خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
فورد یک پرونده ثبت اختراع برای یک سیستم شناسایی موتور سیکلت‌ها و دیگر وسایل نقلیه درون لاین‌های جاده ایجاد کرده است. این سیستم تشخیص مسیر با استفاده از سنسورهای مختلف بر روی یک خودرو مانند دوربین‌ها، رادارها و… برای شناسایی موقعیت موتور سیکلت‌های اطراف تعبیه میشود. اگر اطلاعاتی در این سیستم مبنی بر حضور موتور سیکلت و یا وسیله نقلیه دیگری شناسایی شود در سیستم اجتناب از برخورد خودرو قرار می‌گیرد. البته سیستم تشخیص مسیر عمدتا در خودروهای خودران تعبیه می‌شود اما از اصول آن برای سایر وسایل نقلیه نیز می‌توان استفاده کرد.

پرونده این ثبت اختراع فورد در آذرماه سال ۱۳۹۵ ایجاد شده بود اما در خردادماه امسال از طرف اداره ثبت اختراعات ایالات متحده منتشر شد. در خواست ثبت اختراع فورد برای این سیستم تشخیص مسیر به خوبی نشان می‌دهد که چطور سیستم بر روی فضای بین خطوط تمرکز می‌کند و در صورت نزدیک شدن وسایل نقلیه، یک کنترلر داده‌های تصویربرداری شده را به تصاویری سیاه و سفید تبدیل می‌کند و فریم‌های متوالی را برای هر تفاوت مقایسه می‌کند. برای مثال در این تصاویر یک موتور سیکلت به صورت خوشه‌ای از پیکسل‌ها ظاهر می‌شود.

اکنون این پرسش به وجود می‌آید که در صورت تشخیص خودرو و یا موتور سیکلت در اطراف از طریقسیستم تشخیص مسیر چه اتفاقی می‌افتد؟ در این صورت ممکن است خودرو همان روال را طی کند تا زمانی که خودرو و یا موتور سیکلت دیگر از کنار آن به کلی عبور کند و یا اینکه سرعت را کُندتر نماید و اجازه عبور و یا فضای بیشتر را به وسیله نقلیه دیگر بدهد.

واقعا ما نمی‌توانیم در خصوص ایده‌هایی که ثبت اختراع شده‌اند و زمان دقیق استفاده آن‌ها در زندگی واقعی بشر چیزی بگوییم و یا حدسی بزنیم! اما امیدواریم که این ایده به رهبری فورد در صنعت خودرو جهان مورد استفاده قرار بگیرد، چرا که استفاده از آن باعث افزایش امنیت موتور سیکلت‌ها و موتور سواران در بین خودروهای خودران آینده خواهد شد.

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


فورد در حال توسعه یک سیستم تشخیص مسیر است

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا