خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

-ZAℍЯმ-

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
27/8/19
ارسال ها
6,853
امتیاز واکنش
43,923
امتیاز
483
محل سکونت
دنیای خیال
زمان حضور
51 روز 15 ساعت 15 دقیقه
نویسنده این موضوع
نکاتی درباره ی مصاحبه کاری

برای داشتن یک مصاحبه کاری موفق به نکات زیر توجه کنید:

۱) توجه داشته باشید که رنگ لباستان چه حسی را القاء می کند

یک نظرسنجی از مدیران استخدامی و منابع انسانی که توسط کریر‌بیلدر انجام شد نشان داد رنگ‌های مختلف لباس تاثیرات گوناگونی را القاء می‌کنند.

بیست و سه درصد از مصاحبه‌گران گفتند آبی نشان می‌دهد که کارجو توانایی نقش‌آفرینی و کار تیمی را دارد، در حالی‌که ۱۵ درصد گفتند سیاه حاکی از قابلیت و توانایی رهبری است.

در همین حال، ۲۵٪ گفتند نارنجی بدترین رنگ برای پوشیدن است، و نشان می‌دهد داوطلب غیرحرفه‌ای است.

۲) تماس چشمی را فراموش نکنید

خجالتی نباشید – وقتی مصاحبه‌گرتان برای سلام کردن می‌آید در چشمانش نگاه کنید. در یک مطالعه، محققان از شرکت‌کنندگان خواستند ویدیوهایی از افراد غریبه را ببینند که برای نخستین بار در حال صحبت با یکدیگر بودند و سپس رده‌بندی کنند هر فرد چقدر باهوش به نظر می‌رسید. نتایج نشان داد افرادی که دائما تماس چشمی برقرار می‌کردند در هنگام صحبت کردن باهوش‌تر از کسانی در نظر گرفته شدند که تماس چشمی برقرار نکردند.

۳) به دنبال چیزی مشترک بین خود و مصاحبه گر باشید

طبق “فرضیه‌ی جذب شباهت “، ما تمایل داریم افرادی را دوست داشته باشیم که دیدگاه‌های مشابه ای با ما دارند. بنابراین اگر می‌دانید مصاحبه‌گرتان واقعا برای خدمات اجتماعی ارزش قائل است و شما نیز همین‌طور، سعی کنید آن موضوع را در مکالمه‌تان به کار ببرید.

۴) به حالت دست هایتان توجه کنید

به طور کلی نشان دادن کف دستان‌تان صداقت را نشان می‌دهد، در حالی‌که گذاشتن نوک انگشت‌های هر دو دست‌تان روی یکدیگر برای ساختن یک گنبد نشان می دهد اعتماد به‌نفس بالایی دارید.از سوی دیگر دلتان نمی‌خواهد کف دستان‌تان را رو به پایین بگیرید، زیرا نشانه‌ی تسلط است. هم‌چنین از پنهان کردن دستان‌تان بپرهیزید، چون به نظر برسد چیزی برای پنهان کردن دارید.

ضربه زدن با انگشت، که نشان دهنده‌ی بیقراری است؛ دست‌به سـ*ـینه شدن که نشانه‌ی ناامیدی است؛ و استفاده‌ی بیش از حد حرکات دست، می‌تواند آزاردهنده و مزاحم باشد. برای موفقیت در مصاحبه شغلی دستان را به بازی بگیرید.

۵) اثر آفتاب پرست

” اثر آفتاب‌پرست”، یک پدیده‌ی روا‌‌نشناسی است که توضیح می‌دهد چگونه آدم ها وقتی زبان بدن مشابه ای را نشان می‌دهند بیش‌تر به دوست داشتن یک‌دیگر تمایل دارند.پتی وود، متخصص زبان بدن می‌گوید ایده‌آل آن است که چنین به نظر برسد در حال ” رقص” با شخص دیگر هستید. در غیر این صورت ممکن است چنین به نظر برسد که به آن‌چه می‌گوید علاقه ندارید، یک نقش‌آفرین تیمی نیستید، یا حتی دروغ می‌گویید.

بنابراین اگر مصاحبه‌گرتان در صندلی‌اش به جلو تکیه می‌دهد و دست‌هایش را روی میز قرار می‌دهد، راحت باشد و همان کار را انجام دهید. احتمالا متوجه نخواهد شد که در حال تقلید از او هستید. بی تردید تقلید زبان بدن یک عامل مهم برای موفقیت در مصاحبه شغلی است.

۶) چند وقت یکبار کمی به جلو خم شوید

به گفته امی گلاسر: خم شدن به سمت جلو و طرف مقابلتان، نشانی از آن است که شما نیز در آن گفت و گو مشارکت می کنید. همچنین آگوستین درباره این مساله هشدار می دهد که بیش از حد خم شدن به جلو نیز، باعث بی احترامی به حریم شخصی فرد مقابلتان شده و مزاحمت ایجاد کردن او می شود. به خاطر داشته باشید که هدف شما از انجام این کار، نشان دهنده علاقه و توجهتان به مکالمه است، نه بی احترامی به حریم شخصی طرف مقابلتان.

۷) بدون خودستایی، از مصاحبه‌گر و سازمان اش تعریف و تمجید کنید

محققان دریافتند دانشجویانی که برای مصاحبه‌گرانشان خودشیرینی می‌کردند، بیش‌تر احتمال داشت یک پیشنهاد شغلی دریافت کنند. احتمالا به این خاطر است که آن دانشجویان برای یک شرکت مناسب‌تر به نظر می‌رسیدند.

دانشجویانی که خودشیرینی می‌کردند به طور اخص سازمان را ستایش ‌کردند و اشتیاقشان را برای کار کردن در آن‌جا نشان ‌دادند و از مصاحبه‌گر تعریف کردند. برای موفقیت در مصاحبه شغلی تا می توانید به صوورت معقول تعریف و تمجید کنید.



#رمان_98


چند نکته روانشناسی برای موفقیت در مصاحبه شغلی

 
  • تشکر
Reactions: SAEEDEH.T

-ZAℍЯმ-

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
27/8/19
ارسال ها
6,853
امتیاز واکنش
43,923
امتیاز
483
محل سکونت
دنیای خیال
زمان حضور
51 روز 15 ساعت 15 دقیقه
نویسنده این موضوع
۸) درباره‌ی نقاط ضعفتان رک باشید

در جواب به سوال: بزرگ‌ترین نقطه ضعف‌تان چیست؟ ممکن است غریزه‌ی اولیه‌ی شما برای ساختن پاسخی راهبردی باشد که در واقع بر نقاط قوت‌تان تاکید کند. برای مثال ممکن است بگویید: ” من کمال‌گرا هستم” یا ” بیش از حد سخت‌کوشم.”

اما تحقیق جدیدی می‌گوید “رجزخوانی متواضعانه” یا خودستایی پنهان در یک گلایه می‌تواند عامل دلسرد کننده‌ای در مصاحبه‌ها باشد. هوشمندانه آن است یک چیز واقعی شبیه این بگوییم: ” من در نظم و انضباط بهترین نیستم” که صادقانه‌تر به نظر می‌رسد و می‌تواند مصاحبه‌گرتان را بیش‌تر ترغیب کند به شما یک شغل را پیشنهاد دهد.

۹) با حرکت دادن سرتان تصدیق کنید

تکان دادن سر به دو معناست. یکی نشان دهنده علاقه و موافقت شما با موضوع بحث است و دیگری نشان دهنده این که شما سخنان طرف مقابلتان را درک می کنید. برخی از افراد، به طور طبیعی زمانی که به شخصی و یا به مکالمه ای گوش می دهند، سرشان را تکان می دهند. اگر شما جزو این دسته نیستید، نسبت به موقعیت هایی که می توانید از این روش استفاده کنید، هشیار باشید و آن را به کار ببرید.البته حواستان باشد که مدام این کار را انجام ندهید، زیرا ممکن است که مانند دارکوب دیده شوید.

۱۰) اعتماد به نفس و تواضع‌تان را همزمان نشان دهید

در یک مصاحبه‌ی شغلی برای نشان دادن تواضع و در عین حال اعتماد به نفس به مصاحبه‌گرتان ، یک راه آن است که جمله ای شبیه این بگویید: ” من عاشق کار (اسم کار را ببرید) هستم. چون به من یادآوری می کند روی کارِ( اسم کار را ببرید) م متمرکز باشم.”

این کار در عین حال که محترمانه است و به کار پیشنهادی مصاحبه‌گرتان علاقه نشان می دهید، اطمینان می یابید ابتکار عمل را در هدایت مکالمه در اختیار دارید.


چند نکته روانشناسی برای موفقیت در مصاحبه شغلی

 
  • تشکر
Reactions: SAEEDEH.T

-ZAℍЯმ-

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
27/8/19
ارسال ها
6,853
امتیاز واکنش
43,923
امتیاز
483
محل سکونت
دنیای خیال
زمان حضور
51 روز 15 ساعت 15 دقیقه
نویسنده این موضوع
۱۱) گفت‌وگوی کوتاه پیش از مصاحبه را دست کم نگیرید

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که گپ به نظر بیهوده‌ی پیش از آغاز واقعی مصاحبه ـ که روانشناسان آن را “تفاهم‌سازی” می‌خوانند ـ می‌تواند بر تاثیری که مصاحبه‌گر از شما می‌گیرد اثرگذار باشد و به موفقیت در مصاحبه شغلی برای شما منجر شود.

در یک مطالعه، داوطلبانی که در ایجاد یک گفت‌وگویی کوتاه در مصاحبه‌های ساختگی خوب عمل کردند، نسبت به داوطلبانی که در گپ زدن مهارت کمتری داشتند در سوالات مربوط به آن شغل رتبه‌ی بالاتری دریافت کردند، یعنی تاثیر اولیه‌ی مصاحبه‌گران بر تاثیر کلی‌شان سایه انداخته بود.

۱۲) از مصاحبه گر تشکر کنید

در پایان مصاحبه بهتر است از مصاحبه گر تشکر کنید. تشکر بابت زمانی که در اختیار شما قرار دادند و تشکر بابت مطالبی که به شما آموزش دادند. این موضوع باعث ایجاد همدلی بین شما و مصاحبه گر خواهدشد و در جمع بندی نمره ارزیابی شما مثبت خواهد بود.


چند نکته روانشناسی برای موفقیت در مصاحبه شغلی

 
  • تشکر
Reactions: SAEEDEH.T
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا