خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
در بازی Wolcen Lords of Mayhem با دو کانسپت جدید و جالب در گیم‌پلی نیز مواجه هستیم. اولین آن قابلیت جاخالی دادن (Dodge/Roll) است. اغلب بازی‌های هم‌سبک این مکانیک را در قالب یک قابلیت و تنها به یک کلاس خاص اضافه می‌کنند. در بازی Wolcen Lords of Mayhem اما قابلیت جاخالی دادن از همان ابتدا در اختیار همه قرار گرفته است که با هر بار استفاده، از شارژ آن کم می‌شود که البته به مرور پر می‌شود. این مکانیک عموما در مواجهه با مینی‌باس‌ها و باس‌ها به کار خواهند آمد. اغلب مینی‌باس‌ها و باس‌های بازی قابلیت‌هایی دارند که دارای کست تایم (Cast Time) است (به زبان ساده، مدت زمان کوتاه اما معینی که طول می‌کشد یک اکشن به‌طور کامل اجرا شوند). قابلیت جاخالی دادن اساسا برای فرار کردن از نوع حملات است. مثلا فرض کنید باسی در بازی وجود دارد که در لحظاتی از مبارزه، درحالی که روبه‌روی شما قرار دارد، دست خود را بالا می‌برد که به شما ضربه‌ای کاری بزند یا محدوده روبه‌رویتان را به آتش بکشد. اما این کار با وقفه انجام می‌شود (کست تایم دارد) و به شما فرصت می‌دهد تا از آن جاخالی دهید. بازی کاری می‌کند تا شما مجبور باشید برخی ضربات را جاخالی دهید یا از جاخالی دادن برای حرکت به جهت‌های مختلف استفاده کنید و یک‌جا ثابت نمانید. این خیلی چیز خوبی است. بازی Wolcen Lords of Mayhem با در اختیار قرار دادن مکانیک جاخالی دادن به بازیکن در همه کلاس‌ها و از طرفی تعریف کست تایم مشخص برای باس‌ها، کاری کرده است که میدان مبارزه عملا به کلیک کردنِ صرف و بزن و بکش‌های بی‌مغز تبدیل نشود.

Wolcen Lords of Mayhem




بررسی بازی Wolcen Lords of Mayhem

 

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
Wolcen Lords of Mayhem
Wolcen Lords of Mayhem
Wolcen Lords of Mayhem
Wolcen Lords of Mayhem


کانسپت دیگر بازی نیز Willpower/Rage Transformation نام دارد. تمامی قابلیت‌ها یا طلسم‌هایی که در اختیار دارید، یا از نوار Rage یا از نوار Willpower کم می‌کنند. نکته جدید اما اینجا است که با هر بار استفاده از قابلیت‌هایی که Willpower مصرف می‌کنند، از نوار Willpower کم شده و به نوار Rage اضافه می‌شود و برعکس، اگر از قابلیتی که Rage مصرف می‌کند استفاده کنید، از نوار Rage کم شده و به نوار Willpower اضافه می‌شود. این کانسپت در نوع خودش بسیار جالب است و در حقیقت به این منظور پیاده شده که در میدان مبارزه نتوانید قابلیت‌هایی که کولدان ندارند را پشت سرهم (Spam) استفاده کنید، بلکه مجبور شوید سراغ دیگر قابلیت‌ها و طلسم‌ها هم بروید. درواقع بازی میان قابلیت‌های جادویی که از Willpower مصرف می‌کنند و قابلیت‌های غیرجادویی که از Rage مصرف می‌کنند، با این کانسپت نوعی توازن برقرار کرده است. تنها نکته منفی که وجود دارد این است که با هر بار ضربه زدن نوار Rage شما به میزان خیلی زیادی پر می‌شود و این موضوع، توازن یاد شده را برهم می‌زند.



بررسی بازی Wolcen Lords of Mayhem

 

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
تمام آنچه که بالاتر بیان شد مادامی با بازیکن کار خواهد کرد که خدایی ناکرده به باگ‌های بازی برنخورد. بازی Wolcen Lords of Mayhem دارای باگ‌های فراوانی است؛ هم باگ‌های فنی و هم باگ‌های منطقی. در بسیاری از مواقع با وجود اینکه روی لوت‌های زمین افتاده کلیک می‌کنید تا آن‌ها را بردارید، کارکتر شما در کمال ناباوری روی آیتم راه می‌رود! یا مثلا دشمنان بازی در در و دیوار و بافت‌های بازی گیر می‌کنند، برای فروش آیتم‌ها گاهی اوقات راست کلیک کار نمی‌کند و باید چندین بار کلیک کنید. اینها باگ‌هایی نیستند که بتوان به‌راحتی از آن‌ها چشم‌پوشی کرد، بلکه باگ‌هایی هستند که در جای جایِ بازی روی اعصاب شما رژه می‌روند.

بازی Wolcen Lords of Mayhem دارای باگ‌های فراوانی است؛ هم باگ‌های فنی و هم باگ‌های منطقی

از طرفی بازی دارای باگ‌های منطقی زیادی هم هست. بسیاری از قابلیت‌های بازی وقتی به آخرین سطح از ارتقا می‌رسند، در ترکیب با attributeها به معنای واقعی کلمه باگ می‌شوند. مثلا قابلیتی وجود دارد که اجازه می‌دهد چندین تبر به شکل سیال دور شما بچرخند و تمام هم نشوند. وقتی این قابلیت با attributeهای شما ترکیب می‌شود، دمیج وحشتناکی را به دشمن وارد می‌کند تا جایی که اصلا نیازی نداشته باشید روی دشمنی کلیک کنید، همین که از میانشان رد بشوید، همه چیز و همه کس رنده می‌شوند! برخی قابلیت‌ها و طلسم‌ها که با attributeها ترکیب می‌شوند، صحنه‌هایی را در بازی ایجاد می‌کنند که یک بازیکن تازه‌وارد هم متوجه غیرعادی بودن آن‌ها می‌شود.

معمولا برای اینکه یک قابلیت یا طلسم به مرز قدرت زیادی برسد، باید راه زیادی را برای ارتقا طی کند، اتفاقی که در بازی Wolcen Lords of Mayhem از همان دقایق ابتدایی و در کمال ساده‌انگاری می‌افتد. در حقیقت اینطور به نظر می‌رسد که در محاسبات قدرت قابلیت‌ها و طلسم‌ها باگ‌های منطقی زیاد و قابل سواستفاده‌ای وجود دارد. در حال حاضر در اینترنت و یوتوب نیز روش‌های زیادی برای ترکیب و ایجاد قابلیت‌های غیرمنطقی را می‌توانید پیدا کنید. به نظر می‌رسد بازی Wolcen Lords of Mayhem برای تعدیل و تعمیر این باگ‌ها حالاحالاها باید کار کرده و به‌روزرسان منتشر کند.

Wolcen Lords of Mayhem




بررسی بازی Wolcen Lords of Mayhem

 

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
مبارزات بازی در حد و اندازه یک بازی نقش‌آفرینی هک اند اسلش خوب و باکیفیت ساخته شده‌اند. ضربات کاراکتر با تکنیک بصری Hit Stop کاملا حس برخورد و خرد شدن دشمنان را به بازیکن منتقل می‌کند. جلوه‌های بصری مبارزات، قابلیت‌ها و طلسم‌ها همراه‌با جلوه‌های گرافیکی محیط، هارمونی رنگ و نور، همه و همه به‌لطف موتور گرافیکی CryEngine در سطح خیلی خوبی قرار دارند و کلیک روی دشمنان و خرد و خاک‌شیر کردنشان همان لذتی را به بازیکن منتقل می‌کند که از این سبک انتظار داریم. تنها دو نکته منفی در این رابـ*ـطه وجود دارد که این لـ*ـذت را در چرخه تکرار می‌اندازد. نخست اینکه اغلب محیط‌های بازی مشابه یکدیگر و با حداقل تغییرات طراحی شده‌اند. این موضوع بیشتر خودش را در سیاه‌چاله‌ها و غارهای فرعی نشان می‌دهد که پس از چند بار تجربه، شکل و ظاهر آن‌ها برای بازیکن کسل‌کننده می‌شود. از طرفی نوع معماری محیط‌های بازی نیز با ساده‌انگاری و حتی شلختگی‌ زیادی طراحی شده‌اند به طوری که از اواسط بازی به بعد، وقتی وارد سیاه‌چاله‌ای می‌شوید، معماری نقشه آن برای شما لو می‌رود. این موضوع متاسفانه در رابـ*ـطه با دشمنان نیز صدق می‌کند. اغلب دشمنان بازی از طراحی‌های مشابهی برخورداند که گویا فقط رنگ و اندازه‌شان فرق می‌کند. خصوصا که به نظر می‌رسد در تمام سیاه‌چاله‌های بازی از یک پکیج دشمن استفاده می‌شود. متاسفانه بازی Wolcen Lords of Mayhem اصلا دشمنان و مینی‌باس‌های باابهتی ندارد، درست برخلاف باس‌ها که هم از نظر ظاهری و هم از نظر گیم‌پلی، متنوع و جذاب هستند و ابهت خود را به‌عنوان یک باس در بازی حفظ می‌کنند. باس نهایی چپتر دوم بازی یکی از چالشی‌ترین و جالب‌ترین باس‌های کل بازی است.

بازی Wolcen Lords of Mayhem اصلا بازی بدی نیست. طبیعی است در شرایطی که خلا یک نقش‌آفرینی هک اند اسلش حس می‌شود، نمی‌توان تا ابد منتظر دیابلوهای بعدی بود. بنابراین ورود یک بازی جدید و تازه‌نفس به میدان رقابت خیلی هم جذاب است. اما این بدان معنا نیست که مشکلات و نواقص آن را نادیده بگیریم. بازی Wolcen Lords of Mayhem علارقم تمام جذابیت‌های خود، علارقم تمام آزادی‌های عملی که در اختیار بازیکن قرار می‌دهد، با وجود تمام ساختارشکنی‌هایی که در طراحی گیم‌پلی بازی انجام داده است، هنوز ناقص است و نیاز به صیغل و چکش‌کاری بیشتری دارد تا قوام یابد و آنگاه شاید بتواند وارد رقابت با یکه‌تازِ این سبک یعنی دیابلو شود.



بررسی بازی Wolcen Lords of Mayhem

 

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
Wolcen Lords of Mayhem
بازی Wolcen Lords of Mayhem برای آن دسته از افرادی که در یک نقش‌آفرینی اکشن و هک اند اسلش به دنبال آزادی عمل بالا هستند، بازی چالش‌برانگیزی است. هرچند که ساختارشکنی‌های بازی در پیاده‌سازی مفهوم آزادی عمل تاثیر سو نیز در گیم‌پلی بازی گذاشته است، اما همچنان ارزش تجربه کردن را دارد؛ البته به شرطی که بتوانید با باگ‌های فنی و منطقی آن در شرایط فعلی کنار بیایید!
یاشار گروسیان

نقاط قوت
  • - آزادی عمل فوق‌العاده بالا در ساخت و ارتقای کاراکتر
  • - جسارتِ ساختارشکنی در عناصر گیم‌پلی نقش‌آفرینی
  • - قابلیت‌های فراوان در شخصی‌سازی
  • - باس‌فایت‌های جذاب
نقاط ضعف
  • - روایت داستان فوق‌العاده ضعیف
  • - محیط‌های تکراری و کسل‌کننده
  • - کمبود تنوع دشمنان
  • - نقصان و ایرادهای جدی در گیم‌پلی بازی
  • - باگ! باگ! و باز هم باگ!


بررسی بازی Wolcen Lords of Mayhem

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا