خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

نگار 1373

نویسنده انجمن
نویسنده انجمن
  
عضویت
8/8/19
ارسال ها
1,681
امتیاز واکنش
15,229
امتیاز
323
محل سکونت
همدان
زمان حضور
62 روز 21 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
۳. آغازگر (Primer)


آغازگر فیلمی چالش‌برانگیز است که برای درک هدف آن باید چند باری تماشایش کنید. سکانس‌های آغازگر به‌هیچ‌وچه مانند فیلم‌های رایج نیست. طراحی صحنه یک‌نواخت، نامرتب، ارزان و شلخته است اما چیزی از نقاط قوت داستان شگفت‌انگیز آن کم نمی‌کند؛ درواقع فیلم به‌خوبی از همه‌ی این اشکالات برای نمایش داستان بهره می‌برد!

درحالی‌که برخی فیلم‌ها از پرداختن به تناقض‌های سفر در زمان اجتناب می‌کنند، آغازگر سرراست به دل آن می‌زند. فیلم با ارائه‌ی داستانی باورپذیر، بیننده را وامی‌دارد تا بر رخدادها تمرکز کند و به‌دنبال سردرآوردن از ماجرا بر پایه‌ی توضیحات منطقی باشد. آغازگر، داستان چند دانشمند جوان است که تلاش‌شان برای ساخت دستگاه خطایاب به ساخت ماشین زمان منجر می‌شود؛ اختراعی که پیامدهای تاریکی به‌دنبال دارد. این فیلم سرگرم‌کننده و صادقانه، تماشاگر را به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد. در زمانه‌ای که جلوه‌های ویژه بصری و گرافیک پرزرق‌وبرق نقش مهمی در فیلم‌ دارند، این فیلم با ایده‌های بکر همان تأثیرگذاری را دارد.


۲. جاده مالهالند (Mulholland Drive)

جاده‌ مالهاند که در فهرست بهترین فیلم‌های قرن ۲۱ قرار دارد، شاهکاری است که بهتر است آن را با رویکرد زمینه‌محور و نه به‌عنوان داستانی سرراست تماشا کنید. دیوید لینچِ کارگردان به بیننده اجازه می‌دهد از زاویه‌ی دید خودش فیلم را تماشا و خودش نتیجه‌گیری کند. ساختار فیلم طوری است که می‌توان برداشت‌های مختلفی از آن کرد. هرقدر هم در تماشای فیلم‌های پیچیده باسابقه باشید، پس از تماشای جاده مالهاند، بیش از هر زمان دیگری احساس گنگی و سردرگمی می‌کنید! استودیوی سازنده که از میزان پیچیدگی فیلم آگاه بود، از لینچ خواست ۱۰ سرنخ برای گره‌گشایی از ماجرا تعیین کند و این فهرست را روی جلد سی‌دی‌های فیلم چاپ کرد!

لینچ استفاده‌ی غیرمعمولی از صدا می‌کند و ترکیب چشمگیری از رنگ‌ها را با نمادگرایی به‌کار می‌گیرد. سرنخ‌های ظریفی در طول فیلم به گره‌گشایی از آن کمک می‌کنند. داستان از جایی آغاز می‌شود که بتی بازیگر تازه‌کار تشنه‌ی شهرت، زنی تیره‌مو را پیدا می‌کند که ظاهرا پس از تصادفی حافظه‌اش را از دست داده است. جاده مالهالند شاهکاری سینمایی‌ است که با فیلم‌برداری زیبا و بازی‌های شگفت‌انگیز دنیایی رؤیاگونه برای تماشاگرانش خلق می‌کند.


معرفی بهترین فیلم های معمایی

 

نگار 1373

نویسنده انجمن
نویسنده انجمن
  
عضویت
8/8/19
ارسال ها
1,681
امتیاز واکنش
15,229
امتیاز
323
محل سکونت
همدان
زمان حضور
62 روز 21 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
۱. ۲۰۰۱: ادیسه‌ فضایی (2001: A Space Odyssey)


«۲۰۰۱: ادیسه فضایی» فیلمی‌ است با جلو‌ه‌های ویژه‌، فیلم‌برداری و طراحی صحنه‌ی شگفت‌انگیز. این شاهکار کوبریک، از زمان خودش بسیار جلوتر بود و تماشاگر را با پرسش‌های بسیاری روبه‌رو کرد. ۲۰۰۱ تنها فیلمی علمی‌-تخیلی نیست، بلکه داستانی درباره‌ی تکامل بشر است. غیرمعمول‌ترین کات‌های سینمایی تاریخ فیلم‌سازی مربوط به این فیلم است؛ مانند جایی که ابتدایی‌ترین ابزار بشری (استخوان) به پیچیده‌ترین سفینه‌ی فضایی پیوند می‌خورد.

برای تماشای ۲۰۰۱ باید آرامش داشته باشید؛ باید بتوانید از تصاویر عجیب و زیبا لـ*ـذت ببرید؛ بدون اینکه نبود جزئیات راهگشا آزارتان بدهد. در زمان نمایش آغازین، منتقدان فیلم را به‌خاطر نداشتن دیالوگ و همچنین توضیحی روشن از سوی کوبریک، کوبیدند. ۲۰۰۱ فیلمی است که فیلم‌سازی را به جلو پیش برد و دامنه‌ی آن را گسترده‌تر کرد. این فیلم بسیار پیچیده با سرنخ‌های ظریفش تا به امروز ذهن فیلم‌دوستان را درگیر خود کرده است. فیلم تا پیش از ۳۰ دقیقه‌ی پایانی داستان سرراستی دارد، اما ناگهان تبدیل به چیزی می‌شود که به‌سادگی نمی‌توان از آن سر درآورد. مانند همه‌ی کارگردان‌های خوب، کوبریک نتیجه‌گیری را به‌عهده‌ی تماشاگر می‌گذارد!


معرفی بهترین فیلم های معمایی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا