خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Mahta.ra

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
17/8/19
ارسال ها
461
امتیاز واکنش
2,076
امتیاز
178
زمان حضور
20 روز 3 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
هنگامی که خون‌ریزی از یک زخم عمیق آغاز می‌شود، توقف هر چه سریع‌تر آن مهم‌ترین اولویت است. “سانریس” یک استارتاپ آمریکایی فعال در حوزه بیوتکنولوژی دست به تولید ژلی معجزه‌گر زده‌ که می‌تواند به شکل بسیار سریعی خون‌ریزی را در هر نقطه از بدن متوقف کند.این ژل با نام VetiGel هم اکنون به مرحله تولید رسیده و در قدم نخست راهی کلینک های دامپزشکی شده است.



شاید در نگاه نخست وتی‌ژل را مانند یک بانداژ و نوار زخم لیکوئیدی تصور کنید، اما ژل جدید پا را فراتر گذاشته و علاوه بر زخم‌های معمولی روی پوست، از خون‌ریزی اعضای درونی بدن نیز جلوگیری می‌کند.

وتی‌ژل می‌تواند در اتاق عمل برای جلوگیری از زخم‌های عمیق و یا در عملیات‌های پلیسی و در میادین جنگی کاربردهای گسترده ای داشته باشد.

مؤسس این استارتاپ، جو لاندولینا این ژل گیاهی را به گونه ای تولید کرده که قادر است در کمتر از 20 ثانیه زخم های عمیق را مسدود کند. ایده ساخت این ژل نخستین بار سال 2011 و در زمان تحصیل به ذهن لاندولینا رسید و پس از ساخت ورژن اولیه آن توانست جایزه برتر دانشگاه در حوزه اختراعات را به دست بیاورد.

در مصاحبه ای که وی با بلومبرگ داشته، ساختار و نوع عملکرد وتی‌ژل را بر اساس بلاک یا قطعات Lego ها می‌داند. این قطعات پلیمری گیاهی در صورت قرارگیری بر روی هر جسمی می‌توانند بنا بر ساختمان آن کنار یکدیگر قرار گرفته و جراحت بازشده را ببندند. همین ساختار ویژه عاملی برای بسته‌شدن سریع جراحات سنگین است.

عمر احمد نائب رییس بخش مهندسی این استارتاپ نیز می‌گوید که بهترین محصولات کنونی بین 5 تا 10 دقیقه خون ریزی را متوقف می‌کنند، در حالی که وتی‌ژل در کمتر از یک دقیقه این عمل را انجام می‌دهد.

ژل تازه اختراع شده هنوز برای انسان‌ها آماده نیست و تا دریافت تأییده FDA آمریکا فاصله دارد، اما می‌توان از هم اکنون آینده بسیار درخشان این محصول را در بازار تصور کرد. سانریس مذاکراتی را با مسئولین نظامی ایالات متحده برای استفاده از این ژل‌ها نیز آغاز کرده است.


ژلی معجزه‌گر که خونریزی را در چند ثانیه متوقف می کند

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا