خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

SELENA

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
27/2/20
ارسال ها
171
امتیاز واکنش
624
امتیاز
178
زمان حضور
1 روز 7 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
| هر آنچه برای گل زدن نیاز دارید |

مهم نیست که چقدر در جلو بردن توپ و رساندن آن به محوطه جریمه مهارت دارید؛ اگر شوت زدن در FIFA 20 را بلد نباشید آنقدر که موقعیت خراب می‌کنید، گل نمی‌زنید. برای همین در یکی دیگر از سری مقالات آموزشی FIFA 20 هر چه در مورد شوت زدن در FIFA 20 می‌دانستیم را برایتان گرد هم آوردیم و سعی کردیم به شما آموزش دهیم که چطور گل‌های بیشتری بزنید. پس این شما و این هم نکاتی که باید درباره شوت زدن در FIFA 20 بدانید:​
Timed Finishing را خاموش کنید
شوت زدن در FIFA 20

در این چند سال اخیر، بازیکنان حرفه‌ای FIFA نشان دادند که می‌شود از Timed Finishing به عنوان یک سلاح قدرتمند برای باز کردن دروازه تیم حریف استفاده کرد. Timed Finishing به قدری قدرتمند بود که با سبز نگه داشتن نوار آن می‌شد حتی از سخت‌ترین زاویه‌ها هم توپ را وارد دروازه کرد. برای همین جامعه فیفا بازان به این موضوع اعتراض کردند و از الکترونیک آرتز خواستند تغییراتی در Timed Finishing ایجاد کند.
الکترونیک آرتز هم برای اینکه تعادل جریان مسابقات را حفظ کند، سبز نگه داشتن Timed Finishing را سخت‌تر کرد تا از اثر گذاری آن تا اندازه زیادی کاسته شود. این رویه در FIFA 20 هم ادامه داشت و اوضاع طوری تغییر کرده که استفاده از ویژگی Timed Finishing خیلی ریسکی شده. تصور کنید در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان قرار دارید و یک شوت نرم و زمینی کافیست تا دروازه باز شود.
اما درست در همین لحظه استثنایی نمی‌توانید نوار Timed Finishing را سبز نگه دارید و توپ به جای آرام گرفتن در گوشه دروازه، به دست تماشاچیان می‌رسد. این چیزیست که اگر Timed Finishing را روشن نگه دارید، بارها و بارها برایتان اتفاق می‌افتد. درست است که این ویژگی هنوز تاثیر گذاریش را دارد اما به خاطر اینکه استفاده از آن سخت شده، دیگر ارزش ندارد برایش ریسک کنید. به جای این کار، Timed Finishing را خاموش کنید و تکنیک‌ شوت زدن خود را ارتقا دهید.​
با انواع شوت‌های FIFA 20 آشنا شوید
شوت زدن در FIFA 20

شوت زدن در FIFA 20 انواع مختلفی دارد که می‌توان از هر کدامشان در شرایط به خصوصی استفاده کرد. خب بیایید به پرکاربردترین شوت‌ها در FIFA 20 نگاهی بیندازیم و ببینیم که هر یک از آن‌ها به درد چه موقعیتی می‌خورند:​
Finesse Shot
Finesse Shot شوتی است که بازیکنان با قربانی کردن قدرت شوت، دقت آن را افزایش می‌دهند و سعی می‌کنند با یک کات نرم، توپ را به گوشه دروازه بفرستند. البته این را باید در مورد Finesse Shot بدانید که هر چه از محوطه جریمه دورتر شوید، دقت آن پایین‌تر می‌آید و احتمال کمتری وجود دارد که بتوانید از نقاط دور دست با استفاده از این تکنیک گل بزنید.
برای همین پیشنهاد ما این است که از Finesse Shot یا در داخل یا روی خط محوطه جریمه استفاده کنید تا میزان اثرگذاری آن به حداکثر برسد. علاوه بر این، در Finesse Shot هر چه قدرت شوت را بیشتر پر کنید، توپ ارتفاع بیشتری می‌گیرد. این یعنی اگر بتوانید میان فاصله‌تان از دروازه و قدرت Finesse Shot تعادل خوبی ایجاد کنید، توپ به سمت نقاطی از دروازه حرکت می‌کند که هیچ دروازه‌بانی قادر به مهار آن نخواهد بود.
برای اجرای Finesse Shot باید R1 (پلی استیشن) یا RB (ایکس باکس) را گرفته و سپس کلید شوت را بفشارید.​
Chip Shot
چیپ زدن چه در فوتبال واقعی و چه در FIFA 20 تنها زمانی ممکن است که دروازه‌بان از موقعیت خودش بیرون بیاید و به سمت مهاجم تیم مقابل بدود. در چنین شرایطی خیلی راحت می‌توان به زیر توپ زد و آن را با ارتفاع نسبتا خوبی از بالای سر دروازه‌بان وارد دروازه کرد. بهترین شرایط برای زدن یک چیپ عالی هم این است که در منطقه ۱۸ تا ۲۵ یاردی از دروازه باشید و میزان قدرت توپ را بین ۲ تا ۴ واحد نگه دارید.
برای چیپ زدن در FIFA 20 کافیست کلید L1 (پلی استیشن) یا LB (ایکس باکس) را قبل فشردن کلید شوت نگه دارید.​
Driven Shot
شوت زدن در FIFA 20

Driven Shot یکی از تاثیرگذارترین شوت‌های FIFA 20 برای گل زدن در محوطه جریمه است. زمانی که از این تکنیک شوت زنی استفاده کنید، توپ با قدرت و سرعت زیادی به سمت دورازه حرکت می‌کند و بسته به وضعیت نشانه‌گیری شما، می‌تواند احتمال چسبیدن توپ به تور دروازه را بیشتر کند.
برای استفاده از تکنیک Driven Shot کافیست قبل از زدن کلید شوت، کلید‌های L1 یا LB را به همراه R1 یا RB نگه دارید.​
Flair Shot
زدن شوت‌های تکنیکی، یکی از جذابیت‌های مسابقات سری بازی‌های FIFA است. این شوت‌ها دقت بالایی ندارند اما اگر استفاده از آن‌ها منجر به گل شود، آن وقت باید به دنبال راهی برای فیلم گرفتن از صحنه اتفاق افتاده باشید. برای زدن شوت‌های تکنیکی نیز کافیست قبل از فشردن کلید شوت، L2 (پلی استیشن) یا LT (ایکس باکس) را بگیرید.​
چگونه از فواصل دور گل بزنیم؟
با اینکه در FIFA 20 گل زدن از بیرون محوطه جریمه به شدت سخت شده اما انجام آن غیر ممکن هم نیست. فقط کافیست یک سری نکات به خصوص را رعایت کنید تا دروازه‌بان تیم حریف از شوت‌های غیرمنتظره شما شوکه شود. اولین نکته‌ای که باید در مورد شوت از فواصل دور بدانید این است که در FIFA 20 اهمیت توانایی «Long Shot» بازیکنان، بیش از پیش اهمیت پیدا کرده.
این یعنی اگر می‌خواهید از پشت محوطه جریمه شوت‌ بزنید، باید حداقل قدرت Long Shot بازیکنتان ۸۵ باشد تا توپ با قدرت و دقت زیادی به سمت دروازه حرکت کند. در کنار این، برای گل زدن از پشت محوطه جریمه باید موقعیت‌سنجی خوبی هم داشته باشید. منظور از موقعیت‌سنجی، نگاه به موقعیت مدافعین حریف و حفره‌های ایجاد شده میان آن‌هاست. شما باید بتوانید فضای باز میان مدافعین را تشخیص داده و دقیقا با نشانه‌گرفتن همان نقطه دروازه تیم حریف را تهدید کنید.
به عنوان آخرین نکته هم باید به این اشاره کنم که در موقعیت ایستا، تقریبا هیچ شوتی در FIFA 20 گل نمی‌شود. پس پیش از اینکه برای شوت زدن از خارج محوطه جریمه اقدام کنید، حتما کلید سرعت را گرفته، چند ضربه به توپ بزنید و سپس کلید شوت را بفشارید. با این کار به قدرت شوت‌هایتان افزوده می‌شود و احتمال مهار آن توسط دروازه‌بان به حداقل می‌رسد.​


◘| آموزش شوت زدن در FIFA 20 – چگونه گل‌های بیشتری بزنیم؟ |◘

 
  • تشکر
Reactions: Delaram88
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا