monument Valley از جمله بازی‌هایی است که نباید به هیچ وجه آن را از دست بدهید. در واقع بهتر است این‌طور بگوییم که Monument Valley ترکیبی از بازی Journey و آثار موریس اشر به حساب می‌آید و مخاطب خود را در یک دنیای عمیق با طراحی بی‌نظیر قرار می‌دهد. در هر دو قسمت بازی، شما در نقش یک شاهزاده قرار می‌گیرید و وظیفه دارید تا پازل‌های مختلفی که در سر راهتان قرار می‌گیرد را حل کنید. تنها کافی است دقایقی به تجربه بازی بنشینید تا متوجه شوید که همه چیز این اثر، اعم از طراحی محیط، موسیقی‌ها، سیستم کنترل کاراکتر و… در بالاترین سطح خود قرار دارند.

۲. Vainglory

شاید Vainglory در حال حاضر بهترین بازی سبک MOBA روی اندروید باشد. فریم‌ریت بالا، سرورهای خوب و گیم‌پلی سرگرم‌کننده از نمونه‌هایی هستند که این بازی را ارزشمند می‌کند. همانند سایر آثاری که در سبک MOBA قرار دارند، می‌توانید با دیگر افراد یک تیم تشکیل دهید و با سایر بازیکنان رقابت کنید. جدا از همه این‌ها، سازندگان تا به حال ۲۵ قهرمان برای بازی ساخته‌اند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. از آنجایی که Vainglory رایگان است، تجربه کردن آن ضرری ندارد و حتی ممکن است شما را به این سبک علاقه‌مند سازد.

۳. Lara Croft Go

اول از هر چیز باید بدانید که این بازی هیچ ارتباطی Pokemon Go ندارد و گیم‌پلی آن در مقایسه با مجموعه Tomb Raider کاملا متفاوت است. Lara Croft Go یک پازل نوبتی است که در آن باید دشمنان را بکشید و معماهای مختلف را حل کنید. خوشبختانه بر خلاف عناوین هم‌سبک، در این بازی محدودیتی برای حرکت کاراکتر وجود ندارد و همین موضوع باعث شده تا با چالش‌های آسان‌تری روبه‌رو شویم. با اینکه Lara Croft Go خیلی کوتاه است و سریعا به پایان می‌رسد، اما در حال حاضر بهترین راهی است که می‌توانید حال و هوای بازی‌های Tomb Raider را روی اندروید حس کنید.

۴. Minecraft: Pocket Edition

واقعا بعید است که با بازی «ماینکرفت» آشنایی نداشته باشید یا حداقل اسم آن به گوشتان نخورده باشد. شاید ظاهر ماینکرفت کمی غلط انداز باشد، اما مطمئن باشید که این بازی می‌تواند تمامی افراد را (چه بزرگ‌سالان و چه کودکان) را سرگرم خود کند. در یکی از به‌روزرسانی‌های بازی امکانی فراهم شده تا افراد بتوانند با کاربران دیگر پلتفرم‌ها به صورت هم‌زمان بازی کنند. بنابراین به‌راحتی می‌توانید با دوستان خود به بازی مشغول شوید و دنیای مخصوص به خود را بسازید.


۱۰۰ بازی برتر اندروید که باید تجربه کنید (به‌روزرسانی ۲۰۲۱)

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,119
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
۵. Jetpack Joyride

Jetpack Joyride شاید یکی از اولین بازی‌های خوب اندروید باشد که سال‌های قبل برای موبایل‌ها و تبلت‌ها منتشر شد؛ با این حال، این حقیقت را نمی‌توان کتمان کرد که این اثر هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شود! بازی شما در نقش «بری استیک‌فرایز» قرار می‌دهد و تنها کاری که باید بکنید این است که با جت‌پک خود، در دنیای بی‌پایان بازی پرواز کنید و سکه‌ها را جمع نمایید. در این بین هم مواردی مثل شخصی‌سازی کاراکتر، جت‌پک‌های جدید، قدرت‌های مخصوص و… باعث شده تا بازی همواره جذابیت خود را حفظ کند.

۶. Her Story

اگر علاقه‌ای به بازی‌های داستانی ندارید و فقط گیم‌پلی برایتان اهمیت زیادی دارد، Her Story به‌ دردتان نمی‌خورد. اما اگر برعکس، عاشق بازی‌های داستانی با یک ماجرا و روایت عمیق هستید، Her Story برای شما ساخته شده! این اثر که بیشتر شبیه به مستندهای جنایی است، دسترسی کامل یک پایگاه اطلاعاتی پلیس را به بازیکنان می‌دهد و آن‌ها وظیفه دارند در طول این مسیر تصمیمات مهمی را اتخاذ کنند. «سم بارلاو» یکی از نویسندگان و طراحان بازی Silent Hill، وظیفه ساخت این اثر را بر عهده داشته است.

۷. Limbo

Limbo در زمان انتشار خود توانست موفقیت‌های کم‌نظیری را به‌عنوان یک اثر مستقل به دست بیاورد و همین باعث تا راه خود را به دیگر پلتفرم‌ها هم باز کند. Limbo شما را در نقش یک پسر کوچک قرار می‌دهد که در برزخ بیدار می‌شود؛ بدون هیچ‌گونه توضیح اضافی! عمده کاری که در طول داستان انجام می‌دهید، حل کردن پازل و معما است که اتفاقا بسیار خوب طراحی شده‌اند و شما را به چالش می‌کشند. هنگامی که بازی برای کنسول‌ها عرضه شد، عده‌ای معترض بودند که چرا بازی در ۴ الی ۶ ساعت به پایان می‌رسد. این مقدار ساعت شاید برای بازی‌های کنسولی بسیار کم باشد، ولی به‌عنوان یک بازی موبایلی بسیار مناسب بوده و به‌راحتی می‌تواند رضایت مخاطب را جلب کند.

۸. The Banner Saga

بازی‌های عمیقی که محیط بزرگی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهند، روی اندروید بسیار کم هستند و کمتر افرادی دنبال ساخت اینگونه آثار می‌روند. با این حال، The Banner Saga یک نمونه از همین آثار است که شما را در عصر وایکینگ‌ها قرار می‌دهد. همچنین در طول داستان کنترل بیش از ۲۵ کاراکتر مختلف را در هفت کلاس مختلف به دست می‌گیرید. گفتنی است که مبارزات بازی به صورت نوبتی انجام می‌شود، ولی خوشبختانه هیچ مشکلی از لحاظ کنترل در این قسمت وجود ندارد و به تجربه بازی لطمه‌ای نمی‌زند.


۱۰۰ بازی برتر اندروید که باید تجربه کنید (به‌روزرسانی ۲۰۲۱)

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,119
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
۹. Alto’s Adventure

اگر به دنبال یک بازی ساید-اسکرولر با محیط‌های زیبا و دیدنی می‌گردید، به هیچ وجه این بازی را از دست ندهید. با اینکه چند سالی از انتشار این اثر می‌گذرد، ولی همچنان از آن به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های اندروید یاد می‌شود. واقعا تعداد بازی‌های کمی هستند که بتوانند هم در زمینه بصری کیفیت قابل قبولی ارائه دهند و هم بتوانند مخاطب خود را برای ساعت‌ها سرگرم کنند.
در این بازی شما در نقش Alto قرار می‌گیرید و باید با اسکیت‌بورد خود در دنیای بی‌پایان بازی ماجراجویی کنید. شاید فکر کنید با یک بازی ساده و آسان طرف هستیم، ولی در حقیقت اصلا این‌طور نیست. در این اثر، زمان‌بندی حرف اول و آخر را می‌زند و هر چقدر که بهتر عمل کنید سرعتتان هم بیشتر و بیشتر می‌شود و بازی هم به مراتب سخت‌تر خواهد شد.

۱۰. The Inner World

The Inner World در سبک اشاره و کلیک قرار دارد و توسط استودیو Headup Games ساخته شده است. خیلی از افراد این اثر را جزء بهترین‌های تاریخ اندروید به حساب می‌آورند که اگر آن را تجربه کنید، قطعا شما هم هم‌نظر با آن‌ها خواهید شد. در واقع The Inner World از آن دسته بازی‌هایی است که بعد از تمام‌شدنشان دنبال چیزی مشابه آن‌ها می‌گردید. داستان احساسی و طنزآلود، گرافیک و انیمیشن‌های فوق‌العاده، موسیقی و دیالوگ‌های هماهنگ با جو بازی و… از ویژگی‌های بارز این اثر هستند.

۱۱. Bully

یکی دیگر از بهترین بازی‌های تاریخ راک‌استار (استودیو سازنده GTA)، بازی Bully است. اثری که حال و هوای آن شباهت‌های زیادی به مجموعه GTA دارد، با این حال بزرگ‌ترین تفاوت‌شان در این است که این‌بار داستان بازی در یک مدرسه جریان دارد و بازیکنان در نقش یک پسر ۱۵ ساله با نام «جیمی هاپکینز» قرار می‌گیرند. در حال حاضر واقعا نمی‌توانم اثری را همانند Bully را به یاد بیارم که ما را در چنین فضای خاص و البته دوست‌داشتنی قرار دهد. با اینکه سال‌های زیادی از انتشار بازی می‌گذرد، اما مطمئن باشید که Bully همچنان ارزش تجربه کردن را دارد.

۱۲. Super Hexagon

آیا تا به حال حس کرده‌اید که بعضی بازی‌ها انگار تنها هدفشان اذیت کردن مخاطب و دست انداختن آن‌هاست؟ Super Hexagon یکی از این نمونه بازی‌ها به شمار می‌رود. در ابتدا یک سفینه فضایی کوچک در وسط صفحه وجود دارد و وقتی شروع به بازی می‌کنید، دیوارهای اطراف به سرعت بسته می‌شوند. تنها کاری که باید بکنید این است که با حرکت به سمت چپ یا راست، از طریق شکاف‌ها و فاصله‌های ایجاده شده فرار کنید. موضوع وقتی سخت‌تر می‌شود که بدانید دیوارها دائما در حال تغییر هستند. در ابتدا شاید انجام بازی غیرممکن به نظر برسد، اما هر چه که بیشتر بازی می‌کنید، بیشتر دستتان راه می‌افتد.


۱۰۰ بازی برتر اندروید که باید تجربه کنید (به‌روزرسانی ۲۰۲۱)

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,119
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
۱۳. Final Fantasy Tactics

Final Fantasy Tactics را به‌راحتی می‌توان جزء مشهورترین بازی‌های تاریخ به حساب آورد و خوشبختانه تجربه این بازی روی دستگاه‌های موبایل بسیار جالب از آب در آمده است. مبارزات نوبتی و دیالوگ‌های بسیار خوب روی نسخه موبایل به‌شدت خوب کار شده‌اند و همین باعث شده تا ارزش تجربه بازی چندین برابر بیشتر شود. اگر نسخه PSP بازی را انجام داده باشید، حتما نرخ فریم بسیار پایین بازی را به یاد دارید؛ مشکلی که باعث لطمه زدن به تجربه بازیکن می‌شد. خبر خوب این است که در نسخه اندروید این مشکل هم رفع شده و بازی بسیار بهینه اجرا می‌شود. بنابراین حتی اگر در گذشته این اثر را تجربه کرده‌اید، مطمئن باشید که ارزش دوباره بازی کردن را دارد.

۱۴. Don’t Starve

اگر دنبال یک بازی در سبک بقا یا همان Survival می‌گردید، به هیچ وجه نباید این اثر را از دست بدهید. در Don’t Starve باید هر روز به دل جنگل بزنید و تا جایی که می‌توانید وسیله، غذا و مهمات جمع کنید تا شب را به سلامت بگذرانید. در کنار این‌ها، باید با جمع‌آوری سنگ و چوب وسایل مختلفی را بسازید. هر وقت هم که کشته شوید، بازی به پایان می‌رسد و باید همه چیز را از صفر آغاز کنید. خبر بد این است که Don’t Starve اصلا آسان نیست و قرار است بارها و بارها کشته شوید!

۱۵. FRAMED 1 & 2

شخصا زمانی با این بازی آشنا شدم که «هیدئو کوجیما» (بازی‌ساز افسانه‌ای) آن را در صفحه توییتر خود معرفی و از آن تعریف کرد. Framed جزء دسته بازی‌های معمایی است اما از خیلی جهات با آثار مشابه تفاوت دارد. کل بازی در قالب یک کمیک جریان دارد و شما باید کاری کنید که قهرمان داستان از چشم قانون مخفی شود. این وسط باید صفحات و پنل‌ها را جوری کنار هم بگذارید که قهرمان ما به‌راحتی از دست پلیس‌ها فرار کند و به مرحله بعد برود.

۱۶. Machinarium

Machinarium در زمان انتشار خود موفقیت‌های زیادی را به دست آورد و عده زیادی از منتقدها همگی معتقد بودند که این بازی، یکی از بهترین بازی‌های مستقلی است که در سبک استیم پانک ساخته شده. محیط‌های افسرده و بی‌رحم، طراحی ربات‌ها و… باعث شده تا دنیای بازی عمق زیادی داشته باشد. داستان Machinarium درباره ربات کوچکی است که می‌خواهد معشـ*ـوقه خود را پیدا کنید. اگر به بازی‌های «اشاره و کلیک» علاقه زیادی دارید، تا الان باید Machinarium را بازی کرده باشید. ولی اگر هنوز موفق به تجربه آن نشده‌اید، بدانید که یک اثر خاص و منحصربه‌فرد را از دست داده‌اید!


۱۰۰ بازی برتر اندروید که باید تجربه کنید (به‌روزرسانی ۲۰۲۱)

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,119
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
۱۸. Rayman

اگر بخواهیم لیست بهترین بازی‌های پلتفرمر کنسول‌ها و موبایل‌ها را بنویسیم، بدون تردید مجموعه بازی‌های Rayman در بالای لیست قرار خواهند گرفت. از موسیقی بگیرید تا طراحی مراحل و رنگ‌بندی آن‌ها و… همه و همه در بالاترین سطح ممکن قرار دارند. خوشبختانه تاکنون سه بازی از این مجموعه با نام‌های Rayman Jungle Run، Rayman Fiesta Run و Rayman Adventures برای اندروید منتشر شده است. اگر به سبک Endless Runners علاقه دارید، به هیچ وجه این سه بازی را از دست ندهید.

۱۹. The Wolf Among Us

این بازی توسط استودیو «-‌تیل گیمز» ساخته شده؛ استودیویی که بازی موفق The Walking Dead را در کارنامه خود دارد. The Wolf Among Us بازیکنان را در نقش کلانتر یک شهر قرار می‌دهد و گیم‌پلی آن همانند سایر آثار -‌تیل‌ گیمز به درگیری با دشمنان، صحبت کردن با کاراکتر و گرفتن تصمیمات مختلف خلاصه می‌شود. اپیزود اول این بازی رایگان بوده و هم‌اکنون می‌توانید آن را از فروشگاه گوگل‌پلی دانلود کنید. با این حال برای دیدن ادامه داستان باید قسمت‌های بعدی را خریداری کنید.

۲۰. PUBG Mobile

بدون شک یکی محبوب‌ترین بازی‌های امروز پلتفرم اندروید PUBG Online است. در این بازی ۱۰۰ بازیکن در یک نقشه بزرگ و بدون هیچ‌گونه تفنگ یا تجهیزات رها می‌شوند و افراد وظیفه دارند تا با زیر و رو کردن محیط، اسلحه و مهمات به دست بیاورند و به جان یکدیگر بیفتند! در نهایت تنها فردی که بتواند زنده بماند، برنده مسابقه خواهد بود. شاید یکی از نکات جالب بازی این باشد که ورژن موبایلی بازی نسبت به نسخه کامپیوتری آن مشکلات کمتری دارد و راحت‌تر اجرا می‌شود. PUBG Mobile را می‌توانید به صورت تک‌نفره یا همراه با دوستان خود بازی کنید.

۲۱. Hearthstone

پلتفرم موبایل با توجه به خصوصیاتی که دارد، برای بازی‌های کارتی بسیار مناسب و بهینه است. اگر به دنبال یک بازی کارتی می‌گردید که در همه زمینه‌ها بهترین باشد، سریعا Hearthstone را تهیه کنید. این بازی توسط شرکت بلیزارد ساخته شده که در کارنامه خود آثاری مثل «دیابلو» و «وارکرفت» را دارد. Hearthstone دارای نه کلاس مختلف است که تمام آن‌ها بر اساس دنیای World of Warcraft ساخته شده‌اند و می‌توانند تمامی سلایق را در بر بگیرند. در کنار این‌باره دو بخش تک‌نفره و چندنفره هم برای بازی ساخته شده که هر کدام تجربه متفاوتی را برایتان خلق می‌کنند.


۱۰۰ بازی برتر اندروید که باید تجربه کنید (به‌روزرسانی ۲۰۲۱)

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,119
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
۲۲. Bad Piggies

این بازی دنباله غیرمستقیم سری Angry Birds به حساب می‌آید. تنها تفاوتش این است که اینجا خبری از پرنده‌ها نیست و شما در نقش خوک‌های معروف این مجموعه قرار می‌گیرید. در ابتدای هر مرحله، یکسری لوازم در اختیارتان قرار داده می‌شود و شما وظیفه دارید تا با آن‌ها یک ماشین دستی بسازید و خوک‌ها را تا خط پایان برسانید. گیم‌پلی اعتیادآور و معماهای چالشی از نکات مثبت بازی به حساب می‌آیند.

۲۳. Plants vs Zombies 1 & 2

سبک دفاع از قلعه بدون شک یکی از محبوب‌ترین ژانرهای پلتفرم‌های موبایل است و بازی Plants vs Zombies هم بدون تردید یکی از بهترین بازی‌هایی است که در این سبک ساخته شده! هدف اصلی شما این است که یک مشت گیاه را که هر کدام توانایی‌های خاصی را دارند در کنار یکدیگر بگذارید تا مانع ورود زامبی‌ها شوند. اینکه در چه زمانی از چه گیاهی استفاده کنید، چالش اصلی بازی به حساب می‌آید. Plants vs Zombies دارای چند دنیای مختلف است که هر کدام دارای چندین مرحله هستند. گیم‌پلی اعتیادآور و تنوع بالای بازی باعث شده تا Plants vs Zombies جزء بهترین بازی‌های اندروید به حساب بیاوریم.

۲۴. Vector

اگر بخواهیم بازی‌های Endless Runner را با حرکات پارکور ترکیب کنیم، Vector نتیجه آن خواهد بود. لازم به گفتن است که چالش بازی از زمانی آغاز می‌شود که دشمنانتان به دنبال شما می‌افتند و در این نقطه است که باید با بهترین زمان‌بندی ممکن، از روی موانع بپرید و در غیر این صورت اسیر دشمنان می‌شوید! Vector در زمان انتشار خود توانست موفقیت‌های بسیار زیادی را به دست بیاورد و همواره از آن به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های Runner یاد می‌شود.

۲۵. Max Payne

یکی از استراتژی‌های شرکت راک‌استار در این چند سال اخیر، انتشار بازی‌های قدیمیش برای موبایل‌ها بوده است. Max Payne، یکی از محبوب‌ترین بازی‌های تاریخ صنعت بازی، جزء یکی از همین بازی‌ها بوده و شرکت راک‌استار هم چند سال پیش به مناسبت ده سالگی این سری، آن را برای تبلت‌ها و موبایل‌ها منتشر کرد. مثل اکثر بازی‌های تیراندازی سوم-شخص در ابتدا کار ممکن است با کنترل کاراکتر کمی به مشکل بربخورید، اما بخش داستانی و تیراندازی بازی آن‌قدر خوب طراحی شده که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم نگه دارد.


۱۰۰ بازی برتر اندروید که باید تجربه کنید (به‌روزرسانی ۲۰۲۱)

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,119
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
۲۶. Where’s My Water

شرکت دیزنی جدا از ساخت انیمیشن‌ها و کارتون‌های مختلف، بعضی مواقع هم سراغی به صنعت بازی می‌زند و یک اثر باکیفیت تحویل می‌دهد. بازی Where’s My Water یکی از همین بازی‌هاست که توسط استودیو Creature Feep ساخته و توسط شرکت Disney Mobile منتشر شده است. این بازی معمایی از شما می‌خواهد تا مسیرها را طوری تعیین کنید که جریان آب به تمساح بامزه برسد. ساختار بازی به صورت مرحله به مرحله است که در هر مرحله، با یک معما جدید برخورد خواهید کرد. این اثر به خاطر سبک گرافیکی و گیم‌پلی سرگرم‌کننده با استقبال افراد مواجه شد.

۲۷. Crossy Road

اگر بازی Frogger را از گذشته به یاد داشته باشید، احتمالا با Crossy Road هم آشنایی دارید چرا که گیم‌پلی هر دو این آثار دقیقا مشابه هم هستند. در Crossy Road باید از خیابان‌هایی رد شوید که در آن‌ها ماشین‌ها، حیوانات، دایناسورها، قایق‌ها و… با نهایت سرعت در حال عبور هستند. شاید ایده بازی کمی قدیمی یا بیش از حد ساده به نظر برسد، اما مطمئن باشید با یکی از اعتیادآورترین بازی‌های اندروید سر و کار دارید.

۲۸. Assassin’s Creed Identity

یکی از شناخته‌شده‌ترین بازی‌های ویدیویی، مجموعه Assassin’s Creed است که قطعا دوستداران بازی‌ با آن آشنایی دارند. همانند بسیاری از بازی‌های کنسولی، محبوبیت این بازی فرصتی را برای سازندگان فراهم کرد که این مجموعه را به موبایل‌ها هم بیاورند و دامنه طرفداران خود را گسترش دهند. داستان Identity در شهر ایتالیا و در دوره رنسانس جریان دارد. یکی از نکات جالب بازی این است که مراحل آن به صورت تصادفی و خودکار ساخته می‌شوند و ممکن است هر بار با مرحله متفاوتی رو‌به‌رو شوید، با این حال یک خط داستانی ثابت هم برای بازی در نظر گرفته شده. Assassin’s Creed Identity تنها بازی‌ است که می‌تواند تجربه‌ای نزدیک به مجموعه اصلی را روی موبایل‌ها برایتان فراهم کند.

۲۹. Reigns: Her Majesty

Reigns: Her Majesty برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ عرضه شد و توانست جوایز مختلفی را کسب کند. در این بازی شما در نقش یک پادشاه قرار می‌گیرید و مجبورید تا تصمیمات مختلفی را بگیرید؛ هر کدام از تصمیمات شما روی کلیساها، مردم، ارتش و ثروتتان تأثیر می‌گذارد. هدف اصلی شما این است که بین هر کدام از این بخش‌ها، تناسب را برقرار کنید. در صورت انجام ندادن این کار، حکومت شما شکست می‌خورد و از کارتان برکنار می‌شوید.


۱۰۰ بازی برتر اندروید که باید تجربه کنید (به‌روزرسانی ۲۰۲۱)

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,119
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
۳۰. You Must Build a Boat

این اثر در واقع دنباله بازی ۱۰۰۰۰۰۰۰ به حساب می‌آید. شاید You Must Build a Boat از نظر گرافیکی بسیار خشک و مرده به نظر برسند، اما از لحاظ گیم‌پلی و تجربه‌ای که در اختیار مخاطب قرار می‌دهد، حرفی ندارد و به‌راحتی می‌توان آن را جزء بهترین بازی‌های موبایل به حساب آورد. همان‌طور که از اسم بازی مشخص است، تنها هدف شما این است که با جمع‌آوری منابع و هیولاها (به‌عنوان خدمه کشتی) یک قایق بسازید. بازی شما را دائما با مأموریت‌های مختلف سرگرم می‌کند و مجبورتان می‌کند تا تجهیزات و قایق خود را بهتر کنید. هدف نهایی این است که یک قایق کامل بسازید و فرار کنید. در بازی ۱۰۰۰۰۰۰۰ هدف اصلی شما این بود که ۱۰ میلیون امتیاز جمع کنید و به آزادی برسید!

۳۱. Shadowgun Legends

شاید محدودیت سخت‌افزاری موبایل‌ها باعث شده تا نتوانید بازی‌‌ مثل Destiny را روی آن‌ها ببینید، اما Shadowgun Legends به‌راحتی می‌تواند تجربه نزدیکی را برای شما فراهم بسازد. یک اثر گسترده که در آن می‌توانید مأموریت‌های داستانی را انجام دهید، اسلحه و زره برای خود بخرید، معماها را حل کنید و یک عالمه کار دیگر را به انجام برسانید. از آنجایی که این بازی تمرکز زیادی روی لوت و به دست آوردن مهمات دارد، خیلی‌ها آن را با Destiny مقایسه می‌کنند. بنابراین اگر عاشق دستنی هستید، Shadowgun Legends این فرصت را به شما می‌دهد تا نمونه مشابه آن را روی موبایل‌ها تجربه کنید.

۳۲. Final Fantasy XV: Pocket Edition

نسخه موبایلی Final Fantasy XV شاید تفاوت‌های بسیار زیادی نسبت به بازی اصلی داشته باشد، اما بدون تردید می‌توان آن را جزء بازی‌های خوب چند سال اخیر به حساب آورد. دنیای بازی نسبت به نسخه کنسولی به مراتب کوچکتر است و مأموریت‌ها هم بسیار آسان‌تر هستند، با این حال تجربه فاینال فانتزی آن هم روی موبایل‌ها بسیار لـ*ـذت‌بخش است. با اینکه Final Fantasy XV: Pocket Edition به صورت رایگان روی استورها قرار دارد، اما با دریافت آن تنها به مرحله اول بازی دسترسی دارید و برای خرید ۹ مرحله دیگر باید پول پرداخت کنید.

۳۳. The Room Series

یکی از بهترین بازی‌های تاریخ اندروید، مجموعه The Room است. خبر خوب این است که تاکنون چهار قسمت از این بازی با نام‌های The Room، The Room Two، The Room Three و The Room: Old Sins منتشر شده که تمامی آن‌ها به طرز عجیبی لـ*ـذت‌بخش و دراماتیک هستند. هدف شما در این بازی‌ها این است که در اتمسفر وحشت‌زا محیط، کلیدهای لازم را بیابید و معماهای مختلف را حل کنید. هر چیزی که در بازی قرار دارد، دلیلی خاص برای آن وجود دارد و هیچ چیزی به صورت تصادفی نیست.


۱۰۰ بازی برتر اندروید که باید تجربه کنید (به‌روزرسانی ۲۰۲۱)

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,119
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
۳۴. Super Mario Run

Super Mario Run اولین سوپر ماریویی است که به صورت رسمی از سوی نینتندو برای موبایل‌ها عرضه شد و همان‌مطور که از نامش پیداست، در سبک Runner قرار دارد. اگر پیش از این، یکی از بازی‌های سوپر ماریو را تجربه کرده باشید حتما با مکانیک‌های آن کاملا آشنا هستید، چرا که با همان المان‌های همیشگی سر و کار داریم. بازی دارای سه حالت مختلف است که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. Super Mario Run در ابتدا به صورت انحصاری روی اپل استور منتشر شد و مدتی پس از آن برای دستگاه‌های اندروید هم در دسترس قرار گرفت.

۳۵. Injustice: Gods Among Us

تقریبا مدت زیادی است که بازی‌های مبارزه‌ای معروف پای خود را به دستگاه‌های موبایل باز کرده‌اند. در بین تمامی این آثار، می‌توان Injustice: Gods Among Us را جزء بهترین‌ها به حساب آورد. این بازی مبارزه‌ای به افراد اجازه می‌دهد تا از لیست کاراکترهای دنیای DC (از جمله بتمن، سوپرمن، فلش و…) یکی را انتخاب کنند و با یکدیگر به رقابت بپردازند. از طرفی دیگر گرافیک بسیار خوب باعث شده تا این اثر در حد و اندازه بازی‌های کنسولی به نظر بیاید.

۳۶. Real Boxing

بازی‌های مبارزه‌ای بوکسینگ همیشه و در هر پلتفرمی جزء محبوب‌ترین بازی‌های مبارزه‌ای بوده‌اند. Real Boxing قطعا بهترین بازی مبارزه‌ای اندروید برای علاقه‌مندان به رشته بوکس است. گرافیک به‌شدت خوب، حالت چند نفره، کنترل بسیار خوب و .. باعث شده‌اند تا Real Boxing به یک بازی رایگان ارزشمند تبدیل شود. اگر به بوکس علاقه دارید، مطمئن باشید که این اثر در این زمینه بهترین است!

۳۷. Life is Strange

Life is Strange یکی بازی پنج قسمتی است که در ابتدا برای کنسول‌ها منتشر شد و پس از مدتی برای دستگاه‌های موبایل هم عرضه گردید. در این بازی، شما در نقش «مکس» قرار می‌گیرید؛ عکاس ماهری که طی اتفاقاتی متوجه می‌شود قدرت برگرداندن زمان را دارد و به همین دلیل تصمیم می‌گیرد تا به گذشته برود و دوست خود را نجات دهد. Life is Strange بیشتر مناسب افرادی است که دنبال یک داستان تأثیرگذار با انتخاب‌های متفاوت می‌گردند. پس اگر صرفا دنبال تیراندازی و هرج و مرج هستید، این بازی را به هیچ وجه تجربه نکنید.


۱۰۰ بازی برتر اندروید که باید تجربه کنید (به‌روزرسانی ۲۰۲۱)

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا