خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,422
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع
یکی دیگر از بهترین بازیگران هالیوود رابرت داونی جونیور (Robert Downey Jr) است. این بازیگر محبوبیت زیادی میان مخاطبین سینما دارد و مخاطبین ارزشمند تایم سیتی نیز بخش زیادی از آن را تشکیل می‌دهند. این امر را بنا به نظرات به‌ثبت رسیده توسط شما عزیزان می‌گوییم.

رابرت یکی از کسانی است که به‌خوبی توانسته‌اند مسیر سخت موفقیت را طی کنند. این مسیر برای رابرت شاید پرفراز و نشیب‌تر از برخی دیگر از بزرگان هالیوودی بوده باشد. او مدت زیادی را درگیر اعتیاد بود و سال‌هایی را نیز در زندان به‌سر کرده است. اما پس از کنارگذاشتن عادات بد خود کاملا موفق به‌عرصه‌ی سینما بازگشت و اکنون نام خودرا درمیان پولسازترین و مشهورترین بازیگران هالیوودی جای داده.

او نخستین بار در فیلمی با کارگردانی پدرش به‌نام «پوند» وارد سینما شد و پس‌از آن بالا و بلندی‌های زیادی را درزندگی طی کرد. سال‌های بعد جونیور توانست در آثاری ایفای نقش کند که نام اورا درمیان موفق‌ترین‌های سال یعنی نماینده‌های اُسکار جای بدهند.

نکته‌ی جالب درمورد جونیور میزان فروش فیلم‌هایی است که در سال‌های گذشته بازی کرده; تمامی آن‌ها به‌استثنای هالک شگفت انگیز موفق به‌فروشی بیش از 500 میلیون دلار بوده‌اند و آخرین درخشش او در قسمت آخر انتقام جویان، این فیلم را به‌پرفروش ترین فیلم تاریخ جهان تبدیل کرد.


بیوگرافی رابرت داونی جونیور | بازیگر

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: Narín✿ و نگار 1373

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,422
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع
رابرت جان داونی جونیور (به انگلیسی: Robert John Downey, Jr. ؛ زاده ۴ آوریل ۱۹۶۵۱ ) هنرپیشه و تهیه‌کننده آمریکایی است. او توانست در سنین جوانی در بازیگری به موفقیت دست پیدا کند و به بازیگری محبوب تبدیل شود. . بر اساس اعلام مجله فوربس داونی برای ۳ سال پیاپی (۲۰۱۳، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵) در صدر فهرست پردرآمدترین بازیگران جهان قرار گرفته‌است، و از ژوئن ۲۰۱۴ تا ژوئن ۲۰۱۵ به میزان ۸۰ میلیون دلار درآمد داشته‌است.او همچنین یکی از پول‌سازترین بازیگران سینمای هالیوود است و ده فیلم او که در آن در نقش مرد آهنی به ایفای نقش پرداخته‌است، بیش از ۹ میلیارد دلار فروش داشته‌اند.

رابرت داونی جونیور اولین تجربهٔ بازیگری‌اش را در فیلمی به کارگردانی پدرش با نام پوند کسب کرد. وی برای بازی در نقش چارلی چاپلین در فیلم چاپلین (۱۹۹۲) نامزد جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد و برندهٔ جایزهٔ بفتای بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. در سال ۲۰۰۰ ، برای بازی در سریال الی مک‌بل به جمع بازیگران سریال پیوست و توانست یک جایزهٔ گلدن گلوب را از آن خود کند.

چشم‌انداز شغلی رابرت با بازی در فیلم‌های کیس کیس بنگ بنگ (۲۰۰۵) و زودیاک (۲۰۰۷) بهبود یافت و برای بازی در فیلم کمدی تندر استوایی (۲۰۰۸) برای دومین بار نامزد جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. او از سال ۲۰۰۸ به مارول کامیکس پیوست و بازی در نقش مرد آهنی را آغاز کرد و در فیلم‌های متعددی این نقش را به عنوان بازیگر اصلی یا تک‌جلوه بازی کرد. هریک از این فیلم‌ها به استثنای هالک شگفت‌انگیز بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در گیشه فروش جهانی فروش داشته‌اند و فیلم‌های انتقام‌جویان (۲۰۱۲)، انتقام‌جویان: عصر اولتران، مرد آهنی ۳ و کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی بیش از ۱ میلیارد دلار فروش داشته‌اند. همچنین فیلم‌های انتقام‌جویان: جنگ ابدیت و انتقام جویان پایان بازی بیشتر از ۲ میلیارد دلار فروش داشته‌است.

داونی همچنین در دو فیلم شرلوک هولمز (۲۰۰۹) و شرلوک هلمز: بازی سایه‌ها (۲۰۱۱) نقش شرلوک هولمز را بازی کرد. این دو فیلم توسط گای ریچی کارگردانی شده و هر کدام بیشتر از ۵۰۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشته‌اند. قسمت اول این فیلم داونی را برنده جایزه گلدن گلوب به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد در یک فیلم موزیکال یا کمدی کرد. در سال ۲۰۱۸، فیلم‌های داونی در مجموع بیش از ۴٫۸ میلیارد دلار فروش داشته‌اند و او را به سومین ستاره باکس-آفیس ایالات متحده در تمام دوران‌ها تبدیل کردند.


بیوگرافی رابرت داونی جونیور | بازیگر

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: Narín✿ و نگار 1373

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,422
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع
آغاز و تحسین منتقدان

داونی از سال ۱۹۸۳ شروع به‌کار در تئاتر کرد. از جمله کارهای او می‌توان به تئاتر شور آمریکایی به تهیه‌کنندگی نورمن لیر اشاره کرد. او در سال ۱۹۸۵ در کنار جیمز اسپیدر در فیلم توف توربو و در کنار جان هیوز در فیلم علوم عجیب بازی کرد، ولی درخششی از خود نشان نداد تا اینکه در سال ۱۹۸۷ و با بازی در کنار مالی رینگوالد در فیلم هنرمند برنده مورد توجه قرار گرفت.

داونی در سال ۱۹۸۷، به همراه برت ایستون الیس در فیلم کمتر از صفر بازی کرد. او در این فیلم نقش فردی به نام جولیان ولز که یک ثروتمند مبتلا به اعتیاد است را بازی می‌کرده. جانت ماسلین روزنامه‌نگار مجله نیویورک تایمز عملکرد داونی را مثبت ارزیابی کرد. به‌طور کلی نیز این فیلم و بازیگری داونی مورد ستایش و توجه قرار گرفت.

او در سال ۱۹۹۲، در فیلم چاپلین نقش چارلی چاپلین را بازی کرد. او بابت بازی در این فیلم برنده جایزه بفتای بهترین بازیگر نقش اول مرد شد و آل پاچینو برای بازی در فیلم بوی خوش زن این عنوان را به‌دست نیاورد.

در سال ۱۹۹۳، او در فیلم قلب و ارواح با الفری وودارد و کیرا سجویک بازی کرد. پس از آن در فیلم برش‌های کوتاه با متیو موداین و جولیان مور هم‌بازی شد. پس از آن در مستند آخرین حزب نویسندگی کرد.در سال ۱۹۹۴ در فیلم فقط تو با مریسا تومی بازی کرد، سپس در فیلم قاتلین بالفطره با وودی هارلسون هم‌بازی شد،و پس از آن در فیلم‌های بازسازی، ریچارد سوم، دو دختر و یک مرد، مارشال‌های آمریکایی و سیاه و سفید بازی کرد.


بیوگرافی رابرت داونی جونیور | بازیگر

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: Narín✿ و نگار 1373

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,422
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع
تا کنون: فیلم‌های پرفروش و موفقیت‌های بیشتر

با تمام موفقیت‌های مهم داونی در طول زندگی حرفه‌ای، موفقیت اصلی او در فیلم تندر استوایی به دست آمد. بن استیلر که در این فیلم با داونی هم‌بازی بود دربارهٔ بازی و موفقیت داونی و فروش خوب این فیلم در گیشه تابستان در مجله تایم نوشت:
بله، داونی مرد آهنین است، او واقعاً یک بازیگر است… او مانند یک پادشاه با استعداد حکم می‌کند و تسلط بالایی بر کارش دارد.
در سال ۲۰۰۷، داونی به عنوان بازیگر نقش مرد آهنی انتخاب شد. جان فاورو کارگردان فیلم دربارهٔ این انتخاب توضیح داد: «داونی بهترین انتخاب نبود، اما او ویژگی ذاتی شخصیت را فهمید و بسیاری از تجربیات تونی استارک را در خود دید.فاورو همچنین ادعا داشت که داونی همان حالتی را در بازی مرد آهنی دارد که جانی دپ در دزدان دریایی کارائیب دارد.او برای ایفای نقش مرد آهنی باید بیشتر از ۲۰ پوند ماهیچه در عرض پنج ماه به‌دست می‌آورد تا بتواند این نقش را بازی کند.
مرد آهنی بین ۳۰ آوریل تا ۳ می ۲۰۰۸ در سطح جهانی منتشر شد و ۵۸۵ میلیون دلار درآمد داشت و داونی را به بازیگری برجسته تبدیل کرد. داونی در اکتبر همان سال موافقت کرد که به عنوان مرد آهنی در دو فیلم دیگر بازی کند و همچنین به گروه بازیگران فیلم تیم انتقام جویان بپیوندد. سرانجام او در فیلم انتقام‌جویان (۲۰۱۲) حضور پیدا کرد و جایگاه خود را در مارول تثبیت کرد.
پس از مرد آهنی، داونی در کنار بن استیلر و جک بلک در تندر استوایی ظاهر شد. این سه بازیگر با هم نقش‌های اصلی فیلم بودند. در این فیلم داونی نقش فردی به نام کریک لازاروس را برعهده دارد. لازاروس در فیلم، بازیگری مشهور است که برنده جوایز مختلف سینمایی شده.
هنگامی که هری اسمیت (روزنامه‌نگار تلویزیونی آمریکایی) در مصاحبه‌ای با داونی مدلی از لازاروس خواست داونی پاسخ داد: «متأسفانه، خودم.»
این فیلم در ۱۳ اوت ۲۰۰۸، در ایالات متحده منتشر شد و ۸۳ درصد آراء مثبت و میانگین نمره ۷۱ را به ترتیب از وبگاه‌های راتن تومیتوز و متاکریتیک به‌دست‌آورد و فیلم در نهایت بیش از ۱۸۰ میلیون دلار فروش داشت. داونی به خاطر بازی در این فیلم نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.
ریچل مک آدامز در کنار رابرت داونی جونیور در کمیک کان (۲۰۰۹)
او اواسط سال ۲۰۰۸، در فیلم تکنواز به ایفای نقش پرداخت. انتشار این فیلم به دلیل برنامه‌ریزی کوتاه مدت به تأخیر افتاد و توسط پارامونت پیکچرز منتشر شد. منتقدانی که این فیلم را در سال ۲۰۰۸ دیدند، احتمال دادند که این فیلم نامزد جایزه اسکار شود.


بیوگرافی رابرت داونی جونیور | بازیگر

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: Narín✿ و نگار 1373

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,422
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع
یکی از نقش‌های مهم داونی پس از مرد آهنی ایفای نقش شرلوک هولمز در فیلم شرلوک هولمز به کارگردانی گای ریچی بود. این فیلم توسط وارنر برادرز در ۲۵ دسامبر ۲۰۰۹ منتشر شد. این فیلم در گیشه فروش بسیار بالایی داشت و هشتمین فیلم پرفروش ۲۰۰۹ شد.داونی در این فیلم برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد در یک فیلم موزیکال یا کمدی شد. او در سخنرانی ای در همان سال دربارهٔ این عنوان گفت: «من هیچ صحبتی برای گفتن آماده نکردم زیرا همسرم به من گفته‌است که مت دیمون (برای فیلم اطلاع‌رسانی!) برنده این جایزه خواهد شد؛ بنابراین خودم را برای سخنرانی کردن آماده نکردم.»

او در مه ۲۰۱۰ دوباره در نقش تونی استارک در فیلم مرد آهنی ۲ ظاهر شد. این فیلم هفتمین فیلم پرفروش ۲۰۱۰ شد. پس از آن در یک فیلم جاده‌ای به نام موعد مقرر در کنار زک گالیفیاناکیس به بازیگری پرداخت، این فیلم بیش از ۲۱۱ میلیون دلار فروش داشت و در بین ۳۶ فیلم برتر سال ۲۰۱۰ قرار گرفت. و بعد از این فیلم در دنباله فیلم شرلوک هولمز به نام شرلوک هلمز: بازی سایه‌ها به ایفای نقش پرداخت. این فیلم در گیشه ۵۴۵ میلیون دلار فروش داشت.

او در سال ۲۰۱۲ در فیلم انتقام‌جویان ظاهر شد. این فیلم با نقدهای مثبتی روبه‌رو شد و سومین فیلم پرفروش ایالات متحده و جهان شد. سپس در فیلم قاضی به ایفای نقش پرداخت. این فیلم در افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو در سال ۲۰۱۴ به نمایش درآمد. پس از فیلم قاضی داونی در فیلم‌های مرد آهنی ۳ (۲۰۱۳)، انتقام‌جویان: عصر اولتران (۲۰۱۵)، کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (۲۰۱۶)، مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه (۲۰۱۷)، انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (۲۰۱۸) و انتقام‌جویان: پایان بازی به ایفای نقش پرداخت.

داونی در سال ۲۰۱۹ مجری برنامه عصر هوش مصنوعی که یک سریال مستند در یوتیوب بود شد. او در سال ۲۰۲۰ در نقش دکتر دولیتل در فیلم دولیتل (فیلم) دولیتل حاضر شد. وی در این فیلم به عنوان یک پزشک قرن نوزدهم میلادی است که می‌تواند با حیوانات صحبت کند. این فیلم، دومین فیلم تیم داونی به‌شمار می‌رفت. این فیلم یک بمب گیشه بود و با نقدهایی چون «خیلی طولانی [و] بی جان» منفی ارزیابی شد.



بیوگرافی رابرت داونی جونیور | بازیگر

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: Narín✿ و نگار 1373

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,422
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع
روابط وخوانواده
داونی در مجموعه اولین بار، با سارا جسیکا پارکر آشنا شد، اما این زوج به دلیل اعتیاد از هم جدا شدند. او در ۲۹ مه ۱۹۹۲ با دبورا فالکونر ازدواج کرد. اولین پسر آن‌ها در سپتامبر ۱۹۹۳ به دنیا آمد، اما این زوج در ۲۶ آوریل ۲۰۰۴ از هم جدا شدند.
در سال ۲۰۰۳، داونی، با سوزان لوین تهیه‌کننده فیلم، برای ایفای نقش در فیلم گوتیکا ملاقات کرد. داونی و سوزان در طول تولید فیلم با هم آشنا شدند و اگرچه دو بار دوستی آن‌ها به هم خورد، اما این دو سرانجام در اوت ۲۰۰۵ در نیویورک ازدواج کردند. داونی چند وقت بعد در مصاحبه‌ای اعلام کرد که نام همسرش را به صورت "Suzie Q" بر روی دستش خالکوبی کرده‌است. اولین فرزند آن‌ها در فوریه ۲۰۱۲ و دومین فرزندشان در نوامبر ۲۰۱۴ به دنیا آمد.

از زمان همکاری داونی با مل گیبسون در فیلم هواپیمایی آمریکا این دو دوستان صمیمی و نزدیک هم شدند.پس از بحث‌ها و حاشیه‌های فیلم مصائب مسیح، داونی در مقابل انتقادها از گیبسون دفاع کرد و گفت «هیچ‌کس کامل نیست.» گیبسون دربارهٔ داونی گفته‌است: «او از اولین کسانی بود تماس گرفت و دست دوستی دراز کرد.» در اکتبر ۲۰۱۱، داونی در بیست و پنجمین مراسم جوایز سینماتیک آمریکا برنده شد و از مل گیبسون دعوت کرد تا با او به جایگاه گرفتن جایزه بیاید.

عکس ها:


بیوگرافی رابرت داونی جونیور | بازیگر

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: Narín✿ و نگار 1373

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,422
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع











بیوگرافی رابرت داونی جونیور | بازیگر

 
  • تشکر
Reactions: Narín✿ و نگار 1373

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,422
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع





بیوگرافی رابرت داونی جونیور | بازیگر

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا