- عضویت
- 6/2/20
- ارسال ها
- 7,644
- امتیاز واکنش
- 13,283
- امتیاز
- 428
- زمان حضور
- 82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
من قصد دارم ۱۱ راز و نکته ای که کمک خواهند کرد تا عکاسی خیابانی خود در شب را ارتقاء دهید، با شما به اشتراک بگذارم. این نکات بر اساس چیزهایی هستند که من به مشتریانم در ورکشاپ عکاسی خیابانی شبانه در لندن آموزش می دهم.
من عاشق شور و نشاط و حس زندگی شهرها در هنگام شب هستم، با آن چراغ های نئون، صدای خنده ها، چراغ های خیابانی، بازتاب ها، پنجره های فروشگاه ها. گویی دنیای دیگری است، که من شما را برای آن مجهز خواهم کرد تا فقط عکس نگیرید، بلکه خوب عکس بگیرید. قبل از این که بپرسید، باید بگویم که تمام تصاویر این مقاله به صورت دوربین در دست با دوربین های فوجی فیلم مختلف گرفته شده اند، اکثرا با دوربین X-T3 و لنز ۳۵mm f/1.4، که معادل ۵۰mm آنهاست.
همه آنها در مُد اولویت دیافراگم، تراز سفیدی خودکار و ایزوی خودکار گرفته شده اند، و دیافراگم لنز عمدتا به طور کامل باز بوده است، اگرچه من معتقدم که عکاسی خیابانی درباره لحظه است و نه تنظیمات دوربین.
۱ صحنه را به صورت چند لایه تصور کنید
هنگامی که فرصتی برای ایجاد یک تصویر عالی پیدا می کنید، یک قدم به عقب بروید و ببینید آیا می توانید یک المان پس زمینه قوی پیدا کنید. این کار به تصویر عمق واقعی می دهد و می تواند کاری کند که برجسته تر به نظر برسد. در این مثال، نور نئون منعکس شده بر روی سقف یک ماشین پارک شده در کنار خیابان، باعث شده تصویر بسیار جالب تری ایجاد شود.
۲ به دنبال لحظات تکرار نشدنی باشید
بسیاری از عکاسان خیابانی در خیابان های یکسان راه می روند، پس به دنبال لحظات تکرار نشدنی یا منحصر به فرد باشید.
یک لحظه تکرار نشدنی ارزش بسیار بیشتری نسبت به عکسی که هر عکاسی می تواند هر هفته بگیرد، دارد. بنابراین شروع کنید به دنبال لحظات منحصر به فرد بگردید: بیلبوردهای تبلیغاتی، چراغ های کریسمس، نقاشی ها، محله های به سرعت در حال تغییر و هر چیز دیگری که غیرمعمول یا موقتی باشد.
۳ شکاف کنجکاوی
شکاف کنجکاوی، فضای بین آنچه ما می دانیم و آنچه که باید بدانیم است. در اصل، شما باید به ناگفته گذاشتن چیزی، یا یک سوال بدون جواب فکر کنید، و اجازه دهید بیننده خودش این شکاف را پر کند. اگر تصاویر شما کل داستان را بگویند، آن وقت توجه بیننده را جلب نخواهند کرد و بیننده سریع رد می شود و می رود.
مغز دوست دارد معماها را حل کند و از همه چیز سر درآورد، بنابراین از این ترفند استفاده کنید. اگر آنها مجبور شوند از خودشان سوالی بپرسند، شما توجه آنها را جلب کرده اید.
۴ عجله نکنید، جایی که فکر می کنید ۱ فرصت وجود دارد، در واقع ۵ تا وجود دارد
بسیاری از عکاسان خیابانی زمان زیادی را صرف کار می کنند و برای نگاه کردن خیلی وقت نمی گذارند. اکثر ورکشاپ های ما در یک محدوده حداکثر ۱٫۵ تا ۳ کیلومتر مربعی هستند. به عنوان مثال، فقط در این مقاله، ۳ عکس مختلف از یک کوچه هست که من حداقل ۵ تصویر از آنجا گرفته ام، تا به دانشجویانم نشان دهم در جایی که فکر می کنند یک فرصت وجود دارد، در واقع فرصت های زیادی وجود دارد.
ترکیب بندی عکس بالا را با عکس زیر مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که تنها جلو رفتن و عکس گرفتن از یک نمای «چشم حشره» از پایین، به همان فضا حس بسیار متفاوتی می دهد.
۵ آیا رنگ به تصویر ارزش می دهد یا فقط نویز بصری؟
من در طول روز همیشه به صورت سیاه و سفید عکس می گیرم (jpeg با یک فایل raw معمولی بر روی سیستم دوربین فوجی فیلم). علت آن این است که من می توانم نور، شکل و فرم را راحت تر ببینم و در نتیجه سریع تر ترکیب بندی کنم. سپس در راه برگشت به خانه در مترو رنگ را به تصویر اضافه می کنم و یک سوال ساده از خودم می پرسم: «آیا رنگ به این عکس ارزش می دهد یا فقط نویز دیجیتالی؟» و حواس پرتی. اگر به آن ارزش می بخشد، به یک تصویر رنگی تبدیل می شود؛ در غیر این صورت، سیاه و سفید باقی می ماند.
با این حال، در شب جهان رنگارنگ تر است، بنابراین من به صورت رنگی عکس می گیرم تا بتوانم بر روی آن رنگ ها فوکوس کنم. می گویند عکاسی سیاه و سفید در شب را از دست ندهید، فقط برعکس آن را از خودتان بپرسید: «آیا سیاه و سفید ساده تر است؟ آیا تاثیر بیشتری دارد؟»
هر یک از ما جهان را به شکل متفاوتی می بینیم. تصاویر رنگی بالا و پایین را با هم مقایسه کنید و ببینید که آیا رنگ به آنها ارزش می دهد، یا فقط نویز دیجیتالی؟
من عاشق شور و نشاط و حس زندگی شهرها در هنگام شب هستم، با آن چراغ های نئون، صدای خنده ها، چراغ های خیابانی، بازتاب ها، پنجره های فروشگاه ها. گویی دنیای دیگری است، که من شما را برای آن مجهز خواهم کرد تا فقط عکس نگیرید، بلکه خوب عکس بگیرید. قبل از این که بپرسید، باید بگویم که تمام تصاویر این مقاله به صورت دوربین در دست با دوربین های فوجی فیلم مختلف گرفته شده اند، اکثرا با دوربین X-T3 و لنز ۳۵mm f/1.4، که معادل ۵۰mm آنهاست.
همه آنها در مُد اولویت دیافراگم، تراز سفیدی خودکار و ایزوی خودکار گرفته شده اند، و دیافراگم لنز عمدتا به طور کامل باز بوده است، اگرچه من معتقدم که عکاسی خیابانی درباره لحظه است و نه تنظیمات دوربین.
۱ صحنه را به صورت چند لایه تصور کنید
هنگامی که فرصتی برای ایجاد یک تصویر عالی پیدا می کنید، یک قدم به عقب بروید و ببینید آیا می توانید یک المان پس زمینه قوی پیدا کنید. این کار به تصویر عمق واقعی می دهد و می تواند کاری کند که برجسته تر به نظر برسد. در این مثال، نور نئون منعکس شده بر روی سقف یک ماشین پارک شده در کنار خیابان، باعث شده تصویر بسیار جالب تری ایجاد شود.
۲ به دنبال لحظات تکرار نشدنی باشید
بسیاری از عکاسان خیابانی در خیابان های یکسان راه می روند، پس به دنبال لحظات تکرار نشدنی یا منحصر به فرد باشید.
یک لحظه تکرار نشدنی ارزش بسیار بیشتری نسبت به عکسی که هر عکاسی می تواند هر هفته بگیرد، دارد. بنابراین شروع کنید به دنبال لحظات منحصر به فرد بگردید: بیلبوردهای تبلیغاتی، چراغ های کریسمس، نقاشی ها، محله های به سرعت در حال تغییر و هر چیز دیگری که غیرمعمول یا موقتی باشد.
۳ شکاف کنجکاوی
شکاف کنجکاوی، فضای بین آنچه ما می دانیم و آنچه که باید بدانیم است. در اصل، شما باید به ناگفته گذاشتن چیزی، یا یک سوال بدون جواب فکر کنید، و اجازه دهید بیننده خودش این شکاف را پر کند. اگر تصاویر شما کل داستان را بگویند، آن وقت توجه بیننده را جلب نخواهند کرد و بیننده سریع رد می شود و می رود.
مغز دوست دارد معماها را حل کند و از همه چیز سر درآورد، بنابراین از این ترفند استفاده کنید. اگر آنها مجبور شوند از خودشان سوالی بپرسند، شما توجه آنها را جلب کرده اید.
۴ عجله نکنید، جایی که فکر می کنید ۱ فرصت وجود دارد، در واقع ۵ تا وجود دارد
بسیاری از عکاسان خیابانی زمان زیادی را صرف کار می کنند و برای نگاه کردن خیلی وقت نمی گذارند. اکثر ورکشاپ های ما در یک محدوده حداکثر ۱٫۵ تا ۳ کیلومتر مربعی هستند. به عنوان مثال، فقط در این مقاله، ۳ عکس مختلف از یک کوچه هست که من حداقل ۵ تصویر از آنجا گرفته ام، تا به دانشجویانم نشان دهم در جایی که فکر می کنند یک فرصت وجود دارد، در واقع فرصت های زیادی وجود دارد.
ترکیب بندی عکس بالا را با عکس زیر مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که تنها جلو رفتن و عکس گرفتن از یک نمای «چشم حشره» از پایین، به همان فضا حس بسیار متفاوتی می دهد.
۵ آیا رنگ به تصویر ارزش می دهد یا فقط نویز بصری؟
من در طول روز همیشه به صورت سیاه و سفید عکس می گیرم (jpeg با یک فایل raw معمولی بر روی سیستم دوربین فوجی فیلم). علت آن این است که من می توانم نور، شکل و فرم را راحت تر ببینم و در نتیجه سریع تر ترکیب بندی کنم. سپس در راه برگشت به خانه در مترو رنگ را به تصویر اضافه می کنم و یک سوال ساده از خودم می پرسم: «آیا رنگ به این عکس ارزش می دهد یا فقط نویز دیجیتالی؟» و حواس پرتی. اگر به آن ارزش می بخشد، به یک تصویر رنگی تبدیل می شود؛ در غیر این صورت، سیاه و سفید باقی می ماند.
با این حال، در شب جهان رنگارنگ تر است، بنابراین من به صورت رنگی عکس می گیرم تا بتوانم بر روی آن رنگ ها فوکوس کنم. می گویند عکاسی سیاه و سفید در شب را از دست ندهید، فقط برعکس آن را از خودتان بپرسید: «آیا سیاه و سفید ساده تر است؟ آیا تاثیر بیشتری دارد؟»
هر یک از ما جهان را به شکل متفاوتی می بینیم. تصاویر رنگی بالا و پایین را با هم مقایسه کنید و ببینید که آیا رنگ به آنها ارزش می دهد، یا فقط نویز دیجیتالی؟
| نکات بهبود عکاسی در شب |
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com