خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
ویزای کاری برای اقامت اسپانیا

متقاضیانی که می خواهند در خصوص اقامت پس از تحصیل اسپانیا اقدام داشته باشند، می بایست نوع ویزا خود را تغییر دهند. یکی از عوامل تاثیر گذاری که در همین باب حائز اهمیت است، مطالعات گسترده در حین تحصیل، سپری کردن آموزش و پژوهش عالی و موفقیت های تمام کرده از موسسات بدون دریافت کمک هزینه یا یارانه باشد. بر طبق آخرین قوانینی که در اسپانیا حاکم است، افراد نباید هیچ گونه سابقه کیفری و سوء پیشینه ای در کشور خود و یا در اسپانیا داشته باشند.

ارائه قرارداد امضاء شده توسط کارفرما و با ذکر تمامی موراد نیز الزامی است. شرایط ذکر شده در نامه کاری می بایست مطابق با آخرین قوانین روز کار در اسپانیا باشد. درخواست کارفرما می بایست با آخرین سیستم های اجتماعی و قانون مالیات و تامین مطابقت داشته باشد. از دیگر موارد قابل توجه برای یافتن کار در اسپانیا مدارک آموزش عالی در خصوص مهارت کاری است که واجدین شرایط می بایست این مورد را در نظر بگیرند.



نامه کاری یا قراردادکاری برای اقامت اسپانیا

نامه کاری، پیشنهاد کاری یا همان Job offer به اداره کار و مهاجرت اسپانیا ارائه می گردد که در این نامه، نوع کار، سمت کاری، میزان حقوق ماهیانه و مجموع سالیانه همراه با بیمه قید شده است. طبق قوانین کار، اجازه اقامتی که توسط این نامه کاری برای افراد به ارمغان می آورد اقامت یک ساله است. این نوع اقامت کاری قابلیت تمدید سالیانه را دارد و تا زمانیکه متقاضی واجد شرایط کار باشد تمدید می گردد. با 5 سال کار و پرداخت بیمه و مالیات توسط کارفرما افراد می توانند برای اقامت دائم اسپانیا اقدام نمایند.



اقامت از طریق سرمایه گذاری در اسپانیا

اخذ اقامت پس از تحصیل در اسپانیا از طریق سرمایه گذاری از دیگر طرق مدنظر نیز می باشد که علاقه مندان به این طرق می بایست از روند سرمایه گذاری در اسپانیا آگاهی نیز داشته باشند. اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در این کشور برای متقاضیان خارجی از طریق ثبت شرکت یا آغاز کسب و کار جدید نیز مهیا می باشد.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


_مهاجرت تحصیلی اسپانیا_

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
اقامت از طریق ثبت شرکت در اسپانیا

نوعی دیگر اقامت پس از تحصیل وجود دارد که اشخاص واجد شرایط بتوانند با ارائه مدارکی شرکت به ثبت برسانند. در صورتی که کافرما، فردی حقیقی است می بایست با مدارکی دال بر هویت سیستم تائید و محل اقامت ارائه دهد. اگر کار آفرین، نهاد یا حقوقی باشد، می باست مدارک دال بر ثبت شرکت، اسناد ثبتی امضاء شده برای درخواست مجوز و ارائه رضایت بررسی هویت توسط سیستم احزار هویت و نوع اقامت ارائه دهند. قوانین ثبت شرکت در این کشور بدین صورت می باشد که افراد می بایست با ارائه طرح تجاری و اقتصادی این پارامتر را برای خود به ثبت رسانند. که در قیاس با سرمایه گذاری از ایران از هزینه های کمتری برخودار می باشد.


مدارک مورد نیاز برای اقامت پس از تحصیل اسپانیا


ناگفته نماند که متقاضیان اخذ اقامت پس از تحصیل اسپانیا می بایست یکسری مدارک به اداره کار و مهاجرت در خصوص کار ارائه دهند. فرم درخواست رسمی از جمله مدارک مورد بررسی است که می بایست در 2 نسخه تکمیل گردد و از طرف شرکت مورد استخدام یا کارفرما تکمیل گردد. ارائه مجوز ورود و کپی از صفحه پاسپورت و گواهی ثبت نیروی بین المللی از دیگر موارد متقاضیان کار در خصوص واجد شرایط بودن است. قوانین حاکم بر اسپانیا در ملاحظه بازار کار و اقتصاد با رکورد و شرایط نامساعد برخوردار می باشد. همین امر باعث شده است که این کشور نتواند نیازهای متقاضان خارجی را در خصوص اقامت پس از تحصیل در اسپانیا تامین کند.


کار حین تحصیل در اسپانیا

دانشجویان غیر اروپایی نیز مجاز به 20 ساعت کار در این کشور تحت عنوان ویزای دانشجوی هستند. هر دانش آموز با ویزای دانشجوی نیز اجازه 4 ساعت کار در روز بر روی یک اجازه کار خاص را نیز دارد. اخذ این مجوز کاری سخت نیست. کار تمام وقت در دوران دانشجویی در اسپانیا در دوره تابستانی سال تحصیلی در صورت عدم وجود کلاس نیز امکان پذیر است.


میزان حقوق و درآمد در اسپانیا

طبق آمار منتشر شده توسط موسسه ملی آمار (INE) میانگین دستمزد ماهانه کارگران اسپانیایی در سال 2017 برابر با 889 یورو بوده است که 0.6% بیش از سال قبل است. درآمد سالیانه در سال 2017 به میزان 15،682،300 € می باشد. گزارش INE همچنین نشان می دهد که حقوق و دستمزد در اسپانیا در سال 2017، که در حدود 1.590.3 € است ، 4.2 € کمتر از سال قبل است. متوسط دستمزد با اضافه کردن تمام حقوق و تقسیم به تعداد کارگران به دست می آید. در مقابل، حقوق و دستمزد متوسط این رقم است که به وسیله تقسیم کارگران در 2 بخش مساوی تقسیم می گردد و نصف حقوق متوسط را به دست می آورد.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


_مهاجرت تحصیلی اسپانیا_

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
شرایط لازم جهت اخذ پذیرش اسپانیا

داشتن شرایط و مدارک لازم جهت اخذ پذیرش اسپانیا الزامی میباشد و دانشجویانی که قصد ورود به دانشگاه های معتبر این کشور را دارند می بایست مدارک خود را به صورت کامل ارائه دهند. کشور اسپانیا در سال های گذشته در زمینه جذب دانشجویان خارجی بسیار موفق بوده است. سطح تحصیلات در دانشگاه های این کشور اروپایی بسیار بالا میباشد و دانشجویان می توانند با تحصیل در دانشگاه های معتبر اسپانیا زبان اسپانیایی را نیز به طور کامل یاد بگیرند. ورود به دانشگاه های این کشور و ارائه مدارک لازم جهت اخذ پذیرش اسپانیا نیاز به داشتن اطلاعات کافی از Dead Line دارد و متقاضیان می بایست از آخرین تاریخ ارائه مدارک مطلع باشند. شرایط و مدارک مورد نیاز جهت ورود به دانشگاه های کشور اسپانیا برای برخی از ملیت های متفاوت میباشد.

جمع آوری مدارک و اسناد مورد نیاز و همچنین داشتن شرایط مورد نیاز از مهم ترین عوامل ورود به دانشگاه های کشورهای مختلف میباشند. برای ورود به دانشگاه های کشور اسپانیا و شرکت در دوره های تحصیلی مختلف در مراکز تحصیلی این کشور، دانشجویان می بایست مدارک خاصی ارائه دهند. تحصیل در دانشگاه های کشور اسپانیا در 3 دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا انجام می شود و متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور را دارند می بایست به 2 زبان انگلیسی و اسپانیایی مسلط باشند. تا انتهای این نوشتار کارشناسان ما را همراهی کنید تا از مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در دوره های مختلف در دانشگاه های اسپانیا مطلع شوید.



شرایط ورود به دانشگاه های کشور اسپانیا

اخذ پذیرش در یک دانشگاه معتبر اسپانیایی مستلزم تامین و ارسال مدارک دانشجویی و اسناد متقاضی به موسسه مورد نظر می باشد. مراحل این پروسه باید با دقت انجام شوند. لازم به ذکر است که قبل از گرفتن تصمیم نهایی، بهتر است تا متقاضیان درباره شرایط و هزینه های تحصیل در دانشگاه مورد نظر اطلاعات کافی کسب کنند. برای شروع، دانشجویان می توانند یکی از شهرهای اسپانیا را برای تحصیل انتخاب کنند.

ممکن است انتخاب شهر برای تحصیل امری ساده به نظر بیاید، اما متقاضیان باید آن را با دقت انتخاب کنند؛ زیرا محل سکونت و تحصیل دانشجویان بر تجربه تحصیلی آن ها تاثیر گذار میباشد. متقاضیان بهتر است شهری را انتخاب کنند که سبک زندگی آن ها را به طور چشمگیری تغییر ندهد. بعد از انتخاب شهر، متقاضیان می بایست فهرست دانشگاه های آن شهر و برنامه های تحصیلی آن را بررسی کنند و دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنند.

بعد از انتخاب دانشگاه مورد نظر (به یاد داشته باشید که هر متقاضی می تواند برای اخذ پذیرش، مدارک مورد نظر خود را به 2 الی 3 دانشگاه ارسال کند)، متقاضیان می توانند به صورت آنلاین جهت اخذ پذیرش اقدام کنند. جهت ورود به دانشگاه های اسپانیا متقاضیان باید در آزمون ارزیابی دانشجویان در زمینه های علمی و همچنین تعیین سطح زبان اسپانیایی و انگلیسی شرکت کنند. دانشجویان می بایست علاوه بر ارسال مدارک خود به دانشگاه مورد نظر، هزینه های مربوطه را نیز به صورت کامل پرداخت کنند. همانطور که گفته شد ورود به دانشگاه ها و تحصیل در اسپانیا با ارائه مدارک و اسناد مورد نیاز امکان پذیر خواهد بود.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


_مهاجرت تحصیلی اسپانیا_

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
مدارک لازم جهت اخذ پذیرش اسپانیا در دوره کارشناسی

تحصیل در دوره کارشناسی در دانشگاه های کشور اسپانیا به زبان های انگلیسی و اسپانیایی امکان پذیر می باشد و دانشجویان برای کسب مدرک لیسانس می بایست به مدت 4 سال تحصیلی مشغول به تحصیل شوند. دانشجویان این دوره می توانند 10 ساعت در هفته کار کنند و درآمد داشته باشند. به طور کلی، دانشجویان می بایست برای کسب مدرک لیسانس 240 واحد تحصیلی را سپری کنند. به یاد داشته باشید که دانشجویان می توانند در هر سال تحصیلی از 60 الی 90 واحد اخذ کنند. ارائه مدرک زبان جهت تحصیل در این دوره الزامی می باشد و دانشجویان می بایست برای کسب قبولی و تحصیل در این دوره مدارک زیر را دارا باشند:

  • پاسپورت
  • مدارک شناسایی و پزشکی
  • مدرک دوره تحصیلی متوسطه (دیپلم و پیش دانشگاهی) به همراه ریز نمرات
  • مدارک زبان
  • توان مالی کافی
  • اخذ پذیرش در آزمون ورودی
  • پرداخت هزینه های مورد نیاز
  • ارسال مدارک به صورت کامل
  • ترجمه مدارک به زبان انگلیسی به صورت رسمی


مدارک لازم جهت اخذ پذیرش اسپانیا در دوره کارشناسی ارشد


کسب مدرک فوق لیسانس در دانشگاه های این کشور به مدت 2 سال طول می کشد و دانشجویان می بایست جهت تحصیل در این دوره مدرک زبان انگلیسی یا اسپانیایی داشته باشند. دانشجویان این دوره می توانند 20 ساعت در هفته کار کنند و درآمد داشته باشند و لازم به ذکر است که برای شرکت در دوره های پزشکی در این مقطع دانشجویان می بایست حتما مدرک زبان اسپانیایی داشته باشند. ارائه مدارک و اسناد زیر جهت تحصیل و کسب پذیرش در دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های اسپانیا الزامی می باشد:

  • پاسپورت
  • مدارک شناسایی و پزشکی
  • مدرک لیسانس کسب شده از دانشگاه معتبر به همراه ریز نمرات
  • مدارک زبان
  • توان مالی کافی
  • اخذ پذیرش در آزمون ورودی
  • پرداخت هزینه های مورد نیاز
  • ارائه مدارک به صورت کامل
  • ترجمه مدارک به زبان انگلیسی به صورت رسمی


مدارک لازم جهت اخذ پذیرش اسپانیا در دوره دکترا

تحصیل در این دوره در دانشگاه های کشور اسپانیا حداقل پنج سال طول می کشد و این مدت زمان تحصیلی به دو بخش تقسیم می شود. در بخش اول، متقاضیان و دانشجویان در دوره های تحصیلی و کلاس های آموزش شرکت می کنند و در بخش دوم دانشجویان می بایست پروژه های تحقیقاتی و پایان نامه خود را ارائه دهند. دانشجویان این دوره می توانند 20 ساعت در هفته کار کنند و درآمد داشته باشند. کسب پذیرش جهت تحصیل در دوره دکترا در دانشگاه های کشور اسپانیا با ارائه مدارک زیر امکان پذیر می باشد:

پاسپورتمدارک شناسایی و پزشکیمدرک فوق لیسانس کسب شده از دانشگاه معتبر به همراه ریز نمرات
مدارک زبانتوان مالی کافیاخذ پذیرش در آزمون ورودی
پرداخت هزینه های مورد نیازارائه مدارک به صورت کاملترجمه مدارک به زبان انگلیسی به صورت رسمی



انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


_مهاجرت تحصیلی اسپانیا_

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
شرایط تحصیل داروسازی در اسپانیا

اساسا تحصیل در هر یک از زیرشاخه های گروه پزشکی در دانشگاه های اسپانیا مانند بسیاری دیگر از کشورهای دنیا مستلزم سپری کردن دوره های یک ساله پِری مدیکال (pre-medical) در کالج می باشد. افراد متقاضی بعد از گذراندن این دوره ها می توانند در آزمون ورودی شرکت کرده و طبیعتا آن هایی که نمرات حد نصاب را به دست آورند، قادر خواهند بود که در دانشگاه ثبت نام کرده و به تحصیل دارو سازی در اسپانیا بپردازند.

تحصیل در رشته دارو سازی در کشور اسپانیا اصولا به زبان اسپانیایی انجام می شود. متقاضیان می توانند زبان اسپانیایی را پیش تر در کشور خود بیاموزند و نیز می توانند آن را در اسپانیا و در کالج های مربوطه بگذرانند. همچنین لازم است که متقاضی در دوران دبیرستان در یکی از رشته های ریاضی یا تجربی درس خوانده و دیپلم تحصیلات 12 ساله عمومی را در یکی از این 2 اخذ کرده باشد.



مدارک لازم پذیرش داروسازی در اسپانیا

برای اخذ پذیرش تحصیلی در رشته دارو سازی در کشور اسپانیا لازم است که ابتدا و طی درخواست رسمی به هیات پذیرش کالج مورد نظر، تقاضای پذیرش در آن جا را نمود. معمولا برای بررسی درخواست های پذیرش، مبلغی نیز با عنوان هزینه درخواست (Application Fee) واریز گردد. به همراه درخواست فوق باید مدارک ذیل نیز ارسال گردد:

  • گواهی پایان دوره 12 ساله تحصیلات عمومی به همراه ریز نمرات
  • ارائه رزومه تحصیلی (Curriculum vitae)
  • ارائه انگیزه نامه تحصیلی
  • ارائه پاسپورت و مدارک هویتی
  • عکس پرسنلی


مدارک لازم جهت ویزای تحصیلی اسپانیا

علاوه بر مدارک فوق که برای اخذ پذیرش تحصیلی به کالج ارسال می گردد، در صورت موفقیت در این امر و کسب پذیرش، می باید آن نامه پذیرش تحصیلی را به همراه مدارک مورد نیاز دیگری برای دریافت ویزای تحصیلی به سفارت ارائه داد. پرداخت شهریه سال اول دانشگاه از جمله مواردی است که جهت اخذ پذیرش نهایی از این کشور و اقصی نقاط دنیا می بایست مدنظر داشت. از جمله مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا عبارتست از:

  • ارائه نامه پذیرش دانشگاه
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • ارائه پاسپورت و مدارک هویتی
  • عکس پرسنلی
  • ارائه گواهی دال بر پوشش هزینه زندگی در اسپانیا
  • ارائه مدارکی دال بر محل اقامت در طول دوره تحصیلی

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


_مهاجرت تحصیلی اسپانیا_

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
هزینه تحصیل داروسازی در اسپانیا

هزینه های تحصیل در اسپانیا در واقع شامل هزینه های تحصیل به اضافه هزینه های زندگی است و برای محاسبه هزینه ها باید مجموع این دو هزینه را در نظر گرفت. هزینه تحصیل که در اسپانیا به منظور شهریه دانشگاه است که کاملا بسته به آن دانشگاه مورد نظر می باشد. به طور میانگین می توان شهریه هر سال تحصیل در رشته داروسازی در اسپانیا را چیزی در حدود 15.000 € دانست. درباره هزینه های زندگی نیز اسپانیا یکی از ارزان ترین کشورهای اروپایی است. می توان گفت هزینه های زندگی در اسپانیا به طور متوسط 20% ارزان تر از کشورهای بزرگ اروپا است.

ولی مقدم بر این مطلب، این است که هزینه های زندگی در هر جا اصولا ارتباط مستقیمی با سبک زندگی افراد دارد. اولین عامل در هزینه های زندگی مربوط به مسکن است که آن نیز به نوبه خود بستگی به مکان زندگی فرد دارد. بی شک زندگی در شهرهای بزرگی مانند مادرید و بارسلون بیشترین هزینه را در بر خواهد داشت که می توان با فاصله گرفتن از مرکز شهر و یا حتی فاصله گرفتن از شهرهای بزرگ، به میزان قابل توجهی در هزینه های زندگی صرفه جویی کرد. به طور میانگین می توان هزینه زندگی در اسپانیا را حدود 800 € در ماه دانست.



مهاجرت به اسپانیا 2019

کشور اسپانیا به دلیل شرایط آب و هوایی توانسته در سال های اخیر مورد توجه مهاجرین نیز قرار گیرد. این کشور از سال 1998 الی 2008 تعداد مورد توجه زیادی قرار گرفته است که این روند پس از سال 2008 با کاهش نیز مواجه شد. شهرهای بارسلونا و مادرید از جمله شهرهای پرتقاضا در خصوص مهاجرت به اسپانیا 2019 محسوب می شوند. قوانین مهاجرت به این کشور برای شهروندان خارج از اتحادیه اروپا از یکسری شرایط سخت ودشوار نیز برخودار می شود که نباید از آن چشم پوشی کرد و می بایست با بررسی شرایط توسط وکیل مهاجرت نسبت به این امر اقدام نمود.



انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


_مهاجرت تحصیلی اسپانیا_

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
تحصیل دکترا در اسپانیا

کشور اسپانیا همچنین بیش از یک محل برای سپری کردن تعطیلات آفتابی و دانشگاه های معتبر بین المللی با تاریخ و چندین فرصت تحصیلی است. دوره های تحصیلی دکترا در اسپانیا به خوبی سازماندهی شده اند تا آموزش را با کیفیت بالا و توسعه حرفه ای ارائه دهند. در این مقاله تمامی مواردی که دانشحویان تحصیل در مقطع دکترا (Phd) در اسپانیا باید بدانند نظیر؛ ساختار دانشگاه های Phd، هزینه های تحصیل، شرایط اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی نیز پرداخته می شود.

کشور اسپانیا به طور منظم تحت عنوان یکی از مقاصد محبوب برای مطالعه بین المللی محسوب می گردد. کشور اسپانیا تأکید ویژه ای بر آموزش و توسعه دکترا با محتوای درس ساختار یافته و روابط قوی با شرکای غیر آکادمیک نیز دارد. چشم انداز بین المللی، فرصت یادگیری زبان اسپانیایی، میراث فرهنگی، آب و هوا و هزینه های مقرون به صرفه تحصیل و زندگی توانسته برجستگی تحصیل دکترا در این کشور را دو چندان نماید. برخی از نکات برجسته ای که می توان از یک دکترای اسپانیایی در سال جاری انتظار داشت:
  • چشم انداز بین المللی: دانشگاه های اسپانیا از دانشجویان بین المللی استقبال می کند. این کشور دارای ارتباطی قوی با سایر کشورهای اروپایی است.
  • فرصت یادگیری زبان اسپانیایی: اسپانیا بهترین مکان برای یادگیری دومین زبان گفتاری جهان است.
  • هزینه مقرون به صرفه: هزینه زندگی در اسپانیا و هزینه تحصیل دانشجویان دکتری نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا نسبتا کم است.

نظام دانشگاهی کشور اسپانیا
کشور اسپانیا 50 دانشگاه معتبر دولتی را در خود جای داده است. برترین دانشگاه کشور اسپانیا، دانشگاه بارسلون است که در رنکینگ جهانی در رده 143 قرار دارد. دانشگاه ملی والنسیا، دانشگاه آتونومای مادرید، دانشگاه پولیتکنیکا دی مادرید و دانشگاه پولیتکنیکا دی والنسیا از دیگر دانشگاه های برجسته ی اسپانیا هستند. برای تحصیل در مقطع دکترا در کشور اسپانیا اشخاص نیاز به تهیه مدارکی جهت ارائه به دانشگاه مورد نظر خود نیز دارند. اشخاص متقاضی می بایست مدرک مقطع کارشناسی ارشد خود را به تایید دانشگاه مورد نظر برسانند. در برخی از مواقع دانشگاه پذیرنده، با توجه به دروسی که افراد گذراندند، دروسی تعیین می گردد که باید قبل از آغاز رسمی مقطع دکترا، آن دروس را با موفقیت سپری شود.

در برخی از دانشگاه های اسپانیا نیز پیش از پذیرش نهایی در دانشگاه، مصاحبه های حضوری از اشخاص به عمل می آید. سال تحصیلی در مقطع دکترا در دانشگاه های اسپانیا از شهریور ماه آغاز و تا پایان خرداد ادامه دارد.



انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


_مهاجرت تحصیلی اسپانیا_

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
دوره دکترا در اسپانیا

تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا به دو صورت و 2 دوره تقسیم می گردد. در دوره اول افراد باید دروس تخصصی در مقطع دکترا را سپری کنند. به طور معمول این دوره 2 سال به طول خواهد انجامید. پس از گذراندن این دوره، اشخاص می بایست یک دوره 3 ساله را سپری کنند که در این دوره پایان نامه پژوهشی خود را باید انجام دهند. در طول دوره تحصیلی اشخاص با 2 فرد مهم در ارتباط خواهند بود. استاد راهنما، مسئول کلیه کارهایی است که دانشجویان باید در محیط دانشگاه انجام دهند و البته یک مدیر پروژه نیز همراه اشخاص خواهد بود که فعالیت های خارج از دانشگاه را در یک موسسه علمی را بررسی می کند. علاوه بر این دو نفر، ممکن است با افراد و مربیان دیگری که در مسیر روبه جلوی پروژه افراد موثر هستند نیز معاشرت داشته باشند.


پیش نیاز پذیرش مقطع دکترا در اسپانیا


اشخاص متقاضی می بایست در نظر بگیرند که باید پیش از پذیرش در مقطع دکترا رزومه تحصیلی مناسبی داشته باشند. یک رزومه ایده آل شامل سوابق آموزشی، سوابق پژوهشی، شرکت در همایش های علمی، شرکت در مسابقات علمی، کسب جوایز و افتخارات علمی و آموزی از این قبیل خواهد بود. ترجمه یک کتاب مرتبط به رشته تحصیلی نیز می تواند یک برگ برنده بسیار قوی باشد. ارائه مقالات علمی معتبر در سطح بین المللی نیز برای اشخاص امتیاز ویژه ای محسوب می گردد. افراد همچنین می بایست یک انگیزه نامه تحصیلی را نیز برای استاد خود بفرستند و در آن اعلام نمایند که به چه دلیل قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا را دارند.



اخذ پذیرش دکترا در اسپانیا


اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع PhD در اسپانیا معمولا با ارائه مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد در یک رشته مرتبط صورت می گیرد. دانشجویان بدون مدرک تحصیلی می بایست نشان دهند که از سایر معیارهای دیگر حداقل معادل 300 اعتبار ECTS برخوردار می باشند. تایید مدارک در وزارت آموزش اسپانیا روندی سهل می باشد که روند آن از سفارت کشور اسپانیا نیز آغاز می گردد. اخذ پذیرش در مقطع دکترا در اسپانیا مستلزم ارائه مدارک تحصیلی تایید شده به همراه اسناد هویتی نیز می باشد. شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور اسپانیا در مقطع دکترا در دانشگاه ها متغیر است که اکثرا با معیار اضافی پذیرش تعیین می گردد. ارائه پیشنهاد رسمی یا بیانه شخصی دال بر توضیح شایستگی از موارد حائز اهمیت است.

اخذ پذیرش اغلب با آزمون و مصاحبه همراه است. دانشگاه مقصد می بایست اطلاعات دقیقی در باب پذیرش و برنامه های کاربردی در سایت خود منتشر کند. دستورالعمل های اخذ پذیرش در اسپانیا نسبتا دقیق در رابـ*ـطه با اسناد ارائه شده می باشد. اسناد رسمی معمولا با ترجمه متهور به اسپانیایی همراه است.



انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


_مهاجرت تحصیلی اسپانیا_

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
مدارک لازم جهت اخذ پذیرش مقطع دکترا در اسپانیا

آگاهی از مدارک لازم جهت تحصیل دکترا در اسپانیا از جمله موارد حائز اهمیت در همین خصوص نیز می باشد. اشخاص متقاضی تحصیل دکترا در اسپانیا نیز می توانند با مطالعه مقاله فوق و در انتها تماس با موسسه سفیران سروش سعادت اطلاعات خود را در این باب تکمیل نمایند. از جمله مدارک لازم جهت تحصیل دکترا در اسپانیا عبارتست از:

ارائه پاسپورت معتبر
ارائه گواهی تاییدیه دانشگاه یا موسسه ای که از آن پذیرش اخذ شده است.
ارائه گواهی دال بر تاییدیه پوشش سلامت
در برخی از شهرهای اسپانیا تاییدیه عدم سوء سابقه از پلیس محلی نیز اجباری است.
تاییدیه ای که در آن ثابت شود، اشخاص تمکن مالی کافی دارند تا در دوره تحصیل خود در کشور اسپانیا هزینه های زندگی خود را تامین کنند. افراد می بایست با توجه به حساب بانکی خود تاییدیه را از بانک دریافت کنند.


مدرک زبان لازم برای مقطع دکترا در اسپانیا

در سال های اخیر، دوره های تحصیلی زیادی به زبان انگلیسی وجود دارد. در واقع اشخاص این امکان را دارند که به زبان انگلیسی در مقطع دکترا نیز تحصیل کنند. اما به عنوان یک دانشجوی رشته دکترا در کشور اسپانیا افراد می توانند با تسلط به زبان آسپایی ارتباطات بیشتری داشته باشند. نمره مورد نیاز برای ادامه تحصیل در دانشگاه به سـ*ـیاست های آن دانشگاه بستگی دارد. البته این امکان نیز وجود دارد که دانشگاه از اشخاص متقاضی بخواهد که در آزمون DELE شرکت کنند. DELE در واقع آزمونی مشابه با آزمون IELTS به زبان اسپانیایی است.

در صورتی که بخواهید به زبان اسپانیایی تحصیل کنید، باید نمره C1 را در آزمون DELE اخذ کنید. اگر نتوانید مدرک مورد نیاز زبان را در زمان مشخص شده ارسال کنید، برای شما دوره هایی در نظر گرفته می شود تا بتوانید سطح زبان خود را تقویت کنید. هزینه این دوره ی زبان آموزی حدود 2.000 € است.



هزینه های تحصیل دکترا در اسپانیا

برای تحصیل در اسپانیا در مقطع دکترا پس از اخذ پذیرش از دانشگاه، اشخاص متقاضی باید درخواست ویزای نوع D داشته باشند تا به کمک آن بتوانند یک دوره کوتاه مدت جهت تکمیل مراحل ثبت نام و انجام مصاحبه پیش از پذیرش در کشور اسپانیا حضور داشته باشند. در صورتی که افراد موفق شوند که مراحل ثبت نام خود را کامل کنند می توانند برای اخذ ویزای دانشجویی اقدام نمایند. پس از آن که ویزای دانشجویی مورد تایید قرار گرفت، اشخاص متقاضی یک ماه زمان دارند تا نسبت به دریافت کارت شهروندی خود اقدام نمایند.

یکی از مسائلی که می تواند ذهن دانشجویان را به خود معطوف کند، هزینه تحصیل در دانشگاه اسپانیا است. در این رابـ*ـطه قیمت دقیق و مشخصی را نمی توان ارائه داد چرا که هزینه های ثبت نام در دانشگاه های مختلف متفاوت است. هزینه های تحصیل در مقطع دکترا می تواند تا 800 € در طول یک سال متغیر باشد و این هزینه تقریبا یک چهارم هزینه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد است. البته هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی اسپانیا به مراتب بیشتر است و گاهی از 10.000 € در سال نیز بی احترامی می کند.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


_مهاجرت تحصیلی اسپانیا_

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
بورس در مقاطع مختلف تحصیلی اسپانیا

بورسیه های دانشگاه های اسپانیا و موسسات آموزش عالی در این کشور در سال های اخیر رشد زیادی داشته است. فرصت تحصیل در این کشور برای اشخاص خارجی چشم اندازی ایده آل در خصوص ورود به بازار کار این کشور محسوب می گردد که نباید از آن چشم پوشی کرد. بورسیه تحصیلی در اسپانیا به منظور حمیات دانشجویان می باشد. اخذ بورس تحصیلی اسپانیا مستلزم دریافت پذیرش از دانشگاه و ویزای تحصیلی این کشور نیز می باشد. همان طور که قبلا هم به آن اشاره شده، شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور اسپانیا نیز متغیر می باشد که در حال حاصر تعداد زیادی از این دانشگاه ها نیز به آزمون ورودی یا مصاحبه نیاز دارند.



بورسیه دکترا در اسپانیا
مهاجرت از طریق تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا نیز بیشترین میزان درخواست را به خود اختصاص داده است. ارائه مدارک تحصیلی مرتبط با یک رشته تحصیلی به همراه IELTS 7 از جمله موارد حائز اهمیت در همین باب است. ارائه گواهی دال بر پذیرش از استاد راهنما یا سوپروایزر از سایر اهم موارد در خصوص تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا نیز می باشد. مجور کار پاره وقت به مدت 30 ساعت در هفته از جمله مواردی است که نباید از آن چشم پوشی کرد. اخذ بورسیه تحصیلی از کشور اسپانیا روندی دقیق می باشد که رابـ*ـطه با اسناد و مدارک از سوی فرد متقاضی نیز اعمال می گردد. تمامی اسناد می بایست به زبان اسپانیایی ترجمه گردد. زمان ثبت نام برای تحصیل در مقطع دکترا بین ماه سپتامبر تا می است.



هزینه زندگی دانشجویی در اسپانیا


هزینه زندگی در اسپانیا برای هر فرد حدود 800 € در یک ماه است. البته نباید این نکته را فراموش کرد که هزینه زندگی هر فرد با توجه به سبک زندگی او متفاوت است. بخش عمده هزینه ذکر شده، مربوط به هزینه مکان زندگی و هزینه های انرژی است. در کشور اسپانیا بورسیه های تحصیلی فراوانی وجود دارد و نیز می تواند به اشخاص کمک کند که هزینه های خود را کاهش دهند. اشخاصی که به دنبال مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل هستند می بایست از شرایط کار پس از تحصیل در این کشور هم نیز مطلع شوند. رکود اقتصاد در اسپانیا و نرخ بالای بیکاری در سال های اخیر و زبان اسپانیایی باعث سختی این روند نیز شده است


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


_مهاجرت تحصیلی اسپانیا_

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا