خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

حانیه

عضو جدید انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/10/20
ارسال ها
2
امتیاز واکنش
33
امتیاز
83
سن
22
زمان حضور
5 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
رابرت استیونسن رمان دکتر جکیل و اقای هاید را که در کابوسی که به ذهنش رسیده بود ابتدا به دلیل نا رضایتی سوزاند اما به سرعت پشیمان شد و دیگر بار ان را سه روزه نوشت و یکی از اثار ماندگار ادبیات جهان را.
خلاصه ایی از کتاب: دکنر جکیل در وصیت نامه ای اموالش را به شخصی به نام هاید می بخشد. وکیل "اترسون" دوسنش تصادفی به رازی وحشتناک پی میبرد : هاید که چهره ی نفرت انگیزی دارد مرتکب جرمی شده و چکی بی محل با امضای دکتر "جکیل" کشیده . وکیل اترسون مطمئن است که هاید برای تصرف اموال دوستش او را خواهد کشت.....
این کتاب با زانر اجتماعی/ترسناک/و تاحدودی تخیلی از اثار پر مخاطب و ادبیات جهان است

کتاب دکتر جکیل و آقای هاید نوشته رابرت لوئیس استیونسون، کشمکش درونی بد و خوب هر انسان را به تصویر می‌کشد. سبک نوشتاری رمان بسیار جذاب و غنی است و به عنوان مرجعی مهم در مبحث دوگانگی شخصیت از آن یاد می‌شود. سرگذشت دکتر جکیل و آقای هاید منبع الهام قطعات تئاتر، فیلم‌های سینمایی و چندین آهنگ بوده‌ است.
می‌گویند رابرت لوئیس استیونسون، پس از دیدن خوابی هولناک به فکر نوشتن کتاب دکتر جکیل و آقای هاید (Dr. Jekyll and Mr. Hyde) افتاد. در سرتاسر رمان با تصاویری از شهری مه آلود شخصیت‌های مرموز و رخدادهای کابوس وار رو به روییم که تا پایان خواننده را رها نمی‌کنند.
دکتر جکیل مردی 50 ساله است با بعضی از خصوصیات موذیانه و شیطنت‌آمیز، که گاهی اوقات او را در جدال میان خوب و بد قرار می‌دهد، و او را به سمت چالش میان شخصیت‌های دوگانه خود یعنی هنری جکیل و ادوارد هاید، سوق می‌دهد. او بخش بزرگی از زندگی‌اش را در تلاش برای سرکوب کردن شیطان درونش می‌گذارند. جکیل در طول داستان به مردی ستمگر، شیطانی و قدرتمندتر از خودش به نام آقای هاید، تبدیل می‌شود.
دکتر جکیل در وصیت‌نامه‌ای اموالش را به شخصی به نام هاید می‌بخشد. وکیل اترسون، دوستش، تصادفی به رازی وحشتناک پی می‌برد، هاید که چهره نفرت‌انگیزی دارد مرتکب جرمی شده و چک بی‌محلی با امضای دکتر جکیل کشیده است. وکیل اترسون مطمئن است که هاید برای تصرف اموالش دوستش را خواهد کشت.
داستان دکتر جکیل و آقای هاید، برگرفته از یکی از رمان‌های مشهور جهان است. دکتر هنری جکیل، یکی از پزشکان معروف لندن، بین دوستان فراوان و همکارانش شخصی محبوب و محترم بود. یک روز، او آقای اوترسون را که وکیل و بهترین دوستش بود فراخواند تا وصیت‌نامه‌اش را تنظیم کند. این رویداد به ظاهر غیر مهم و اداری، بیش از آنچه به نظر می‌رسید اهمیت داشت. این اتفاق شروع یکی از عجیب‌‌ترین داستان‌هایی شد که تا کنون شنیده‌‌اید. نوع نگاه استیونسون به این تقابل، متفاوت و خاص است.

مطلب از : "حانیه آرمانی کیا"
و سایت کتابراه


معرفی کتاب دکتر جکیل و اقای هاید | رابرت لویی استیونسن

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: yeganeh yami
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا