خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Elaheh_A

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
25/10/20
ارسال ها
1,202
امتیاز واکنش
17,925
امتیاز
323
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
59 روز 6 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع
رقص اظهار عشق وودابه (Wodaabe)
پرندگان آن را انجام می‌دهند، زنبورها نیز همچنین؛ البته منظورمان رقص اظهار عشق است. در قبیله وودابه کشور نیجر، جفت‌گیری انسان‌ها، برگی از کتاب طبیعت را به خود اختصاص می‌دهد. Guerewol، مراسم و رقابتی سالانه است که در آن مردان جوان لباس‌های تزئین و استادانه طراحی‌شده را بر تن کرده و با داشتن نقش‌های صورت سنتی به‌صف ایستاده، رقص کرده و آواز می‌خوانند.

هدف از این برنامه، جلب رضایت داور رقابت، یعنی یک زن جوان در آستانه ازدواج می‌باشد. در این قبیله بخصوص، زیبایی مردان به چشمان روشن و دندان‌های سفید است؛ بنابراین اغلب مردان در حین رقص، چشمان خود را گردش داده و دندان‌های خود را نشان می‌دهند تا جذابیت خود را به رخ بکشند!
بشقاب‌های لبــ*ـــی مورسی (Mursi)
قبیله مورسی اتیوپی، یکی از آخرین قبایل در آفریقا ست که در آن داشتن یک بشقاب چوبی یا سفالی در لــ*ـــب پایینشان نرمال است. زمانی که یک دختر مورسی به سن 15 یا 16 سالگی می‌رسد، لـــ*ــب پایین او توسط مادر یا یک زن پا به سن گذاشته دیگر در قبیله بریده می‌شود. این برش به مدت سه ماه توسط یک توپک چوبی نگه داشته می‌شود تا مرهم شود. اعضای قبیله مورسی اغلب برابر گرا می‌باشند-دختران هیچ‌وقت مجبور به برش لـ*ـــب‌های خود نیستند. این کار کاملاً یک انتخاب شخصی می‌باشد.
پرش گاو هامار (Hamar)
قبیله هامار اتیوپی که با نام قبیله هامر (Hamer) نیز شناخته می‌شوند، بیشتر از چوپان‌هایی تشکیل شده است که به دام خود احترام گذاشته و برای آن‌ها ارزش قائل‌اند. این قبیله دارای مراسمی نسبتاً ورزشی است. این سنت درباره پرش از روی گاوها می‌باشد! پرش گاو یک مراسم سه‌روزه است که تمام پسران قبیله باید در آن شرکت کنند و این مراسم برای رتبه و شأن شرکت‌کننده و خانواده او بسیار مهم است.

فرد شرکت‌کننده باید از روی 15 گاو تضعیف‌شده که برای لیز شدن پشتشان به آن‌ها کود حیوانی مالیده شده است، بپرند. اگر فرد موردنظر موفق نشود باید یک سال تمام صبر کند تا این وظیفه را دوباره به انجام برساند؛ اما اگر موفق شود، بدین معنی است که او آماده ازدواج بوده و می‌تواند فرزندان خود را داشته و دام منحصر‌به‌فرد خود را پرورش دهد.
گل اخری سرخ هیمبا (Himba)
زنان این قبیله سمبلیک نامبیایی به خاطر پوست سرخ و موهای زیبای خود شناخته‌شده هستند. دلیل رنگ سرخ پوست و موهای این زنان، خمیر درست‌شده از کره، چربی و گل اخری سرخ شناخته‌شده با نام Otjize است. دختران قبیله به‌محض اینکه به‌اندازه کافی بزرگ شدند، شروع به استفاده از Otjize می‌کنند.

تخمین‌های زیادی درباره اصالت این سنت زده شده است. بسیاری از مردم باور دارند که به خاطر خاصیت ضد آفتابی یا دفع‌کنندگی حشرات این خمیر، از آن استفاده می‌شود؛ اما قبیله هیمبا باور دارد که این سنت به خاطر زیبایی مرسوم شده است. یک آرایش سنتی که هرروز صبح توسط زنان این قبیله استفاده می‌شود.
تف اندازی ماسای (Maasai)
مردم ماسای کشور کنیا و تانزانیای شمالی تف اندازی را نشانه‌ای از احترام و دعای خیر می‌پندارند. مردم قبیله برای خوش‌آمد گویی، خداحافظی کردن با دوستان، معامله کردن و یا آرزوی خوش‌شانسی تف می‌کنند. دو دوست که به همدیگر سلام می‌کنند، قبل از دست دادن، بر دستان خود تف می‌کنند. هنگام به دنیا آمدن نوزاد، اعضای خانواده برای داشتن یک زندگی طولانی و خوش‌یمن به نوزاد تف می‌کنند!

تف اندازی همچنین در عروسی یک دختر مرسوم است که در این هنگام پدر عروس بر پیشانی دختر خود تف می‌کند تا زندگی پربرکتی را برای او آرزو کند.
رقص درمانی سان (San)
در بین آداب و رسوم قبیله‌ای مردم آفریقا، این سنت از همه بیشتر جادویی است. برای مردم سان کشورهای آفریقای جنوبی، نیمبیا، بوتسوانا و آنگولا، رقص یک نیروی مقدس به شمار می‌رود. یکی از سنت‌های دیرینه قبیله‌ای این مردمان رقص خلسه است که با نام رقص درمانی نیز شناخته می‌شود. تمامی مردم قبیله به مدت چندین ساعت و برخی اوقات تمامی شب، دور آتشی جمع می‌شوند که توسط افراد پیش‌کسوت و درمانگرها رهبری می‌شوند.

درمانگرها دور آتش رقصیده زمزمه کرده و نفس خود را حبس می‌کنند تا به یک حالت نیرومند خلسه مانند وارد شوند. در این حالت، آن‌ها مجوز ورود به دنیای ارواح را پیدا کرده و اغلب قادرند که بر روی آتش راه بروند. درمانگران قبایل سان تنها برای درمان کردن مشکلات جسمانی این مراسم را انجام نمی‌دهند بلکه آن‌ها برای دور کردن “مرض ستاره‌ای”، نیرویی که باعث به وجود آمدن حسادت، عصبانیت و دعوا می‌شود، این مراسم را برگزار می‌کنند.
مراسم ازدواج ندبله (Ndebele)
مراسم جشن عروسی مردم ندبله بیشتر در مورد عروس است و لباس عروس او به‌اندازه‌ای زیبا است که لباس‌های سفید غربی در مقابل آن هیچ هستند. دلیل این امر بیشتر به خاطر مادر شوهر آینده عروس و زیباترین سنت قبیله‌ای این مردمان می‌باشد. مادر داماد یک Jocolo را برای عروس می‌سازد که یک پیش‌بند زیبا می‌باشد. این پیش‌بند از پوست بز بافته شده و با دانه‌های زیبای رنگارنگ تزئین گردیده است.

Jocolo توسط تمامی زنان متأهل در شب عروسی آن‌ها پوشیده می‌شود که نشانگر مادری است که توسط فرزندان خود احاطه می‌شود. در روز عروسی آن‌ها، داماد مراسمی را برای بزرگداشت همسر جدید خود برپا می‌کند. طی این مراسم داماد به خاطر تمامی کارهایی که همسر او در طی دورانی که باهم‌ بوده‌اند، انجام داده است، از او تشکر به عمل می‌آورد.

مردمان آفریقا و بخصوص مردم قبایل متعدد آفریقا، مردمان منحصربه‌فردی هستند که دارای سنت‌های جالب و رنگارنگی می‌باشند. تمامی این آداب و رسوم و سنت‌های دیرینه قبایل آفریقا، جالب‌توجه بوده و به‌خودی‌خود، منحصربه‌فرد بودن مردم آفریقا و فرهنگ آن‌ها را به رخ می‌کشد.


آشنایی با آداب و رسوم مردم آفریقا

 

Elaheh_A

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
25/10/20
ارسال ها
1,202
امتیاز واکنش
17,925
امتیاز
323
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
59 روز 6 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع


آشنایی با آداب و رسوم مردم آفریقا

 

Elaheh_A

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
25/10/20
ارسال ها
1,202
امتیاز واکنش
17,925
امتیاز
323
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
59 روز 6 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع


آشنایی با آداب و رسوم مردم آفریقا

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا