خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

!mobi!

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/10/19
ارسال ها
23
امتیاز واکنش
244
امتیاز
103
محل سکونت
شهر مردگان=/
زمان حضور
1 روز 6 ساعت 23 دقیقه
آرامگاه بزرگمهر قائنی در فاصله چهار کیلومتری جنوب غربی شهر قائن و در دامنه کوهی موسوم به کوه ابوذر قرار دارد. بنای مقبره از بناهای قرن ششم و هفتم هجری است به فرم چلیپایی و با معماریی بسیار زیبا ساخته شده‌است. مصالح اصلی در ساخت بنا سنگ گچ و آجر است.درخت بنه ۷۰۰ ساله ای نیز در کنار این مقبره وجود دارد که به زیبایی اثر افزوده است.
مسجد جامع قاین یکی از کهن‌ترین، زیباترین و از بلندترین بناهای قاین در استان خراسان جنوبی به‌شمار می‌رود که علاوه‌بر معماری، به داشتن دو محراب با قبله‌ای متفاوت شهرت یافته است. در طول زمان، این مسجد بارها و بارها براثر زلزله تخریب و صدمات بسیاری را متحمل شده است. بنای مسجد شامل قسمت‌های مختلفی از جمله چند شبستان، چندین حجره، حیاط، مناره، گنبد، منبر چوبی، پایابی مسقف، دو محراب با دو قبله، ساعت آفتابی، درب‌های ورودی و چندین لوح و سنگ‌نوشته می‌شود. کارشناسان معماری ایوان مسجد را از شاهکارهای معماری در این اثر زیبای تاریخی معرفی کرده‌اند و از لحاظ زیبایی و تزئیناتی که در آن انجام شده است، قابل قیاس با مسجد گوهرشاد دانسته‌اند. این اثر در تاریخ ۲۹ آذر ۱۳۱۶ با شماره‌ی ثبت ۲۹۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.
اگر در فصل بهار قصد سفر به شهر طبس را داشتید بهترین زمان مناسب برای دیدار از باغ باشکوه گلشن می باشد که از مهم ترین باغ های ایرانی به شمار می رود. این باغ که متعلق به دوران زند و قاجار می باشد توسط میرحسن خان، از خان های منصوب طبس، ساخته شده است.جالب است بدانید که این باغ زیبا در میان دو کویر نمک زار دشت لوت و دشت کویر واقع شده است و به دلیل کیفیت آب این منطقه آبشار و استخرهای طبیعی زیبایی با تزیین چمنزارهای سرسبز پدید آمده است. دیدن درختان کهن سال نخل و انواع درختان میوه و به مشام رسیدن رایحه ی دلپذیر گل های رز و ختمی از شگفتی های این منطقه ی واحه گونه می باشد.طراحی جالب این باغ بر اساس نمونه چهارباغ و برگرفته از آیات قرانی درباره بهشت است که دو نهر در آن همدیگر را قطع می ‌کنند. همچنین طبیعت سبز آن به صورت شطرنجی طراحی و کشت شده است. شهرت این باغ با نقل قول از جهانگران سوئدی و فرانسوی همچون « سون‌ هدین» سوئدی و «آندره‌ گدار» فرانسوی جهانی شده است.
قلعه بیرجند، قلعه ته ده و پایین شهر از دیگر نام های این قلعه زیبا می باشد، قلعه بیرجند از بزرگترین و قدیمی ترین بنای تاریخی بیرجند نیز به شمار می رود.قلعه بیرجند بر بلندترین نقطه غربی تپه ماهورهای شهر بیرجند قرار دارد و در دوره ی صفویه ساخته شده است و در زمان احداث آن هسته اولیه شهر بیرجند بوده است.قلعه بیرجند مکانی برای حضور نگهبانان شهر بوده است و اهالی شهر در آن ساکن نبوده اند.

#تالار_گردشگری_ایران


گردشگری استان خراسان جنوبی

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: FaTeMeH QaSeMi
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا