Narín✿
سرپرست بخش کتاب
سرپرست بخش
ناظر کتاب
ویراستار انجمن
- عضویت
- 1/12/19
- ارسال ها
- 2,131
- امتیاز واکنش
- 43,894
- امتیاز
- 418
- محل سکونت
- ☁️
- زمان حضور
- 107 روز 12 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
طراحی گرافیک محیطی (به انگلیسی: Environmental Graphic Design- EGD)، برقراری ارتباط گرافیکی در محیط ساختهشدهاست.» «جامعهٔ گرافیک دیزاینرهای محیطی که در سال ۱۹۷۳ بنا گذارده شده و بیش از ۱۰۰۰ عضو از سراسر جهان دارد، در سایت خود و در پاسخ به سؤال گرافیک دیزاین محیطی چیست؟ مینویسد: گرافیک دیزاین محیطی بسیاری از رشتههای دیزاین را دربرمیگیرد که شامل دیزاین گرافیک، معماری، معماری داخلی، لَنداِسکِیپ، و دیزاین صنعتی میشود. همهٔ این رشتهها به جنبههای بصری مسیریابی، اطلاعات و هویت ارتباطی و شکلدادن بهایدهٔ مکان توجه دارند و تجربههایی را میآفرینند که مردم را به محیط پیوند میدهند. از نظر این انجمن، مثالهای معمول از آثار گرافیک دیزاین محیطی عبارتند از: طراحی سیستمهای راهیابی، گرافیکهای معمارانه، سایناژ، دیزاین نمایشگاهی، گرافیکهای هویتی، محیطهای پویا، دیزاین شهری، دیزاین پیکتوگرام، دیزاین فروشگاهی،نقشه و برندسازی محیطی. البته این انجمن خاطرنشان میسازد که امروزه بهطور فزایندهای گرافیک دیزاین محیطی درگیر عناصر پویای فناوری دیجیتال میشود.»
اهداف
«از مهمترین اهداف کلی طراحی گرافیک محیطی میتوان به مواردی نظیر تسهیل در امر ارتباط، ادراک محیط و ایجاد هویت بصری اشاره کرد. با اینهمه اهدافی تفصیلی نیز وجود دارند که در درون هر یک از آثار گرافیک محیطی بایستی به بررسی آنها پرداخت.»
وجه تشابه و تفاوت با هنرهای دیگر
«برای بسیاری از علوم و هنرها نمیتوان مرز مشخص و تفکیک شدهای ترسیم کرد. در این صورت، میگوییم که این موضوع خط فاصل ندارد ولی حد فاصل دارد. با توجه به معنا و مفهومی که از تعاریف گرافیک محیطی استنباط میشود این هنر (؟) حد فاصل دارد نه خط فاصل. پس با بسیاری از موضوعهای هنری دیگر نهتنها مرز مشترک دارد، بلکه لبهٔ این مرزها روی یکدیگر قرار میگیرد و همپوشانی ایجاد میکند. در واقع حوزهٔ طراحی گرافیک محیطی چنان وسیع است که وامدار بیشتر هنرهاست و با انواع فناوریهای جدید در ارتباط و از آنها بهرهمند است. از ماکرو-تلویزیونهای مسطح گرفته تا نورپردازیهایی که بر آبشارهای مصنوعی انجام میگیرد و نیز جدیدترین دستگاههای چاپ و برش به صورت رنگی و لیزری، همه در خدمت این هنر قرار میگیرند. موضوعهایی مثل نورپردازی، شناخت مواد و مصالح جدید و نیز آشنابودن به آخرین دستاوردها همه در ارائه کیفیت مطلوب سهیماند.»
اهداف
«از مهمترین اهداف کلی طراحی گرافیک محیطی میتوان به مواردی نظیر تسهیل در امر ارتباط، ادراک محیط و ایجاد هویت بصری اشاره کرد. با اینهمه اهدافی تفصیلی نیز وجود دارند که در درون هر یک از آثار گرافیک محیطی بایستی به بررسی آنها پرداخت.»
وجه تشابه و تفاوت با هنرهای دیگر
«برای بسیاری از علوم و هنرها نمیتوان مرز مشخص و تفکیک شدهای ترسیم کرد. در این صورت، میگوییم که این موضوع خط فاصل ندارد ولی حد فاصل دارد. با توجه به معنا و مفهومی که از تعاریف گرافیک محیطی استنباط میشود این هنر (؟) حد فاصل دارد نه خط فاصل. پس با بسیاری از موضوعهای هنری دیگر نهتنها مرز مشترک دارد، بلکه لبهٔ این مرزها روی یکدیگر قرار میگیرد و همپوشانی ایجاد میکند. در واقع حوزهٔ طراحی گرافیک محیطی چنان وسیع است که وامدار بیشتر هنرهاست و با انواع فناوریهای جدید در ارتباط و از آنها بهرهمند است. از ماکرو-تلویزیونهای مسطح گرفته تا نورپردازیهایی که بر آبشارهای مصنوعی انجام میگیرد و نیز جدیدترین دستگاههای چاپ و برش به صورت رنگی و لیزری، همه در خدمت این هنر قرار میگیرند. موضوعهایی مثل نورپردازی، شناخت مواد و مصالح جدید و نیز آشنابودن به آخرین دستاوردها همه در ارائه کیفیت مطلوب سهیماند.»
گرافیک محیطی
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com