خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Ghazaleh.A

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/5/20
ارسال ها
1,782
امتیاز واکنش
34,176
امتیاز
368
زمان حضور
120 روز 12 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
آب و هوای کلکته
کلکته در طول تابستان آب و هوای به شدت داغ و مرطوبی دارد و در طول زمستان خنک و خشک است. آب و هوای ماه آوریل و ماه مه غیرقابل تحمل است و نباید در طول این زمان ها از شهر بازدید شود.

درجه حرارت شهر می تواند در طول روز از 40 درجه سانتیگراد (104 درجه فارنهایت) بیشتر شود و به ندرت زیر 30 درجه سانتیگراد (86 درجه فارنهایت) در شب کاهش پیدا می کند. سطح رطوبت نیز به طور ناراحت کننده ای بالا است. بهترین زمان برای بازدید از کلکته از ماه نوامبر تا فوریه است، بعد از فصل باران های موسمی، زمانی که آب و هوا در خنک ترین حالتش است و درجه حرارت بین 25 تا 12 درجه سانتیگراد (77 - 77 درجه فارنهایت) می باشد.

15 مورد از جاذبه های توریستی مهم کلکته که حتما باید ببینید:
شهر کاخ ها و لـ*ـذت، در ساحل شرقی رودخانه هوقلی واقع شده است و به خاطر تعداد زیادی از مکان هایی مانند موزه هند، کاخ مرمر، جوراسانکو تاکور بری، کتابخانه ملی و نویسنده مشهور است. دیگر سازه های سرشناس در کلکته، استادیوم سالت لیک، جوراسانکو تاکور بری، کتابخانه ملی، اداره پست عموم، مسجد تیو سلطان، کلیسای سنت توماس، کلکته سیتی مال، نیو مارکت کلکته، زندان مرکزی علیپور، رابیندرا سادان و دادگاه عالی کلکته هستند.

1.یادبود ویکتوریا:

بنای یادبود ویکتوریا یکی از ساختمان های بزرگ مرمر در کلکته است و به یادبود ملکه ویکتوریا اختصاص دارد. یادبود ویکتوریا اکنون یک موزه و مقصد گردشگری است و ترکیبی از عناصر معماری بریتانیایی و مغول می باشد.

2.ساختمان نویسندگان:

ساختمان "نویسندگان" به عنوان دفتر نویسندگان هند شرقی بریتانیا و توسط دفتر نخست وزیر بنگال غربی اداره می شد. ساختمان نویسندگان یکی از بزرگ ترین مراکز اصلی شاد شهر است و باید آن را ببینید.

3.موزه هندی:

موزه هند بزرگ ترین و قدیمی ترین موزه در هند و یکی از قدیمی ترین موزه ها در جهان است. موزه هندی مجموعه های نایاب از نقاشی های مغول ها، آرمر و زیورآلات، فسیل ها و اسکلت دارد.


4.جوراسانکو تاکور بری:

جوراسانکو تاکور بری خانه خانواده تاکورها و خانواده اجدادی تاگور و رابیندرانات تاگور است که در این کشور به دنیا آمده اند. خانه جوراسانکو تاکور بری به عنوان موزه تاگور در کلکته شناخته میشود.

5.کاخ مرمر:

کاخ مرمر محل سکونت خصوصی و یکی از خانه های مجلل و پر زرق و برق کلکته است ،که به خاطر دیوارها و کف های مرمرش مشهور است. کاخ مرمر تعداد زیادی از مجسمه های غربی، نقاشی و مبلمان ویکتوریایی دارد.


جاذبه‌های گردشگری هند

 

Ghazaleh.A

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/5/20
ارسال ها
1,782
امتیاز واکنش
34,176
امتیاز
368
زمان حضور
120 روز 12 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
6.کتابخانه ملی:

کتابخانه ملی هند بزرگ ترین کتابخانه هند با مجموعه ای از 2.2 میلیون کتاب است. کتابخانه ملی مطالب چاپی تولید شده در هند را جمع آوری، منتشر و حفظ می کند.

7.فورت ویلیام:

فورت ویلیام قلعه ای است که از آجر و ملات ساخته و در سواحل شرقی رودخانه هوقلی واقع شده است. فورت ویلیام دارای یک میدان بزرگ است که بزرگ ترین پارک شهری کلکته می باشد.

8.بلور مت:

بلور مت در ساحل غربی رود هوقلی واقع شده و مرکز ریاضی و ماموریت راماکریشنا است. بلور مت یک موسسه و یک معبد است که برای معماری آن هندو، مسیحی و اسلامی به عنوان نماد وحدت تمام ادیان سرشناس است.

9.بیرلا ماندیر:

بیرلا ماندیر باشکوه کلکته توسط وسیله خانواده بیرلا با سنگ مرمر سفید و ماسه سنگ ساخته شده است. بیرلا ماندیر کلکته به لرد رادها کریشنا و یکی از زیباترین زیبایی های معماری شهر اختصاص دارد.

10.معبد داکشینشوار کالی:

معبد داکشینشوار کالی در داکشینشوار نزدیک کلکته در ساحل شرقی رودخانه هوقلی واقع شده است و به بهاواتارینی، جنبه ای از کالی ما اختصاص دارد و همانطور که در نمناک اشاره شده است معبد داکشینشوار کالی، یکی از مشهورترین معابد در هند و یکی از بزرگ ترین معابد در کلکته است.

11.کلیسای جامع سنت پل:

کلیسای جامع سنت پول یک کلیسا متحد و بخشی از کلیسای آنگلیکن است و این کلیسا نیز بخشی از جاذبه های کلکته است. کلیسای جامع سنت پل در کلکته یکی از مهم ترین مکان های مذهبی کلکته است.

12.پل هوراه:

پل هوراه به رابیندرا ستو تغییر نام داده، اما هنوز به عنوان پل هوراه شناخته می شود، این یک پل معلق با دهانه معلق بر روی رودخانه هوقلی است ، که دو شهر هوراه و کلکته را به هم متصل می کند. پل هوراه یکی از دو پل رودخانه هوقلی است و نماد مشهور کلکته و ششمین پل از نوع خود در جهان است.

13.شهید مینار:

بنای یادبود شهید مینار یا اوکترلونی به مناسبت پیروزی هند شرقی و برای یادبود خاطره شهدای جنبش آزادی هند ساخته شد. این بنا که یکی از تاریخی ترین مکان های کلکته است، 48 متر ارتفاع دارد.

14.قبرستان پارک خیابان جنوبی:

قبرستان پارک خیابان جنوبی یکی از قدیمی ترین قبرستان های بدون کلیسا در جهان و بزرگ ترین قبرستان مسیحی در هند است. قبرستان پارک خیابان جنوبی در خانه مادر ترزا سارانی واقع شده و چندین مقبره سرشناس ویلیام جونز، رز آیلمر و الیزابت بارول را در خود دارد.

15.مجتمع علمی شهر:

شهر علمی کلکته بزرگ ترین مرکز علمی در شبه قاره هند و برجسته ترین نقطه در کلکته است. شهر علم یک آکواریوم آب شیرین, سالن اکتشاف زمین, پارک تکامل, مرکز دریایی و تئاتر رویایی دارد.


جاذبه‌های گردشگری هند

 

Ghazaleh.A

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/5/20
ارسال ها
1,782
امتیاز واکنش
34,176
امتیاز
368
زمان حضور
120 روز 12 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
جاذبه های گردشگری چنای
در سفر به چنای می توانید از دومین ساحل بزرگ جهان با نام مارینا دیدن کنید. در بعضی ساعات شبانه روز ساحل مارینا پر از افراد بومی و توریست می شود که در گرمای ملایم خورشید روی ماسه ها نشسته اند و از برخورد کریستال های آب های اقیانوس لـ*ـذت می برند. در کنار ساحل، خوردنی های زیادی در غرفه ها به فروش می رسد. بنابراین جای مناسبی برای خوردن فست فود و یا خرید سوغاتی است.

معابد هندی
قدیمی ترین معابد کشور از جمله معبد پارداساراسی ( Parthasarathy )، کاپالشوارار (Kapaleeshwarar) و آشتالاکشمی ( Ashtalakshmi ) در چانای هند قرار دارند. تمام این معابد نمایی رنگین با برج هایی بلند و سنبله هایی چشمگیر دارند. گفته شده است که چانای نقش مهمی در دوران استعمار داشته است. این شهر دارای موزه ها و بناهای تاریخی زیادی است که گواهی بر روزهای گذشته و تاریخ چانای است.

بنای تاریخی چنای
یکی از مهمترین موزه ها و بناهای تاریخی فورت در سنت جورج Fort. St. George است که یکی از اولین مکان های استقرار انگلیس در هند به حساب می آید. این بنا محل مجلس قانون گذاری و دبیرخانه ایالت نیز بوده است.

موزه دولت از دیگر جاذبه های توریستی و تاریخی سفر به چنای است که یک بنای بر جامانده از دوره انگلیس است و تاریخ بسیار دقیقی از تاریخ هند را دارد. از دیگر بناهای تاریخی می توان به گالری ملی هنر و کتابخانه عمومی Connemara اشاره کرد.

سفر به چنای و مراکز خرید
چانای یکی از معروف ترین شهرها برای خرید در کشور هندوستان به حساب می آید و دارای مراکز خرید خیابانی و فروشگاه های درجه یک بزرگی است. در سفر به چنای می توانید از بازارهای آن تمام چیزی که نیاز دارید را دارند، اگر شما علاقه زیادی به خرید دارید چنای جای مناسبی برای شما است. ناگار و تیاگارایا (T Nagar) ناگار از معروفترین مراکز خرید چنای است که شما می توانید از چیزهای کوچک تا جواهرات گران قیمت و پارچه های ابریشمی را در این مراکز خرید پیدا کنید. بعضی از مراکز خرید مهم و معروف در چنای بازار پوندی، اناسالای، تی ناگار، آنا ناگار، اگمور و میلاپور است. برای افرادی که به دنبال خرید لباس با مارک های معتبر هستند، چندین مرکز خرید مانند Spencer پلازا، مرکز خرید چنای، خیابان اکسپرس و مرکز خرید فونیکس نیز وجود دارد.

سفر به چنای و فرهنگ و محله های برجای مانده از چنای قدیم
چنای که در گذشته به “مادراس” شناخته می شد، قبل از ورود انگلیس ها شهر بسیار پر رونقی بود. محله های Mylapore و Triplicane به خاطر معابد زیبا و همچنین محیطی آرام و غذاهایی خوشمزه بسیار شهرت یافته اند. در محله های چنای شمالی مانند Sowcarpet لباس، دوچرخه، مواد غذایی و وسایل الکترونیکی را دست فروشان در کنار خیابان و زیر نور آفتاب می فروشند.
ساختمای های به جا مانده از انگلیسی ها مانند دانشگاه زیبای مادراس و کالج ملکه ماری، ساختمان و موزه ریپون تماما نمونه های زیبایی از سبک معماری هندو-ساراسنیک هستند که با نگاهی گذرا به این بناها، به گذشته های دور می روید.


جاذبه‌های گردشگری هند

 

Ghazaleh.A

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/5/20
ارسال ها
1,782
امتیاز واکنش
34,176
امتیاز
368
زمان حضور
120 روز 12 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
حیدرآباد ، شهر مروارید در هند
حیدرآباد یکی از شهرهای بزرگ هند و پایتخت ایالت تلنگانا است. این شهر با وسعت ۶۲۵ کیلومتر مربع، ششمین شهر بزرگ هند است و جمعیت 6.7 میلیون نفری آن ، حیدرآباد را ششمین شهر پرجمعیت هند ساخته است. قدمت این شهر به حدود 400 سال قبل باز میگردد همین موجب شده حیدرآباد مجموعه ای از قلعه ها ، معابد ، قصرهای بزرگ ، موزه ، پارک و سایر ساختارهای زیبای تاریخی باشد.

در گذشته این شهر مرکز تجارت الماس و مروارید بود به همین منظور حیدرآباد را با نام "شهر مروارید" می شناسند. امروزه بسیاری از بازارهای سنتی شهر همچنان فعال هستند و امکان بازدید و خرید از آنها وجود دارد. با لست سکند همراه باشید تا با جاذبه های گردشگری شهر حیدرآباد در هند آشنا شوید.

چارمینار ( Charminar )
چارمینار ( یا چهار مناره ) یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری حیدرآباد است که نماد اصلی این شهر نیز به شمار می رود. این بنا قدیمی ترین بنای تاریخی شهر حیدرآباد است.تئوری های مختلفی برای دلیل ساخت این بنا وجود دارد ، از آنجایی که این بنا در مرکز شهر قرار گرفته است ، یکی از این تئوری ها چارمینار را بنای یادبودی برای ریشه کن شدن طاعون می داند. چرا که در آن زمان بیماری طاعون در این شهر شیوع پیدا کرده بود. همچنین با توجه به اینکه چارمینار در سال 1591 میلادی ساخته شده است برخی بر این باورند که چارمینار به منظور جشن شروع هزاره دوم اسلام ساخته شده است.

دلیل ساخت آن هر چه بوده است ، امروزه چارمینار یکی از شناخته شده ترین بناهای تاریخی در هند است ، بازدیدکنندگان می توانند به بالاترین نقطه آن بروند و چشم اندازی رویایی از شهر را تماشا کنند.




جاذبه‌های گردشگری هند

 

Ghazaleh.A

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/5/20
ارسال ها
1,782
امتیاز واکنش
34,176
امتیاز
368
زمان حضور
120 روز 12 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
قصر چومحله (Chowmahalla Palace )
این قصر زیبا با دیوارهای مرمری در قرن 18 ساخته شده است و در آن زمان محل فرمانروایی سلسله آصف جاهی و جایی برای ملاقات و پذیرایی از میهمانان سلطنتی بوده است. این قصر چهار حیاط بزرگ و باغ دارد که همین موجب شده تا نام چو محل ( به معنای چهار قصر ) را به خود اختصاص بدهد.




قلعه گلکنده ( Golkonda )
قلعه گلکنده در 11 کیلومتری غرب حیدرآباد قرار گرفته است. این منطقه بخاطر داشتن معادن سنگ های با ارزش بسیار شهرت دارد. از آنها می توان به کوه نور ، الماس امید و نورالعین اشاره کرد. قدمت این قلعه احتمالا به قرن 12 باز می گردد و یکی از عجایب معماری هند به شمار می رود چرا که اگر در ورودی این قلعه دست بزنید صدای آن را تقریبا یک کیلومتر جلوتر در سالن اصلی خواهید شنید. بازدید از قلعه گلکنده بسیار جذاب خواهد بود و بازدید کامل آن حداقل دوساعت زمان لازم دارد. همچنین برای رفتن به این منطقه باید کفش مناسب پیاده روی به پا کنید که از بالا و پایین رفتن این تپه خسته نشوید.



مسجد مکه ( Mecca Masjid )
مسجد مکه یکی از قدیمی ترین مساجد شهر حیدرآباد و یکی از بزرگترین مسجدها در هند است که در شهر قدیمی حیدرآباد و نزدیکی قصر چومحل ، بازار لاد و چارمینار قرار گرفته است. آجرهای این مسجد از خاک مکه ساخته شده اند همین موجب شده این مسجد نام مکه را به خود اختصاص دهد.




جاذبه‌های گردشگری هند

 

Ghazaleh.A

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/5/20
ارسال ها
1,782
امتیاز واکنش
34,176
امتیاز
368
زمان حضور
120 روز 12 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
بیرلا ماندیر ( Birla Mandir )
بیرلا ماندیر یک معبد زیبای هندو است که تماما از مرمر ساخته شده است. چهره زیبا و سفید این بنا آن را به یکی از بناهای محبوب گردشگران شهر حیدرآباد تبدیل کرده است. این معبد مکانی برای دعا و مدیتیشن در قلب این شهر شلوغ است. برای ورود به ساختمان باید کفش هایتان را در بیاورید و اجازه عکاسی درون معبد وجود ندارد. با این حال محوطه و ساختمان مرمری این معبد به خودی خود دیدنی و جذاب خواهد بود.



موزه سالار جونگ ( Salar Jung Museum )
موزه زیبا و مجلل سالار جونگ یکی از سه موزه ملی در هندوستان است. تمامی کلکسیون تاریخی و عتیقه جات این موزه توسط شخصی به نام نواب میر یوسف علی خان سالار جونگ سوم جمع آوری شده که همین موجب شده این کلکسیون عتیقه بزرگترین کلکسیون جمع آوری شده توسط یک شخص باشد. در این مجموعه می توانید جواهراتی را که از سراسر جهان از جمله ایران ، مصر و حتی آمریکای شمالی جمع آوری شده اند را ببینید.



مقبره های قطب شاهیان (Qutab Shahi Tombs )
این مقبره ها در نزدیکی قلعه معروف گلکنده قرار گرفته اند و شامل مقبره و مساجدی می شود که توسط پادشاهان مختلف سلسله قطب شاهیان ساخته شده است. تعداد این مقبره ها 21 عدد است. امکان بازدید از آنها روزهای شنبه تا پنجشنبه بین ساعات 9:30 صبح تا 5:30 عصر است.




جاذبه‌های گردشگری هند

 

Ghazaleh.A

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/5/20
ارسال ها
1,782
امتیاز واکنش
34,176
امتیاز
368
زمان حضور
120 روز 12 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
دریاچه حسین ساگار (Hussain Sagar)
حسین ساگار یک دریاچه به شکل قلب است که در سال 1563 ساخته شده است. این دریاچه مصنوعی 5.7 کیلومترمربع را به خود اختصاص داده و آب دریاچه از رودخانه موسی می آید. وسط این دریاچه یک مجسمه بزرگ بودا قرار گرفته که در سال 1992 ساخته شده است و شبها روشن می شود که نمایی زیبا به دریاچه می بخشد. معمولا تورهای 30 دقیقه ای با قایق برای بازدید از این بنا برگزار می شود.



چه زمانی به حیدرآباد سفر کنیم ؟

بهترین زمان سفر به این شهر بین ماههای اکتبر تا مارچ ( آبان تا فروردین ) است. در این ماهها هوا بسیار مساعد است. ماههای آوریل و می ( اردیبهشت و خرداد ) گرم ترین زمان سال است که گشتن شهر در این دوره بسیار خسته کننده و سخت خواهد بود.


جاذبه‌های گردشگری هند

 

Ghazaleh.A

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/5/20
ارسال ها
1,782
امتیاز واکنش
34,176
امتیاز
368
زمان حضور
120 روز 12 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
احمدآباد ، اولین شهر ثبت شده ی جهان در یونسکو

هند، هند و باز هم هند. هر جا که سخن از اولین ها و مسائل جالب انگیز است، بالاخره نامی از هند و هندی ها به وسط می آید. امروز می خواهیم تا درباره ی شهرهایی که در دنیا ثبت جهانی شده اند با شما صحبت کنیم اما درباره ی یکی از آن ها که عنوان اولین شهر ثبت شده در جهان را نیز دارا می باشد. شهر مورد نظر ما، شهر احمدآباد در هند است که در ایالت گجرات قرار گرفته است. شهر احمدآباد در هند دارای خصوصیاتی است که آن را از بیشتر شهرهای دنیا متمایز می کند.

همانطور که می دانید در دنیا کم نیستند شهرهایی که بسیار قدیمی هستند و ثبت جهانی شده اند. به طور مثال به شهر شیراز و یزد خودمان بنگرید که بسیار باستانی هستند و ثبت شده نیز می باشند. حال در این میان تا به حال وقتی عنوان شهر ثبت شده در یونسکو را در اخبار می شنوید تا به حال برایتان این سوال پیش آمده است که معنی آن چیست و یا اولین شهری که در جهان ثبت جهانی شده است که کدام شهر بوده است؟

ما امروز به سوالات شما در این زمینه پاسخ خواهیم داد. شهر احمدآباد در هند در ایالت گجرات اولین شهری بود که در یونسکو به ثبت رسیده است. بیایید تا در ابتدا درباره ی شهر احمدآباد با شما صحبت نماییم. شهر احمدآباد که به عنوان اولین شهر دنیا در یونسکو به ثبت رسیده است.

از جمله ی المان هایی که باعث شده اند که این شهر به عنوان اولین شهر ثبت شده در یونسکو معرفی شود عبارتند از: معماری خاص و منحصر به فرد این شهر، تنوع فرهنگی و همچینین تنوع مذهبی که توانستند این شهر را کاملا واجد این شرایط بدانند که شهر احمدآباد در هند به‌ عنوان اولین شهر جهان ثبت‌ جهانی شود و در فهرست میراث جهانی یونسکو نام خود را برای همیشه ثبت نماید و در تاریخ خود را ماندگار کند.

البته ویژگی های منحصر به فرد شهر احمدآباد تنها این ها نیستند بلکه این شهر در زمان انقلاب کشور هند از جمله ی اولین شهرهایی بود که در صف مقدم جنبش استقلال که در نیمه ی اول قرن ۲۰ میلادی قرار داشت بود و در پی آن مرکز بسیاری از مبارزات نافرمانی مدنی برای احقاق حقوق کارگران، حقوق مدنی و استقلال سـ*ـیاسی در این کشور و پیش زمینه ای برای تشکیل این بوده ‌است. در سال ۱۹۶۰ میلادی که ایالت گجرات تشکیل شده، شهر احمدآباد در هند به عنوان پایتخت تجاری این ایالت این موقعیت را به ‌دست ‌آورد و همچنین شاهد رونق ساخت ‌و ساز و افزایش جمعیت بود.

شهر احمدآباد در هند مکانی برای جشنواره ها و نمایشگاه‌ ها است که می ‌تواند برای هر بازدید کننده ‌ای یک تجربه ی به یاد ماندنی در طول بازدید را برای هر کسی به ارمغان داشته باشد. از جمله ی معروف ‌ترین جشنواره‌ های این شهر می ‌توان به جشنواره و فستیوالی تحت عنوان جشنواره ی نور اشاره کرد.


جاذبه‌های گردشگری هند

 

Ghazaleh.A

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/5/20
ارسال ها
1,782
امتیاز واکنش
34,176
امتیاز
368
زمان حضور
120 روز 12 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
بیایید به اتفاق یکدیگر درباره ی ایالت گجرات بدانیم. ایالت گجرات را در هند معمولا با نام مستعار جواهر غرب نیز می شناسند و به عنوان منطقه ای مهم در غربی ‌ترین قسمت کشور هند نیز شناخته می شود. اگر برایتان سوال است، باید به شما بگوییم که واژه ی گجرات از زبان سانسکریت اقتباس شده است و به معنای سرزمین ملت گورجار است.

ایالت گجرات به عنوان مرکز یکی از مهم ترین تمدن های حول رودخانه ی سند بوده است و شهرهای باستانی همچون لوتال، دولاویرا و گلادورو در این منطقه قرار داشته است. ایالت گجرا در واقع اولین قسمت از کشور هند امروزی است که در شهر بسیار باستانی لوتال شکل گرفته است. امروزه این ایالت به خاطر شهر شهر احمدآباد در هند که به عنوان اولین شهر ثبت شده ی جهان نیز شناخته می شود معروف شده است.

درباره ی شهر احمدآباد در هند افسانه ‌ای در مورد چگونگی ساخت و ایجاد این شهر وجود دارد. افسانه ها می گویند که زمانی که سلطان احمد به دنبال اسب خود در کنار رودخانه می ‌دوید، خیلی اتفاقی و ناگهانی به این منطقه در گجرا رسید و با دیدن طبیعت بسیار عجیب و حال و هوای عجیب و گیرای آن در نهایت تصمیم گرفت که در آن محل شهری را تاسیس نماید که به‌ عنوان پایتخت از آن استفاده نماید.

این شهر هندی در نهایت در سال ۱۵۷۳ میلادی توسط مغول‌ ها فتح و غارت شد و این اتفاق درست در زمانی به وقوع پیوست که این شهر در اوج زیبایی بود و در اطراف آن پوشیده از باغ ‌های سرسبز بود. البته این پایان فاجعه برای این شهر نبود زیرا در حدود ۶۰ سال بعد از این اتفاق، شهر احمد آباد هند هم با قحطی شدیدی رو به ‌رو شد و هم اتفاقات ناگوار طبیعی برای این شهر اتفاق افتاد که این نوید را می داد که این شهر به پایان عصر خود نزدیک شده است و تا افول درخشندگی این شهر چیزی باقی نمانده است.

شهر احمدآباد در هند پس از یک دوره فتوحات در طول قرن های مختلف، که فراز و فرودهای مختلفی را تجربه نمود در نهایت این شهر تبدیل به مرکز جنبش استقلال مهاتما گاندی در نهایت برای استقلال هند شد. این روزها گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند هنوز هم می ‌توانند به دیدن مقبره‌ ی گاندی در احمدآباد بروند که در کنار ساحل رودخانه قرار گرفته است. در شهر احمدآباد در هند منطقه ای وجود دارد که آن حصاردار می گویند و قدمت آن به قرن ۱۵ میلادی باز می گردد. شهرت این منطقه به این خاطر است که به داشتن مساجد، مقبره‌ ها و بسیاری از تالارهای مختلف و مشهور به جا مانده از دوره ‌ی سلطنتی مشهور می باشند.

حصاردار احمدآباد در مرکز شرقی رود سابرماتی در ایالت گجرات هند قرار گرفته است. در حالت کلی در این منطقه، قلعه‌‌ های تاریخی، مساجد، مقبره ‌ها و تالارها و کاخ های مختلفی از جمله میراث‌ های معماری به جا مانده از دوره‌ ی تاریخی معروف به دوره ‌ی سلطنتی در این شهر هستند.


جاذبه‌های گردشگری هند

 

Ghazaleh.A

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/5/20
ارسال ها
1,782
امتیاز واکنش
34,176
امتیاز
368
زمان حضور
120 روز 12 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
باید این نکته را بدانید که در احمدآباد هند در نهایت دو سبک مختلف زندگی وجود دارد، یکی سبک زندیگ مبنا بر هر چیزی که پر زرق و برق و مدرن است و دیگری سبک زندگی که مبتنی بر سادگی و بی ‌آلایشی سنتی یک زندگی هندی است. شهر احمدآباد در هند شهری است که با لقب شهر دیوار دار قبل از این که ثبت جهانی شود شناخته می شود زیرا با توجه به این که در سرتاسر رودخانه‌ ی سابارماتی ایجاد شده است و سالم بماند و پس از آن هم توانسته است تا اولین شهری باشد که در میراث جهانی یونسکو قرار می ‌گیرد.

همان گونه که می دانید این شهر در قرن ۱۵ میلادی توسط سلطان احمد شاه از پادشاهان مشهور گجرات ساخته شد. در شهر احمدآباد، مرکز تاریخی وجود دارد که دارای دیوارهای سنگی است که دارای ستون ‌های حکاکی و تزئین شده ‌ای می باشند. در داخل شهر احمد آباد نیز در تمام شهر موزائیک ‌های بسیار زیبا و منحصر به فرد خودنمایی می‌ کنند.

از جمله زیبایی های این شهر این است که آرامش آن از زندگی مسالمت آمیزو آرام مردم این شهر در کنار یکدیگر به وجود آمده است. در مرکز احمدآباد هند، قلعه ‌ی بدرا وجود دارد که در سال ۱۴۱۱ میلادی و توسط خانواده ی سلطنتی ساخته شد. دیوارهای مستحکم کشیده شده به دور تا دور شهر حدود ۴۳ هکتار می باشد که کاخ‌ های سلطنتی، مساجد و میادین عمومی را شامل می ‌شود.

مسجد جامع احمدآباد که در قرن ۱۵ میلادی و در خارج از محوطه‌ ی قلعه ایجاد شده است، یکی از خیره ‌کننده ‌ترین مناطق هند و نمونه ‌ای از یک معماری آرامش ‌بخش در بین هیاهوی معماری خاص و البته تلفیقی بین معماری سنتی و مدرن شهری در احمدآباد می باشد. در احمد آباد هند با وجود تعداد بسیار زیادی از صنایع نساجی که در آن قرار گرفته است، لباس و پوشاک ارزان است.

لباس‌ های سنتی در فروشگاه‌ هایی به نام سانسکروتی و باندهج به فروش می ‌رسد که هر بازدید کننده ای از دیدن تنوع رنگ در این لباس ‌ها کیف خواهد کرد. از جمله ی جاذبه های این شهر می توان به مقبره ی احمد شاه که در نزدیکی مسجد شهر قرار گرفته است اشاره نمود. مقبره ی مزین به پنجره‌ های مشبک، گنبدها، مناره‌ ها و سایر المان های معماری خیره‌ کننده در آن فراوان است. از جمله دیگر جاذبه ‌های گردشگری این شهر، می توان به مسجد سیدی بشیر اشاره نمود که با مناره‌ های لرزان جلتا منار که به خاطر ساخت تکش به فرد مناره ‌هایش معروف شده است.

منازه‌های این مسجد سه طبقه هستند که نوع مهندسی و معماری آن‌ ها هر بیننده ‌ای را مجذوب خود می کند. این مناره‌ ها به نحوی طراحی شده ‌اند که اگر یکی از آن‌ ها تکان بخورد، دیگری نیز تکان خواهد خورد، در حالی ‌که به ظاهر هیچ اتصال میان آن ‌ها برقرار نیست.


جاذبه‌های گردشگری هند

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا