خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~BAHAR.SH~

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
13/10/20
ارسال ها
1,156
امتیاز واکنش
33,669
امتیاز
418
محل سکونت
...
زمان حضور
151 روز 7 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع
کره ماه

در حالی که امروزه با پیشرفت فناوری تقریبا مکان کشف نشده‌ای روی کره زمین از دست گردشگران مخفی نمانده است، حالا شرکت‌های مختلف برای راضی نگاه‌داشتن مشتریان ثروتمند خود، اقدام به راه‌اندازی سفر گردشگری به کره ماه کرده‌اند. نخستین تور گردشگری قرار است در سال ۲۰۲۰ راهی فضا شود.

ولادیمیر سونتسف مدیرکل انرگیا بزرگ‌ترین شرکت فضایی روسیه وابسته به شرکت دولتی روس کاسموس ضمن اعلام فراهم شدن امکان سفر گردشگری به کره ماه افزود:

بر اساس برنامه‌ریزی در حال انجام متقاضیان با استفاده از فضا‌پیمای پیشرفته و مجهز سایوز برخوردار از امکانات لازم راهی سفر به ماه خواهند شد. همچنین گردشگران در قالب این سفر می‌توانند یک بار مدار کره ماه را دور بزنند.
رییس شرکت انرگیا در ادامه بیان کرده که تاکنون هشت نفر از جمله یک زوج ژاپنی و همچنین جیمز کامرون کارگردان آمریکا برای حضور در این سفر فضایی ابراز آمادگی کرده‌اند که با تکمیل فهرست علاقه‌مندان به سفرهای کره ماه، اقدام‌های بعدی را در این زمینه آغاز می‌کنیم.

سونتسف درباره هزینه‌های این سفر عجیب می‌گوید:
برآوردها نشان می‌دهد که هزینه این سفر برای هر نفر که نخستین پرواز آن سال ۲۰۲۰ خواهد بود، ۱۲۰ میلیون دلار است.
انوشه انصاری دانشمند ایرانی نیز چندی پیش در قالب برنامه‌های روسیه با فضای پیمای این کشور و هزینه‌ای ۲۰ میلیون دلاری به فضا پرواز کرد.


سفر گردشگری به کره ماه در سال ۲۰۱۸



یک کمپانی فضایی در آمریکا اعلام کرد سال آینده دو سفر گردشگری به اطراف کره ماه خواهد داشت.


رویترز، کمپانی «SpaceX » قصد دارد سال آیند میلادی دو سفر گردشگری به اطراف ماه با استفاده از سفینه فضایی در حال ساخت در ناسا برای فضانودران اجرا می‌کند.

«آلن موسک»، مدیرعامل این کمپانی اعلام کرد اولین سفر گردشگری با بودجه خصوصی به فراتر از ایستگاه فضایی بین‌المللی برای اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی برنامه‌ریزی شده است، اما وی از معرفی مسافران و هزینه‌ای که برای این سفر فضایی یک هفته‌ای خواهند پرداخت صحبتی به میان نیاورد و تنها عنوان کرد در میان مسافران هیچ شخصی از هالیوود حضور ندارد.

وی همچنین عنوان کرد دو نفر که یکدیگر را می‌شناسند با قرار دادن وثیقه‌ای سنگین در یک برنامه آموزشی گسترده پیش از این سفر گردشگری شرکت خواهند کرد.

مدیر کمپانی «SpaceX» افزود: فکر می‌کنم در سال بتوان یک یا دو سفر از این دست داشت و هزینه دریافتی از این گردشگران فضایی در نهایت ۱۰ تا ۲۰ درصد از درآمدهای کمپانی را تشکیل می‌دهد.

در این سفر فضایی دو نفره، سفیه فضایی با طی مسیری بین ۴۸۰ هزار تا ۶۴۰ هزار کیلومتر از زمین دور می‌شود تا جایی که جاذبه زمین نتواند سفیه را دوباره به جو برگرداند. این مسیر مشابه ماموریت آپولو ۸ در سال ۱۹۶۸ در اطراف ماه است.


سفر گردشگری به کره ماه

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: ℳelissa
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا