خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

هلیا

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
23/7/20
ارسال ها
243
امتیاز واکنش
861
امتیاز
228
زمان حضور
16 روز 20 ساعت 14 دقیقه
نویسنده این موضوع
زیارتگاه امامزاده علی صالح واقع در استان ایلام
در 25 کیلومتری جاده ایلام – مهران و بر روی تپه ای ملایم بقعه ای نظر هر مسافری را به خود جلـــب می کند . این بقعه علی صالح است، که مردم آنرا به نام خاص علی میخوانند. خادمین بقعه در گذشته از یک طایفه معین به نام باوه بوده اند اما به تدریج تعداد ساکنین آنجا زیاد شده و اکنون شهری به نام صالح آباد در اطراف زیارتگاه قرار دارد . بــــنای قدیمی آن در زمان قاجار ساخته شده دارای زیر بنایی حدود 240 متر مربع با دو گلدسته و یک گنبد بوده امابنای کنونی هزار متر مربع مساحت دارد .گنبد این بنا دو پوش بوده و حدود 18 متر ارتفاع دارد . گنبد روی یک چهار طاقی ساخته شده و شبستانی با هشت گنبد کوچکتر اطراف آن را احاطه کرده است . زیر گنبد ها با آیینه کاری تزیین شده است . قبر در مرکز بنا و در زیر گنبد دو پــــوش قرار گرفته است که ضریح فلزی بر روی آن نصب شده است . در سال های گذشته نيز محوطه امامزاده ، فضاي سبز ، پاركينگ و .. گسترش يافته و امكانات رفاهي و سرويسهاي بهداشتي جهت زائرين نصب و راه اندازي گرديده است . مختصرشرح حال امامزاده علی صالح: کتابهای رجال وی را اینگونه معرفی می کند « در کتب نسب ،مسطور است که او بغایت بزرگ بود و ریاست عراق به اولاد او تعلق داشت کنیت او ابئ الحسن است و مستجاب الدعوه بوده اســــت و در کتاب خلاصــــه و کتاب ابن داوود مسطور است که او در زمان خود زاهد و اعبد آل ابو طالب بود و اختصال به حضرت موسی (ع) و اما رضا (ع) داشت و حضرت رضا (ع) او را زوج الصالح نام کرده بود و آخر به خراســــــان رفت و با اصحاب ما همواره اختلاط می نمود و چون محمد بن ابراهیم طبا طبا یی خواست که به ولایت عهد از ابو السر یا جهت او تبعیت بستاند علی از آن معنی امتناع می نمود تا آنکه او آن را حوالهنمود.
#تالار_گردشگری_ایران


زیارتگاه امامزاده علی صالح (ع)

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: FaTeMeH QaSeMi

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,251
امتیاز واکنش
43,154
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
محمد بن مـــحمد بن زید بن علی فرمود . « از سلیمان بن جعفر روایت شده که گفت : علی بن عبید الله در آغاز امر به من گفت : می خواهم به خدمت حضرت امام رضا (ع) فایز شوم و او را سلام کنم . گفتم : چه چیز تو را از آن مانع است . گفت جلال و هیبت او مرا از آن باز می دارد و چون بعضی از ایام بگذشت حضرت امام رضا (ع) را بیماری روی داد و مردم به عیادت آن حضرت می رفتند پس من با علی بن عبید الله ملاقات نمودم و او را گفتم که الحال وقت آن است که آن حضرت را ملاقات نمایید آن گاه به خدمت آن حضرت آمد و چون آن حضرت او را دید لوازم محبت و تعظیم و تکریم او به جا آورد و علی به غایت خوشحال شد و بعد از آن علی بن عبید الله بیمار شد پس حضرت امام رضا (ع) او را عیادت نمودند و من در خدمت ایشان بودم و آن حضرت آنقدر نشستند که هر که درون خانه بود بیرون آمد و چون آن حــضرت نیز بیرون رفت من نیز در خدمت او بیرون آمدم خبر داد مرا کنیز من که در خانه علی بن عبید الله بودم که اســم سلمه زن علی بن عبید الله از پس پرده به حضرت امام رضا (ع) می نگریست و چون آن حضرت بیرون رفت او از پرده بیرون آمد و روی خود را بر موضع جلوس آن حضرت نهاده آن را می بـ*ـو*سید و دست بر آن کشیده بر روی خود می مالید . سلیمان گوید : که بعد از آن روزی نزد علی بن عبید الله رفتم و او نیز مرا خبر داد از آنـــچه که ام سلمه مکان آن حضرت از روی اخلاص به جا آورده بود پس من آن صورت را به خدمت حـــضرت امام رضا (ع) عرض نمودم آن حضرت فرمودند که ای سلیمان بدان که علی بن عبید الله و زن او و فرزندان او از اهل جــنت اند . ای سلیمان بدان که اولاد علی و فاطمه هر گاه خدای تعالی این امر را یعنی معرفت امامت ائمه اهل بیت را به ایشان روزی گرداند ایشان چون دیگر مردم نخواهند بود . علی صالح مورد احترام و تکریم مردم استان ایلام است.
#تالار_گردشگری_ایران
منبع: ویکی پدیا


زیارتگاه امامزاده علی صالح (ع)

 

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,251
امتیاز واکنش
43,154
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
زائران بیشماری از تمام نقاط استان به زیارتش می روند وضعیت آب و هوایی آن قرار گرفتن قبرستان عمومی استان در اطراف بقعه بر رونق آن افزوده است .کرامات زیادی برای علی صالح نقل می کنند توجه به قابلیتهای استان ایلام استان ایلام به لحاظ موقعیت فرهنگی ـ مذهبیِ خاص ((دروازه عتبات)) توریسم مذهبی جای رشد و توسعه بسیاری در کشور دارد، تنوع مراکز، آثار و ابنیه تاریخی ، توانایی جذب توریسم را دارد و فضای خاص فرهنگی موجود، توسعه توریسم مذهبی ـ فرهنگی را در آن امکان‌پذیر می‌کند.استان ایلام علاوه بر آثار و ابنیه تاریخی دارای حرم‌های اسلامى بی‌بدیلی است که در استانهای دیگر کمتروجود دارد.به طور مثال بقعه مهدی صالح ماژین دره شهر که مربوط به دوران ایلخانی است . وجود امامزاده هایی که مرد م دیگر استانها با وجود بعد مسافت و همچنین صعب العبور بودن مسیر دسترسی به آن طی طریق کرده و خود را به آنجا میرسانند.علاوه بر آن وجود طبیعت بسیار زیبا وبکر ((عروس زاگرس))و از همه مهمتر صد در صد شیعه بودن مردم استان و امنیت فوق العاده که در این استان و مرزهای اطراف وجود دارد،همه این عوامل لزوم توجه به این بخش را میطلبد. استفاده کردن از قابلیت‌های ماههای مذهبی در جذب گردشگر یکی از فرصت‌های مغتنم در عرصه جذب گردشگر مذهبی ماه مبارک رمضان، آداب و رسوم مرتبط با این ماه می باشد میتوان با ایجاد نمایشگاه قرآن کریم در این ماه در منطقه و دعوت از قاریان کشوری به آن رونق داد. نمایشگاهی که می‌تواند به خصوص در شبهای قدر مخاطبان زیادی را به خود جذب کند، همچنین در ایام محرم بخصوص تاسوعا و عاشورای حسینی که افراد زیادی به خصوص از شهر ایلام به صالح آباد میروند و آداب و رسوم مذهبی را به جا میاورند،میتوان از این پتانسیل نهایت استفاده را برد.
منبع: ویکی پدیا
#تالار_گردشگری_ایران


زیارتگاه امامزاده علی صالح (ع)

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا