خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,624
امتیاز واکنش
13,279
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
با نزدیك شدن منظومه‌ی شمسی به خورشید مركزی، نیروی ادراك ذهنی انسان‌ها افزایش می‎یابد. از آنجا كه در آغاز یك عصر جدید قرار گرفته‎ایم، تصور می‎شود كه بسیاری از رازهایی كه تاكنون بر انسان‌ها پنهان بوده است، در این زمان بر همگان آشكار خواهد شد. این امر مهم از طریق دستیابی به بُعد چهارم محقق می‎گردد، كسانی كه نسبت به بُعد چهارم نابینا باشند، از این مقوله محروم خواهند ماند.


اشراف به ابعاد دیگر جهان هستی از طریق چشم سوم میسر می‎شود. افراد معمولی كه فقط از چشم سر برای رؤیت استفاده می‎كنند، نسبت به متافیزیسین‎ها كه از توانایی‌های چشم سوم بهره می‎گیرند نابینا محسوب می‎گردند. چشم سوم یك در، یك راه و یك روزنه به سوی نور و روشنایی است. بسیاری هستند كه می‎خواهند درباره‌ی چشم سوم بیشتر بدانند. اینان طالبان واقعی دانش حقیقی هستند.


چشم سوم با اسامی مختلف خوانده می‎شود. از جمله: چشم دل، چشم درون، چشم دانش، چشم بصیرت، چشم شهود، چشم یگانه، چشم معرفت، چشم معرفت بین، چشم برزخی، چشم عقل، چشم فكر، چشم معنوی، چشم قلب، چشم دریا، چشم سرّ، چشم باطن، چشم باطن بین، چشم خرد، چشم برزخ ملكوتی، چشم بصیرت باطنی، چشم بصیرت مثالی، چشم بصیرت ملكوتی، چشم بصیرت نفس، چشم غیبی ملكوتی، چشم ملكوت، چشم ملكوتی برزخی، دیده‌ی بصیرت، دیده‌ی دل، دیده‌ی دریا، ستاره‌ی شرق، كبوتری از ملكوت، چاكرای ششم، چاكرای پیشانی، چاكرای گورو، چاكرای آگیا، دروازه‌ی اثیری، مركز پیشانی، مركز ابرو، مركز فرمان، نقطه سیاه، تیسراتیل، تری كوتی، تری ونی، موكتا تری ونی، جنانترا، شیوانترا، برومادهیا، برامی‎ریها، دودال‌كانوال، نوكتی ساودا، آجنا و ...


چشم سوم بدان سبب گویند كه چشم‌های فیزیكی راست و چپ را اول و دوم در نظر گرفته و دو تا حساب شده‌اند، پس این ساختار، چشم سوم نام گرفته است. در زبان انگلیسی نیز برای آن معادل همین عنوان یعنی Third eye به‌كار می‌رود.


چشم دل، عنوانی است كه بیشتر در ادبیات و عرفان به‌كار می‌رود. معادل عربی آن «بصرِ قلب» است كه در احادیث و روایات نیز به آن اشاره شده است. نبی گرامی اسلام، حضرت ختمی مرتبت، سید و سرور كائنات ـ كه سلام و صلوات بر او و خاندانش باد ـ می‌فرمایند: «نیست بنده‌ای جز این‌كه برای قلبش دو چشم است و آنها دیدنی نیستند و با آنها عالم غیب مشاهده می‌گردد. هر آنگاه خداوند اراده فرمود خیر بنده‌اش را، می‌گشاید چشم دلش را و می‌بیند آنچه غایب است از این چشمان»(عبادت عاشقانه، ص ۷۷)، هم‌چنین سید ساجدین حضرت امام سجاد علیه‌السلام می‌فرمایند: «هر كس را دو چشم سرّ و باطن است كه با آن غیبها را می‌بیند و چون خداوند به بنده‌ای اراده خیر فرماید، چشم‌های باطن او را می‌گشاید.»(سوخته، ص ۹۲)



انجمن رمان 98 | بهترین انجمن رمان نویسی


_ متافیزیک و چشم سوم _

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,624
امتیاز واکنش
13,279
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
آجنا یك كلمه‌ی سانسكریت به معنی فرمان، سركردگی، سامان، اطاعت كردن، درك كردن و به‌طور كامل فهمیدن است. دروازه‌ی اثیری بدان سبب گفته می‌شود كه چشم سوم راه و دروازه‌ی ورود به جهان اثیری ـ بخش دوم جهان هستی ـ می‌باشد.


چاكرا، مراكز ورود و خروج انرژی در هاله‌ی نورانی انسان می‌باشد. چاكراهای اصلی ۷ عدد می‌باشند، كه با شماره‌های یك تا هفت مشخص می‌شوند. چشم سوم منطبق بر چاكرای اصلی شماره‌ی شش است، بدین جهت به آن چاكرای ششم، چاكرای پیشانی و چاكرای گورو می‌گویند. محل قرار گرفتن این چاكرا در وسط پیشانی است. این چاكرا پل ارتباطی با گورو (استاد درون) می‌باشد.


چشم سوم ساختاری در كالبد اثیری ما می‎باشد. دانشمندان معتقدند كه كالبد اثیری یك توده‌ی حاوی حدود (چهار ضربدر ده به توان بیست و یک) ذره‌ی اثیر است و دوره‌ی حیات آن به‌طور متوسط حدود (ده به توان بیست و دو) سال است. كالبد اثیری با اسامی دیگری همچون كالبد لطیف، كالبد ظریف، كالبد نورانی، كالبد شفاف، كالبد ستاره‌ای، كالبد اختری، كالبد آسترال، همزاد، پری‌اسپیریت، روان‌پوش، بدن برزخی و بدن مثالی خوانده می‎شود. این كالبد در شكل ظاهری بسیار شبیه كالبد فیزیكی است. ولی نسبت به كالبد فیزیكی رقیق‎تر و لطیف‌تر می‎باشد. كالبد اثیری از جنس ماده نیست، بلكه از جنس و ماهیت خاصی به نام «اثیر» یا «اتر» می‎باشد. اثیر در لغت به معنی عالی، برگزیده و مكرم آمده است. در متافیزیك اثیر به معنی ماهیت لطیف و غیر مادی است كه بوجود آورنده‌ی كالبد اثیری می‌باشد. (گرمی تن را همی خواند اثیر)


ماده دارای سه حالت جامد، مایع و گاز است. در حالت جامد مولكول‌ها به شكل بسیار فشرده ومنقبض در كنار هم قرار می‎گیرند. در حالت مایع فشردگی مولكول‌ها كمتر می‌شود و در حالت گاز این فشردگی بسیار كاهش می‎یابد، به‌طوری كه گازها در یك فضا پراكنده می‌شوند و تمام آن فضا را در بر می‎گیرند. به بیان ساده‌تر می‎توان گفت كه اثیر، یك ماهیت فراتر از گاز می‎باشد. به عبارت دیگر اثیر رقیق‎تر و منبسط‎تر از گاز است، به همین دلیل اثیر تمام قسمت‌های جهان اثیری را در بر گرفته است، همان طور كه گازها تمام بخش‌های كره‌ی زمین را دربر گرفته‎اند و در همه جای آن نفوذ كرده‎اند. كالبد اثیری در حال حاضر با ما و در انطباق با كالبد فیزیكی ما قرار دارد، ولی افراد معمولی آن را احساس نمی‎كنند. كالبد اثیری همان تصویری است كه در خواب از خودمان و یا دیگران می‎بینیم.


چشم سوم یك ساختار فیزیكی نیست و نباید در كالبد فیزیكی به دنبال آن باشیم، چرا كه در این كالبد چیزی نخواهیم یافت. وقتی كالبد اثیری و كالبد فیزیكی بر هم منطبق می‎شوند، محل قرار گرفتن چشم سوم در كالبد اثیری منطبق بر وسط پیشانی در جسم فیزیكی می‎شود. البته برای رسیدن به محل دقیق چشم سوم باید از وسط پیشانی حدود پنج سانتی‎متر به داخل و عمق پیشانی و به زیر مغز نفوذ كرد. چشم سوم ماورای مكان و زمان در اندیشه است.


انجمن رمان 98 | بهترین انجمن رمان نویسی


_ متافیزیک و چشم سوم _

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,624
امتیاز واکنش
13,279
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
پس چشم سوم، ساختاری است كه وجود خارجی دارد، داستان و افسانه نیست، اما وجود آن فیزیكی و مادی نمی‌باشد، بلكه متافیزیكی و اثیری است. بعضی افراد به اشتباه فكر می‌كنند فقط چیزهای فیزیكی وجود خارجی دارند.


مر دلم را پنج حس دیگر است حس دل را هر دو عالم منظر است
چشم سوم همان بخش پیشین چاكرای ششم است. چاكراها كانون‌های انرژی در حوزه‌ی انرژی‌های ماورایی انسان (هاله‌ی نورانی انسان) می‎باشند. چاكراها مسؤول تبادل انرژی بین هاله‌ی انسان و هاله‌ی كیهان و هم‌چنین مسؤول متعادل كردن انرژی در سطوح مختلف هاله می‎باشند. هاله‌ی نورانی انسان میدانی از انرژی‌های بسیار لطیف است كه دور تا دور بدن را به صورت یك تخم مرغ احاطه كرده است. هاله‌ی نورانی در حالت معمولی احساس و ادراك نمی‎شود ولی به كمك چشم سوم قابل رؤیت است.


چاكراها به دو نوع اصلی و فرعی تقسیم می‎شوند. چاكراهای اصلی هفت عدد می‎باشند و در راستای مغز و نخاع قرار می‎گیرند. این چاكراها به ترتیب از پایین به بالا با شماره‎های یک تاهفت نام‎گذاری می‎شوند. چاكراهای شماره‌ی یک و هفت یك قسمتی و چاكراهای شماره‌ی دو تا شش دو قسمتی می‎باشند، به‌طوری كه یك قسمت آنها در جلوی بدن و قسمت دیگر آنها در پشت بدن قرار می‎گیرد. به عبارت دقیق‌تر چشم سوم دارای دو قیف انرژی (در جلو و پشت) می‌باشد، در هر یك از این قیف‌های انرژی دو قیف فرعی وجود دارد، به همین دلیل آجنا به «گل نیلوفر» تشبیه شده است. در ادبیات و عرفانِ شرق چاكرا به «گل نیلوفر آبی» تشبیه شده است، پس گل نیلوفر سنبل و نماد چاكرا است و تعداد گلبرگهای آن بیانگر تعداد قیف‌های فرعی هر چاكرا می‌باشد. چاكرای ششم (چشم سوم) مهم‌ترین، شناخته شده‎ترین و مورد توجه‎ترین چاكرا است.


چاكرای ششم، مركز فرماندهی ناظر بر چاكراهای دیگر و مسؤول نظارت بر ذهن است. این چاكرا، پل ارتباطی ابعاد فیزیك و متافیزیك انسان می‎‎باشد. بخش جلویی چاكرای ششم مسوؤل تجسم فكری و توانایی تجسم و اندیشه كردن است. به عبارت دیگر قابلیت تصویر سازی و درك مفاهیم ذهنی به این بخش مربوط است. این بخش هم‌چنین فرمول‎بندی كردن ایده‎ها و ادراك نیازهای روحی و روانی را بر عهده دارد. توانایی پیگیری و اجرای طرحها و توانایی به فعلیت درآوردن افكار، به بخش پشتی چاكرای ششم مربوط می‎شود. به عبارت دیگر، انجام اعمالی كه سبب تجلّی مادی اندیشه‎ها در جهان فیزیكی می‎گردد، بر عهده بخش پشتی این چاكرا می‎باشد. به‌طور خلاصه می‎توان گفت: بخش جلویی چاكرای ششم مسؤول طراحیِ افكار و بخش پشتی آن مسؤول اجراِ اعمال می‎باشد.


امروزه در اكثر ادیان، مذاهب، فرهنگ‌ها و اقوام بر اهمیت چاكرای آجنا تأكید می‎شود و این اهمیت به دوران ماقبل تاریخ برمی‎گردد. در آن زمان آجنا نقش یك حس‎گر روحی و معنوی را داشته است. گفته می‎شود كه چشم سوم در انسان‌های اولیه كارایی داشته است. امروزه در انسان‌های قرن جدید نیز شواهدی از عملكرد چشم سوم وجود دارد. عملكرد چشم سوم به عنوان یك چشم معنوی در اكثر فرهنگ‌های جهان (قدیم و جدید) دیده می‎شود.
چشم سوم از جمله مقولاتی است كه از ابتدا بشر با آن آشنا بوده و از آن استفاده می‌كرده است. از دیدگاه متافیزیك، انسان‌های نخستین، اطلاعات و عملكردی بهتر از انسان‌های امروزی داشته‌اند.


بین كالبد فیزیكی و كالبد اثیری ارتباط وجود دارد و بر هم اثر می‌گذارند، این ارتباط در انسان‌های اولیه بیشتر بوده، ولی در انسان‌های امروزی كمتر است. امروزه تعداد افرادی كه كالبد اثیری را می‌شناسند و وجود آن را مستقیم ادراك می‌كنند، بسیار كم است. انسان‌های نخستین، كالبد اثیری را بهتر می‌شناختند و بین كالبدهای اثیری و فیزیكی آنها ارتباط تنگاتنگ برقرار بوده است. در انسان‌های اولیه، كالبد فیزیكی و عملكردهای آن از طریق تكانه‌ها و تحریكات كالبد اثیری كنترل می‌گردیده است، در حالی كه امروزه بر اساس مغز و ذهن كنترل می‌شود.


در انسان‌های قدیم، چشم سوم به‌طور طبیعی فعال بوده و از آن بهره می‌گرفتند. به عبارت دیگر آجنا در آنها یك ارگان ماورائی فعال بوده كه به‌طور روزمره از آن استفاده می‌شده است. این در حالی است كه در انسان مدرن هزاره‌ی سوم، آجنا به‌طور معمول یك ارگان غیر فعال و خاموش است، و فعال كردن آن مستلزم شناخت و تمرین می‌باشد.



انجمن رمان 98 | بهترین انجمن رمان نویسی


_ متافیزیک و چشم سوم _

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,624
امتیاز واکنش
13,279
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
به نظر می‌رسد كه انسان‌های قدیم از علم و دانش امروزی بی‌بهره بوده‌اند، ولی در عوضِ آن به‌طور مستقیم از كالبد اثیری بهره‌مند می‌شدند. با گذر زمان ارتباط انسان با كالبد اثیری كمتر شده و به‌جای آن، ارتباط با دانش اثیری برقرار گردیده است. در عصر ما ارتباط انسان با كالبد اثیری بسیار كم ولی ارتباط او با دانش اثیری بسیار زیاد شده است، و انسان تلاش فراوان برای كسب دانش از جهان اثیری دارد.


بنا بر نظر برخی از متافیزیسین‌ها، بارزترین نمونه توجه به چشم سوم را می‎توان در بین هندوان مشاهده كرد. آنها حداقل یك بار در روز آداب مذهبی را انجام می‎دهند، كه قرار دادن یك نقطه از پودر رنگی روی پیشانی (چشم سوم) نیز بخشی از آن می‎باشد، این عمل باعث تحریك و فعال شدن چشم سوم می‎شود. در زنان هندی این علامت بر روی پیشانی نشانه ازدواج می‎باشد و وجه تمایز بین زنان و دختران در جامعه هند است. در كتابهای مذهب هندو مطالب زیادی درباره‌ی آجنا نوشته شده است.


وقتی مسیحیان كاتولیك در برابر صلیب زانو می‎زنند، با انگشتان خود علامت صلیب را بر روی سـ*ـینه ترسیم می‎كنند كه رأس این صلیب همیشه، پیشانی (چشم سوم) است. بودائیان احترام خود را نسبت به چاكرای آجنا با قرار دادن یك قطعه جواهر یا زیور گرانبها در مركز پیشانی مجسمه بودا نشان می‎دهند.


آرایش پیچیده‎ی سربندی كه سرخپوستان استفاده می‎كنند از پرهای رنگارنگی تشكیل شده، كه به نواری تزیین شده وصل می‎باشند. آرایش این سربند در اطراف مركز پیشانی حالت قرینه دارد. افرادی كه دارای توانایی‌های روحی بیشتری هستند، سربندهای بزرگ‌تر با آرایش پرزرق و برق‎تر استفاده می‎كنند. سربند مصریان قدیم در محل پیشانی دارای شكل یك افعی با سری افراشته است. در فرهنگ مصریان، افعی یك سنبل معنوی است و حضور آن در محل آجنا بر اهمیت این نقطه تأكید می‎كند. سربندی كه برخی از سربازان در زمان جنگ به پیشانی می‎بندند نیز جای تأمل دارد.


مسلمانان در نمازهای روزانه‌ی خود به ازای هر ركعت نماز دو بار سجده می‎كنند و در هنگام سجده، پیشانی را بر مهر می‌گذارند و ذكر می‌‌گویند. علاوه بر این در اسلام از سجده (گذاشتن پیشانی بر مهر) به عنوان نزدیك‌ترین حالت انسان به خداوند یاد شده است. هم‌چنین از سجده در این دین الهی به كرات به عنوان صفت مؤمنان یاد شده است. در احوال بزرگان و پیشوایان دین اسلام آمده است كه ساعت‌های طولانی را به سجده سپری می‎كردند!در اسلام، نماز، معراج مومن و سجده، محل عروج و صعود به عوالم معنا است. سجده مركز ثقل نماز، از بزرگ‌ترین عبادات و نزدیك‌ترین، جامع‌ترین و بهترین راه وصول به معارف الهی می‌باشد. سجده حجاب‌های بین بنده و مولا را پاره می‌كند. سجده نهایت خضوع و تذلّل، قلبِ عبادات، نهایت بندگی، اوج پرواز معنوی و تیز پروازی در آسمان ملكوت است. حضرت امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند: «سجده منتهای عبادت بنی آدم است.» (مستدرك الوسائل، ج۴، ص۴۷۲) هشتمین نور الهی حضرت امام رضا علیه‌السلام نیز می‌فرمایند: «بیشترین نزدیكی بنده با خدا در حال سجده است.» (وسائل الشیعه، ج۴، ص۹۷۹)



انجمن رمان 98 | بهترین انجمن رمان نویسی


_ متافیزیک و چشم سوم _

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,624
امتیاز واکنش
13,279
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
سجده اعلان بندگی و عبودیت، دلیل تجلی وجود و ضامن بقای هستی است. حضرت امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند: «قسم به خدا از زیانكاران نخواهد بود، آن كس كه حقیقت سجده را دریابد، اگرچه در تمام مدت عمر خود یك مرتبه چنین سجده كند.» (بحار الانوار، ج۸۵، ص۱۳۶) حضرت امام خمینی ـ كه هر چه داریم وام دار زحمات اوست ـ در كتاب بسیار ارزشمند «آداب نماز» در معرفی سجده چنین می‌فرمایند: «و آن نزد اصحاب عرفان و ارباب قلوب، ترك خویشتن و چشم بستن از ماسوی، و به معراج یونسی ـ كه به فرو رفتن در بطن ماهی حاصل شد ـ متحقق شدن به توجه به اصل خویش بی رؤیت حجاب. و در سر بر تراب نهادن، اشارت به رؤیت جمال جمیل است در باطن قلب خاك و اصل عالم طبیعت.» ایشان هم‌چنین معتقدند كه: «سجده غشوه و صعق در نتیجهٔ مشاهدهٔ انوار عظمت حق است.» (آداب نماز، ص۳۵۶ و ۳۶۱)


سجده دارای فواید عدیده‌ی فیزیكی و ماورائی است كه ما از آن بی‌خبر و غافل هستیم ولی بر اساس شواهد و قرائن موجود به نظر می‌رسد كه یكی از این فواید تحریك آجنا باشد. اگر این گونه باشد، یك مسلمان حداقل ۳۴ مرتبه در روز، چشم سوم را تحریك می‌نماید. این در حالی است كه اگر به غیر از سجده‌های نمازهای واجبِ یومیه، سایر سجده‌ها (سجده‌‌‌ی شكر بعد از نماز، سجده‌های نمازهای مستحبی و ...) را نیز در نظر بگیریم، تحریك آجنا توسط یك مسلمان بیش از ۳۴ مرتبه در شبانه روز خواهد بود.


انطباق محل سجده (پیشانی) با مكان چشم سوم (پیشانی)، ارتباط هر دو با مسائل ماورائی و معنوی، بیان «ذكر» در سجده و بیان «مانترا» برای تحریك آجنا، فشار فیزیكی بر پیشانی به هنگام سجده و اثرات ماساژ و فشار بر پیشانی برای تحریك چشم سوم، سجده بر مهر از جنس خاك و استفاده از خاك، به عنوان منبع انرژی برای تحریك آجنا، گذاردن كافور بر پیشانی مرده و استفاده از كافور برای تحریك چشم سوم در متافیزیك و ... همه نشان از ارتباط این دو مقوله (سجده و چشم سوم) با یكدیگر دارد.


با اوصافی كه پیرامون كمیّت و كیفیّت سجده و ارتباط آن با چشم سوم گذشت، اثبات می‌شود كه در بین تمام ادیان و سیستم‌های معنوی، اسلام بیشترین توجه را به چشم دل داشته و تحریك آن به منظورهای معنوی را مد نظر دارد. نویسنده این كتاب افتخار دارد كه ضمن كشف مورد مذكور، با فخر و سربلندی این مطلب را به جهانیان اعلام كند.


چشم سوم مهم‌ترین گیرنده در كالبد اثیری است و كاربردهای فراوان دارد. اهمیت و كاربردهای آجنا در كالبد دوم مانند اهمیت و كاربردهای چشم فیزیكی در كالبد اول است. ۹۰% ادراكات فیزیكی از طریق چشم فیزیكی به كالبد فیزیكی منتقل می‌شود، و فقط ۱۰% ادراكات از طریق چهار حس دیگر دریافت می‌شود. پس اگر بینایی تعطیل شود، ۹۰% ارتباط شخص با محیط نیز تعطیل می‌گردد. به همین ترتیب بخش اعظم ارتباط انسان با عوالم ماوراء، موجودات ماوراء و پدیده‌های ماورائی از طریق چشم سوم است، هر چند كه انسان علاوه بر بیناییِ باطنی دارای گیرنده‌های ماورائی دیگری نیز می‌باشد، ولی اهمیت گیرنده‌های دیگر از چشم سوم كمتر است. حضرت علی علیه‌السلام می‌فرمایند: «هرگاه دیدهٔ بصیرت كور باشد نگاه چشم سودی ندارد.» (ترجمه میزان الحكمه، ح۱۷۳۰) هم‌چنین پیامبر گرامی اسلام ـ كه سلام و صلوات بر او و خاندانش باد ـ می‌فرمایند: «كور آن نیست كه چشمش نابینا باشد، بلكه كور آن است كه دیدهٔ بصیرتش كور باشد.» (ترجمه میزان الحكمه، ح۱۷۳۵)


حضرت آیت الله العظمی مكارم شیرازی در تفسیر نمونه می‌نویسند: «در حقیقت آنها كه چشم ظاهر خویش را از دست می‌دهند، كور و نابینا نیستند و گاه روشندلانی هستند از همه آگاه‌تر، نابینایان واقعی كسانی هستند كه چشم قلبشان كور شده و حقیقت را درك نمی‌كنند.» ایشان هم‌چنین از پیامبر گرامی اسلام نقل قول می‌كنند كه فرموده‌اند: «بدترین نابینایی، نابینایی دل است.» ویا فرموده‌اند كه: «نابینایی‌ترینِ نابینایی‌ها، نابینایی دل است.» (تفسیر نمونه، ج۱۴، ص۱۳۰)


علامه سید محمد حسین طباطبایی ـ رحمه الله تعالی علیه ـ در تفسیر شریف المیزان فرموده‌اند: «حقیقت كوری همانا كوری قلب است نه كوری چشم، چون كسی كه از چشم كور می‌شود باز مقداری از منافع فوت شده‌ی خود را با عصا یا عصاكش تامین می‌كند، و اما كسی كه دلش كور شد، دیگر به‌جای چشم دل چیزی ندارد كه منافع فوت شده را تدارك نموده، خاطر را با آن تسلیت دهد.» (ترجمه المیزان، ج۱۴، ص۵۴۹) ایشان هم‌چنین در جای دیگری از المیزان می‌نویسند: «مراد از كوری آخرت كوری چشم نیست، بلكه نداشتن بصیرت و دیده باطنی است، و هم‌چنین مقصود از كوری دنیا هم همین است.» (ترجمه المیزان، ج۱۳، ص۲۳۲)



انجمن رمان 98 | بهترین انجمن رمان نویسی


_ متافیزیک و چشم سوم _

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,624
امتیاز واکنش
13,279
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
عملكردها، فعالیت‌ها و وظایف چشم سوم

چشم سوم پل ارتباطی فیزیك و متافیزیك، ظاهر و باطن، جسم و روح، تن و روان، مغز و ذهن و خودآگاه و ناخودآگاه است.
چشم سوم پلی برای رفتن به فراسوی ابعاد مكان و زمان می‎باشد. بُعد فیزیكی ما ـ جسم ـ مقید به بُعد مكان و زمان می‎باشد، به این معنی كه وقتی جسم ما در زمان حال است، دیگر نمی‎تواند هم‌زمان در گذشته و یا در آینده باشد. یا وقتی جسم ما در یك مكان است، نمی‎تواند هم‌زمان در مكان یا مكان‌های دیگر باشد. این محدودیت‌ها برای ابعاد متافیزیك وجود ما مصداق ندارد. پس انسان می‎تواند از طریق چشم سوم به ماورای بُعد مكان و زمان سفر كند. در اصل می‎توان با كمك آجنا به مكان‌ها و زمان‌های دیگر در عالم فیزیكی و حتی در عوالم دیگر اشراف پیدا كرد. فخرالدین عراقی چنین بیان می‎دارد كه:


گشت بیدار چشم دل، چو مرا عالم از پیش جسم و جان برخاست
آجنا دریچه‌ی ورود به جهان‌های ماوراء و شاه‌راه حیاتی برای رسیدن به جهان‌های دیگر می‎باشد؛ به عبارت دیگر چشم سوم سرآغاز ارتباط انسان با جهان‌های معنوی است. چشم سوم مناسب‎ترین مكان برای این كار در افراد اهل علم و دانش می‎باشد. پس می‎توان گفت، آجنا پلی بین سطح فیزیكی و سطوح معنوی است و راهی برای دست‎یافتن به واقعیت‎ها و توانایی‌های جهان‌های دیگر می‎باشد.


حضرت آیت الله جوادی آملی ـ كه خداوند ایشان را محفوظ نموده و بر توفیقات ایشان بیفزاید ـ در كتاب «حكمت عبادات» در بحث عالم مُلك و ملكوت می‌فرمایند: «ملكوت یعنی باطن و مُلك یعنی ظاهر. آنجا كه سبحان است، جای ملكوت است (فسبحان الّذی بیده ملكوت كلّ شیء) و آنجا كه سخن از مُلك است جای تبارك، (تبارك الّذی بیده الملك). بین ملك و ملكوت مثل ظاهر و باطن فرق است. او همگان را دعوت كرده كه سری به باطن عالم بزنید و خود را ارزان نفروشید. نه به خود اعتماد كنید و نه به دیگران. راه رسیدن به باطن عالم را راهیان و واصلان این راه تبیین كرده‌اند.» در جای دیگری از همین مبحث ایشان می‌فرمایند: «كسی كه به عالم ملكوت آشنا شد از آنجایی كه ملكوت یقین آور است، دیگر مردّد نیست و در هیچ امری شك ندارد.» (حكمت عبادات، ص۵۶) ایشان هم‌چنین معتقد هستند كه از طریق عبادات دینی می‌توان به ملكوت راه یافت؛ «حكمت عبادتْ راه پیدا كردن به ملكوت است. و مشاهده ملكوت با یقین همراه است و چیزی در عالم گرامی‌تر و گران‌تر از یقین نیست. خدا این یقین را به افراد خاصی اعطا می‌كند نه همگان.»


حضرت امام خمینی سلام الله علیه در شروع كتاب نفیس آداب نماز می‌فرمایند: «... متحیّرانی هستیم كه چون كرم ابریشم از سلسله‌های شهوات و آمال بر خود تنیده و یكسره از عالم غیب و محفل انس چشم بریده؛ جز آن كه از بارقهٔ الهیّه چشم دل ما را روشنی بخشی...» (آداب نماز، ص۱)
تیسراتیل محلی برای دریافت ادراكات فراحسی، الهام، اشراق، كشف و شهود می‎باشد. آیت الله ممدوحی در توضیح یكی از عبارات علامه طباطبایی می‌نویسد: «اگر كسی چشم باطنش باز شود امكان ندارد از شهود ظاهری پی به مشهود باطن نبرد» (طریق عرفان، ص۴۴) هاتف اصفهانی با اشاره به همین مضامین می‎گوید:
چشم دل باز كن كه جان بینی آنچه نادیدنی است آن بینی
چشم سوم در مباحث عرفانی از جایگاه ویژه‎ای برخوردار است. آجنا در مباحث عرفانی به چشم دل معروف می‎باشد و بسیاری از تجارب عرفانی به وسیله‌ی چشم دل كسب می‎گردد؛ به عبارت دیگر چشم دل محلی برای رؤیت تصاویر و كسب تجارب معنوی و عرفانی می‎باشد. فخرالدین عراقی دراین‌باره چنین سروده است:
دیده ادراك او ناظر احكام لوح چشم دل پاك او مشرق ام‎الكتاب
دانشمند بزرگ و عالم متقی، استاد شیخ حسین انصاریان ـ كه خداوند بر طول عمر و توفیقات ایشان بیفزاید ـ در كتاب ارزشمند و گرانبهای «تفسیر جامع صحیفهٔ سجادیه» چنین می‌نویسند: «در صورتی كه ظاهر به آداب شریعت آراسته شود، و باطن به نور معرفت و اخلاق حسنه و ایمانِ كامل منور گردد، چشم دل برای دیدن حقایق باز می‌گردد، و هر قلبی به تناسب قدرت و قوتش به تماشای جلال و جمال و عظمت و جبروت موفق می‌شود.» (ج۱، ص۱۳۳) ایشان هم‌چنین متذكر می‌شوند كه: «هر قلبی را در توجه به حضرت او و درك حقایق ایمانی ظرفیتی است كه برابر آن ظرفیت، قبول كنندهٔ نور جمال است؛ چنانچه بیش از قدرت طلب شود به آن طلب پاسخ ندهند، كه پاسخ به طلب خارج از توان و قوت قلب، مساوی به باد رفتن هستی است، چنآن‌كه درآیهٔ ۱۴۳ سورهٔ مباركه اعراف، به این معنا به‌طور صریح اشارت رفته است، و در این زمینه مفسر بزرگ قرن و عارف عالی‌شأن در تفسیر المیزان توضیحی عالمانه داده است.» (ج۱، ص۱۳۵)



انجمن رمان 98 | بهترین انجمن رمان نویسی


_ متافیزیک و چشم سوم _

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,624
امتیاز واکنش
13,279
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
مفسر كبیر قرآن علامه سید محمد حسین طباطبائی در تفسیر شریف المیزان روایتی را نقل می‌كنند كه حضرت امام صادق علیه‌السلام در جواب سوال «ابی بصیر» فرمودند كه: مومن در قبل از دنیا، در دنیا و در قیامت خدا را می‌بیند، ابی بصیر خطاب به امام عرض كرد آیا اجازه دارم این مطلب را از قول شما برای دیگران نقل كنم؟ حضرت فرمودند: نه، برای این‌كه هر كسی معنای این گونه مطالب را نمی‌فهمد آن وقت مردمِ جاهل گفتارت را شبیه به كفر می‌پندارند، و نمی‌فهمند رؤیت به قلب غیر از رؤیت به چشم است. هم‌چنین ایشان از نهج‌البلاغه نقل قول می‌كنند كه حضرت علی علیه‌السلام فرمودند: «دیدگان او را (خدا) به رؤیت بصری ندیده، ولیكن دلهاست كه او را به حقیقت ایمان دیدار كرده است.» علامهٔ طباطبائی هم‌چنین به نقل از حضرت امام رضا علیه‌السلام می‌نویسند كه: «رسول خدا هر وقت در مقام بر می‌آمد كه با چشم دل پروردگار خود را ببیند خداوند او را در نوری نظیر نور حجاب‌ها قرار می‌داد و در نتیجه هر چه در آن حجاب‌ها بود برایش روشن می‌شد.» ایشان هم‌چنین می‌نویسند كه «محمد بن فضیل» از امام ابی‌الحسن علیه‌السلام پرسید آیا رسول خدا (صلی الله علیه واله وسلم) پروردگار خود را می‌دید؟ امام فرمودند: آری با دل خود می‌دید. (ترجمه المیزان، ج۸ ، ص۳۴۱، ص۳۴۰ و ص۳۴۳)


نگاه كردن به ذات پاك پروردگار، با چشم دل و از طریق شهود باطن امكان پذیر است و انسان را مجذوب آن ذات بی‌مثال و آن كمال و جمال مطلق می‌كند، در اثر این نگاه لذتی روحانی و وصف ناپذیر به انسان دست می‌دهد، كه یك لحظه‌ی آن از تمام دنیا و آنچه در دنیا است برتر و بالاتر می‌باشد. پس اگر حجاب‌ها كنار رود و انسان خداوند را با چشم دل مشاهده كند، خواهد فهمید كه چیزی محبوب‌تر و لـ*ـذت‌بخش‌تر از نگاه به پروردگار با چشم درون نیست.


حضرت آیت الله العظمی مكارم شیرازی در تفسیر نمونه ذیل بحث «لقاء الله چیست؟» توضیح می‌دهند كه منظور از لقاء و ملاقات خداوند دو چیز می‌تواند باشد. اول مشاهده‌ی آثار قدرت خداوند در صحنه‌ی قیامت و پاداش‌ها و كیفرها و نعمت‌ها و عذاب‌های او، دوم یك نوع شهود باطنی و قلبی. ایشان در تكمیل مطلب دوم می‌فرمایند: «انسان گاه به جایی می‌رسد كه گویی خدا را با چشم دل در برابر خود مشاهده می‌كند، به طوری كه هیچگونه شك و تردیدی برای او باقی نمی‌ماند. این حالت ممكن است بر اثر پاكی و تقوا و عبادت و تهذیب نفس در این دنیا برای گروهی پیدا شود...» (تفسیر نمونه، ج۱، ص۲۱۷)


ایشان هم‌چنین در جای دیگری می‌فرمایند: «اگر در روایات اسلامی یا آیات قرآن تعبیر لقای پروردگار آمده است، منظور همان مشاهده با چشم دل و دیده خرد است»، این استاد بزرگ در تفسیر «فمن كان یرجوا لقاء ربه فلیعمل عملا صالحا» می‌فرمایند: «لقای پروردگار كه همان مشاهده باطنی ذات پاك او با چشم دل و بصیرت درون است گرچه در این دنیا هم برای مؤمنان راستین امكان پذیر است اما ... این مسئله در قیامت به خاطر مشاهده آثار بیشتر و روشنتر و صریحتر جنبه همگانی و عمومی پیدا می‌كند.» (تفسیر نمونه، ج۱۲، ص۵۷۷)این مرجع تقلید عظیم الشأن در جای دیگری از تفسیر نمونه می‌نویسند: «مشاهده خداوند با چشم دل هم در این جهان ممكن است و هم در جهان دیگر و مسلماً در قیامت كه ذات پاك او ظهور و بروز قویتری دارد این مشاهده قویتر خواهد بود.» ایشان معتقدند كه «چشم سر آثار را می‌بیند و چشم دل آفریننده آثار را». پس لقای معنوی پروردگار در قیامت رخ می‌دهد، هنگامی كه حجاب‌های عالم دنیا كنار رود و غبارهای شهوات و هـ*ـوس‌ها فرو نشیند، پرده‌ها برداشته شود و انسان با چشم دل جمال دل آرای محبوب را ببیند، بر بساط قربش گام نهد و به حریم دوست راه یابد. (تفسیر نمونه، ج۲، ص۸۸ و ج۱۹، ص۳۸۵)


روحانی گرانقدر جناب آقای صادق حسن‌زاده، مترجم كتاب «رساله الولایهِ» علامه طباطبایی در پاورقی ترجمه‌ی كتاب مذكور چنین آورده است: «از این آیه شریفه (آیه ۱۴ سوره مطفّفین) استفاده می‌شود كه همانا مشاهدهٔ آیات الهی كه از چشم غیر اهل یقین، مستور است و پرده و حجاب بر آنها كشیده شده، به وسیله چشم دل است نه چشم ظاهری؛ پس برای دل چشم است همانطور كه دارای اعضای حسی دیگر نیز هست. و در تأیید این معنا، آیات زیادی در قرآن كریم است. (مانند آیهٔ ۹ سورهٔ یاسین، آیهٔ ۱۷۱ سورهٔ بقره و آیهٔ ۴۶ سورهٔ حج) » (طریق عرفان، ص۱۲۳ و ۱۲۴)




انجمن رمان 98 | بهترین انجمن رمان نویسی


_ متافیزیک و چشم سوم _

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,624
امتیاز واکنش
13,279
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
آجنا وسیله‎ای برای تله‎پاتی است. تله‎پاتی به معنی ایجاد ارتباط از طریق افكار و بدون استفاده از ابزار فیزیكی و حواس پنج‌گانه و كلام می‎باشد. همه‌ی انسان‌ها با‎لقوه دارای استعداد تله‎پاتی می‎باشند. این پدیده در انسان‌های اولیه یك راه ارتباطی معمول بوده است. در صورتی‌كه چشم سوم فعال و باز باشد، انسان‌ها می‎توانند به راحتی از طریق تله‎پاتی با یكدیگر در ارتباط باشند. همه می‎دانند كه عاشقان چگونه هنگامی كه دور از هم به سر می‎برند، از طریق فكر با هم ارتباط برقرار می‎كنند، در این موارد، علت این است كه عشق، امواج مغزی را با هم هماهنگ می‎كند. مادران هر گاه فرزندانشان در خطر باشند، آگاه می‎شوند، حتی اگر هزاران كیلومتر از آنها دور باشند.


با اوصاف فوق شما می‎توانید از طریق چشم سوم برای هر كس كه بخواهید پیام بفرستید؛ برای این منظور هنگامی كه روی چاكرای ششم تمركز می‎كنید، تصویر شخصی را كه می‎خواهید به او پیام بدهید مجسم كنید، او را در حال دریافت پیام ببینید. ممكن است مدتی طول بكشد، اما به هر حال او دریافتی از شما خواهد داشت. اگر شما برای این تمرین با كسی قرار بگذارید، موفقیت بیشتری خواهید داشت.


آجنا می‎تواند عامل ارتباط ما با موجودات دیگر باشد. از طریق این ساختار می‎توان با موجودات فیزیكی غیر از انسان مانند گیاهان و جانوران ارتباط برقرار ساخت. به عبارت دیگر، انسان می‎تواند با كمك چشم سوم و تله‎پاتی با جانوران و گیاهان ارتباط گرفته، یا به اصطلاح با آنها صحبت كند. هم‌چنین از طریق چشم سوم می‎توان با موجودات ماورائی ارتباط گرفت. در حال حاضر بر روی كره‌ی زمین كه بخش بسیار بسیار كوچكی از جهان فیزیكی می‎باشد، بیش از یك میلیون و دویست هزار گونه موجود زنده شناسایی شده است. با وجود این همه موجود در این كره‌ی خاكی كوچك، آیا به نظر شما سایر كرات موجود در جهان فیزیكی، خالی از موجودات و مخلوقات می‎باشد؟ و آیا سایر جهان‌ها (بخش‌های دیگر جهان هستی به غیر از جهان فیزیكی) از موجودات و مخلوقات تهی می‎باشد؟ به استناد مطالب دینی و یافته‎های علمی، می‎توان ادعا نمود كه در سایر بخش‌های جهان هستی نیز مخلوقاتی زیست می‎كنند. بخش زیادی از این مخلوقات، موجودات ماورایی‎اند، كه در حالت عادی و با حواس فیزیكی نمی‌توان آنها را رؤیت نمود ولی با كمك چشم سوم می‎توان این موجودات را احساس، ادراك و رؤیت نمود و با آنها ارتباط برقرار كرد. فرشته و جن از جمله مشهورترین و معروف‎ترین موجودات ماورایی می‎باشند.


آجنا وسیله‎ای برای پیش‎بینی، پیشگویی، آینده‌نگری و روشن‌بینی است. آینده نگری شامل كسب اطلاعات و اخبار در مورد آینده می‎باشد. روشن‌بینی به معنی دریافت و رؤیت اطلاعات بدون استفاده از چشم معمولی است.


هم برق دم خنجر او سانحه سوز است هم چشم دل روشن او حادثه بین است
تجارب زیادی در طول تاریخ اثبات كرده‎اند كه مقولات فوق واقعیت داشته، انسان می‎تواند به آنها دست یابد. ولی هر كس در این زمینه ادعا كند، نمی‎توان گفت كه ادعایش درست است و چه بسا ادعایی بیش نباشد. البته پر واضح است، آنهایی كه در این زمینه‎ها به توانایی‌های مثبت دست پیدا كرده‎اند، هیچ گونه ادعایی ندارند.


پیشگویی از جمله مقولات بسیار داغ و حساس در متافیزیك است، كه با شك، شبهه، اوهام و خرافات آمیخته شده است، و از لحاظ علمی جای سوال و از نظر شرعی محل تأمل است. در این مورد باید گفت كه اصل مطلب پیشگویی صحیح است و برخی انسان‌ها می‌توانند به طرق مختلف از آینده با خبر شوند. حضرت امام خمینی سلام الله علیه در كتاب «كشف الاسرار» با استفاده از نظرات فلاسفه و حكمای اسلامی و متافیزیسین‌ها و دانشمندان غربی وجود و صحت پیشگویی را به اثبات می‌رسانند.



انجمن رمان 98 | بهترین انجمن رمان نویسی


_ متافیزیک و چشم سوم _

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,624
امتیاز واکنش
13,279
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
متافیزسین‌ها برای پیشگویی شیوه‌های مختلفی دارند كه یكی از مهم‌ترین و معتبرترین آن استفاده از آجنا می‌باشد. البته دست یافتن به قدرت پیشگویی و فعال نمودن این توانایی نهفته در وجود انسان كار سخت و دشواری است، كه نیاز به زمان طولانی و زحمت فراوان دارد.
چشم سوم به خاطر نقش حیاتی‌اش در ادراك روح، اهمیت ویژه‎ای دارد. این چاكرا مجرای ارتباطی ما با ضمیر ناخودآگاه و مركز نیروی درونیمان می‎باشد، یعنی جایی كه بدن ما می‎تواند خود را شفا دهد، یا جایی كه ما می‎توانیم دیگران را شفا دهیم. آجنا مركز ارتعاش انرژی‌های روحی و نیروهای روانی خودآگاه و ناخودآگاه ما می‎باشد. به عبارت بهتر، چشم سوم مركز فرماندهی روح در جسم فیزیكی است.


از لحاظ عاطفی، چشم سوم پلی به سوی شناخت و ارزیابی «خود» است. علاوه بر جنبه‌ی روحی، آجنا در زمینه‌ی توانایی‌های عقلانی نیز به ما كمك می‎كند. این چاكرا هم‌چنین به ما كمك می‎كند كه در برابر عقاید دیگران ـ به خصوص عقاید مخالف ـ ذهنی باز داشته باشیم. بسیاری از انسان‌ها تحمل و ظرفیت شنیدن و یا پذیرش عقاید مخالف با میل و علاقه‌ی خودشان را ندارند، كه این در بسیاری از موارد شغلی، خانوادگی و اجتماعی باعث بروز مشكلات عدیده می‌شود. بسیاری از دعواها و درگیری‌ها در همین مطلب ریشه دارد. خیلی از انسان‌ها فرهنگ گفتمانشان بسیار ضعیف است. ضعف فرهنگ گفتمان به خاطر عدم فعالیت مناسب آجنا است.


آجنا ما را قادر می‎سازد كه از تجربه‎ها درس بگیریم. چشم سوم مركز هوش عاطفی و استدلال شهودی ما است و بصیرت درونی ما را تا زمانی كه مانعی در برابر آن وجود نداشته باشد، افزایش می‎دهد.


حتماً برای شما اتفاق افتاده كه فكری به ذهنتان خطور كند و دقیقاً به همان صورت اتفاق بیفتد! مثلاً ممكن است قبل از رفتن به دانشگاه ، به فكرتان برسد كه امروز در كلاس اتفاق عجیبی رخ خواهد داد و پس از حضور در كلاس در كمال تعجب می‎بینید كه آن فكر به وقوع می‎پیوندد. این پدیده در بعضی افراد به ندرت و در برخی دیگر به كرات پیش می‎آید. این گونه امور از مجرای چشم سوم عمل كرده، این اطلاعات به كمك آجنا به شخص می‎رسد.
چشم سوم مانند مجرایی عمل می‎كند كه از طریق آن نوسان‌های فرامادی به سوی كیهان فرستاده می‎شود. پس این ساختار عامل ارتباطی ما با كیهان و گذرگاه ورود به كیهان می‎باشد. كسانی كه به این مرحله از رشد متافیزیك برسند، دیگر ترسی از مرگ نخواهند داشت و حتی مشتاق آن می‎باشند. ترس از مرگ یكی از معضلات تمام اقشار بشر می‎باشد. البته حقیقت آن است كه جسم انسان از مرگ می‎هراسد ولی روح نه تنها هراسی از مرگ ندارد بلكه مشتاق آن است.


تیسراتیل محل رؤیت و ارتباط با «استاد درون» یا «گورو» است. گورو، استاد و معلم متافیزیك و یا عرفان است كه می‌تواند در قالب روحی ظاهر شده و آموزش دهد. از نظر لغوی، گورو به معنی شخص سنگین، موقر و محترم است. این شخص دارای روحی والا و رفیع است و می‌تواند در هر دو جهان فیزیكی و ماورائی حضور داشته باشد. بسیاری از رازهای هستی و خلقت برای گورو آشكار شده است. استاد درون به گذشته و آینده اشراف دارد. با ارواح در ارتباط است و هاله‌ی نورانی را می‌بیند. آنگاه كه معرفت‌جو آمادگی و ظرفیت لازم را داشته باشد، استاد درون به سراغ او می‌آید. به یاد داشته باشید كه این استاد درون است كه شما را انتخاب می كند. اگر معرفت‌جو برای رسیدن به استاد درون تلاش فعال نماید، نتیجه‌ی معكوس می‌دهد، به عبارت دیگر اگر معرفت‌جو مدام طلب دیدار استاد درون را داشته باشد، به نتیجه نخواهد رسید. صدا زدن گورو و یا فرا خواندن او امری گستاخانه است. برای ارتباط با استاد درون باید متواضع و فروتن بود. گاهی اوقات جوینده در خواب، رویا و خلسه، ستاره‌ی آبی می‌بیند كه بیانگر ارتباط قریب الوقوع با استاد درون می‌باشد.



انجمن رمان 98 | بهترین انجمن رمان نویسی


_ متافیزیک و چشم سوم _

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,624
امتیاز واکنش
13,279
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
آموزش‌های متافیزیك در دو بُعد ظاهری و باطنی انجام می‎شود. شروع آموزش‌ها عموماً با آموزش‌های فیزیكی یا ظاهری است، كه شاگرد و استاد در بُعد فیزیكی هم‌دیگر را ملاقات كرده، آموزش‌ها را آغاز می‎كنند. پس از مدتی كه شاگرد توانایی و ظرفیت لازم را كسب كند، استاد به شكل روحی و از درون در زمان خواب، رؤیا و یا خلسه بر او ظاهر می‌شود و آموزش‌های لازم را ارائه می‎كند؛ به این شخص استاد درون گفته می‎شود. استاد درون می‎تواند همان استاد ظاهری و فیزیكی باشد و یا می‎تواند فرد دیگری باشد. استاد درون می‎تواند در قید حیات باشد و یا این جهان خاكی را ترك نموده باشد. ممكن است برای شاگرد، استاد درون یك چهره‌ی آشنا و یا چهره‌ی جدید باشد. در هر شكل استاد درون در محل چشم سوم بر شاگرد ظاهر شده و او را آموزش می‎دهد. شاگرد نیز از طریق آجنا می‎تواند با استاد درون در ارتباط باشد.


قدرت ذهن، خرد، عقل، استدلال و بینش در چاكرای آجنا نهفته است. توانایی دست زدن به خلاقیت‎های بزرگ، توانایی آموختن و درس گرفتن از تجربه‎ها، توانایی ارزش‌یابی اعتقادات و نگرش‎ها و احترام گذاشتن به نظرات دیگران از جمله مسائل دیگری هستند كه به چشم سوم مربوط می‎شوند. هر چند كه عشق مربوط به چاكرای قلب (چاكرای اصلی شماره‌ی۴) است ولی عشق‌های عرفانی و ماورایی به تیسراتیل ارتباط دارد. چشم سوم منشاء علم مطلق است.
از چشم سوم می‎توان مانند یك دوربین استفاده كرد و با آن می‎توان به سفر پرداخت؛ چشم سوم می‎تواند شخص را به هر كجا مجسم كند، ببرد، زیرا توسط تجسم راهنمایی می‎شود. همه‌ی افكار و احساساتی كه ما به چشم سوم می‎فرستیم، انرژی جذب می‎كنند تا در نهایت به واقعیت تبدیل شوند. ممكن است این فرآیند چند روز تا چند هفته طول بكشد و با واسطه‎های متعدد به دست شخص برسد، اما اگر ثبات و پشتكار باشد، سرانجام به هدف خواهد رسید. به عبارت دیگر چشم سوم جایگاه یك فرآیند برهم كنش است؛ همه افكار و احساساتی كه شما وارد آن می‎كنید، به طرز شگرفی فزونی یافته، دوباره پدیدار می‎شوند.


از آنجا كه چشم سوم هر چه را كه شخص بخواهد برآورده می‎سازد، مهم است كه همیشه چیزهای خوب آرزو شود. هرگز برای كسی آسیب و زیان نخواهید. همواره برای همه‌ی نوع بشر و همه‌ی نژادها در سراسر جهان هستی بهترین را بخواهید، همیشه كسانی را كه به شما آزار رسانده‎اند، ببخشید و برای آنها دعای خیر كنید. این توصیه برای حفاظت از خود شماست. زیرا مانع از این می‎شود كه احساس رنجش و ناخشنودی شما ادامه پیدا كند و شما را تا سطح شخصی كه درباره‌ی او فكر می‎كنید تنزل دهد. هم‌چنین خواسته‎های خود را با چیزهای آسان شروع كنید. سعی نكنید كه از آسمان سكه‎های طلا ببارانید، این كار ممكن است ولی نه برای مبتدیان. اگر مشكل مالی دارید، بهتر است كه برای افزایش درك و فهم خود دعا كنید.



چشم سوم پل برقراری ارتباط فكری با دیگران است. وقتی به هر دلیل خوشایند و یا ناخوشایند به فرد دیگری فكر كنیم، یك پل انرژی بین چشم سوم ما و او برقرار می‌شود كه ما را به هم وصل می‌نماید. عوامل زیادی باعث می‌شود كه ما به دیگران فكر نمائیم، از جمله: دوست داشتن، تنفر داشتن، طلب كار بودن، بدهكار بودن، ظلم كردن، مظلوم واقع شدن و ... تمام اینها باعث شده كه به فرد دیگری فكر نموده، از طریق پل انرژی چشم سوم با او ارتباط برقرار نماییم. در این حالت اگر آن فرد از نظر علم و ایمان از ما بالاتر باشد، ما تا مرتبه‌ی او صعود می‌كنیم، ولی اگر پایین‌تر باشد، ما نیز تا مرتبه‌ی او نزول خواهیم كرد. اگر فكر كردن به شخصی و در نتیجه ارتباط با او از طریق چشم سوم موقت و گذرا باشد، این صعود و نزول نیز موقت و گذرا است. ولی در مواردی كه به صورت دایم به فردی فكر نماییم، اتصال ما نیز دایمی بوده، صعود و یا نزول به مرتبه‌ی آن شخص نیز دایمی می‌شود.كینه به دل گرفتن سبب شده كه انسان دایم به شخص مقابل فكر نموده، با مكانسیم‌هایی كه ذكر شد، به مرتبه‌ی آن شخص نزول نماید. برای همین توصیه شده كه در این موارد اشخاص را ببخشید و از گنـ*ـاه آنها درگذرید و كینه‌ی آنها را به دل نگیرید. این در درجه‌ی اول به نفع خود شما است.




انجمن رمان 98 | بهترین انجمن رمان نویسی


_ متافیزیک و چشم سوم _

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا