خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,896
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
خبرآنلاین: رئیس جمهور گفت: مردم انقلاب اسلامی را علی‌رغم میل همه قدرت های بزرگ آن روز جهان به پیروزی رساندند.


حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در دیدار سفرا و روسای نمایندگی ها و سازمان های خارجی مقیم تهران به مناسبت چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: برای ما این ایام خاطرات بسیار مهم و سرنوشت سازی را یادآور می کند؛ در ۴۱ سال قبل مردم بزرگ ایران که از دیکتاتوری قرنها در این کشور خسته شده بودند و از فسادی که دامن حکمران آن را فرا گرفته بود و از آینده جامعه انسانی عادلانه ناامید شده و از دخالت‌های بیگانگان در امور کشور فرسوده شده بودند.


وی ادامه داد: در این شرایط ندای یک رهبر و عالم مورد اعتمادشان که مردم را به حرکت و انقلاب و سرنگونی یک رژیم پوسیده و فاسد و برقراری یک حکومت مردمی دعوت می‌کرد، پاسخ مثبت دادند و انقلاب بزرگ و شکوهمند ایران را علی‌رغم میل همه قدرت های بزرگ آن روز جهان به پیروزی رساندند.


اهم اظهارات حسن روحانی را بخوانید:


- بر اساس این انقلاب که در طول ۱۶ سال مبارزه به پیروزی رسید، پایه و اساس حرکت مردم بود. حزب، قوم و گروه خاصی نبود و بخشی از نیروهای مسلح نبودند و همه مردم ایران در کنار یکدیگر به خیابان آمدند و در برابر یک استبداد و حضور استعمار قیام کردند. این انقلاب کاملا مردمی بود.


- در چهل و یک سال پیش وقتی امام وارد کشور شد میلیون‌ها نفر در خیابان های تهران به استقبال امام آمدند. امام از فرودگاه تا بهشت زهرا روی امواج انسانی حرکت می‌کرد این انقلابی که روی آرمان‌ها و اهداف ملی حرکت خود را آغاز کرده بود برای تثبیت و برای استمرار همواره به مردم متکی بوده است. هر جایی توطئه‌ای داخلی یا خارجی علیه نظام ما طراحی شد، این مردم بودند که به صحنه آمدند و در برابر آن ایستادگی کردند.


- (با بیان اینکه در همه مراحل ایستادگی و اتحاد مردم بود که سربلندی این کشور و مردم را به همراه داشت): امروز در برابر یک تحریم ظالمانه و یک اقدام تروریستی از طرف آمریکا بر کل ملت ایران هستیم. هیچ کس امروز تردید ندارد که فشار حداکثری و تحریم آمریکا علیه تک تک مردم است. یعنی یک نفر در این تحریم استثناء نشده است، یک بیمار استثنا نشده است، یک ماده غذایی مورد نیاز مردم استثنا نشده است، هیچ قطعه ای از هواپیما برای سلامت پرواز استثنا نشده است.


- کاملاً روشن است که تحریم صد در صد غیر انسانی علیه کل ملت است. شاید در تاریخ چنین تحریمی کم‌سابقه باشد، به این امید که این فشار حداکثری اول دولتمردان را به زانو در می‌آورد و اگر هم دولتمردان ایستادگی کنند، مردم را به زانو درآورد. در هر دو اشتباه کردند و نه مردم و نه مسئولین و دولتمردان سر تواضع فرود نیاوردند.


- آمریکایی ها فکر می‌کردند با این فشار حداکثری بر کل واردات و صادرات بر زندگی مردم تاثیر می‌گذارند و مردم ناچار هستند تسلیم شوند و یا به عنوان اعتراض به خیابان‌ها بیایند و به آمریکا چراغ سبز نشان دهند.


- آنهایی که با این منطقه با تاریخ ایران با تمدن ایران و با فرهنگ ایران آشنا هستند می‌دانند که یک ملت بزرگ در برابر قلدری و زور سخن ناحق و غلط و فشار ناروا سر تسلیم فرود نمی‌آورد.


- آمریکا در طول ۲۰ ماه گذشته روز به روز فشارش را بر مردم و کشور ما افزایش داده است از ۸ ماه پیش به این طرف تمام شاخص‌های اقتصادی ما نشان می‌دهد که ما از این تحریم سربلند بیرون آمد تمام شاخص ها نشان می دهد که آمریکا ۱۰۰ درصد اشتباه می کرد. در هیچ یک از طرح ها موفق نبوده است؛ ما در طول این ۸ ماه گذشته آمار تورم مان، آمار سرمایه گذاری در ایران، آمار رشد اقتصادی ما و آمار اشتغال ما همه نشان می‌دهد که مسیر مردم و دولت در کنار هم یک مسیر صحیح و درستی است.


- مردم ایران به خاطر تحریم مشکلاتی را تحمل می کنند، اما در سراسر این کشور هیچ صفی وجود ندارد نه برای مواد غذایی، نه برای دارو، نه برای نیازمندی‌های ضروری و نه برای جابجایی شدن و مسافرت نه برای تحصیلات علمی نه برای درمان در بیمارستانها.


- همه شرایط ما امروز یک شرایط با ثبات در این کشور است؛ ما کشور را در سال گذشته و امسال علیرغم تحریم به خوبی اداره کردیم نه نیاز به وام خارج کشور داشتیم نه نیاز به استقراض از بانک مرکزی خودمان داشته‌ایم.



روحانی: شرایط امروز ما یک شرایط با ثبات است

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا