خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است. هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

فاطمـ♡ـه

مدیر آزمایشی عکس
مدیر آزمایشی
  
عضویت
5/8/20
ارسال ها
1,057
امتیاز واکنش
26,338
امتیاز
368
سن
19
محل سکونت
ツ☁️
زمان حضور
51 روز 13 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
ناتالی پورتمن (به انگلیسی: Natalie Portman) (با نام اصلی نِتالی هِرشلاگ؛[الف]زاده ۹ ژوئن ۱۹۸۱ در اورشلیم) یک بازیگر و فیلم‌ساز با تابعیت دوگانه ایالات متحده و اسرائیل است. او تاکنون جایزه‌های مختلفی از جمله اسکار، بفتا و گلدن گلوب دریافت کرده‌است.
پورتمن در ۱۳ سالگی در نخستین فیلم بلند سینمایی خود لئون حرفه‌ای (۱۹۹۴) در نقش یک کودک کینه‌توز قاتل ظاهر شد. هنوز در دبیرستان بود که در نقش پدمه آمیدالا در جنگ ستارگان اپیزود اول: تهدید شبح (۱۹۹۹) نقش آفرینی کرد و این دو نقش باعث شد در عرصه بین‌المللی شناخته شود. منتقدان بازی پورتمن در فیلم هر جا جز این‌جا (۱۹۹۹) در نقش یک نوجوان با بلوغ زودرس را ستودند. از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳، پورتمن در دانشگاه هاروارد در رشته روانشناسی تحصیل کرد؛ در حالی که همچنان به فعالیتش در سه‌گانه پیش‌درآمد جنگ ستارگان (۲۰۰۲، ۲۰۰۵) ادامه می‌داد. در سال ۲۰۰۱، پورتمن در تئاتر مرغ دریایی اثر آنتون چخوف نقش‌آفرینی کرد. در سال ۲۰۰۴ نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن و برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای بازی در نقش یک استریپر مرموز در درام عاشقانه نزدیک‌تر شد.
فعالیت حرفه‌ای پورتمن با بازی در نقش ایوی هموند در وی مثل وندتا (۲۰۰۶)، آن بولین در دختر دیگر بولین (۲۰۰۸) و نینا سیرز بالرین فیلم وحشت روان‌شناختی قوی سیاه (۲۰۱۰)، که برای آن برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد ادامه پیدا کرد. او همچنین در فیلم کمدی عاشقانه بدون تعهد (۲۰۱۱) درخشید و به عنوان جین فاستر در فیلم‌های دنیای سینمایی مارول، ثور (۲۰۱۱) و ثور: دنیای تاریک (۲۰۱۳) ظاهر شد. برای به تصویر کشیدن ژاکلین کندی در فیلم زندگینامه‌ای جکی (۲۰۱۶)، پورتمن برای سومین بار نامزد دریافت جایزه اسکار شد.
پورتمن دو فیلم حوا (۲۰۰۸) و قصه عشق و تاریکی (۲۰۱۵) را هم کارگردانی کرد. او مدافع حقوق حیوانات و محیط زیست است. در سال ۲۰۱۲، پورتمن با بنجامین میلپید ازدواج کرد. او از این ازدواج دو فرزند دارد.

زندگی شخصی و تصویر رسانه‌ای

پورتمن با رقصنده و طراح رقص فرانسوی بنجامین میلپید ازدواج کرد و از این ازدواج دو فرزند به نام‌های آلف (زادهٔ ۲۰۱۱) و امیلیا (زادهٔ ۲۰۱۷) دارد.این زوج پس از ملاقات یکدیگر در بخش‌هایی از قوی سیاه، در سال ۲۰۰۹ با یکدیگر ارتباط برقرار کردند. در ۴ اوت ۲۰۱۲، آن‌ها در یک مراسم یهودی که در بیگ سور، کالیفرنیا برگزار می‌شد، ازدواج کردند. این خانواده مدتی در پاریس زندگی می‌کرد، پس از آنکه میلپید مقام کارگردانی رقص با باله اپرای پاریس را پذیرفت و پورتمن ابراز تمایل کرد که شهروند فرانسه شود. آن‌ها اکنون در لس آنجلس زندگی می‌کنند.
در سال ۲۰۰۶، پورتمن اظهار داشت که در اسرائیل بیشتر احساس یهودی بودن می‌کند و دوست دارد فرزندانش را یهودی تربیت کند: «اولویت برای من قطعاً این است که من دوست دارم فرزندانم را یهودی تربیت کنم، اما نکته نهایی این است که او کسی باشد که فرد خوبی باشد و شریک زندگی باشد.»
در سال ۲۰۱۰، پورتمن قراردادی را با دیور امضا کرد و در چندین کمپین تبلیغاتی این شرکت حضور یافت. در اکتبر ۲۰۱۲، اداره استاندارد تبلیغات بریتانیا پس از شکایت لورئال، تبلیغ دیور را که در آن پورتمن ریمل این شرکت را تبلیغ می‌کرد، ممنوع اعلام کرد. اِی‌اِس‌اِی اعلام کرد که عکس‌های پورتمن «به‌طور گمراه کننده‌ای اثرات احتمالی محصول را اغراق کرده‌است».
آثار و جایزه‌ها
بر طبق گزارش‌های وبگاه راتن تومیتوز و وبگاه آماری باکس آفیس موجو، پرفروش‌ترین و پرافتخارترین فیلم‌های پورتمن از نظر فروش گیشه و استقبال منتقدان عبارتند از: جنگ ستارگان قسمت اول: تهدید شبح (۱۹۹۹)، جنگ ستارگان قسمت دوم: حمله کلون‌ها (۲۰۰۲)، نزدیک‌تر (۲۰۰۴)، جنگ ستارگان قسمت سوم: انتقام سیت (۲۰۰۵)، وی مثل وندتا (۲۰۰۵)، قوی سیاه (۲۰۱۰)، بدون تعهد (۲۰۱۱)، ثور (۲۰۱۱)، ثور: دنیای تاریک (۲۰۱۳)، جکی (۲۰۱۶) و نابودی (۲۰۱۸).
پورتمن به خاطر نقش‌آفرینی‌اش در قوی سیاه برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن فیلم درام و جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد، او همچنین نامزد دریافت جایزه جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای نزدیک‌تر شده‌است. او نامزد دریافت دو جایزه اسکار دیگر: جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای نزدیک‌تر و بهترین بازیگر نقش اول زن برای جکی شد؛ او همچنین نامزد دریافت دو جایزه گلدن گلوب دیگر: بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای هر جا جز این‌جا (۱۹۹۹) و بهترین بازیگر زن فیلم درام برای جکی شده‌است.


بیوگرافی ناتالی پورتمن | بازیگر

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,422
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه




بیوگرافی ناتالی پورتمن | بازیگر

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا