خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
کاوازاکی در سال ۲۰۱۸ کوچک‌ترین نینجا خودش یعنی موتور سیکلت کاوازاکی نینجا ۴۰۰ را باز طراحی نمود. اما واقعا همه چیز به همین سادگی نیست! تغییرات نسخه ۲۰۱۸ نینجا ۴۰۰ با نسخه قبلی آن از زمین تا آسمان است. تفاوت‌ها و تمایزها به خوبی در این موتور سیکلت خاص و حرفه‌ای حس می‌شوند. پس از چند روز وقت گذرانی با موتور سیکلت کاوازاکی نینجا ۴۰۰ تصمیم گرفتیم ۷ تا از ویژگی‌های خاص این موتور سیکلت را در این مقاله جمع آوری و منتشر کنیم…


۱- مانور پذیری
شاید سوار شدن روی نینجا ۴۰۰ تحت اختیار خودتان باشد؛ اما عملکرد این موتور سیکلت اصلا مهار شدنی نیست و چیزی نیست که بتوان به اختیار در آورد! کوچک‌ترین کنشی روی این موتور سیکلت یک واکنش قدرتمند و تیز را به همراه دارد. وزن پایین، قدرت بالا و طراحی بی‌نظیر باعث آزادی عملکرد کم‌نظیر موتور سیکلت کاوازاکی نینجا ۴۰۰ شده است. علاوه بر همه این‌ها سیستم تعلیق خاص این موتور سیکلت را نمی‌توان نادیده گرفت. تعلیق این محصول به شدت برازنده یکی از سرسخت‌ترین موتور سیکلت های ورزشی موجود است.


۲ – شاسی جدید
همانطور که گفتیم کاوازاکی این موتور سیکلت کاملا باز طراحی کرده است. شاسی کاملا جدید که در آن طراحی مفهومی گذشته کاوازاکی کمتر به چشم می‌خورد و بیشتر طراحی بی‌نظیر و آینده نگرانه این برند دیده می‌شود، یک پوئن مثبت برای موتور سیکلت کاوازاکی نینجا ۴۰۰ محسوب می‌شود. بد نیست بدانید که کاوازاکی این شاسی را روی برادر بزرگ‌تر این موتور سیکلت یعنی نینجا H2 نیز استفاده کرده است. شاسی جدید باعث افزایش استقامت و خشکی موتور سیکلت شده است که در عملکرد کنترل بیشتر و دور از استرس را برای سوارکاران مهیا می‌کند.

از دیگر موارد جدید می‌توان به صفحه آلومینیومی و سوئیچینگ آلومینیومی جدید اشاره کرد که در قسمت عقب موتور سیکلت تعبیه شده‌اند. این طراحی نیز شباهت زیادی به طراحی موتور سیکلت نینجا H2 دارد که نیاز به اعضای متقابل را برای ثبات از بین می‌برد.


۳- تمایز در ابعاد
سایر تغییراتی که در شاسی موتور سیکلت کاوازاکی نینجا ۴۰۰ به چشم می‌خورد از تغییرات نسبتا محسوس در ابعاد به وجود آمده‌اند. فاصله دو چرخ از ۵۵٫۳ اینچ به ۵۵٫۹ اینچ افزایش یافته است و سر فرمان ۲٫۳ درجه کاهش یافته است. چنین تغییرات محسوسی در موتور سیکلت فوق زیاد دیده می‌شود که مجموع آن‌ها در نهایت باعث بهبود سرعت موتور سیکلت شده‌اند.


۴- بزرگتر؛ بدون بزرگتر شدن
قطعا یکی از برجسته‌ترین جزئیات نینجا جدید افزایش ۱۰۳ سی‌سی در اندازه موتور آن است. این تغییر حال‌وهوای چند قطبی بین منتقدان و طرفداران موتور سیکلت کاوازاکی نینجا ۴۰۰ فراهم کرده است. برخی می‌گویند این سبک از طراحی به نوعی یک انقلاب در کلاس موتور سیکلت‌های ورزشی سبک وزن محسوب می‌شود، برخی دیگر می‌گویند که چنین افزایش حجمی در موتور آنقدرهم چشم‌گیر نیست و عده‌ای نیز اعتقاد دارند که این افزایش حجم فوق‌العاده زیاد و دور از ذهن بوده است. به هر حال نظر ما به دور از نظر همه منتقدارن و علاقمندان این است که این طراحی جدید و افزایش حجم در نیروگاه موتور سیکلت برای یک محصول مدرن در سال ۲۰۱۸ بسیار مناسب است. به هر حال این نوع بهینه سازی در طراحی، عملکرد موتور سیکلت را چندین پله افزایش داده است.

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


۷ ویژگی موتور سیکلت کاوازاکی نینجا ۴۰۰ مدل ۲۰۱۸

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
۵- تغییرات زنجیره‌ای
ایجاد تغییرات در حجم موتور نینجا ۴۰۰، یک سری نتایج را به صورت زنجیره‌وار در عملکرد موتور سیکلت اعمال کرده است. همانطور که در نمواد بالا مشاهده می‌کنید، افزایش خطی اسب‌بخار از ۲۵۰۰ دور در دقیقه تا ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه باعث تولید خروجی با قدرت ۴۴ اسب‌بخار می‌شود. از طرفی در دسترس بودن ۲۰ft-lb گشتاور در کمتر از ۵۰۰۰ دور در دقیقه، نشان دهنده قدرت متناسب این موتور سیکلت در محدوده‌ای ثابت است! در همین حالت ما می‌بینیم که اوج گشتاور در ۲۵ft-lb و در ۸۲۰۰ دور در دقیقه می‌باشد. البته همه این‌ها در عمل می‌تواند با این چیزی که می‌بینید متفاوت باشد، چرا که همه چیز به عملکرد موتور سوار بستگی دارد.


۶- موتور سیکلت کاوازاکی نینجا ۴۰۰ همچنان می‌درخشد
ویژگی‌های عملکردی موتور سیکلت کاوازاکی نینجا ۴۰۰ ، تمرکز بر ارائه وزن پایین، طراحی مناسب کلاچ و آرامش بی‌نظیر موتور سیکلت در کنار هم یک محصول بی‌نظیر در سبک موتور سیکلت‌های ورزشی با کمترین ضعف ممکن تداعی کرده است. همه تغییرات اعمال شده در کاوازاکی نینجا ۴۰۰ اعم از تغییرات ظاهری و درونی برای افزایش رضایت و افزایش دامنه اختیارات سوارکاران ایجاد شده است.


۷- یک سلاح قدرتمند
موتور سیکلت کاوازاکی نینجا ۴۰۰ دارای ۲۵ پوند گشتاور در ۸۰۰۰ دور در دقیقه و ۴۴ اسب بخار در ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه است و این یعنی که موتور همچنان توان بالقوه و بسیار بالایی را در محدوده چرخش دارد. کاوازاکی در هنگام ارائه فنی نینجا ۴۰۰ گفت، این موتور سیکلت واجد شرایط برای بیش از ۵۳۱۰۰۰ دلار است. موتور سیکلت مذکور در محیط مسابقه در ۲۰ کلاس و ۱۰ سازمان مجاز است! این نشان دهنده پتانسیل بالای این موتور سیکلت ورزشی سبک وزن است.

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


۷ ویژگی موتور سیکلت کاوازاکی نینجا ۴۰۰ مدل ۲۰۱۸

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا