خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,896
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
صدای سلین دیون ممکن است یکی از بهترین صدا‌هایی باشد که در عمرتان شنیدهاید. او یکی از برجستهترین خواننده‌هایی است که به صنعت موسیقی رونق بخشیده و قطعا از هر لحاظ شگفتانگیز است، هرچند سرنوشت زیاد با او مهربان نبوده است. در ادامه به داستان بزرگترین چالش سلین دیون، نگاهی میاندازیم.

زندگی دلخراش سلین دیون: چیز‌هایی که نمیدانید


زندگی او هیچوقت کسل‌کننده نبوده است

بیشتر مردم، سلین دیون را بخاطر بااستعداد بودن و انعظافپذیریاش، تحسین میکنند. او از ابتدا با موانع زیادی مواجه شد. حتی با وجود موفقیت روزافزونش، شرایط هنوز هم برای او آسان نشده است. او باید با وجود چند بیماری و رابطهی عاطفی بحثبرانگیزی که داشت، شغلش را حفظ میکرد. علیرغم تمام این مشکلات، او همیشه خوشحال و سرزنده به نظر میرسد و به بهترین نحو ممکن برای مردم اجرا میکند.

تشخیص بیماری همسرش

در سال ۱۹۹۹ اخباری ناگوار مبنی بر بیماری همسرش به گوشش میرسد. رنه (Rene) بهخاطر سرطان گلو در بیمارستان بسـ*ـتری شده بود. شرایط ایجاب میکرد که سلین مدام از او مراقبت کند. این بیماری تبدیل به چالش بزرگی در زندگی کاریاش شد. سلین هرکاری که میتوانست، کرد تا با کمکهایش کیفیت زندگی رنه را به بالاترین حد ممکن برساند.

مادر سلین از رابـ*ـطه‌ی او با رنه انزجار داشت

مادر سلین از ابتدا با رابـ*ـطه‌ی دخترش با رنه مخالف بود. سلین توضیح داد: «وقتی برای اولینبار به او گفتم که عاشق رنه شدهام، او سعی کرد نظر مرا عوض کند و حتی رنه را بکشد. اوایل این ماجرا من خیلی درمانده و عصبی بودم، اما او دائم سعی میکرد به من یادآوری کند که این مرد قبلا دو بار ازدواج کرده، سه بچه دارد و اصلا مسئولیتپذیر نیست. او میگفت که بهترینها را برایم میخواهد و دوست دارد من با "شاهزادهای سوار بر اسب سفیدم" باشم».

سلین مشکل نازایی داشت

میان کنسرتها و تور‌های سال ۲۰۰۰، سلین در کارش وقفهای ایجاد کرد و وقتش را به خانوادهاش اختصاص داد. او دو جراحی لقاح مصنوعی انجام داد تا شانس بارداریاش را افزایش دهد. او و همسرش این مسیر را بعد از تلاشهای مکرر و بیثمری که داشتند، انتخاب کردند. در نهایت سلین در سال ۲۰۰۱ موفق شد اولین فرزندش، رنه چارلز دیون آنژلیل (Rene-Charles Dion Angelil) را به دنیا بیاورد.

نزدیک بود جانش را از دست بدهد

در آن زمان سلین تنها ۵ ساله بود. یک کامیون او را زیر گرفت. این تصادف باعث شد سلین برای یک هفته در کما باشد، اما خوشبختانه، با وجود شکستگی جمجمه، بهبود یافت.

او از آهنگ «قلبم ادامه خواهد داد» (My Heart Will Go On) متنفر بود

همهی ما وقتی آهنگ «قلبم ادامه خواهد داد» را برای اولین بار در فیلم تایتانیک شنیدیم، مجذوب آن شدیم، اما آیا تابهحال میدانستید که سلین دیون دربارهی کیفیت این آهنگ شک و شبهههایی داشته است؟ او عقیده داشت که این آهنگ معروف، نخواهد شد و حتی به حرفهاش آسیب خواهد زد. سلین در یک مصاحبه اعتراف میکند که به این آهنگ علاقهای نداشته است: «آن اوایل، من اصلا از این آهنگ خوشم نمیآمد. من قبل از آن هم برای یک فیلم، آهنگ ساخته بودم که به اثر موفقی تبدیل شد، پس با خودم فکر کردم که با این آهنگ، ریسک بیخودی خواهیم کرد».

به او لقب «خائن» داده شد

یکی دیگر از آهنگهای رکوردشکن سلین دیون بهعنوان موسیقی متن انیمیشن «دیو و دلبر» شرکت والتدیزنی، استفاده شد. او اولین جایزهی گرمی خود را برای این آهنگ دریافت کرد. با وجود این موفقیت، سلین بسیاری از طرفداران کبکیاش (اهل ایالت کبک کانادا) را بهخاطر این آهنگ از دست داد. بههمینخاطر در مراسم Felix Award جایزهی بهترین هنرمند انگلیسی سال را قبول نکرد و گفت که به تبار کاناداییفرانسویاش افتخار میکند.

سلین حاصل یک بارداری ناخواسته بوده است

افراد زیادی نمیدانند که سلین در میان ۱۴ فرزند خانوادهاش، کمترین سن را دارد. مادرش پس از زایمان سیزدهم، تصمیم نداشت فرزند دیگری به دنیا آورد، اما ظاهرا سرنوشت طور دیگری رقم خورد. وقتی سلین هنوز بچه بود، باید داخل کابینت میخوابید، چون تـ*ـخت کافی در خانه وجود نداشت!

همسرش روی نظر خود پافشاری کرد

رنه در ضبط آهنگ «قلبم ادامه خواهد داد»، ساز میزد. او سلین را قانع کرده بود که آهنگ بسیار خوب از آب درمیآید. در طی مصاحبهای با جاناتان راس (Jonathan Ross)، سلین اشاره میکند: «رنه گفت "بیا فقط آهنگ را یک دور، امتحانی ضبط کنیم. بیا نهایت سعیمان را بکنیم و بعد تصمیم میگیریم که با آهنگ چهکار کنیم". من بعد از دور امتحانی، دیگر هیچوقت آن آهنگ را نخواندم». بقیهی ماجرا را تاریخ رقم زد و این آهنگ که موسیقی متن فیلم تایتانیک در سال ۱۹۹۷ بود، برندهی چندین جایزه شد. این آهنگ همیشه قسمتی از هویت سلین خواهد ماند.

او در دنیای بیزینس مثل یک شیر است

مادر سلین، ترس تانگوای دیون (Therese Tanguay Dion)، سرآشپزی پرآوازه در کبک است. پس مشخص شد که علاقه و استعداد آشپزی سلین از کجا سرچشمه میگیرد! سلین، اولین رستورانش را در سال ۱۹۹۰ در کبک تاسیس کرد. رستورانش هم مثل آهنگهایش بسیار موفق شد. او بعد از موفقیتهای زیاد تصمیم گرفت که سرمایهاش را افزایش دهد و چندین شعبهی دیگر در سراسر کانادا تاسیس کرد.

شکایت چندمیلیون دلاری به علت شایعه‌پراکنی

دهه‌ی ۹۰، دوران بسیار پراسترسی برای سلین بود. او ۱۳ آلبوم تحسین‌برانگیز منتشر کرد و دربارهی سلامتی رنه، خبر‌های بدی به گوشش رسید. در این دورهی سخت، او متوجه شد که نیاز به یک وقفهی کاری دارد تا به خودش و خانوادهاش برسد. در حین این وقفه، مجلهای به اسم National Enquirer داستانی دربارهی سلین چاپ کرد و گفت که او صاحب فرزندان دوقلو شده است. در نتیجه، سلین به طور قانونی این موضوع را دنبال کرد، از مجله شکایت کرد و بیست میلیون دلار درخواست کرد. طبق درخواست سلین، مجله مذکور، این مبلغ را سریعا به انجمن سرطان آمریکا اهدا کرد.

دکتر دیونک

سلین دیون، جوایز زیادی از جمله پرافتخارترین جایزهی ایالتش، مدال ملی کبک را ازآن خود کرده است. او در پیادهروی مشاهیر هالیوود و کانادا نیز دو ستاره دریافت کرده است. اگر هنوز تحتتاثیر قرار نگرفتهاید، باید بگویم که او از دانشگاه لاوال (Laval) هم یک دکترای افتخاری دریافت کرده است. او این مدرک را به همسرش رنه تقدیم کرد و از آن بهعنوان «افتخاری بزرگ برای دختری کوچک، اهل شارلمانی فرانسه» یاد کرد.

او انتخاب دیگری نداشت

یک هنرمند معروف فرانسوی به اسم هوگس آفرای (Hugues Aufray)، دو سال قبل از به دنیا آمدن سلین، آهنگی به نام او منتشر کرده بود. سلین در روز عروسی برادرش این آهنگ را اجرا کرد. این اجرا باعث شد همه برای اولینبار به استعداد شگفتانگیز او پی ببرند. با توجه به اینکه خانوادهی او موسیقیدان بودند، واضح بود که پتانسیل زیادی برای موفقیت در این زمینه خواهد داشت.

استعدادش به عجیب‌ترین شکل، کشف شد

مادر و برادر سلین، ژاک (Jacques)، برای او آهنگ میساختند، چون میدانستند او تمام ویژگیهای لازم برای تبدیل شدن به خوانندهای درجهیک را دارد. مادرش هرکاری میتوانست کرد تا استعداد سلین، تلف نشود. خوشبختانه، تلاش این خانواده ثمربخش بود و سلین توانست توجه رنه آنژلیل را جلب کند.

مادرش باید کاری میکرد

مادر سلین برای رنه نمونهکاری فرستاد و کنار آن یادداشتی گذاشت که میگفت: «این نمونهکار یک دختر دوازدهساله با صدایی باورنکردنی است. لطفا به آن گوش کنید. ما میخواهیم که او مثل ژینت رنو (Ginette Reno) شود»، اما رنه بلافاصله جواب نداد. در واقع تنها پیگیریهای برادر سلین باعث شد که توجه این تهیهکننده جلب شود. رنه تا صدای سلین را شنید، برنامهی یک آزمون حضوری را ریخت.

آزمون حضوری خیلی بهتر از حد انتظار پیش رفت

رنه بعد از شنیدن نمونهکار، برای آزمون حضوری ذوقزده شده بود. وقتی سلین به دفتر کار او رفت، رنه به او یک میکروفون داد و گفت: «این میکروفون توست. حالا سعی کن طوری بخوانی که انگار مقابل جمعیتی بزرگ در کنسرت خودت ایستادهای». سپس سلین شروع به خواندن کرد و رنه را تحتتاثیر قرار داد.

حتی جوانتر از فرزندخواندهی خودش!

تا آن زمان، رنه آنژلیل دو بار ازدواج کرده بود و طلاق گرفته بود. ثمرهی ازدواج اول او پسری به اسم پاتریک آنژلیل بود.

زندگی دلخراش سلین دیون: چیز‌هایی که نمیدانید


اشکهای رنه سرازیر شدند

سلین به یاد میآورد که درحین آزمون حضوری، رنه بسیار احساساتی شد. او گفت: «وقتی که داشتم میخواندم، او شروع کرد به گریه کردن و همان لحظه بود که متوجه شدم، دارم کارم را درست انجام میدهم.» رنه درجا او را استخدام کرد و ایمان داشت که سلین ستارهی بزرگی خواهد شد. رنه از همان موقع برای این هدف برنامههایی ریخته بود و حاضر بود تمام موانع را برای برآورده کردن آن، پشت سر بگذارد.

قمارباز اهل ریسک

سلین، بزرگترین ریسک شخصی رنه بود. او وام مسکن گرفت تا بودجهی کافی برای انتشار آلبوم اول سلین داشته باشد! احمقانه به نظر میرسد، اما ظاهرا او در کار خودش حرفهای بوده است. وقتی آهنگ سلین به صدر جدول کانادا رفت، او پاداش تمام ازخودگذشتگیهایش را گرفت. با اینکه رنه یک قمارباز بود، این احتمالا بزرگترین ریسکش بود.

پاپ ژان پل دوم، عاشق او بود

وقتی پاپ ژان پل دوم در سال ۱۹۸۴ به کبک رفت، سلین روبهروی او و هزاران طرفدار در استودیوی المپیک مونتریل، سرود ملی را خواند. سلین خیلی خوشحال بود که میتواند برای او بخواند و در عوض پاپ هم از اجرای او لـ*ـذت برد.

او برای بزرگ شدن به زمان نیاز داشت

رنه به سلین گفت که در کارش وقفه ایجاد کند، درحالی که او هنوز در ابتدای مسیر شغلیاش بود. در آن زمان، این ریسکی بزرگ بود، چون او هنوز در نیمههای راهش به سمت شهرت بود. علیرغم ریسکی بودن این کار، سلین ۱۸ ماه از دیدهها دور ماند. اکنون او عقیده دارد که این وقفه باعث شد او به بلوغ فکری برسد.

یاد گرفتن زبان انگلیسی و جهانی شدن

برخلاف تصور عموم، وقفه‌ی کاری سلین برای حرفهاش بسیار سودمند بود. وقتی سلین به صحنهی موسیقی بازگشت، طرفداران متوجه شدند که او تبدیل به خانمی جوان با اعتمادبهنفس بالا شده است. لهجهی انگلیسیاش هم هنگام خواندن، بهتر شده بود. او به افتخار بازگشتش، آلبومی به اسم «ناشناس» (Incognito)، منتشر کرد که بیش از پانصدهزار نسخه از آن فروش رفت.

«معشوقهی آمریکا» متولد شد

سال ۱۹۹۰، دیون با انتشار اولین آلبوم انگلیسیزبانش، «همنوایی» (Unison)، پیشرفت زیادی کرد. این پیشرفت باعث شد که او تبدیل به چهرهای برجسته در آمریکا شود و در کل جهان شناخته شود. تمام آهنگهای این آلبوم موفق بودند، مخصوصا آهنگ «اکنون قلبم در کجا میتپد؟» (Where Does My Heart Beat Now) که جزء ۱۰ آهنگ برتر جدول شد. درحالی که سلین از این موفقیت باورنکردنی لـ*ـذت میبرد، چیزی او را غافلگیر کرد.

از دست دادن صدای خود برای همیشه

وقتی سلین داشت برای تور آماده میشد، صدایش ناپدید شد و دیگر نمیتوانست بخواند! او از خستگی و التهاب حنجره رنج میبرد. سلین در ابتدا قصد نداشت که تور را کنسل کند، اما دکترهایش او را آگاه کردند که ممکن است تار‌های صوتیاش بیشتر آسیب ببینند.

برملا کردن یک راز کوچک

شایعات زیادی دربارهی رابطهی سلین و رنه وجود داشت، اما هیچکدام از این دو نفر، موضوع را تایید نکردند. درست قبل از شروع به کار روی آلبوم «رنگ عشق من» (The Colour Of My Love)، سلین به عشق میان خودش و رنه، اعتراف کرد.

ترس از افکار عمومی

رابـ*ـطه آن‌ها یک رابـ*ـطه با اختلاف سنی زیاد بود. سلین، ۱۹ ساله بود و ۲۶ سال از رنه جوانتر بود. هردوی آنها کاملا آگاه بودند که مردم بهخاطر اختلاف سنی زیاد، رابطهی آنها را زیر سوال خواهند برد. آنها با تمام انتقاد‌ها روبهرو شدند و سرانجام ازدواج کردند.

او بهترین رازدار است

قبل از پرده برداشتن از این راز، آنها به‌مدت ۵ سال، پنهانکاری کردند. در واقع این سلین بود که میخواست بدون توجه به واکنش مردم، این راز را برملا کند. او گفت: «وقتی عاشق هستی، می‌خواهی فریاد بزنی و به کل دنیا خبر دهی».

عروسی رنه و سلین به طور زنده از تلویزیون پخش شد. آنها در تاریخ ۱۷ دسامبر ۱۹۹۴ در کلیسای نوتردام مونتریل ازدواج کردند. با توجه به تعداد افرادی که میخواستند آن را را تماشا کنند، این مراسم با یک عروسی سلطنتی درکانادا برابری میکرد.

عروسی زیاده‌خواه یا یک پرنسس؟

از روز عروسی به بعد، لباس عروس سلین، زبانزد مردم شهر شده بود. این لباس توسط یک زوج طراح، میرلا (Mirella) و استیو ژنتیل (Steve Gentile)، طراحی شده بود. اتمام طراحی و دوخت این لباس چیزی حدود ۱۰۰۰ ساعت کار برد! قد این لباس تقریبا ۶۱۰ سانتیمتر بوده و با تاجی ۹ کیلوگرمی کامل میشود. سلین با پوشیدن این لباس مثل یک پرنسس به نظر میرسید.

خانه‌های گران‌قیمت و چند سرمایه‌گذاری

این زوج موفق، کاخی ۷۲ میلیون دلاری در فلوریدا خریدند. چرا اینقدر گران؟ خب طبیعتا، چون یک زمین گلف، سه استخر و یک پارک آبی دارد.

او تمام دارایی سلین بود

سلین بعد از پیشرفت معرکهای که با فیلم تایتانیک داشت، تور جهانی «بیا دربارهی عشق صحبت کنیم» (Let’s Talk About Love) را شروع کرد. دقیقا در همین زمان بود که مشخص شد رنه سرطان دارد. سلین این خبر بد را در حین اجرا شنید و تصمیم گرفت آهنگی به او تقدیم کند. بعد از مدتی مقابله با این بیماری، رنه در ۱۴ ژانویهی ۲۰۱۶ فوت کرد.

اسم بچه‌ها با دقت زیادی انتخاب شد

این زوج بعد از مدتی، واقعا صاحب فرزندانی دوقلو شدند! ادی (Eddy) و نلسون (Nelson) در ۳ اکتبر ۲۰۱۰، متولد شدند. اسم نلسون برگرفته از نام رییسجمهور سابق آفریقای جنوبی، نلسون ماندلا بود. اسم ادی هم از نام تهیهکنندهی پنج آلبوم اول سلین، ادی مارنی (Eddy Marnay)، گرفته شده بود.

رویای عوض کردن دنیا

سلین دیون در حوزهی خیریه نیز فعال بود. بعد از اینکه فاجعهی وحشتناک سونامی در آسیا رخ داد، او برنامهای ترتیب داد و توانست یک میلیون دلار برای قربانیان، پول جمع کند. او یک میلیون دلار نیز به قربانیان طوفان کاترینا بخشید. سلین از نشان دادن بیکفایتی دولت آمریکا به دنیا هیچ واهمهای نداشت.

پدر ناشناخته‌ی او

پدر سلین، نقش بزرگی در موفقیت او ایفا کرد. پدر او، آدمار دیون (Adhemar Dion)، در سال ۲۰۰۱ فوت کرد. سلین گفت: از وقتی بچه بودم، پدرم طرفدار و حامی شماره یک من بوده است. میدانم که پدرم از روی صحنه بودن من، خوشحال است و میخواهد من کاری را که دوست دارم، همراه با کسانی که دوست دارم، انجام دهم».

او فرزندانش را برای مرگ پدرشان آماده کرده بود

خبردار کردن فرزندان از بیماری پدرشان، برای سلین ریسک بزرگی بود. وقتی دراینباره از او سوال شد، جواب داد: «من به اینکه پسرانم را برای مرگ پدرشان آماده کردم، افتخار میکنم. شما هیچوقت نمیدانید چه چیزی قرار است در زندگیتان اتفاق بیفتد، پس هیچوقت نباید کاری را که میشود امروز انجام داد، به فردا انداخت. کار‌هایی مثل گفتن "دوستت دارم" و یا فرستادن نامهای برای قدردانی. آینده، همین امروز است».

پسرش خیلی خوشتیپ به نظر میرسید

رنه چارلز آنژلیل، بهعنوان معرف در مراسم بیلبورد (Billboard Music Awards)، برای اولینبار در جمع مردم حاضر شد. او وظیفه داشت که جایزهی مادرش را به او اهدا کند! افراد زیادی تحتتاثیر جذابیت پسر بزرگ سلین قرار گرفتند.

مادرش شمع تولد ۹۰ سالگیاش را فوت کرد

مادر سلین تابهامروز همچنان سالم و سرحال است و زندگی خوبی داشته است. در واقع مدت زیادی از جشن تولد ۹۰ سالگیاش نمیگذرد.

او هیچوقت کم نمیآورد!

مصاحبه کردن با سلین دیون کار آسانی است. به همین دلیل است که مجریهای برنامه و روزنامهنگاران عاشق او هستند. برای مثال، وقتی سلین، مهمان برنامهی الن شو (Ellen DeGeneres) بود و از جواهراتش تعریف شد، شروع به خواندن آهنگی از دانا سامر (Donna Summer) کرد. قسمتی از متن این آهنگ میگوید «او سخت برای این پول کار کرده است» (اشارهی سلین به خودش). رفتار پرنشاط او نیز نقش بزرگی در پیشرفت کاریاش داشته است.

از دست دادن برادر

سلین باید مشکلاتی زیادی را پشت سر میگذاشت. در همان هفتهای که رنه فوت شد، برادر سلین هم جان خود را از دست داد. آن هفته قطعا بدترین هفتهی زندگی او و خانوادهاش است.

زندگی دلخراش سلین دیون: چیز‌هایی که نمیدانید


خواهر و برادرهایش هیچوقت پیشرفت چشمگیری نداشتند

خواهر و برادر‌های سلین نیز خوانندههایی بااستعداد بودند. یکی از خواهر‌های بزرگش، کلودت (Claudette)، نیز موسیقی را به شکل حرفهای دنبال کرد. متاسفانه او نتوانست به موفقیتی همسطح سلین برسد.

کسب درآمد از قریحه‌ی ذاتیاش در فشن

سلین پس از موفقیت روزافزونش در دنیای موسیقی، تصمیم گرفت ریسک کند و خط تولید پوشاک خودش را افتتاح کند. این تصمیم آنقدر‌ها هم دور از ذهن نبود، چون او یکی از خوشپوشترین سلبریتیهای صنعت موسیقی بود. این موضوع باعث شد که او برند لباس خودش را تاسیس کند. خط تولیدی او شامل ۲۰۰ مدل است. طبق گفتههایش، خانوادهاش بر او تاثیر بسیاری گذاشتند و الهامبخش او بودند.

ظاهر شدن در تلویزیون

سلین دیون، بیشک تنها از یک جهت بااستعداد نیست. او توانایی بازیگریاش را در سریالی تلویزیونی به نام «تمام فرزندان من» (All My Children) که به مناسبت روز شکرگزاری پخش میشد، به نمایش گذاشت.

صدایی به ارزش چندصد میلیون دلار

علیرغم حضور سلین در حوزههای دیگر، عشق و علاقهی او به موسیقی همچنان پابرجا ماند. بههرحال توسط همان حرفه بود که او توانست به آرزوهایش برسد و به خانوادهاش کمک کند. صدای او هماکنون ۷۰۰ میلیون دلار ارزش دارد.

یک ستاره‌ی کانادایی

آیا میدانستید که سلین دیون از معدود سلبریتیهاییست که هم در پیادهروی مشاهیر هالیوود و هم در کانادا ستاره دارد؟ اگر به یکی از این دو مکان رفتید، فراموش نکنید که دنبال ستارهی سلین بگردید!

همه‌ی آنها به هم مرتبطند

حقیقتی جالب دربارهی سلین دیون، این است که با تعداد زیادی از سلبریتیها ارتباط خونی دارد. این سلبریتیها، مدونا (Madonna)، شنایا تواین (Shania Twain) و بیانسه (Beyoncé) هستند. این هنرمندان متوجه شدند که ریشهی اجدادشان به فردی فرانسویکانادایی به اسم زاکاری کلوت (Zacharie Cloutier) برمیگردد. این فرد در سال ۱۶۳۴ فرانسه را ترک کرد و سفری مخاطرهآمیز به آمریکای شمالی داشت. خانوادهی او اولین کسانی بودند که در جایی که اکنون «فرانسهی نو» (مستعمرهی پیشین فرانسه در آمریکای شمالی) خوانده میشود، مستقر شدند. به این میگویند یک داستان متحیرکننده!

خبره در چندین زبان

سلین میتواند به زبانهایی غیر از انگلیسی و فرانسوی هم خوانندگی کند. زبانهایی از قبیل: اسپانیایی، ایتالیایی، آلمانی، لاتین، ژاپنی و ماندارین (متداولترین زبان چینی). ما واقعا تحتتاثیر این توانایی قرار گرفتهایم!

ارزش اینترنتی نجومی

نباید از میزان درآمد سلین دیون، متعجب شوید. او دهههاست که در حرفهی خود مشغول به فعالیت است و کنسرتها و آلبومهای پرفروش بسیاری داشته است. در اولین دههی قرن بیستم، او بهعنوان پردرآمدترین سلبریتی شناخته شد و با اجرا‌هایی که در لاسوگاس داشت، ۴۶۵ میلیون دلار سود کرد. منابع دیگر کسب درآمد او سرمایهگذاریهایش در چند رستوران، املاک، کنسرتهای تلویزیونی و خط تولیدی پوشاک هستند.

فراز و نشیب

سلین آهنگهای موفق زیادی را به نام خود ثبت کرده است. همهی ما میدانیم که موفقترین اثر او «قلب من ادامه خواهد داد» است. با این حال، تمام آثار او به موفقیت یکسانی نرسیدند. مثال شفافی از این قضیه، آهنگیست که برای فیلم انیمیشنی An American Tail: Fievel Goes West ساخت. آهنگ «رویا‌هایی برای اندیشیدن» (Dreams To Dream) خیلی محبوب نشد.

عشق گلف

میدانید ورزش محبوب سلین دیون چیست؟ گلف! او هم از بازی کردن و هم از تماشای آن لـ*ـذت میبرد. این ورزش، فعالیت مورد علاقهاش برای گذراندن اوقات فراغت است. باید اضافه کنیم که سلین و شوهرش، میلیونها دلار برای بازسازی و توسعهی زمین گلف Le Mirage به انجمنی در کبک بخشیدند. این قضیه مربوط به سال ۲۰۰۸ است. آنها این انجمن تجملاتی را تبلیغ کرده و بیانیهای اینترنتی منتشر کردند تا بازدیدکنندهها را به دیدار از آنجا ترغیب کنند.

مراسم اسکار

سلین، آثار زیادی در زمینهی موسیقی متن فیلمها دارد که شانس اجرا کردن در اسکار را به او داده‌اند. او در مراسم اسکار سال ۲۰۱۱، آهنگ «لبخند» (Smile) را خواند و آن را به سلبریتیهایی که سال گذشته فوت کرده بودند، تقدیم کرد. در طی چندین سال، او رکورد بیشترین اجرا در مراسم اسکار را شکست.

فشن و اسکار

سلین هیچوقت در مبهوت کردن مردم شکست نخورده، اما نه فقط با اجراهایش! او در اسکار سال ۱۹۹۹ یک کتوشلوار برعکس پوشید.

کت‌وشلوار سفید برعکس

بسیاری از مردم، به سلین بخاطر پوشیدن این لباس انتقاد کردند. بعضی افراد از حد خود فراتر رفتند و آن را «فاجعهای در دنیای مد» خواندند. سلین طی مصاحبهای با مجلهی People گفت که هنگام پوشیدن این لباس، حس خوبی داشته و اهمیتی به واکنش منفی دیگران نمیدهد. در هر صورت، انکارناپذیر است که سلین با این کار، متفاوت از مهمانهای دیگر جلوه کرد.

او توضیح داد: «بله، در مراسم اسکار بود که من آن لباس را پوشیدم و دیگران همه پیراهن پوشیده بودند، نه شلوار. من تنها کسی بودم که شلوار و یک کت برند Galliano را برعکس پوشیده بودم. اگر امروز این کار را کنم، جواب خواهد داد، اما در آن زمان، آوانگارد به نظر میرسید. در هر صورت این چیز‌ها مهم نیستند. در آخر شمایید که تصمیم میگیرید چه چیزی بپوشید و من هم این کار را کردم».

«حالا تمامش به من برمیگردد»

ممکن است باورش کمی سخت باشد، اما در ابتدا قرار بود این آهنگ توسط مایکل لی آدای با اسم هنری «Meat Loaf»، خوانده شود. این خواننده با خواندن آن آهنگ موافقت نکرد، چون عقیده داشت با صدای یک زن سازگارتر است. شاید این بهترین تصمیم زندگی او بوده است، چون «حالا تمامش به من برمیگردد» (It’s All Coming Back To Me Now) در سراسر جهان محبوب شد.

وابستگی به فرزندانش

کنار آمدن با مرگ رنه برای سلین بسیار سخت بود که البته حق هم داشت. او در یک مصاحبه میگوید: «من به عنوان یک شریک عاطفی، بسیار دلتنگ او هستم. من دارم روی خودم کار میکنم تا کمتر احساس تنهایی کنم، پس یک تختخواب بزرگ خریدم تا کنار دوقلوهایم بخوابم. دوقلوهایم به من خیلی آرامش میدهند. من به آنها نیاز دارم؛ نیاز دارم که نزدیکم باشند».

زندگی دلخراش سلین دیون: چیز‌هایی که نمیدانید


او میتواند هر آهنگی را بخواند

وقتی روند انتخاب آهنگ سلین را در گذشته، بررسی میکنیم، نتیجه میگیریم که او میتواند هرچیزی را بخواند! سلین به هر آهنگی رنگولعاب مخصوص خودش را میدهد و به این توانایی، معروف است. فقط کافیست به آهنگهایی که بازخوانی کرده، گوش کنید تا منظورم را متوجه شوید. آهنگهای محبوبی از قبیل: I Drove All Night از Cyndi Lauper، All By Myself از Eric Carmen و Beautiful Boy از John Lennon. تنها تعداد محدودی از هنرمندان، توانایی انجام این کار را دارند.

همخوانیها

در صنعت موسیقی، سلین به یک همکار خوب، معروف است. این قضیه بعد از همخوانیاش با چند خوانندهی معرکهی دیگر اثبات شد. هنرمندانی که با او همکاری داشتهاند، باربارا استرایسند، مایکل جکسون، لوسیانو پاواراتی و آرتا فرانکلین هستند.

الماس اصل

سلین از معدود هنرمندان معروفیست که صاحب نشان الماس شده است. برای کسب این مقام معتبر باید بیش از ده میلیون نسخه از یک آلبوم هنرمند به فروش برسد. سلین دو آلبوم دارد که نشان معتبر الماس را دارند؛ آلبوم «افتادن در دام تو» (Falling Into You) از سال ۱۹۹۶ و «بیا دربارهی عشق صحبت کنیم» (Let’s Talk About Love) از سال ۱۹۹۷.

پرطرفدارترین هنرمند زن

در سال ۱۹۹۱ برای شمارش میزان فروش آلبومها از سیستم Nielson Soundcan استفاده میشد. بر طبق آمار آمریکای شمالی فقط ریحانا و ماریا کری موفق شدند که از او فروش بیشتری داشته باشند!

دریافت نشان طلا

سلین رکورد موسیقی را نه تنها در آمریکا و کانادا، بلکه در تمام دنیا شکست. مردم از سراسر جهان او را دوست داشتند. یکی دیگر از موفقیتهای مثالزدنی او تواناییاش در نفوذ به بازار پیچیدهی فرانسه است. آهنگ «از عشق یا از دوستی» (D’amour ou d’amitie) حتی موفق شد نشان طلا را در فرانسه کسب کند!

بهتر کردن ظاهرش

طبیعتا زمانی که شهرت سلین رو به رشد بود، ضروری بود که ظاهرش هم با آن تطبیق پیدا کند. این موضوع با توجه به جوان بودن او در بدو ورودش به صنعت موسیقی، قابل درک است. بهخاطر دندانهای به‌هم ریخته‌اش، مردم به او لقب ناپسند «شغال دیون» (Canine Dion) را داده بودند. او تصمیم گرفت برای داشتن لبخندی زیباتر به جراحی روی بیاورد.

وقفه‌ی کاری

حتما به یاد دارید که دربارهی دوری سهسالهی جدایی سلین از دنیای موسیقی صحبت کردیم. او با آلبوم «روز جدیدی رسیده است» (A New Day Has Come) در سال ۲۰۰۲ به صحنه برگشت. بیشتر آهنگهای این آلبوم دربارهی چگونگی زندگی بهعنوان یک مادر هستند.

در دسترس همه‌ی طرفداران

با اینکه سلین در طی چند سال شهرت زیادی برای خودش رقم زده است، اما باز هم متواضع است و رفتار خوبی با طرفدارانش دارد. وقتی همسرش فوت شد، او به طرفدارانش این فرصت را داد که شخصا به او تسلیت بگویند. این خواننده اجازه داد که مراسم ختم از تلویزیون پخش شود تا طرفدارانش بتوانند شاهد این مراسم مهم باشند.

فقط با یک امتیاز بیشتر برنده شد

سلین دیون، برندهی مسابقهی یوروویژن سال ۱۹۸۸ شد! او رقیبش از انگلستان را تنها با یک امتیاز، شکست داد. مسئلهی عجیب این است که او از طرف کشور سوئیس در مسابقه شرکت کرده بود، در حالی که هیچ ارتباطی با این کشور نداشت!

طرفدار پروپاقرص مایکل جکسون

سلین دیون از بچگی همیشه مایکل جکسون را الگوی خود قرار داده است. سلین طرفدار پروپاقرص او بوده و از او الهام میگرفت. تااینکه بالاخره رویاهایش به حقیقت پیوستند! سلین وقتی هنوز ۱۸ ساله بود، درست مثل الگویش، چندین آلبوم منتشر کرده بود!

دختری پنج‌ساله در کافه

مسیر شغلی سلین دیون از پنجسالگیاش آغاز شد. در آن زمان او به طور معمول در یک کافهپیانوی خانوادگی، خوانندگی میکرد. اسم این کافه Le Vieux Brazil بود و در زادگاه سلین، یعنی شارلمانی کبک، قرار داشت.

«روز تازهای رسیده است» مورد انتقاد شدید قرار گرفت

آلبوم «روز تازهای رسیده است» سلین، نتوانست منتقدان را تحتتاثیر قرار دهد. آنها میگفتند که متن آهنگها پویایی کار‌های قبلی سلین را ندارند و بهیادماندنی نیستند. علیرغم انتقادات، این آلبوم، اولین اثر سلین بود که توانست در لیست ۲۰۰ آلبوم برتر بیلبورد، رتبهی اول را کسب کند!

نشان طلای فرانسه

سلین دیون هنوز نوجوان بود که توانست بهخاطر پرفروش بودن آلبومش در فرانسه، نشان طلا را کسب کند. جدا از سن کم او، سلین تنها هنرمند کاناداییست که توانست به این درجه برسد.

سوییس؟

در دههی هشتاد میلادی، سلین در مسابقات خوانندگی بینالمللی زیادی شرکت کرد. او در فستیوال آهنگهای معروف Yamaha در سال ۱۹۸۲ و همچنین مسابقهی یوروویژن سال ۱۹۸۸ شرکت کرد و در هردوی آنها نمایندهی کشور سوییس بود. او هر دو مسابقه را برنده شد.

کاخ سزار

وقتی سلین دیون در سال ۲۰۰۲ به دنیای موسیقی بازگشت، با کاخ سزار قرارداد بست تا شبانه در سالن کولوسیوم (Colosseum)، اجرا کند.

موفقترین کنسرت زنجیرهای تاریخ

این خوانندهی زن پرطرفدار، با بازگشت خود از صحنه انتقام گرفت. او توانست پرفروشترین سری کنسرتهای تاریخ را برگزار کند. آهنگهایی که در آنها اجرا میشدند، تمام آهنگهای محبوب و همچنین بازخوانیهای شگفتانگیزش را شامل میشدند. او توانست معادل مبلغ نجومی ۳۸۵ میلیون دلار سود کند.

یک کنسرت زنجیرهای دیگر!

سلین در سال ۲۰۱۱، بعد از کنسرت زنجیرهای موفقش، تصمیم گرفت کنسرتی دیگر برگزار کند. او قراردادی امضا کرد که ایجاب میکرد سلین تا سال ۲۰۱۹ روی صحنه حاضر شود.

پردرآمدترین برگزارکننده‌ی کنسرت‌های زنجیره‌ای

سلین دیون با هر اجرا، نیم میلیون دلار، درآمد کسب میکند! این باعث میشود که او بهعنوان پردرآمدترین برگزارکنندهی کنسرتهای زنجیرهای شناخته شود. درحقیقت، درآمد او حتی از بریتنی اسپیرز، التون جان و ماریا کری هم بیشتر است.

مستندی موفق

شرکت تلویزیونی اپرا وینفری (Oprah Winfrey)، مستندی دربارهی داستان زندگی سلین ساخت. در این مستند از جزئیات جالب و خصوصی زندگی او پرده برداشته میشود. در شبکهی تلویزیونی OWN کانادا، این مستند رتبهی دوم پربینندهترین برنامه را کسب کرد.

همه میخواهند کنار او بنشینند

طی یک نظرسنجی که وبسایت FlightNetwork.Com برگزار کرد، از ۸۰۰ نفر خواسته شد تا نام یک سلبریتی را که دوست دارند کنار او بشینند، ذکر کنند. سلین دیون به طور شگفتانگیزی بیشترین درصد رای (۲۳.۷%) را دریافت کرد! محشر است، مگر نه؟ مگر میشود کسی نخواهد کنار او بنشیند؟

خط تولید عطر

اینکه سلین در شاخههای تولیدی مختلفی فعالیت داشته، شگفت انگیز است. خط تولید عطر سلین یکی از پررونقترین کسبوکار‌های اوست. او به تازگی عطری جدید به اسم امضا (Signature) را وارد بازار کرده است. این چهاردهمین عطریست که سلین تولید کرده است.

او از بزرگترین هنرمندان الهام میگیرد

سلین، مایکل جکسون، کارول کینگ، آرتا فرانکلین، آن موری، چارلز آزناوور، باربارا استریسند و گروه موسیقی Bee Gees را الگو‌های خود میداند.

زندگی دلخراش سلین دیون: چیز‌هایی که نمیدانید


او بسیار شوخ‌طبع است

سلین دیون دارای صدایی قوی و کاریزمایی شکستناپذیر روی صحنه است، اما چیزی که طرفدارانش بیشتر از همه آن را تحسین میکنند، شوخطبعی اوست. با اینکه از لهجهی متفاوت و رفتار‌های سرگرمکنندهاش روی صحنه، در برنامههای Night Live و MADtv، به شکل مضحکی تقلید شده، اما او اهمیتی نمیدهد و به کارهایش ادامه میدهد. در حقیقت او به این رفتارش افتخار میکند و از آن راضیست. برای اثبات این موضوع، او یکبار در حین کنسرت نیویورکش، از آنا گستیر دعوت کرد روی صحنه بیاید.

طوفان کاترینا

بعد از طوفان فاجعهبار کاترینا در ۲۰۰۵، سلین به برنامهی زندهی Larry King رفت و نظرش را دراینباره گفت. او بدون هیچ واهمهای دولت آمریکا را سرزنش کرد و گفت که آنها کمک به قربانیان را در اولویت قرار نمیهند. او گفت: «آنجا مردمی در انتظار کمک نشستهاند. این رفتار به هیچ وجه قابل قبول نیست. چطور ممکن است کمک به قربانیان سخت باشد، در حالی که به آسانی به کشور‌های دیگر، هواپیما‌های جنگی میفرستند و جان مردم را میگیرند؟ ما باید به کشورمان خدمت کنیم».

هنرمندان دیگر، او را تحسین میکنند

سلین دیون نه تنها از لحاظ شغلی، بلکه به دلیل زندگی شخصیاش نیز الهامبخش هنرمندان زیادیست. حتی ستارگان معاصر مثل بریتنی اسپیرز، ریحانا، فرنک اوشن، ادل جوردین اسپارکز، لیا میشل، آریانا گرانده و تیلور سوییفت از او بهعنوان الگوی شخصی و حرفهای خود یاد کردهاند.

تیمبالند نیز او را دوست دارد

تیمبلند یک سلبریتی دیگر است که برای سلین احترام زیادی قائل است. این تهیهکننده، رپر، خواننده، ترانهنویس و دیجی دربارهی سلین گفته است: «سلین صدایی زیبا و نفسگیر دارد. او بسیار بااستعداد است. فکر کنم بتوانم اثری کلاسیک، دقیقا شبیه او خلق کنم».

سلین لاسوگاس را تغییر داد

رئیس و سردبیر مجلهی بازرگانی Pollstar در یک مصاحبه اظهار کردند که سلین، هنرمند‌های زیادی را به لاسوگاس جذب کرده است. مدیرعامل نمایشهای کاخ سزار با این گفته موافقت کرد و حتی گفت: «سلین بدون شک همیشه پیشتاز است. بیست سال پیش حتی نمیتوانستیم حضور شخصی برجسته مثل بریتنی اسپیرز را در وگاس تصور کنیم. اگر سلین این راه را باز نمیکرد، هیچ هنرمندی حتی فکر آمدن به وگاس را نمیکرد. او چهرهی وگاس مدرن را برای تمام مردم عوض کرد».

قلب من ادامه خواهد، آهنگ قرن

ترانه معروف فیلم سینمایی تایتانیک، توسط دو موسسه بزرگ موسیقی، به عنوان یکی از مهمترین آهنگ‌های قرن بیستم انتخاب شد.

سفیر حسن نیت

در اکتبر ۲۰۱۰، سلین دیون بهعنوان سفیر حسن نیت سازمان ملل متحد انتخاب شد تا علیه فقر و گرسنگی بجنگد و سه فرد معروف دیگر در این راه، همراهش بودند؛ رائول بوا، لیا سالونگا و سوزان ساراندون.

کانادا افتخاری بزرگ را نصیب او کرد

در سال ۲۰۱۳، سلین دیون، صاحب بزرگترین افتخار کانادا شد و از طرف فرماندار، ژنرال دیوید جانستون، مدال ملی کبک را کسب کرد. او همان جایزه را ۵ سال قبل دریافت کرده بود، اما تنها در جولای ۲۰۱۳ بود که به طور رسمی این مدال را در بام شهر کبک، تحویل گرفت.

او فردی نیکوکار است

با توجه به کمکهای بزرگ سلین به خیریههای مختلف، مقام سفیر حسن نیت، کاملا برازندهی اوست. او به گروههای مختلفی نظیر انجمن بیماری فیبروز سیستیک نیز کمک کرده است تا بتوانند با همراهی فستفود زنجیرهای مکدونالدز برای روز کودک پول جمع کنند.

اعترافی احساسی

چهار سال از مرگ رنه براثر سرطان میگذرد. آنها بیش از ۲۰ سال، بهعنوان یک زوج با یکدیگر زندگی کردند. سلین چندی پیش، اظهاریهای تاثیرگذار دربارهی زندگی عاطفیاش داشت. شایعهی عشق جدید سلین با سرعت در حال پخش شدن بود. جواب او اینچنین بود: «الان برای من خیلی زود است که بخواهم وارد رابطهای جدید شوم. من قطعا هنوز عاشق او هستم، همسر او هستم. او عشق زندگی من است. برای من خیلی سخت است که بخواهم خودم را در کنار فرد دیگری تصور کنم».

زندگی دلخراش سلین دیون: چیز‌هایی که نمیدانید


انجمن رمان نویسی


زندگی دل‌خراش سلین دیون؛ چیز‌هایی که نمی‌دانید

 
  • تشکر
Reactions: !MeŁłКa ƝasłƦłaƝ!
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا