خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

مرسانا

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/8/19
ارسال ها
760
امتیاز واکنش
1,903
امتیاز
198
سن
21
محل سکونت
در کوچه پس کوچه های خیال
زمان حضور
1 روز 1 ساعت 36 دقیقه
نویسنده این موضوع
بان انگلیسی به دلیل گسترش جغرافیایی بالا به لهجه‌ها و گویش‌های مختلفی در سطح جهان گویش می‌شود. انگلیسی‌زبانان دنیا به دلیل فرهنگ، آب‌وهوا و نژاد مختلف گویش کنندگان به لهجه‌های متفاوتی از انگلیسی گرایش دارند که به‌صورت طبیعی رخ می‌دهد. البته از منظر زبان‌آموزی شاید لهجه‌های مختلف انگلیسی چندان خوش‌آیند نباشد. درمجموع هزاران لهجه و عادت تلفظی مختلف در زبان انگلیسی وجود دارد که فهم زبان و یادگیری آن را برای زبان‌آموز سخت‌تر می‌کند.
در اینجا قصد نداریم در مورد اینکه چه لهجه‌ای را برای گویش انتخاب کنید صحبت کنیم (به‌زودی راهنمای کامل انتخاب لهجه با توجه به علایق و گرایش‌های فردی را در لنگویش منتشر خواهم کرد) اما امروز بیشتر تصمیم به معرفی لهجه‌های رایج انگلیسی در سطح جهان داریم که طرفداران کمی هم ندارند و آشنایی با آن‌ها خارج از لطف نیست. در این پست هفت نمونه از رایج‌ترین لهجه‌های زبان انگلیسی را به شما معرفی خواهیم کرد.
در ابتدا با دو لهجه‌ی کاملا شناخته‌شده بریتیش و امریکن شروع می‌کنیم که بیشتر از لهجه‌های دیگر انگلیسی کاربرد دارند.

فرق بین لهجه بریتیش و لهجه آمریکایی
انگلیسی با لهجه امریکن، انگلیسی گویش شده توسط مردم آمریکای شمالی (ایالات‌متحده آمریکا و کانادا) است و انگلیسی با لهجه بریتیش، گویش انگلیسی استاندارد بریتانیا است. این دو لهجه از رایج‌ترین لهجه‌های انگلیسی هستند که در کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی نیز بیشتر روی آن‌ها تمرکز می‌شود. البته هر کدام از این لهجه‌های بزرگ انگلیسی زیرلهجه‌های دیگری نیز دارند؛ مثل لهجه آمریکایی جنوبی که در ایالت‌های جنوبی آمریکا گویش می‌شود و به لهجه آمریکایی کانتری معروف است. اما در کل می‌توان تمام این لهجه‌ها را در یک گروه با عنوان لهجه آمریکایی طبقه‌بندی کرد؛ در مورد لهجه بریتیش نیز همین‌طور. بیشترین تفاوت لهجه امریکن با لهجه بریتیش در تلفظ کلمات و املای برخی کلمات است.
بیشترین تفاوت لهجه امریکن با لهجه بریتیش در تلفظ کلمات و املای برخی کلمات است.

تفاوت‌های املایی لهجه امریکن و بریتیش
در مورد املای کلمات بیشترین تفاوت املایی انگلیسی آمریکایی با انگلیسی بریتانیایی در انگلیسی آمریکایی خلاصه می‌شود. انگلیسی کانادایی اگرچه از نظر لهجه، آمریکایی در نظر گرفته می‌شود اما در املا از املای بریتانیایی تبعیت می‌کند. و اما تفاوت‌ها:
  • اکثر کلماتی که در انگلیسی امریکن به or ختم می‌شود در انگلیسی بریتیش به our ختم می‌گردد. مثل color (American) — colour (British) یا honor (American) — honour (British).
  • اکثر کلماتی که در انگلیسی امریکن به ize ختم می‌شوند در انگلیسی بریتیش به ise ختم می‌گردند. مثل organize (American) — organise (British) یا recognize (American) — recognise(British).
  • در انگلیسی همچنین کلماتی وجود دارند که از نظر تلفظی در انگلیسی امریکن و بریتیش یکی هستند اما املای متفاوتی دارند. مثل checking account (American) — chequing account (British) یا curb (American) — kerb (British) و tires (American) — tyres (British)


بحث شیرین لهجه (آشنایی با لهجه‌های مختلف انگلیسی) (آپدیت ۲۰۱۸)

 
  • تشکر
Reactions: ~Hasti~ و ASaLi_Nh8ay

مرسانا

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/8/19
ارسال ها
760
امتیاز واکنش
1,903
امتیاز
198
سن
21
محل سکونت
در کوچه پس کوچه های خیال
زمان حضور
1 روز 1 ساعت 36 دقیقه
نویسنده این موضوع
تفاوت‌های تلفظی انگلیسی امریکن با بریتیش
در زیر برخی از تفاوت‌های گویشی لهجه بریتیش و امریکن برای شما بازگو می‌کنیم:
  • در لهجه بریتیش حرف « r» معمولا خیلی خفیف تلفظ می‌شود به‌گونه‌ای که شاید حتی احساس کنید تلفظ نمی‌شود.
  • در لهجه بریتیش حرف « t» کاملا ادا می‌شود اما در لهجه بریتیش « t» بیشتر مثل « d» تلفظ می‌شود. مثلا در انگلیسی لهجه بریتیش کلمه water با «t»تلفظ می‌شود واتِر اما در انگلیسی آمریکایی بیشتر چیزی شبیه « wah-der» وادِر تلفظ می‌شود.
  • لهجه بریتیش با لهجه آمریکایی در جاگذاری استرس روی کلمات با هم فرق می‌کنند مثل garage(American) — garage (British) یا address (American) — address (British).

لهجه‌های دیگر انگلیسی
همان‌طور که قبلا هم اشاره شد، انگلیسی با لهجه آمریکایی و انگلیسی استاندارد بریتیش پرگویش‌ترین لهجه‌های انگلیسی در سطح جهان هستند. به‌علاوه اکثر فیلم‌های سینمایی و برنامه‌های تلویزیونی و ویدئوهای آموزشی انگلیسی به یکی از این دو لهجه تهیه و پخش می‌شوند بنابراین طبیعی است که زبان آموزان با این دو لهجه انگلیسی بیشتر آشنایی داشته باشند. در ادامه با برخی دیگر از لهجه‌های رایج انگلیسی آشنا خواهید شد که آشنایی با آن‌ها خارج از لطف نیست.
انگلیسی با لهجه آمریکایی و انگلیسی استاندارد بریتیش پرگویش‌ترین لهجه‌های انگلیسی در سطح جهان هستند

انگلیسی لهجه اسکاتلندی
لهجه انگلیسی اسکاتلندی یکی از غلیظ‌ترین لهجه‌های انگلیسی است که فهم آن برای یک انگلیسی‌زبان هم سخت است. این لهجه یکی از لهجه‌های رایج انگلیسی است که بیشتر در اسکاتلند گویش می‌شود و علاوه بر تلفظ متفاوت، لغات اسکاتلندی خاص خودش را نیز دارد. در زیر برخی از لغات اسکاتلندی با معادل انگلیسی آن برای آشنایی بیشتر آورده شده است.
  • Braw (Great/awesome/fantastic)
  • Tidy (A positive description similar to beautiful/stunning/lovely)
  • Balloon (Someone annoying or dim-witted)
  • Bucket (Trash can)

انگلیسی لهجه ایرلندی
همان‌طور که از اسمش پیدا است، انگلیسی با لهجه ایرلندی در ایرلند و مناطق شمال بریتانیا گویش می‌شود. یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های لهجه ایرلندی تلفظ متفاوت « th» است مثل کلمه « thousand» که با «t» یا «d» تلفظ می‌شود. در زیر برخی از لغات ایرلندی با معادل انگلیسی آن برای آشنایی بیشتر آورده شده است.
  • Shebeen (Bar/pub)
  • Craic (Literally means crack, but when people ask you, “what’s the craic?” they’re asking “how are you?”)
  • Gob (Mouth — Can be used as a light insult, like “shut your gob.”)
  • Eejit (Idiot, but in Irish pronunciation)


بحث شیرین لهجه (آشنایی با لهجه‌های مختلف انگلیسی) (آپدیت ۲۰۱۸)

 
  • تشکر
Reactions: ~Hasti~ و ASaLi_Nh8ay

مرسانا

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/8/19
ارسال ها
760
امتیاز واکنش
1,903
امتیاز
198
سن
21
محل سکونت
در کوچه پس کوچه های خیال
زمان حضور
1 روز 1 ساعت 36 دقیقه
نویسنده این موضوع
انگلیسی با لهجه استرالیایی
با بالاتر رفتن تعداد مهاجرین کشورهای همسایه به استرالیا، لهجه استرالیایی انگلیسی در حال رواج یافتن است. یکی از بهترین راه‌ها برای گرفتن لهجه استرالیایی این است که حروف صدادار را بکشید. اجازه دهید با برخی لغات رایج استرالیایی بیشتر آشنا شویم:
  • Bogan (Someone unsophisticated)
  • Mozzie (A mosquito)
  • Whinge (To whine)
  • Servo (A gas station)
انگلیسی استرالیایی به دلیل محبوبت مهاجرتی استرالیا در بین ایرانیان نیز محبوبیت بالایی دارد.

انگلیسی لهجه نیوزلندی
انگلیسی لهجه نیوزلندی یکی دیگر از لهجه‌های انگلیسی است که با لهجه بریتیش تفاوت‌های مشخصی دارد؛ اما این تفاوت‌ها به‌قدری نیست که گویش‍کنندگان با لهجه بریتیش استاندارد، لهجه نیوزلندی را نفهمند.
انگلیسی نیوزلندی هم مثل انگلیسی استرالیایی لغات و اصطلاحات مخصوص به خودش را دارد که خارج از منطقه اقیانوسیه شاید مفهوم نداشته باشد. در زیر برخی از لغات انگلیسی نیوزلندی آورده شده است.
  • Jandals (Flip flops)
  • Chilly bin (A cooler used to keep your drinks cold)
  • Sweet as (An expression meaning no problem/alright)
  • Hardout (Used to amplify an adjective — “It’s hardout hot today!” means “It’s very hot today!”

انگلیس لهجه سنگاپوری یا سینگلیش
زبان انگلیسی یکی از چهار زبان رسمی کشور سنگاپور است که برای بیزینس و کسب‌وکار و در محیط‌های بین‌المللی سنگاپور استفاده می‌شود. تفاوت انگلیسی لهجه سنگاپوری با بقیه لهجه‌های انگلیسی بیشتر در تأثیر زبان‌های رسمی دیگر سنگاپور روی انگلیسی است.
انگلیسی سنگاپوری به حدی با کلمات بیگانه از زبان‌های چینی ماندارین، مالزیایی و زبان تمیل تلفیق شده است که درک آن برای خارجی زبانانی که انگلیسی استاندارد صحبت می‌کنند سخت است؛ به همین خاطر سنگاپوری‌های انگلیسی‌زبان، تلفیقی از بریتیش و سینگلیش گویش می‌کنند. در ادامه لغاتی را به‌عنوان‌مثال آورده‌ایم که تنها در انگلیسی سنگاپوری پیدا می‌کنید.
  • Lah/la (A filler word used for emphasis that can have a lot of different meanings, depending on the context)
  • Lepak (To walk around aimlessly)
  • Heck it (Used when you don’t care about something)
  • Sia la (An exclamation similar to “wow” or “oh my God!”)
همان‌طور که می‌بینید لهجه‌ها و گویش‌های مختلف انگلیسی هر کدام ریشه و مشخصه‌های خاص خودشان را دارند که آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند. یاد گرفتن لهجه‌های مختلف انگلیسی کار راحتی نیست، راستش را بخواهید شاید دانستن لهجه‌های مختلف انگلیسی حتی نیاز هم نباشد. کافی است با این لهجه‌ها و تفاوت‌هایشان بیشتر آشنا باشید تا فقط بتوانید گویش‌های مختلف انگلیسی را متوجه شوید و در سفر به کشورهای استرالیا و نیوزلند و سنگاپور و شاید حتی اسکاتلند و ایرلند مشکلی نداشته باشید.


بحث شیرین لهجه (آشنایی با لهجه‌های مختلف انگلیسی) (آپدیت ۲۰۱۸)

 
  • تشکر
Reactions: ~Hasti~ و ASaLi_Nh8ay
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا