خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

KURO TOKA

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
29/8/19
ارسال ها
954
امتیاز واکنش
20,496
امتیاز
418
محل سکونت
卂几|爪乇 ㄥ卂几ᗪ 丂卂Ꮆ卂
زمان حضور
106 روز 4 ساعت 11 دقیقه
نویسنده این موضوع
این داده‌ها سپس با استفاده از یک کامپیوتر مورد تحلیل و آنالیز قرار گرفته و در طی این فرآیند شکست‌ها و حفره‌های موجود به کمک حدس‌های قابل قبول کامپیوتری جایگزین می‌شوند. سرانجام با استفاده از اطلاعات موجود در مغز شخص که به همین شیوه اتخراج شده اقدام به ایجاد یک شبکه‌ی شبیه‌سازی شده‌ی عظیم نورونی کرده که می‌تواند به بازآفرینی ذهن شخص مورد نظر منجر شود.

این شیوه بر خلاف آنچه به نظر می‌رسد، احتمالا ساده‌تر و آسان‌تر از رویکرد نانوتکنولوژی مولکولی خواهد بود؛ تمام آنچه برای اجرای این فرآیند لازم است در یک کامپیوتر که به اندازه‌ی کافی سرعت و قدرت داشته باشد، میکروسکوپ‌های قدرتمند (که هم‌اکنون وجود دارند)، و درک و فهمی عمیق از شیوه‌ی عملکرد و تعامل سلول‌های عصبی خلاصه می‌شود. در حال حاضر، پروژه‌ی نقشه‌برداری و شبیه‌سازی از اولین موجود زنده (یک کرم نماتد) در حال دستیابی به موفقیت‌های مورد انتظار است. بنابراین هنوز مسیری طولانی برای دستیابی به نمونه‌های انسانی در پیش داریم اما ممکن است این مسیر طولانی‌تر از حدود یک قرن نباشد.

پرونده‌ی سرمازیستی

پس از نگاهی دقیق و محتاطانه به اسناد و شواهد موجود، سرانجام آیا سرمازیستی ارزش آن را دارد که 80 هزار دلار از سرمایه و بیمه‌ی عمر را صرف آن کنیم؟

پاسخ به این سوال بستگی مستقیم به این خواهد داشت که شما برخی احتمالاتی که تخمین آن‌ها دشوار است را به چه شکل در نظر بگیرید. تصور می‌کنید رشد تکنولوژی پزشکی با چه سرعتی در حال وقوع است؟ این رشد و این فناوری تا به کجا خواهند رسید؟ فکر می‌کنید نهادهای غیرانتفاعی نظیر شرکت‌های ارائه کننده‌ی سرمازیستی تا چه زمانی در آینده دوام خواهند آورد و به پژوهش‌های خود در کنار نگهداری از شما ادامه خواهند داد؟ آیا فکر می‌کنید قرار است به واسطه‌ی یک بیماری قابل پیش‌بینی بمیرید که زمان کافی برای تصمیم‌گیری در خصوص این مسائل و ایجاد برنامه‌ریزی را در اختیارتان قرار دهد؟

44


همه‌ی این موارد از فاکتورهای مستقل و تعیین‌کننده در خصوص این تصمیم‌گیری هستند و اگر شما تصور کنید احتمالات مربوط به هریک بسیار اندک است، تمام فرآیند مساله را بی‌ارزش خواهد کرد. در هر حال اگر شما در خصوص تمام این فاکتورها خوشبین هستید (هرچند به میزان اندک) پس ممکن است این شانس را داشته باشید که سرانجام روزی از خواب برخواسته و ببینید دنیا و زندگی در روزگار آینده به چه شکل است. یک درصد؟ ده درصد؟ بحث بر سر سطح احتمالا دشوار است اما با در نظر گرفتن جنبه‌ی خوش‌بینانه‌ی قضیه، ارزش آن 80 هزار دلار در سایه‌ای از منطقی بودن قرار می‌گیرد.


پرونده ویژه سرمازیستی: آیا فریب مرگ با تکنولوژی Cryonics امکان‌پذیر است؟

 

KURO TOKA

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
29/8/19
ارسال ها
954
امتیاز واکنش
20,496
امتیاز
418
محل سکونت
卂几|爪乇 ㄥ卂几ᗪ 丂卂Ꮆ卂
زمان حضور
106 روز 4 ساعت 11 دقیقه
نویسنده این موضوع
بیشتر مخالفت‌ها و منفی‌پردازی‌های موجود حول سرمازیستی از کمبود اطلاعات و نیز سوتفاهم‌های بوجود آمده نشات می‌گیرد. مایکل شرمر، موسس Skeptic Magazine و یکی از حمایتگران دائمی Scientific American اقدام به نگارش مقاله‌ای با عنوان «چرندیات نانو و سرمازیستی» کرده و در آن چنین آورده است:



فعالان حوزه‌ی سرمازیستی معتقد هستند که می‌توان افراد را بلافاصله پس از مرگ‌شان به حالت انجماد درآورد و در نهایت زمانی که درمان مورد نیاز برای عامل مرگ آن‌ها کشف شد دوباره آن‌ها را به حیات فرا خواند. برای درک جریان موجود در این سیستم، یک قوطی توت‌فرنگی یخ زده را بیرون قرار دهید تا از انجماد خارج شود. در طی فرآیند یخ زدن آب موجود در هر سلول افزایش حجم داده، به حالت کریستال در می‌آید و موجب پارگی سلول‌ها می‌شود. وقتی این یخ را آب کنید می‌بینید که این اتفاق باعث خراب شدن بافت میوه و تبدیل آن به حالتی خمیر مانند شده است. این توت فرنگی همان مغز شما در فرآیند سرمازیستی است.



وقتی از شامر در خصوص اینکه آیا اصلا اطلاعی از وجود ماده‌ای مخصوص به نام کرایوپرتکتنت برای جلوگیری از روی دادن این مساله‌ی مشخص در سرمازیستی داشته یا نه، پاسخ او این بود که بخاطر محدودیت فضا صحبتی از این ماده به میان نیاورده است!

مشکل اصلی دیگر در خصوص درک عمومی از این فناوری، به وجود داستان‌های علمی-تخیلی گره خورده یا به کلی ناشی از فرهنگ قدیمی و غیردانش‌محور است. زمانی که مردم در خصوص سرمازیستی سخن می‌گویند، معمولا به نقل عباراتی فلسفی نظیر اینکه "شما برای ارزش نهادن به زندگی به مرگ نیاز خواهید داشت" خواهند پرداخت. شخصا همانطور که در پرونده‌ی ترابشریت نیز گفتم تصور می‌کنم اگر به یک دنیای فرضی دیگر قدم بگذاریم که هیچ‌گاه قرار نباشد کسی در آن با مرگ مواجه شود، جملات فلسفی ما نیز در زمینه‌ی زندگی متفاوت خواهد بود. بشریت شدیدا از سوی میرایی تحت تاثیر قرار گرفته است؛ شاید درست همانند موش‌های آزمایشگاهی که یاد گرفته‌اند راه فراری از شوک‌های الکتریکی وجود ندارد و برای همین در مقابل آن هیچ مقاومتی نشان نمی‌دهند. مردم یاد گرفته‌اند حتی اگر راهی احتمالی برای خروج از یک حقیقت دردناک وجود داشته باشد نیز حرکتی به خود ندهند.

بحث در خصوص جهان‌بینی‌های مختلف را بخاطر تفاوت عقیده‌ها در این مطلب مورد بررسی قرار نخواهیم داد؛ اما تلاش کردیم آنچه گفته می‌شود تنها با رویکرد علمی و از دیدگاه ممکن‌ها مطرح گردد.

این احتمال (حتی در اندازه‌ای زیاد) وجود دارد که سرمازیستی به هیچ عنوان به نتیجه‌ی نهایی و موفقیت نرسد؛ اما باز هم گفتن اینکه این روش «ابدا موفق نخواهد شد» هیچ پایه و اساسی نخواهد داشت. تمام انتقادات منطقی وارده به این فناوری، به عدم قطعیت موجود در خصوص آینده مربوط می‌شود. از نظر من، سرمازیستی آنقدرها هم احمقانه نیست؛ آن هم در دنیایی که مردم پول خود را برای چیزهای بسیار احمقانه‌تری صرف می‌کنند.

بالاخره به پایان این پرونده‌ی ویژه رسیدیم. اکنون نوبت شماست که دیدگاه و نظرات خود را در خصوص این تکنولوژی، آینده، تمایلات خود، و این مقاله با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.


پرونده ویژه سرمازیستی: آیا فریب مرگ با تکنولوژی Cryonics امکان‌پذیر است؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا