خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
  • عوامل اثرگذار منفی:
عوامل مختلفی بر هاله، چاكراها و به خصوص چشم سوم تأثیرات منفی اعمال می‎كنند. خستگی و كوفتگی، زیاده‎روی در میل و عمل ****، زیاده‎روی در خوردن به خصوص خوردن گوشت، زیاده‌روی در خوابیدن به خصوص در سحرگاهان، زیاده‌روی در صحبت كردن به خصوص صحبت‎های لغو از جمله عواملی‎اند كه بر چشم سوم تأثیر منفی می‎گذارند. هم‌چنین تفكرات منفی و منحرف، احساسات منفی و منحرف، عدم تعادل در احساسات، رفتارهای منفی یا منحرف، عدم تعادل در رفتارها، قطع رابـ*ـطه‌ی احساسی با دیگر افراد، گسستگی رابـ*ـطه با طبیعت و گسستگی رابـ*ـطه‌ی احساسی با خالق یكتا نیز تأثیرات منفی بر چشم سوم می‎گذارد.

زنگ خودبینی زقلبت دور كن چشم دل از حرف حق پر نور كن
امروزه مشخص شده است افرادی كه تمایلات **** بالایی دارند، در فعال كردن چشم سوم و حفظ این توانایی با مشكلات بیشتری روبه‎رو هستند. این واقعیت كه رهروان معنویت به خوبی به آن پی‌برده‎اند، با كشفیات اخیر درباره‌ی اثر غده‌ی پینه‎آل در تنظیم فعالیت‌های **** هماهنگی دارد.


● فعال سازی چشم سوم

اكثر كسانی كه روی چشم سوم كار می‎كنند و آن را فعال می‎نمایند، دید تازه‎ای نسبت به زندگی پیدا می‎كنند. كسانی كه با این چاكرا هماهنگ شده باشند، بر خود تسلط پیدا می‎كنند و منشاء انرژی معنوی، شهود، خرد، ادراك و زیركی قابل توجهی خواهند شد.
به خاطر بسپارید كه فعال سازی چشم سوم، یك شبه محقق نمی‌شود، بلكه این روند به سال‌ها وقت، صبر، حوصله و همت فراوان احتیاج دارد. گاهی اوقات باز شدن كامل آجنا ممكن است تا چهل سال طول بكشد. فعال شدن چشم سوم یك روند تدریجی است. چشم سوم بسته مانند یك سد می‌ماند كه باید ابتدا در آن یك روزنه‌ی كوچك ایجاد كرد، سپس این روزنه را به یك سوراخ تبدیل نمود، بعد از آن این سوراخ را بزرگ كرد، آنگاه با توسعه سوراخ یك سوراخ قطور به وجود آورد و در نهایت این سوراخ عظیم در این سد می‌تواند به تخریب كامل سد منتهی گردد.


بدیهی است ترك محرمات و مكروهات و عمل نمودن به واجبات و مستحبات، بهترین و مطمئن‌ترین اثرات مثبت را بر چشم دل اعمال كرده، موجب تحریك و فعال نمودن آن می‌شود ، مشروط برآن‌كه به ظاهر و باطن اعمال مذكور توجه گردد.
چشم سوم در بدو تولد در نوزادان باز و فعال است ولی به تدریج بسته و غیر فعال می‌شود. ظاهراً روند بسته شدن آجنا هم‌زمان با بسته شدن ملاج سر اتفاق می‌افتد. البته این بسته شدن به صورت كامل و مطلق نمی‌باشد. علت اصلی این انسداد تعلّقات دنیایی می‌باشد، كه در كودكان به گونه‌ای و در بزرگسالان به گونه‌ای دیگر جلوه می‌كند. در عده‌ی كمی از كودكان، چشم سوم، همچنان تا سنین بالا باز می‌ماند.


خانم‌ها به نسبت آقایان به مسایل معنوی و امور ماورایی علاقه‌ی بیشتری نشان می‌دهند. هم‌چنین فعالیت چشم سوم به‌طور كلی در خانم‌ها بیشتر از آقایان می‌باشد. خانم‌هایی كه تمرین‌های فعال سازی آجنا را انجام می‌دهند، خیلی سریع‌‌تر از آقایانی كه همان تمرین‌ها را انجام می‌دهند، به نتیجه می‌رسند. این پدیده طی سال‌های زیاد تدریس نویسنده این كتاب در كلاسهای تئوری و عملی نیز تجربه شده است. به نظر می‌رسد كه چشم سوم در بیشتر زنان هنگام زایمان طبیعی به صورت موقت باز می‌شود.


در روند فعال سازی چشم سوم ممكن است در تماس با آگاهی ذهن، نور جلوه‎گر شود. این نور ابتدا به صورت دایره‎ای و گاهی مانند شعله شمع دیده می‎شود. ظهور این نور در چاكرای آجنا، نشانه‌ی پیشرفت یك رهرو در مسیر اوست. مردم اغلب احساس نور در چاكرای آجنا را با عبارات مختلفی تعبیر می‎كنند. نور اصلی و واقعی در مرحله‌ی سامادهی رؤیت می‎شود. سامادهی بالاترین مرحله‌ی روحی است، در این مرتبه هیچ آغاز یا پایانی وجود ندارد و آنچه هست، حقیقت، آگاهی و سعادت بی‎پایان می‎باشد. نورِ آجنا، تجربه‎ای است كه آغاز حیات معنوی را نشان می‎دهد، اما نور سامادهی تجربه‎ای بی‎بازگشت می‎باشد. هنگامی كه نور آجنا پدیدار می‎گردد، توصیه می‎شود كه به تمرین‎های مراقبه‎ای پرداخته، آگاهی روی چشم سوم متمركز گردد، تا این‌كه آگاهی با نور آمیخته شود.


وقتی نور آجنا بیدار می‎شود، درخششی فزآینده پیدا می‎كند، تا حدی كه درخششی برابر با هزاران خورشید می‎یابد. نور سفید چاكرای آجنا بی‎نهایت قدرتمند است. انسان می‎تواند با قدرت اراده، آگاهی خود را به جاهای دور بفرستد و اطلاعاتی كسب كند. به واسطه‌ی همین نور الهی است كه جویندگان معنویت نسبت به خدای خود بصیرت پیدا می‎كنند. صادق آل محمد علیه‌السلام می‌فرمایند: «نور را جستم، آن را در گریه و سجده یافتم.»


انجمن رمان 98 | بهترین انجمن رمان نویسی


_ متافیزیک و چشم سوم _

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
نورِ نورِ چشم، خود نورِ دل است نور چشم از نور دل‌‌‌‌ها، حاصل است
باز نورِ نور دل، نور خداست كو زرنگ و عقل و حس، پاك و جداست
«در كتاب ـ اثبات الوصیه مسعودی ـ خطبه‌ای از امیرالمؤمنین علیه‌السلام نقل شده كه قسمتی از آن، این است: ای خداوندی كه سبحان و پاكی، كدام چشم توانایی مشاهده روشنائی نورت را دارد و صعود به سوی نور تابناك قدرتت را می‌یابد و كدام فهم و درك را چه امكانی است جز چشمانی كه تو خود از آنها پرده‌برداری فرموده‌ای و حجاب‌های كوری را از آنها برگرفته‌ای؛ پس ارواح آنها در حال صعود به اطراف بالهای آن ارواح هستند؛ پس آنها تو را در اركان وجودت می‌خوانند و در انوار عظمتت فرورفته‌اند و از این عالم خاكی بالا آمده و به كبریای تو نگریسته‌اند...» (طریق عرفان، ص۱۳۵)


گر نكشم به چشم تو، نور زكحل خویشتن
چشم تو درك كی كند، حضرت كبریای من
با بیدار كردن چاكرای آجنا، می‎توان شكل واقعی كالبد اختری را درك كرد. با مراقبه روی چشم سوم می‎توان قدرت به‌دست آوردن همه‌ی خواسته‎ها را كسب نمود، چون فرمانی كه از آجنا صادر شود، باید به اجرا درآید، به همین دلیل است كه این چاكرا را آجنا به معنی «دستور» نامیده‎اند.
نوری كه ضمن مراقبه از چاكرای آجنا ساطع می‎شود، از نیروی ذهن منشاء می‎گیرد و از طریق آجنا متمركز می‎شود. خواسته‎های ذهن از طریق آجنا عمل می‎كنند، بنابراین كسانی كه با بیدار كردن آجنا، این گذرگاه را گشوده‎اند، انسان‌های بزرگی هستند كه می‎توانند كارهای بزرگ انجام دهند. آجنا مجرای قدرت اراده انسان است. از این مجرا می‎توان دعای خیر خود را نثار بشریت كرد و پیام‎هایی برای اهداف خیرخواهانه و برقراری صلح در جهان فرستاد. پس آجنای فعال مجرایی برای عملكرد اراده در جهان می‎سازد، این قدرت می‎تواند به دو گونه سازنده یا مخرب به كار گرفته شود. فرم مخرب آن همان جادوی سیاه است، كه افراد شیطانی از آن استفاده می‎كنند.


با آرامش و تحمل سختی‎ها، با قدرت ریاضت و با كار سخت می‎توان چشم سوم را بیدار كرد و سطوح و ابعاد جدیدی از آگاهی را در برابر خود گشود. توجه نمایید كه ریاضات به دو نوع شرعی و باطله تقسیم می‌شوند. ریاضات شرعی آنهایی است كه با فرهنگ اسلامی سازگار بوده و عرفای شیعی نیز بدان عمل می‌نموده‌اند. ریاضات باطله با احكام شریعت تضاد داشته و از طرف بزرگان دینی مردود شمرده شده‌اند.


یگانه فیلسوف عصر، عارف بالله، علامه، آیت الله سید محمد حسین طباطبایی در كتاب «رساله الولایه» ـ كه به تعبیر آیت الله جوادی آملی بهترین اثر علامه است ـ دست برداشتن از ریاضت‌های شرعی و روی آوردن به ریاضت‌های سختِ غیرشرعی را یك نوع فرار از سخت‌تر به آسان‌تر می‌دانند. از نظر ایشان تبعیّت و فرمان‌برداری از شرع، نفس كُشی دایمی و تدریجی است و مادام كه نفس موجود باشد، ریاضت‌های شرعی نیز باید انجام گیرد. اما ریاضت‌های سختِ غیرشرعی، قتل دفعی و غیر تدریجی نفس به شمار می‌آید و برای همین این ریاضت‌های سختِِ غیرشرعی در اصل آسان‌تر و كم‌ایثارتر است. (طریق عرفان، ص۸۰)


تا چشم بر ندوزی از آنچه در جهان است
در چشم دل نیاید چیزی كه مغز جان است
هنگامی كه دست‌هایتان را در برابر چشم‌هایتان نگه می‎دارید یا به سادگی چشم‌هایتان را می‎بندید و از ناحیه اطراف مركز پیشانی آگاه می‎شوید، جرقه‎هایی از نور مانند چشمك زدن ستارگان می‎بینید، یا شاید نوری سفید و ضربان‎دار یا حلقه‎ای از نور رنگین ببینید. همان طور كه در حالت خواب، رؤیا می‎بینید در حالت مراقبه نیز می‎توانید به چنین بصیرتی دست پیدا كنید.


گاهی شگفت انگیزترین اشعار، ناگهان در ذهن جاری می‎شود یا وقتی كه روی مسئله‌ای به‌طور مداوم كار می‎كنید تا كاملاً خسته می‌شوید و عقب نشینی می‎كنید، در یك چشم برهم زدن راه حل مانند جرقه‎ای خورشید‎سان در ذهن شما پدیدار می‎شود. همه‌ی این پدیده‎ها مربوط به فعالیت نامحسوس ذهن در سطح ناخودآگاه است. ارتباط بین ضمیر آگاه و این گونه پدیده‎ها از طریق آجنا برقرار می‎شود.


انجمن رمان 98 | بهترین انجمن رمان نویسی


_ متافیزیک و چشم سوم _

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
تكنیك‌های فعال‌سازی چشم سوم


فعال نمودن آجنا به علم، آگاهی و ظرفیت احتیاج دارد. بدیهی است كه فعال شدن چشم سوم قبل از حصول این موارد، می‌تواند فاجعه ایجاد كند. برخی از جویندگان و طالبان به دنبال شیوه‌های فوری و آنی برای فعال سازی چشم سوم می‌باشند. اینان غافل‌اند كه در صورت دستیابی به این شیوه‌ها، بزرگ‌ترین ضررها و آسیب‌ها را به خود وارد خواهند نمود.

انجام تمرین‌های منظم و مستمر، زیر نظر مربی آگاه و ورزیده، می‌تواند آجنا را بیدار نماید. دقت نمایید انجام تمرین بدون داشتن و نظارت مربی عالم و عامل، تبعات و مشكلات فراوان به دنبال خواهد داشت. با عنایت به موارد مذكور، در ادامه بحث به بعضی از تمرین‌های مفید برای تحریك آجنا اشاره می‌گردد:

۱ ) شست‎وشوی حفرات و سینوس‎های بینی كه باید زیر نظر استاد و طبق اصول خاصی انجام گردد. این عمل باعث تحریك اعصاب اطراف آجنا می‎شود. سینوس‌ها و سلامت آنها با عملكرد چشم سوم ارتباط دارد.

۲ ) تنفس سایشی كه باید در حضور استاد انجام شود. در این حالت انتهای گلو و كام نرم توسط هوای دم و بازدم به ارتعاش درمی‌آید و این خود باعث ارتعاش غده‌ی صنوبری و غده‌ی هیپوفیز می‎گردد. در تنفس سایشی با تنگ كردن مجرای حلق، دم و بازدم انجام می‎شود، به‌طوری كه هوا به سختی وارد و خارج شده و ضمن ایجاد صدا، دیواره‌ی حلق را به ارتعاش درمی‎آورد. این حالت مانند خرخر كردن در خواب می‎باشد و در افرادی كه خوابشان سنگین است دیده می‎شود. در تنفس سایشی دم از طریق بینی و بازدم از راه دهان انجام می‎شود. این تمرین بسیار حساس و خطرناك است.

۳ ) ماساژ دادن و ضربه زدن به پیشانی در حالت آرامش و خلسه باعث تحریك چشم سوم می‌شود. این كار باید با توجه و تمركز كامل صورت گیرد. با عنایت به ارتباط كالبد فیزیكی با كالبد اثیری، اثرات ماساژ و ضربه بر پیشانی به چشم سوم منتقل می‌شود. این تمرین ابتدا به صورت فیزیكی و سپس به شكل ذهنی انجام می‌شود.

۴ ) حركت كره چشم به سمت بالا، پایین، چپ و راست به صورت فیزیكی و ذهنی بر تحریك آجنا مؤثر است. این تمرین نیز در حالت آرامش و خلسه با تمركز و آگاهی كامل انجام می‌شود.

۵ ) بالا كشیدن پلك‌ها، ابروها و پوست پیشانی به صورت فیزیكی و ذهنی، در حالت آرامش و خلسه، با توجه و تمركز نیز تمرین دیگر می‌باشد.

۶ ) برداشتن پرده‌ی خیالی از جلوی چشمان در حالت مراقبه كه به صورت تجسم در ذهن صورت می‌گیرد، هم بر فعال سازی آجنا مؤثر است.

۷ ) تجسم یك نقطه بر پیشانی، تبدیل آن به یك دایره‌ی كوچك و سپس بزرگ نمودن این دایره تا زمانی كه تبدیل به یك دایره با قطر حدود بیست سانتی‌متر شود، هم به عنوان یك تمرین توصیه می‌گردد. این تمرین نیز در حالت آرامش و خلسه انجام می‌شود.

۸ ) پالایش بیرونی و درونی هم برای تحریك آجنا لازم و ضروری است. پالایش بیرونی به معنای حذف وسایل و چیزهای زاید و اضافی از محیط كار و سكونت می‌باشد. پالایش درونی نیز به معنای حذف افكار زاید و اضافی از مغز و ذهن است.

۹ ) ذكر گفتن به خصوص در حالت‎های خاص، برای مثال ذكر گفتن در حال سجده و یا ذكر گفتن در حال مراقبه بسیار مفید و مؤثر است. آرام بودن جسم و ذهن، تمركز داشتن بر آجنا و انتخاب ذكر مناسب از جمله عوامل مهم در این شیوه است. لااله‎الاالله یكی از بهترین ذكرها برای این كار می‎باشد و در منابع دینی نیز توصیه شده است.


۱۰) سجده با آگاهی كامل به آداب ظاهری و باطنی آن و رعایت این آداب، بر فعال شدن چشم دل اثرات بسیار خوبی دارد. در سجده می‌توان همان ذكر معروف سجده‌ی نماز و یا ذكر یونسیه (لا اله الا انت سبحانك انی كنت من الظالمین) را تكرار نمود.


انجمن رمان 98 | بهترین انجمن رمان نویسی


_ متافیزیک و چشم سوم _

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
۱۱ ) گریه كردن به خصوص به بهانه‌ها و نیّات معنوی بر چشم سوم اثرات بسیار عالی می‌گذارد. می‌توان ذكر، سجده و گریه را با هم توأم نمود. این تركیب یكی از بهترین و قوی‌ترین تمرین‌های مؤثر بر چشم سوم می‌باشد.

۱۲ ) تجسم آسمان در شب در حالت مراقبه و یا مراقبه‌ی دیداری بر آسمان و قرص كامل ماه در شب نیز از جمله تمرین‌های مفید است. هم‌چنین تجسم چاكرای شماره‌ی شش به صورت ایده‎آل و مراقبه بر آن نیز مؤثر می‎باشد. در این حالت باید فرم، اندازه، رنگ و چرخش این چاكرا به صورت طبیعی و ایده‎آل تجسم گردد.

۱۳ ) تجسم نهری از نور طلایی كه از ناحیه‌‌ی پسین لگن به سمت نخاع و مغز می‎آید و نهری از نور صورتی كه از ناحیه‌ی پیشین لگن به سمت نخاع و مغز در حركت است، به‌طوری كه این دو نهر در بالا به هم‌دیگر رسیده، به صورت قوس یكدیگر را قطع می‎كنند. این تمرین نیز باید در حالت مراقبه انجام شود.

۱۴ ) صرف مراقبه بر چشم سوم نیز مفید است. در این حالت سطح آگاهی تا منطقه‌ی چشم سوم گسترش می‎یابد. برای این منظور پس از آرام نمودن جسم و ذهن، چشم‌ها را بسته، در این حالت به‌طور طبیعی در مركز چشم سوم قرار می‎گیرید، به شرط آن‌كه توجه‌تان فقط بر تاریكی پشت چشم‌ها باشد.

۱۵ ) برای فعال سازی آجنا می‌‌توان طالب را به حالت خلسه فروبرد و پیشانی بر پیشانی او گذاشت. (چشم سوم استاد بر روی چشم سوم سوژه قرار می‎گیرد)، در این حالت با ارسال مستقیم انرژی از آجنای خود به آجنای سوژه، به فعال سازی چشم سوم كمك می‌شود. برای این تكنیك سوژه روی تـ*ـخت یا روی زمین در جهت شمال ـ جنوب دراز كشیده و استاد به گونه‎ای بالای سر وی می‎نشیند، كه به راحتی بتواند پیشانی بر پیشانی او بگذارد. در این تمرین لازم است استاد و معرفت‌جو هر دو مرد و یا هر دو زن باشند. این تمرین ابداع نویسنده این كتاب می‌باشد.

بدیهی است موارد مذكور فقط لیستی از تمرین‌های چشم سوم می‌باشد، و هر یك از موارد فوق برای اجرا به دستورالعمل خاص اجرایی احتیاج دارد. «باربارا برنن» در كتاب معروف خود (هاله درمانی با دستان شفابخش) نیز تمرین‌هایی برای این منظور ارائه كرده است. «لوبسانگ» رامپا در كتاب چشم سوم از شیوه‎های فیزیكی خشن برای باز كردن چشم سوم كه برای وی اتفاق افتاده است، یاد می‎كند.

حضرت آیت الله العظمی مكارم شیرازی در تفسیر ارزشمند نمونه می‌فرمایند: «ایمان و عمل صالح چشم دل را بینا می‌كند.» (تفسیر نمونه، ج۲۰، ص۱۴۱). علامه طباطبایی ـ مفسر كبیر قرآن ـ نیز معتقد است كه: «آن مانعی كه میان مردم و خدا حائل شده همانا تیرگی گناهان است كه مرتكب شده‌اند و این تیرگی‌ها است كه دیده دل‌های ایشان را پوشانده و نمی‌گذارد كه به مشاهده پروردگار خود تشرف یابند، پس معلوم می‌شود كه اگر گناهان نباشد جانها خدا را می‌بیند نه چشم‌ها.» (ترجمه المیزان، ج۸ ، ص۳۰۸)


انجمن رمان 98 | بهترین انجمن رمان نویسی


_ متافیزیک و چشم سوم _

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
مراقبه‌ی چشم سوم


بهتر است این تمرین را زمانی انجام دهید كه بتوانید به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه تنها باشید. یا اگر این تمرین را به صورت گروهی انجام می‌دهید، باید همه ساكت باشند. در مكان تمرین نباید منبعی از نور وجود داشته باشد. البته شما می‎توانید یك شمع روشن در اتاق داشته باشید، به شرط آن‌كه در پشت سر شما قرار گیرد و مزاحم شما نباشد.


روی یك صندلی راحت بنشینید و در حالت آرامش قرار بگیرید. می‎توانید در حین تمرین از موسیقی دلخواه خود استفاده كنید، البته موسیقی باید ملایم و آرام بخش باشد، مانند صدای فلوت یا اصوات طبیعت. اگر با استفاده از بخور ملایم احساس بهتری پیدا می‎كنید، این كار را انجام دهید.


با تمركز بر دید چشم سوم خود، به تصویری نگاه كنید یا تصویری را در ذهن مجسم نمایید. (برای حالت اول یك تصویر مناسب، زیبا و رویایی انتخاب كنید) توجه خود را به سوی مركز تصویر جاری كنید، در این حالت به آرامی از عدد ۱تا ۱۴۴ بشمارید. سپس چشمانتان را ببندید و دوباره تا ۱۴۴ بشمارید. ممكن است با بستن چشم‌ها، تصویری با رنگ‎های متضاد مشاهده كنید، همچنان توجه خود را روی مركز پیشانی متمركز كنید. حتی اگر هنوز چیزی نمی‎بینید، ناامید نشوید، شما با تمركزِ توجه خود روی جایگاه چشم‎سوم، بدون مشاهده آن نیز می‎توانید به نتیجه برسید. پس از این‌كه تا ۱۴۴ شمردید، چشمانتان را باز كنید و دوباره به تصویر نگاه كنید. درحالی‌كه دید شما بر مركز تصویر متمركز است، تا ۱۴۴ بشمارید. سپس چشمانتان را ببندید و در حال نگریستن به نور درونی تا ۱۴۴ بشمارید. در این هنگام است كه می‎توانید آنچه را كه می‎خواهید طلب كنید.


اجازه ندهید كه در حین تمرین هیچ چیز حواس شما را منحرف كند. ممكن است ببینید كه تصویر حركت می‎كند. بعدها خواهید فهمید كه چشم سوم عملكردهای بسیار عجیب و اسرارآمیزی دارد. حتی ممكن است روزی بتوانید هوای بین خود و تصویر را ببینید. اما در هر شرایطی با تمركز كامل به مراقبه‌ی خود همراه با بسته و باز كردن چشم‌ها ادامه دهید.


در پایان تمرین چشمانتان را ببندید و برای هر مدت كه دوست دارید در سكوت و آرامش باقی بمانید. هرگز به چشمانتان فشار نیاورید. اگر هر زمان در حین تمرین در چشمانتان فشار یا خستگی احساس كردید تمرین را قطع كنید.


زمانی خواهد رسید كه بتوانید بدون آن‌كه ابتدا به تصویر نگاه كنید، نور را در سر خود مشاهده كنید. به هر حال با كمك یا بدون كمك حس بینایی، شما خواهید توانست نتایج سودمندی كسب كنید. آنگاه كه نور درون را می‎بینید، وقت آن رسیده است كه آنچه را می‎خواهید طلب كنید. در این حالت خواستن، واقعاً توانستن است.


بعد از مدتی تمرین، شما خواهید توانست آن‌چنان آرامشی در خود ایجاد كنید، كه كاملاً بر موضوع دیداری تمركز داشته باشید و بتوانید جسم خود را در حالت خواب ترك كرده، از طریق چشم سوم به سفر بپردازید. كسانی كه از حلقه‌ی طلایی عبور می‎كنند و تونل مربوطه را پشت سر می‎گذارند وارد عالم اختری می‎شوند. این‌كه از اینجا به كجا سفر كنید، به آگاهی شما بستگی دارد. زیرا این آگاهی شما است كه هر چه در این سطح می‎بینید به وجود می‎آورد. بهتر است قبل از سفر مقصدی برای خود در نظر بگیرید. شما می‎توانید به بخش‌های مختلف عالم اختری سفر كنید و موجودات اختری را ملاقات نمایید. در این سفر حتی می‎توانید از عالم اختری بگذرید و به عالم بعدی بروید.


با تمرین مداوم شما خواهید توانست وضوح و قدرت نور را افزایش دهید، تا این‌كه هیچ چیز دیگری به جز نور نبینید. در این هنگام است كه شما می‎توانید به این نور بپیوندید و با آن یكی شوید. این نور یك توهم نیست، بلكه پاسخی است كه از سوی دیگر به شما داده می‎شود. این پاسخ در زندگی روزانه شما به تدریج به صورت سلامت بیشتر، روشنی اندیشه و شادمانی نمایان می‎شود.
در تمرین‎های اول انتظار زیادی نداشته باشید. این تكنیك به تمرین زیاد نیاز دارد، اما انجام یك بار در روز برای حدود یك ماه حتماً نتایج خوبی خواهد داشت.


انجمن رمان 98 | بهترین انجمن رمان نویسی


_ متافیزیک و چشم سوم _

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
بهترین زمان‌ها برای انجام مراقبه‌ی چشم سوم، ساعت شش صبح، دوازده ظهر، شش عصر و دوازده نیمه‎شب است. در این ساعت‌ها نوسان‌های مغناطیسی مفید در اطراف زمین جریان دارد. البته همه‌ی افراد نمی‎توانند در این ساعت‌ها به مراقبه بپردازند. اما زمانی كه تعداد زیادی از مردم به‌طور هم‌زمان و گروهی به مراقبه می‎پردازند، می‎توان نیروی عظیمی از مراقبه كسب كرد. از آنجا كه شما هنگام مراقبه مرزهای زمان و مكان را پشت سر می‎گذارید، هیچ فاصله‎ای بین شما و كسانی كه در سایر نقاط كره زمین به مراقبه می‎پردازند، وجود ندارد. ما به سادگی می‎توانیم در تمام دنیا مراقبه‌ی گروهی انجام دهیم.


یكی از جالب‎ترین واقعیت‎ها درباره‌ی چشم سوم این است كه وقتی نور در چشم سوم دیده می‎شود، می‎توان آن را به درون بدن انتقال داد. این جریان می‎تواند به خواست شما، به قسمت‌های مختلف بدنتان جریان پیدا كند. به سادگی از اراده‌ی خود استفاده كنید و قسمتی از بدنتان را كه می‎خواهید این نور در آن جریان یابد، مجسم كنید؛ جریان نور از اراده‌ی شما پیروی خواهد كرد و برابر تجسم شما به حركت در خواهد آمد. ابتدا جریان را به قلب بفرستید، تا احساس دلپذیری پیدا كنید. به این احساس اجازه دهید كه رشد كند و تمام بدن شما را به نوسان در آورد و همه جای آن را فراگیرد. این پدیده فرآیند شفابخشی و نیرودادن است.


مراقبه‌ی چشم سوم (تمرینی از علامه طباطبایی)
«... شناخت خداوند یك امر بدیهی و روشن و از بدیهی‌ترین بدیهیّات است و آنچه كه مانع شناخت خداوند است جهل نیست بلكه غفلت است و این غفلت نیز در اثر مشغول شدن به امور بی‌ارزش و پست دنیا ایجاد می‌شود؛ پس خداوند برای هیچ كس دوتا ((دل)) قرار نداده است.
پس همین دل است كه اگر اشتغال به دنیا پیدا كند موجب محبّت آن می‌گردد و تمام همّت و تلاش انسان به آن تعلّق می‌گیرد؛ پس همین امر تمام دل را به اشتغال خود در می‌آورد و دیگر جایی از این آینه دل صاف نمی‌ماند تا جمال خداوند سبحان در آن منعكس شود و معرفت حاصل شود؛ پس همانا مسأله، مسأله دل است.


و اگر می‌خواهی درستی سخن ما را بیازمایی، مكان خلوتی را انتخاب كن كه هیچ مشغول كننده‌ای از قبیل نور و صدا و اثاث منزل و غیره در آنجا نباشد، سپس طوری بنشین كه مشغول به كاری نشوی و حواست پرت نگردد و چشمانت را بسته نگهداری، آنگاه صورتی را مثلاً صورت را در خیال خود مجسم نمایی كه كاملاً توجّه‌ات به آن معطوف گردد و هشیار باشی كه هیچ صورت خیالی وارد محوطه صورت نشود؛ پس در این هنگام كه ابتدای كار است درمی‌یابی كه صورت‌های خیالی دیگر مزاحم تو شده و ذهن تو را می‌خواهند تاریك و مشوّش نمایند، صورت‌هایی كه بسیاری از آنها قابل تشخیص و شناسایی از یكدیگر نیست، صورت‌هایی كه از افكار روزانه و شبانه و مقاصد و خواسته‌های توست، حتّی این افكار چه بسا دربارهٔ این باشد كه یك ساعت بعد از بیداری در فلان جا خواهی بود یا با فلان شخص ملاقات خواهی كرد یا فلان عمل را انجام خواهی داد؛ این در حالی است كه تو در خیال خود فقط به صورت نظر داری و به آن توجه می‌كنی و این تشویش ذهن مدّتی با تو خواهد بود و تداوم خواهد داشت. پس اگر چند روزی به تخلیه و پاكسازی این خیالات مزاحم اقدام نمایی، بعد از مدّتی مشاهده می‌كنی كه آن خیالات و خواطر روبه كاهش گذاشته و هر روز كم می‌شود و خیال نیز نورانی می‌گردد تا این‌كه احساس می‌كنی هر چه به دل و ذهن تو خطور می‌كند، چنان روشن است كه گویا آن را با چشم حّس خود مشاهده می‌كنی آنگاه این خواطر به طور تدریجی روز به روز كمتر می‌شود تا این‌كه هیچ صورتی با صورت باقی نمی‌ماند. این مطلب را خوب تحویل بگیر! و از اینجاست كه صحّت ادّعای ما را قبول می‌كنی كه همانا سرگرم شدن به امور دنیوی عامل اصلی خود فراموشی و غفلت از ماورای ماده می‌گردد و همانا حركت به سوی باطن، با روگرداندن از ظاهر و روآوردن به ماورای ماده، صورت می‌پذیرد، پس اگر خواستی مثلاً از همان طریق مذكور نفس خود را مشاهده نمایی، آن خواطر و موانع را كه همان هواهای نفسانی و مقاصد دنیوی است، چند برابر خواهی یافت؛ پس طریق منحصر به فرد برای دستیابی به معرفت، تصفیه دل از دنیا و زرق و برق آن و هر حجابی كه مانع دیدار خداوند سبحان می‌گردد، می‌باشد؛ پس تمام اسباب و دستوراتی كه گفته شده از قبیل مراقبه، خلوت و غیره، فقط برای دستیابی به این حالت قلبی است، سپس توجّه كامل قلب تو به سوی خداوند سبحان و تشرّف به حضرتش ـ عزّاسمه ـ می‌باشد و این همان ذكر خدا و تشرّف به محضر حضرت حقّ است و آن آخرین كلید است و خداوند هدایتگر انسان است.» (طریق عرفان، ص۱۰۹ تا ۱۱۱)



انجمن رمان 98 | بهترین انجمن رمان نویسی


_ متافیزیک و چشم سوم _

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
حفاظت از چشم سوم

هنگامی كه دو نفر انرژی‌های چاكرای چشم سومشان را مخلوط كنند، قدرت روشن‎بینی آنها افزایش می‎یابد. اگر هر دو هم‌زمان انرژی‌هایشان را خالصانه ادغام كنند و واقعاً در مركز چشم سوم قرار بگیرند، فهم آنها برای درك پدیده‎های مختلف بسیار افزایش پیدا می‎كند. در این حالت یك نور بسیار زیبا و درخشان سبز رنگ در اطراف آنها دیده می‎شود، این بیشتر در مردمان پاك و خوب اتفاق می‎افتد. تركیب انرژی‌های چشم سوم از طریق ارتباط فیزیكی، عاطفی و یا فكری صورت می‌گیرد. ارتباط عاطفی و فكری از راه دور نیز امكان پذیر می‌باشد، به همین دلیل افراد از راه دور نیز می‌توانند بر چشم سوم یكدیگر اثر بگذارند.


در این ارتباطات اگر یكی از آن دو نفر، یا هر دو نفرشان دارای چشم سوم ناپاك باشند، آن رنگ سبز درخشان، كدر، مات و تیره می‎شود. این افراد اشرافشان به ابعاد ماورائی كاهش پیدا می‎كند و محدود می‎شود. افرادی كه با هم ارتباط نزدیك فیزیكی و متافیزیكی دارند و یا آنهایی كه با هم ازدواج می‎كنند، باید خیلی مواظب این پدیده باشند. در این حالت‎ها اگر فقط چشم سوم یكی از دو نفر دارای مشكل است، نفر مقابل باید خیلی مواظب باشد. این بدان معنا نیست كه مردم از هم جدا شده یا جدای از هم زندگی كنند، بلكه باید مواظب چشم سومشان باشند و از آن محافظت كنند. این كار بسیار آسان است، ما می‎توانیم یك حلقه‌ی محافظ كامل و همیشگی برای چشم سوم خود ایجاد كنیم. در بعضی افراد نیز چشم سوم به محافظت اختصاصی نیاز دارد.


آسان‎ترین و مطمئن‎ترین راه برای حفاظت از ابعاد فیزیكی و متافیزیكی خود ـ حفاظت از هاله، چاكراها و چشم سوم ـ توسل به حضرت حق‎تعالی می‎باشد. هم‌چنین به نظر می‌رسد كه غسل و وضو با ایجاد حصاری از نور ماورایی پیرامون هاله‌ی انسان، از هاله، چاكراها و چشم سوم مواظبت می‌كنند و از ورود عوامل منفی و مخرب به هاله و اثرگذاری آن بر چشم سوم جلوگیری می‌كنند. این فرضیه نیز از طرف نویسنده این كتاب ارائه شده است و به نظر می‌رسد با مطالب دینی هماهنگی داشته باشد. حضرت امام خمینی (قدس سره)، وضو و غسل را نور می‌دانند و می‌فرمایند: «وضو نور محدود و غسل نور مطلق است» (آداب نماز، ص۷۷)


در احادیث وضو را نور، و وضو روی وضو را نور روی نور معرفی نموده‌اند. پیامبر گرامی اسلام ـ علیه آلاف التحیّه و الثناء ـ فرموده‌اند: « (روز قیامت) بر اثر وضو، با پیشانی و دست و پای سفید بر من وارد می‌شوید و هیچ كس جز شما این خصوصیّت را نخواهد داشت.» حضرت امام رضا علیه‌السلام نیز وضو را باعث پاك ساختن دل برای ایستادن در حضور خدای جبّار می‌دانند. (ترجمه میزان الحكمه، ح۲۱۹۱۵ و ۲۱۹۱۲)

انجمن رمان 98 | بهترین انجمن رمان نویسی


_ متافیزیک و چشم سوم _

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
چشم سوم (ختم کلام)

خداوند متعال در شب معراج فرمود:
« ای احمد! آیا می‌دانی چه عیشی گواراتر و چه زندگی‌ای ماندگارتر است؟ عرض كرد: خداوندا نمی‌دانم. فرمود: آن زندگی‌ای گواراتر است كه صاحبش از ذكر من غافل نگردد و نعمت مرا در بوتهٔ فراموشی نگذارد و جاهل به حقّ من نباشد و شب و روز به دنبال كسب رضا و خشنودی من باشد.


اما زندگی جاودان و ماندگارتر آن است كه صاحبش آن چنان روشی نسبت به نفس خود به كار گیرد كه دنیا در نظرش پست و در چشمش كوچك و آخرت در دیدگان او بزرگ گردد و خواستهٔ مرا بر خواستهٔ خودش مقّدم بدارد و رضایت و خشنودی مرا بطلبد و حق نعمت مرا بزرگ بداند و رفتار مرا نسبت به خودش به خاطر بسپارد و در شب و روز كه می‌خواهد نافرمانی و گنـ*ـاه نماید مرا در نظر بگیرد و مراقب باشد و دل خود را از آنچه ناخوش دارم، دور سازد و شیطان و وسوسه‌های او را دشمن بدارد و نگذارد بر دلش راه یابد، پس اگر چنین بود، من نیز محبّت خود را در دلش اسكان می‌دهم تا این‌كه دل او را كاملاً از آن ِ خود سازم و دلش را از دنیا فارغ و به آخرت مشغول نمایم و او را چون محبّان دیگرم، از نعمتهای تازه بهره‌مند سازم و چشم و گوش و دلش را باز كنم تا این‌كه با دلش بشنود و با آن به جلالت و عظمت من نگاه نماید به‌طوری كه دنیا را بر او تنگ سازم و لذّت‌های دنیوی را دشمن او قرار دهم و او را از دنیا و آنچه كه در دنیاست بترسانم همانطور كه چوپان گوسفندان خود را از چراگاه‌های خطرناك می‌ترساند و دور می‌نماید، او را از گناهان دور سازم و چون بنده‌ای به این مقام دست یافت، از مردم می‌گریزد و گوشه‌گیری اختیار می‌نماید و از دنیای فانی به دنیای باقی منتقل می‌شود، از خانهٔ شیطان به خانه خداوند رحمان پناه می‌آورد.


ای احمد! چنین بنده‌ای را به هیبت و عظمت زینت می‌دهم، این است عیش گوارا و زندگی جاویدان و این است مقام اهل رضا و خشنودی؛ پس هر كس طبق رضا و خشنودی من رفتار نماید، سه خصلت را ملازم او می‌سازم: با سپاسگزارئی او را آشنا می‌كنم كه جهل به آن آمیخته نیست و ذكری به او می‌دهم كه با فراموشی مخلوط نشود و محبّتی به او ارزانی می‌دارم كه محبّت مرا بر محبّت آفریدگانم مقّدم بدارد؛ پس چون مرا دوست بدارد من نیز او را دوست خواهم داشت و چشم دلش را به شكوه و جلال خود باز خواهم نمود و بندگان مخصوص خود را از او پنهان نخواهم ساخت؛ پس در تاریكی شب و روشنایی روز با او سخن گویم تا این‌كه سخن گفتن او با آفریدگانم قطع شود و با ایشان مجالست ننماید و سخنان خود و فرشتگانم را به گوشش برسانم و رازی را كه از مردم پنهان كرده‌ام در اختیارش قرار دهم و لباسی از حیا و شرم بر او بپوشانم تا همهٔ مردم از او شرم نمایند و بر روی زمین راه می‌رود در حالی كه آمرزیده شده است و دل او را شنوا و بینا سازم و چیزی از بهشت و دوزخ برای او پنهان نمی‌كنم. و او را به آنچه در قیامت بر مردم می‌گذرد از قبیل ترس و وحشت، آگاه نمایم و او را بر حساب‌رسی كه از ثروتمندان و فقیران و نادانان و عالمان به عمل خواهد آمد مطّلع كنم و قبر او را نورانی نمایم تا این‌كه نكیر و منكر را برای سئوال و جواب نزد او بفرستم، اما اندوه مرگ و تاریكی قبر و لَحد و بیم روز قیامت را نبیند، پس برای او میزانش را نصب نمایم و نامهٔ عملش را بگشایم، آنگاه نامهٔ عملش را در دست راست او بگذارم و او آن منشور را می‌خواند و آن هنگام دیگر مترجمی بین من و او نیست و من با او بدون واسطه سخن گویم؛ پس اینهاست صفات مُحبّان و دوستان.» (طریق عرفان، ص۱۳۹ تا ۱۴۱)


انجمن رمان 98 | بهترین انجمن رمان نویسی


_ متافیزیک و چشم سوم _

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا