خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

SELENA

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
27/2/20
ارسال ها
171
امتیاز واکنش
624
امتیاز
178
زمان حضور
1 روز 7 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
| فقط یک نکته، شاید لازم باشد عکس گوش‌هایتان را برای سونی بفرستید |


در همان معرفی‌های اولیه پلی استیشن 5 «صدای سه بعدی» (3D Audio) به عنوان یکی از ویژگی‌های کلیدی کنسول معرفی شد و حالا در استریمی که سونی چند ساعت پیش پیرامون سخت افزار کنسولش پحش کرد، بالاخره فهمیدیم که منظور ژاپنی‌ها از آن تغییرِ بزرگِ صداگذاری‌ها در نسل بعد چیست.
خود سرنی در مصاحبه با دیجیتال فاندری گفته که در زمینه پردازش صدا پلی استیشن 4 نسبت به پلی استیشن 3 یک حرکت رو به عقب بود و آن‌ها با ممکن ساختن صدای سه بعدی در همه مکان‌ها می‌خواهند این نقطه ضعف را در نسل بعدی پوشش بدهند. چگونه؟ به کمک چیپ سخت افزاری Tempest Engine.
این چیپ که درون پلی استیشن 5 گذاشته شده، می‌تواند از صدها منبع صدا با کیفیت بالاتر پشتیبانی کند. سرنی برای درک بهتر این جمله قطره‌های باران را مثال زد و در ادامه مصاحبه‌اش با دیجیتال فاندری گفت:​
در بازی‌های امروزی باران صدایی تک بعدی و ساده دارد. با Tempest Engine پلی استیشن 5 به دنبال این است تا با شبیه‌سازی برخورد هر قطره، دقیقا حس بودن در آن محیط را القا کند.​
نکته اینجاست این دستاورد فقط به‌خاطر حضور منابع بیشتر صدا و کیفیت بالاتر صداگذاری‌ها نبوده، بلکه سونی با اهمیت دادن به «موقعیت» می‌خواهد مخاطب را بیشتر در دنیای مجازی غرق کند. اینکه دقیقا آبجکت‌ها کجا قرار داده شده‌اند و بسته به فاصله‌شان چه صدایی باید شنیده شود.
صدای سه بعدی

البته بسته به شکل گوش و اندازه سر، مشخصا اینکه در چه فاصله‌ای چه قدر صدا بالا یا پایین باشد متفاوت است و بخش عجیب Tempest Engine هم همینجا خودش را نشان می‌دهد. در واقع پلی استیشن 5 با تشخیص اندازه گوش و سر می‌خواهد این چالش را برطرف کرده و باز تجربه دقیق‌تری را ارئه بدهد.
آنطور که صحبت‌های سرنی نشان می‌دهند سونی برای این مسئله دو راه حل پیش روی کاربر گذاشته، یکی اینکه او عکس یا ویدیوی گوش و سرش را برای سونی بفرستد تا با اسکن آن بازیکن به چیزی که مد نظرش بوده، برسد. یکی هم به گوش دادنِ فایل‌های صوتی برمی‌گردد که سونی در پلی استیشن 5 قرار داده است.
سرنی گفته دیتاهای مختلفی را جمع آوری کرده‌ تا حداقل در زمان عرضه پلی استیشن 5 این قضیه تشخیص شکل گوش و اندازه سر به خوبی پیاده شود ولی با توجه به اینکه در ادامه حرف‌هایش از جمله «این ماجراجویی است [اشاره به ویژگی «موقعیت»] که ما در چند سال آینده با هم طی می‌کنیم» بنابراین احتمالا این قابلیت با گرفتن دیتاهای بیشتر بهتر هم خواهد شد.
صحبت‌های سرنی نشان می‌دهند استاندارد طلایی Tempest Engine هدفون‌ها است و برای اسپیکرها یا سینماهای خانگی هم دستگاه یک فضای مجازی درست می‌کند تا در آن قابلیت‌های صدایش را به نمایش بگذارد.
اینکه سونی از عبارت «استاندارد طلایی» برای هدفون‌ها استفاده کرده به این خاطر است که در زمان عرضه پلی استیشن 5 هدفون‌ها و هدست‌ها بهتر از اسپیکرها و سینماهای خانگی می‌توانند توانایی‌های Tempest Engine را نشان بدهند. هرچند سونی گفته که دارد تلاش می‌کند تا در آینده همه دستگاه‌های پخش صدا به آن استاندارد طلایی که انتظار می‌رود، برسند.​


◘| صدای سه بعدی پلی استیشن 5 چگونه می‌خواهد تجربه بازی‌های ویدیویی را متحول کند؟ |◘

 
  • تشکر
Reactions: Afshin Javan
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا