خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,896
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
چند سالی است که تب و تاب اکستنشن مو، میان خانم‌ها بالا گرفته است و افراد زیادی برای پرحجم کردن و تغییر حالت مو از این شیوه استفاده می‌کنند، به همین مناسبت در ادامه به باید‌ها ونباید‌های این روش اشاره می‌کنیم.

صرف نظر ازچگونگی تهیه و بهداشت مو‌هایی که برای این هدف به کار می‌رود، از دکتر آزاده طبیعی متخصص پوست و مو درباره عوارض این شیوه سوال کردیم و وی چنین گفت: اکستنشن سبک و کوتاه مدت اشکال زیادی ندارد، اما اکستنشن‌های سنگین باعث کشش مو و افزایش ریزش مو می‌شود و اگر طولانی مدت روی سر بماند برای بهداشت و شست وشوی صحیح مو ایجاد اشکال می‌کند. اما با توجه به نزدیک شدن سال جدید تعدادی ازخانم‌ها تمایل دارند از این شیوه برای ایجاد تنوع در موهایشان استفاده کنند به همین منظور در ادامه به بعضی از نکات بهداشتی اکستنشن مو اشاره می‌کنیم:

اما و اگر‌های اکستنشن مو


انواع اکستنشن مو

استفاده از موی طبیعی

استفاده ازموی طبیعی قابلیت رنگ، دکلره، هایلایت کردن و... را دارد.

استفاده از موی مصنوعی

دراین روش طول موی اضافه شده را باید حداکثر ۳۰ سانتی متر بلند کنید، مقدار بیشتر از این وزن مو را زیاد و به پوست سر فشار وارد می‌کند و باعث ریزش مو‌های طبیعی و کم پشتی می‌شود. بهترین طول متوسط برای موی اضافه شده مصنوعی ۲۲ سانتی متر است. مدت زمان این نوع اکستنشن حدود سه تا چهار ماه است.

بعضی از روش‌های نصب اکستنشن

چسب کراتین

نوعی چسب بی ضرر است که برای ناحیه جلوی سر و در افرادی که مو‌های نازک و کم پشتی دارند روش خوبی است، بالاتر از ریشه مو این چسب مالیده می‌شود و موی اکستنشن روی آن قرار می‌گیرد و بـ*ـو*سیله گیره با حرارت به هم فشرده و چسبیده می‌شود.

رینگ

اما و اگر‌های اکستنشن مو


این روش برای افراد با مو‌های نازک و کم پشت زیبایی ندارد و موقع جمع کردن مو، رینگ مشخص می‌شود، در این روش رینگ واشرداری را داخل یک شاخه از موی مصنوعی می‌گذارند و با قلاب‌های مخصوص مو‌های طبیعی را به داخل رینگ می‌کشند.

روش لاینی

سریع‌ترین روش اکستنشن لاینی است که از بلند شدن و پرپشت شدن موهایتان لـ*ـذت می‌برید، زیرا در این روش از چسب یا رینگ استفاده نمی‌شود.

نکات مراقبتی

  • بهتر است مو‌های خود را در پنج روز اول بعداز نصب اکستنشن شست و شو ندهید تا چسب‌ها سرجای خود کاملا ثابت شود در هفته اول ممکن است در پوست سرتان احساس خارش کنید.
  • قبل از این‌که موهایتان را شست وشو دهید آن‌ها را شانه بزنید تا اگر گره دارد باز شود و سپس آرام زیر دوش، مقداری شامپو بزنید و مو‌ها را از بالا به پایین فشار دهید تا تمیز شود. هیچ وقت مو‌ها را محکم مالش ندهید.
  • قبل از خواب، مو‌های خود را با یک کش سر نرم بالای سرتان جمع کنید، تا به هم گره نخورد. هیچ وقت با موی خیس و مرطوب نخوابید.
  • از حالت دهنده‌ها استفاده نکنید، زیرا باعث جدایی مو‌ها از محل اتصال می‌شود.
  • بیش از حد در معرض تماس با نور خورشید و آلودگی هوا قرارنگیرید.
  • برای افزایش عمراکستنشن مو، رطوبت روی آن‌ها را سریع پاک کنید.
اکستنشن برای مو ضرر دارد؟

  • اکستنشن موقتی را نباید هر روز استفاده کنید.
  • اگر برای مدت کوتاه از آن استفاده کنید، آسیب‌های بلند مدت برای مو‌های شما ایجاد نمی‌کند.
  • اکستنشن‌های دایمی را می‌توانید برای مدت‌های طولانی استفاده کنید.
  • اگر از محصولات استاندارد و باکیفیت استفاده کنید و این کار توسط یک متخصص انجام شده باشد، همچنین، نکاتی برای نگهداری از آن را همیشه مد نظر قرار داده باشید، مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند.
  • هر زمانی که اکستنشن‌ها از پوست سر فاصله گرفت، آن‌ها را مجدد در جای اولیه خود نصب کنید. به این ترتیب از وارد شدن فشار اضافی به مو‌ها و آسیب دیدن آن‌ها جلوگیری می‌شود.
  • افرادی که دچارریزش موی شدید هستند نباید مو‌های خود را اکستنشن کنند. زیرا ممکن ریزش موی آن‌ها شدت پیدا کند.
    مو‌های خود را دم اسبی و بالای سرتان نبندید، چون ممکن است باعث جدا شدن اکستنشن‌ها یا کشیدگی مو‌های شما شود.
چه زمانی باید اکستنشن مو را برداریم؟

اکستنشن مو نباید بیش از چهار ماه و بعد از این‌که ۲ اینچ از پوست سر فاصله گرفت، روی مو‌ها باقی بماند.

معایب دیگر

  • مو‌های اضافه شده به دلیل این‌که به مو‌های خود فرد وصل می‌شود، فشار‌هایی را وارد می‌کند که می‌تواند باعث آسیب زدن به موی اصلی شود.
  • باعث تشدید سردرد در افرادی شود که قبلا میگرن یا سردرد مزمن داشته اند.
  • بعضی افراد ممکن است به چسب‌ها حساسیت داشته باشند و دچار مشکلات پوستی شوند.
  • در ابتدا ممکن است به دلیل عادت نداشتن، احساس ناراحتی کنید.
  • خوابیدن با آن ها، در ابتدا سخت است.
  • اکستنشن نیاز به مراقبت ویژه دارد.
اما و اگر‌های اکستنشن مو


اکستنشن مو و نکاتی که باید بدانید

 
  • تشکر
Reactions: !MeŁłКa ƝasłƦłaƝ!

!MeŁłКa ƝasłƦłaƝ!

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
3/10/19
ارسال ها
1,150
امتیاز واکنش
10,424
امتیاز
323
زمان حضور
73 روز 8 ساعت 4 دقیقه
انواع اکستنشن های مو و ویژگی های مهم آنها

اکستنشن های کلیپسی

دلایل استفاده:ایمن بودن، درد نداشتن، نیاز به زمان کم و مقرون به صرفه از نظر مالی.
نحوه مراقبت:این اکستنشن ها باید گهگاه شسته شوند و هر روز هم مورد استفاده قرار نگیرند. نکته مهم درباره استفاده از انواع کلیپسی این است که نباید هر بار در نقاط قبلی متصل شوند چون این کار باعث کشیده شدن آنها روی پوست سر و درنهایت تضعیف موها می شود.
مناسب برای:اکستنشن های کلیپسی، بهترین انتخاب برای افراد دارای موهای بلند هستند. اگر این اکستنشن ها به درستی به موهای کوتاه متصل نشوند، درنهایت دیده خواهند شد.

اکستنشن های چسبی

دلایل استفاده:ایمن بودن، دیده نشدن بعد از متصل شدن، داشتن عمر طولانی تر نسبت به انواع کلیپسی.
نحوه مراقبت:اگر جداسازی انواع چسبی با دقت انجام بگیرد، طول عمر آنها را بیشتر می کند. استفاده از شامپو و حالت دهنده برای اکستنشن های چسبی کنار موهای طبیعی مانعی ندارد. با این حال، مراجعه به سالن های آرایش معتبر برای متصل کردن یا جدا کردن اکستنشن های چسبی ضروری است.
مناسب برای:اکستنشن های چسبی، بهترین انتخاب برای افراد دارای موهای کوتاه یا متوسط هستند. مراقبت های لازم بعد از اتصال انواع چسبی، استفاده از آنها را برای افراد دارای موهای بلند سخت می کند.

اکستنشن های با دوخت

دلایل استفاده:اکستنشن هایی که با کمک نخ مخصوص اکستنشن متصل می شوند، به راحتی تا 12 هفته دوام می آورند. این اکستنشن ها طبیعی به نظر می رسند و می توان از آنها تا یک سال استفاده کرد. در ضمن، از نظر اقتصادی هم در درازمدت مقرون به صرفه هستند.
نحوه مراقبت:در صورت استفاده از انواع با دوخت، مرطوب سازی موها و استفاده از نرم کننده ها برای جلوگیری از هر گونه مشکلی ضروری است. به علاوه، افرادی که از این اکستنشن ها استفاده می کنند، باید در استفاده از محصولات حالت دهنده مو احتیاط لازم را داشته باشند، چون این کار می تواند به موهای طبیعی آنها آسیب برساند.
مناسب برای:این اکستنشن ها برای همه موها و با هر اندازه ای مناسب هستند. درحال حاضر، شرکت های پیشرفته برای سازگار کردن هرچه بیشتر این اکستنشن ها با انواع مو تلاش می کنند.
کلاه گیس
دلایل استفاده:به راحتی قابل جدا کردن هستند، از نظر مالی مقرون به صرفه اند، استفاده از آنها سخت نیست و خیلی خوب به نظر می رسند.
نحوه مراقبت:کلاه گیس ها حداقل باید بعد از گذشت هر 10 روز شسته شوند. با این حال، این کار به نوع استفاده افراد وابسته است. برای شستن کلاه گیس های طبیعی باید از شامپوها و نرم کننده های طبیعی استفاده کرد، اما استفاده از ابزارهای حالت دهنده می تواند به آنها آسیب برساند. کلاه گیس های مصنوعی هم فقط باید با کمک آب سرد شسته شوند، در غیر این صورت تارهای مصنوعی شان ذوب می شوند.
مناسب برای:به طور کلی، کلاه گیس ها برای انواع مو، هر اندازه ای، هر بافتی و هر رنگی مناسب هستند.

عوامل مهم در انتخاب اکستنشن مو

1. بهترین اکستنشن را متناسب با تمام شرایط خودتان انتخاب کنید:اولین نکته مهم، انتخاب اکستنشن هایی است که زمان بیشتری دوام می آورند. شاید اکستنشن های ارزان اوایل استفاده خوب به نظر برسند، اما خیلی زود خراب می شوند و به جایگزین نیاز پیدا می کنند. اگر درحال آزمون و خطای موقتی نیستید، حتما بهترین اکستنشن را بعد از تحقیق کافی خریداری کنید.
2. رنگ مو، یکی از عوامل مهم است:اکستنشن انتخابی شما باید بیشترین نزدیکی را به موهای طبیعی تان داشته باشد. یکی از اشتباهات رایج زنان، انتخاب اکستنشن های تیره تر یا روشن تر نسبت به موهای خودشان است که زیبایی موها را از بین می برد.
3. مراقبت از اکستنشن ها را درست انجام بدهید:برای شستن اکستنشن ها حتما از شامپوهای بدون سولفات و پارابن کمک بگیرید. کلاه گیس ها و اکستنشن های کلیپسی باید در پایان روز از روی موهای طبیعی جدا شوند و هیچ وقت برای مدت طولانی روی سر باقی نمانند.

چند نکته برای مراقبت از اکستنشن های مو

1. صبح ها از شانه دندانه بزرگ برای مرتب کردن اکستنشن استفاده کنید.
2. بیش از حد در معرض تماس با نور خورشید و آلودگی هوا قرار نگیرید.
3. در استفاده از وسایلی مانند کلیپس، هدبند و روبان زیاده روی نکنید چون اکستنشن مو را شُل می کنند.
4. برای افزایش عمر اکستنشن مو، رطوبت روی آنها را سریع پاک کنید.
5. برای اینکه درخشندگی اکستنشن را افزایش بدهید، یک بار در هفته به آن روغن بزنید.
اکستنشن های موی طبیعی و مصنوعی:جنبه های مثبت و منفی
اکستنشن های موی طبیعی اکستنشن های موی مصنوعی
جنبه های مثبت طبیعی و زیبا به نظر می رسند. به مراقبت زیاد برای دوام آوردن بیشتر نیاز ندارند.
حالت پذیری و رنگ پذیری مطلوب و بدون محدودیتی دارند. ارزان تر از انواع طبیعی هستند.
بیشتر از انواع مصنوعی دوام می آورند. حجم بیشتری به موها می دهند.
جنبه های منفی گران تر از انواع مصنوعی هستند. در صورت استفاده از ابزارهای گرمایشی (مانند سشوار) برای حالت دهی به انواع مصنوعی، احتمال ذوب شدن آنها وجود دارد.
مثل موهای طبیعی به مراقبت و توجه نیاز دارند. مصنوعی بودن آنها بیشتر به نظر می رسد.
احتمال دارد که از روش های غیربهداشتی برای تولید آنها استفاده شده باشد. عمر مفید آنها طولانی نیست.
انجمن رمان 98


اکستنشن مو و نکاتی که باید بدانید

 
  • تشکر
Reactions: MacTavish
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا